ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 خرداد 1394     |     کد : 90293

دين، شادي و رفاه را توأمان مي‌خواهيم

خبرنگار اطلاعات: «آن‌هايي كه مي‌گويند تحريم مهم نيست و ما نبايد با كشورهاي 1+5 مذاكره كنيم، از وضع درآمدي مردم بي‌خبرند. »

رئيس جمهوري در اجتماع مردم خراسان شمالي:
دين، شادي و رفاه را توأمان مي‌خواهيم
براي خدمت به مردم، منتظر رفع تحريم‌ها نبوده و نيستيم


بجنورد ـ خبرنگار اطلاعات: «آن‌هايي كه مي‌گويند تحريم مهم نيست و ما نبايد با كشورهاي 1+5 مذاكره كنيم، از وضع درآمدي مردم بي‌خبرند. »

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهوري ديروز با بيان اين مطلب در نوزدهمين سفر استاني كاروان دولت تدبير و اميد در جمع مردم خراسان‌شمالي در بجنورد، افزود: امروز دو سال از راي ملت ايران براي تشکيل دولت يازدهم مي‌گذرد.دولتي که چشم‌اندازش اميد و برنامه‌ها و روش آن اعتدال بوده و هست.

وي افزود: دراين دولت مسيري را انتخاب کرديم که تمامي قشرها چه شيعه، سني، ترک، بلوچ، ترکمن همه و همه زير پرچم انقلاب اسلامي براي توسعه ايران دست به دست هم دهند.

روحاني با اشاره به اين که در دو سال گذشته در چنين روزي ما به فرهنگ، افکار و سليقه‌هاي يکديگر احترام گذاشتيم و آستانه تحمل خود را بالا برديم، خاطرنشان کرد: در اين دولت، اين جناج و آن جناح واين لهجه و آن لجهه نداريم. همه و همه در پي يک هدف واحد كه آن هم پيشرفت سريع و همه‌جانبه ايران است، حرکت مي‌کنيم.

رئيس‌جمهوري يادآور شد: دولت يازدهم زماني آغاز به كار كرد که از رشد و رونق اقتصادي خبري نبود و براساس آمار رشد اقتصادي در سال 91 نزديک به منفي 7 درصد و كشور با رکود عميق مواجه بود.

وي اصلي‌ترين مشکل اجتماعي کشور را بيکاري دانست و گفت: دولت يازدهم به دنبال حرکتي نو در اين مسير است.

روحاني با تأكيد بر اين كه مي‌توانيم کشور را در مسير حرکت و توسعه قرار دهيم، اظهار داشت: اين درحالي است که ديگران آمده‌اند در مسير مسابقه پاي ملت ايران زنجير نابجاي تحريم انداخته‌اند اما نخواهيم گذاشت اين كار ادامه پيدا کند.

رئيس دولت تدبير و اميد خطاب به جوانان و تمامي ملت ايران گفت: همه بدانند هر مشکلي براي حقوق اين ملت است با اتکال به خداوند، توجهات امام هشتم و دست به دست با اتحادمردم، وحدت و انسجام و با حمايت‌ها و هدايت مقام معظم رهبري برطرف خواهد شد.

وي با تاکيد براين که ملت، دولت و رهبري هيچ گاه تنها نيستند، افزود: ايران يک ملت منسجم و يکپارچه دارد و ما نخواهيم گذاشت بيگانگان ظلم و تحريم را ادامه دهند و حقوق ملت ايران را پايمال کنند و مواد خوراکي مردم گران‌تر به دست مردم برسد.

رئيس‌جمهوري اعلام کرد: ملت بداند اگر كالايي از خارج به دستشان مي‌رسد حداقل 10 تا 15 درصد گران‌تر است يعني پول بيشتر از جيب مردم صرف مي‌شود.

روحاني افزود: به حول قوه الهي، با هدايت‌هاي مقام معظم رهبري و حمايت مردم بزرگ در داخل ايران غني‌سازي را ادامه خواهيم دادو هم چرخه اقتصادي را به حرکت در خواهيم آورد.

وي از وجود 1000 هکتار زمين کشاورزي تحت آبياري مدرن قطره‌اي در کشور خبرداد و گفت: دراستان خراسان شمالي براي مدرن کردن زمين‌ها به سيستم آبياري مدرن، 60 ميليارد تومان هزينه خواهد شد.

وي خدمات دولت يازدهم در طول يک سال گذشته را اعزام بيش از 3900 پزشک متخصص به استان‌هاي محروم و نقاط دوره افتاده، ساخت و تجهيز 1000 خانه بهداشتي، پوشش درماني بيش از 11 ميليون نفر در حاشيه شهر‌ها، پوشش بيمه درماني 9 ميليون و 200 هزار نفر و حمايت غذايي 11 ميليون نفر اعلام کرد و با اشاره به اين كه از آغاز دولت يازدهم گام‌به‌گام در شرايط تحريم براي رفاه مردم قدم برداشته‌ايم گفت: دولتي هستيم که در شرايط تحريم به فکر درياهاي خشک و رودخانه وتالاب‌ها و راه اندازي قطار سريع‌السير در ايران بوديم كه اين نشان مي‌دهد كه از تحريم نمي‌هراسيم و آن را باکمک ملت و مردم غيور ايران لغو خواهيم کرد.

رئيس‌جمهوري در بخشي ديگر از سخنان خود به پخش موسيقي محلي خراسان‌شمالي هنگام مراسم سخنراني اشاره کرد و گفت: ما مگر با شادي مردم و نشاط آنان مخالفيم؟ ملت ايران به روزش خوشحالي مي‌کند و به روزش هم اشک مي‌ريزد.

وي ايران را کشوري شاد و بانشاط و ملتي بزرگ و فرهنگ دوست دانست و گفت: موسيقي، فرهنگ، ادب و شعر از خراسان شمالي ـ اين سرزمين فرهنگ‌دوست ـ انتشار يافت و اين حرکت، نشاط را به کل منطقه آسياي مرکزي و