ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 28 خرداد 1394     |     کد : 90425

ايستادگي عراق در مقابل تروريست ها تأمين کننده امنيت منطقه است

ايشان با تأکيد بر اين که ايستادگي ملت و دولت عراق در مقابل تروريست‌ها، تأمين کننده امنيت کشورهاي منطقه است، افزودند...

رهبر معظم انقلاب در ديدار نخست وزير عراق:
ايستادگي عراق در مقابل تروريست ها تأمين کننده امنيت منطقه است


حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي "حيدر العبادي" نخست وزير عراق و هيأت همراه، هوشياري براي حفظ وحدت سياسي و ملي عراق را بسيار ضروري دانستند و با اشاره به عزم و همت و شجاعت جوانان عراقي در نبرد با تروريست ها تأکيد کردند: ظرفيت بزرگ نيروهاي داوطلب مردمي، براي آينده و پيشرفت عراق در عرصه‌هاي مختلف بسيار کارآمد و تاثيرگذار خواهد بود.

ايشان با تأکيد بر اين که ايستادگي ملت و دولت عراق در مقابل تروريست‌ها، تأمين کننده امنيت کشورهاي منطقه است، افزودند: يکي از صفات مهم مردم عراق که در نبرد با تروريست، بيش از پيش آشکار شد، شجاعت و عزم و قدرت نيروهاي داوطلب مردمي و عشاير غيور در مواجهه با دشمن است.

رهبر انقلاب اسلامي وجود تروريست‌ها را در عراق يک اتفاق گذرا دانستند و خاطرنشان کردند: سرمايه عظيم نيروهاي داوطلب مردمي، منبعي قابل اتکاء در عرصه هاي مختلف و فراتر از ميدان جنگ است.

حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: تجارب مردم عراق در گذشته از استعمار انگليس و در حال حاضر از توسعه طلبي امريکايي‌ها نشان مي دهد که بدخواهان ملت عراق هيچگاه خواستار ظهور نيروي عظيم مردمي در صحنه نيستند، لذا بايد از اين سرمايه‌ي مردمي حراست کرد.

ايشان از بين بردن ارکان وحدت ملي و سياسي عراق را يکي از اهداف دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي کشورهاي غربي در عراق برشمردند و تأکيد کردند: بايد هوشيارانه و با دقت در مقابل اين توطئه و تفرقه افکني ايستاد و نگذاشت وحدت شيعه و سني و کرد و عرب در عراق خدشه دار شود.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: جمهوري اسلامي ايران از اتحاد گروه هاي مبارز و انقلابي عراق حمايت مي کند و لازم است که مردم و مسئولان عراقي هوشيارانه مراقب اختلاف افکني بيگانگان باشند.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اين که جمهوري اسلامي ايران امنيت و پيشرفت عراق را امنيت و پيشرفت خود مي داند، خاطرنشان کردند: امريکايي ها به دنبال آن هستند تا از يک طرف ثروت عراق را همانگونه که در برخي کشورهاي عربي منطقه انجام مي دهند، به يغما ببرند و از طرف ديگر مثل گذشته خواسته هاي خود را تحميل کنند، ولي نبايد اجازه داد که چنين هدفي محقق شود.

ايشان با تاکيد بر حمايت همه جانبه ايران از دولت قانوني عراق گفتند: دولت جمهوري اسلامي ايران کماکان به حمايت هاي خود از دولت و مردم عراق ادامه مي دهد.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود، ميهمان نوازي و کَرَم در استقبال از زائران اربعين حسيني را يکي ديگر از صفات ممتاز مردم عراق دانستند و افزودند: اين رفتار عاشقانه معنوي در دنياي امروز مادي بسيار مهم و قابل توجه است و هنوز به درستي عمق اين فضيلت مردم عراق شناخته نشده است.

در اين ديدار که آقاي جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري نيز حضور داشت، حيدر العبادي نخست وزير عراق با اظهار خرسندي فراوان از اين ديدار، تداوم حمايت هاي همه جانبه ايران از عراق و همکاري صميمانه دولت جمهوري اسلامي ايران را نشانه عمق روابط دو کشور دانست و گفت: دشمنان عراق تمام توان خود را براي ايجاد اختلاف قومي و مذهبي متمرکز کرده اند اما مردم و دولت عراق مصمم به مقابله با اين توطئه و حفظ وحدت ملي هستند.

وي با تأکيد بر اينکه تروريست هاي تکفيري در عراق و سوريه هيچ تفاوتي ميان شيعه و سني قائل نيستند خاطرنشان کرد: ايستادگي دولت و ملت عراق اکنون سدي محکم در مقابل گسترش داعش در کشورهاي منطقه بوجود آورده است اما مقابله جدي با اين تروريست ها نيازمند اتحاد کشورهاي منطقه است.

العبادي همچنين از حمايت ها و کمک هاي جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت عراق در مقابله با تروريست ها قدرداني کرد .


نوشته شده در   پنجشنبه 28 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode