ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 خرداد 1394     |     کد : 90380

تجلیل بی‌نظیر نسل‌ سوم انقلاب از شهدای دفاع مقدس

مراسم تشییع پیکر ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده با حضور کم‌نظیر نوجوانان و جوانان میهن اسلامی همراه با چهره‌های لشکری و کشوری و جمع بسیاری از مردم شهیدپرور تهران در میدان بهارستان و خیابان‌های اطراف برگزاری شد...

در مراسم تشییع پیکر ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده به وقوع پیوست:
تجلیل بی‌نظیر نسل‌ سوم انقلاب از شهدای دفاع مقدس

مراسم تشییع پیکر ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده با حضور کم‌نظیر نوجوانان و جوانان میهن اسلامی همراه با چهره‌های لشکری و کشوری و جمع بسیاری از مردم شهیدپرور تهران در میدان بهارستان و خیابان‌های اطراف برگزاری شد و میزبان خانواده شهدا، ایثارگران، مسئولین لشکری و کشوری و دیگر آحاد جامعه بود.
دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی با حضور در مراسم تشییع پیکرهای مطهر 270 شهید دفاع مقدس، با آرمان‌های شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق می‌کردند.
حضور گسترده اقشار مختلف مردم ساعاتی پیش از آغاز مراسم تشییع 175 غواص و 100 شهید گمنام صحنه‌های نابی را بوجود آورده بود. سیل جمعیت از سمت خیابان‌های منتهی به سمت میدان بهارستان خود را به میدان رساندند. و مغازه‌های اطراف خیابان جمهوری نیز پرچم‌هائی قرمز رنگ را بر فراز مغازه‌های خود بر افراشته‌اند که از سوی برگزار کنندگان در میان آنها توزیع شده است.


جمعی از اهالی سینما و مدیران هنری این‌بار نه برای حضور در ساختمان وزارت ارشاد، بلکه برای بدرقه 270 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس (175 غواص) به میدان بهارستان آمدند.
در ادامه این مراسم از پشت تریبون مراسم این جمله امام خمینی(ره) که «کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌‏دانیم، ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند!...» قرائت و با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفته شد: «اگر همه ما را به اسارت ببرند هیهات که نامه شرک و نفاق را امضا کنیم».
همچنین برخی شعارهای «لبیک یا حسین»، «هیهات من الذله»، «مرگ بر منافق» و ... سر می‌دهند جمعیت حاضر در این مراسم همراه با بلندگوهای تعبیه شده در مراسم، یکصدا سرود معروف «کجایید ای شهیدان خدایی» را زمزه می‌کردند.
همچنین مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه سرائی پرداختند و گروه‌های خودجوش مردمی پوسترها و تصاویر شهدا را در بین جمعیت توزیع می‌کردند. مردم در حالی که همچنان منتظر آغاز مراسم بودند، اقدام به سر دادن شعارهای ضد آمریکائی مانند «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده» می‌کردند.
تشییع کنندگان شهدا پلاکاردهائی شامل «آب خوردن ما وابسته به یاحسین است نه تحریم»،«با دستان بسته مقاومت کردید، ما با دست باز چه کردیم» بود.
* به دلیل ازدحام جمعیت، ساعت 18:40 کاروان شهدا به بهارستان رسید
در حالیکه میدان امام خمینی(ره)  و خیابان های منتهی به میدان امام خمینی(ره) مملو از جمعیت بود، بسیاری از خانواده‌ها همراه با فرزندان کوچک در این خیابان‌ها مستقر شده بودند و منتظر ورود کاروان‌های شهدا به این خیابان بودند.
به دلیل حضور پرشور تشییع کنندگان، حرکت کاروان شهدا به کندی صورت می‌گرفت و ساعت 18:40 کاروان شهدا به بهارستان رسید. مردم در حال بدرقه کاروان اسطوره‌های دفاع مقدس با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع)، به سمت خیابان بهشت شهدا را همراهی می‌کردند.
کوچه بهشت که آخرین نقطه حرکت کاروان شهدا بود، مملو بود از مردمی که به انتظار نشسته‌ بودند. در این خیابان چندین حجله به یاد شهدای گمنام برافراشته شده و بساط نوحه‌خوانی، روضه و مراسم جمعی برقراربود و مردم با در دست داشتن کتاب‌های دعا و قرآن انتظار کاروان شهدا را می‌کشیدند.
معراج شهدا نیز پذیرای مردمی بود که زودتر خود را به این نقطه رسانده بودند. آنجا نیز جمعیتی محدودتر از خیابان‌ها، منتظر استقبال از شهدابودند.
* سحنرانی محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران
سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران و  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در مراسم تشییع 270 شهید دفاع مقدس که در میدان بهارستان تهران سخنرانی کرد.
وی با اشاره به حضور پرشور مردم در این مراسم گفت: نشان دادن خشم انقلابی مردم با توجه به در پیش بودن مذاکرات قابل توجه است.
رضائی خاطرنشان کرد: غواص‌ها شجاع‌ترین افراد ما در جنگ بودند و تنبیه متجاوز مهم‌ترین درسی بود که آنها به دشمن دادند.
وی تصریح کرد: علت تحریف انقلاب و پیروزی‌های ما کور کردن ایستادگی و مقاومت ملت است.
رضائی افزود: در ایران نباید علامت غلط و حرفهای غیر واقعی به دنیا ارائه شود. نباید بگوییم ما اب خوردن نداریم و کشور محاصره شده است. سیاست خارجه قاجاری و پهلوی دیگر به ایران بر نمی‌گردد.
بعد از سخنرانی محسن رضایی، محمود کریمی از مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی پرداخت.
* مردم پرچم‌هایی زرد رنگ  با پس زمینه هسته‌ای حاوی شعار «تا آخر ایستاده‌ایم» را به اهتزاز درآورده‌اند.
* مادران شهید با در دست گرفتن قاب عکس فرزند شهید خود پا به این عرصه دلدادگی گذاشتند.
* گویی عاشورایی دیگر برپاست؛ بر طبل می‌کوبند و نقاره می‌زنند و شعار می‌دهند: حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست.
* جوانان با در دست داشتن شاخه گل های گلایول می خواهند با دل های پر پر شده دلجویی کنند.
حضور گسترده اقشار مختلف مردم ساعاتی پیش از آغاز مراسم تشییع 175 غواص و 100 شهید گمنام
* کارمندان و فرماندهان نیرو هوایی ارتش در ستاد این نیرو به استقبال پیکرهای مطهر 175 شهید غواص و خط شکن و 95 شهید خوش نام آمدند.
* پارچه نوشته‌ای با عنوان «دیروز آواکس‌های آمریکایی کربلای 4 را لو دادند، امروز نقشه آژانس آمریکایی چیست»، نیز در بین حضار دیده می‌شد.
* روی برخی پلاکاردها نوشته شده « آمده‌ام تا بگویم شما را دوست دارم به خاطر خودتان به منافع شخصی‌ام» این حرفی است که شاید مسئولان را به تامل و تمعق وا دارد.
* حضور گسترده اقشار مختلف مردم ساعاتی پیش از آغاز مراسم تشییع 175 غواص و 100 شهید گمنام
* مردم در میدان بهارستان شعارهایی مانند «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «هیات من‌ الذله» و «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند.
* وصیت شهید درویش‌زاده چه بود؟
در یکی از پارچه‌های بزرگ وصیتی از شهید درویش‌زاده آمده بود که نوشته بود که خواهرم بدانید حجاب شما کوبنده‌تر از خون شهدا است.
* تحریم آری، تسلیم هرگز
بر روی پلاکارتهای شرکت کنندگان پاسداشت شهدای غواص و خط شکن آمده بود تحریم آری و تسلیم هرگز.
* التماس برای تحریم آب؟
در یکی دیگر از پلاکارتهائی که به دست یکی از شرکت کنندگان پاسداشت شهدای غواص و خط شکن التماس به دشمن برای برداشتن تحریم آب همان چیزی بود که شهدا زیر بار آن نرفتند.
* اعلامیه تأمل برانگیز
در مسیر میدان بهارستان که محل تجمع مردم ایران اسلامی برای پاس داشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای 4 بود اعلامیه تأمل‌برانگیز دیده می‌شد که در آن گروهی برای تجمع در مقابل وزارت ورزش و جوانان در روز چهارشنبه 27 خرداد فراخوان داده بودند.
این در حالی است که بر روی چند اتوبوس‌، عباراتی مانند «تجمع امت حزب‌الله برای اعلام انزجار از حضور زنان در ورزشگاه‌ها» نقش بسته بود.
حضور پرتعداد مردم به نحوی بود که تمام ورودی‌های مترو به سمت بهارستان یک طرفه شد و از چند جهت مردم همچنان در بسوی میدان می‌آمدند.
بدلیل ازدحام جمعیت، ماشین حامل شهدا امکان ورود به میدان شهدا را ندشت و به همین دلیل مراسم با تأخیر روبرو شد.
بالاخره مراسم تشییع پیکر شهدا اکنون با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد.
سپس محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس شروع به سخنرانی کرد.
حرکت تشییع‌ کنندگان از میدان بهارستان آغاز و پس از گذر از خیابان جمهوری، خیابان فردوسی، خیابان امام، خیابان سی‌تیر، خیابان فیاض‌بخش و خیابان وحدت اسلامی وارد خیابان بهشت، کوچه معراج و ستاد مرکزی معراج الشهدای تهران شد.
* لغو کنسرت به احترام تشییع شهدا
اعضای گروه موسیقی «ندای آفاق» اجرای خود را به احترام برگزاری مراسم تشییع شهدا کنسل کردند.
به گزارش ایسنا، قرار بود حرکات نمایشی موزون و نمایشی عاشقانه‌های بی‌کلام (ویژه بانوان) 26 خردادماه توسط این گروه در تالار وحدت روی صحنه اجرا شود، اما به‌دلیل هم‌زمانی این برنامه با تشییع پیکر 270 شهید تازه تفحص‌شده شامل 175 شهید خط‌ شکن و غواص که در میدان بهارستان تهران برگزار شد، گروه موسیقی «ندای آفاق» اجرای خود را به زمان دیگری موکول کرد.



نوشته شده در   چهارشنبه 27 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode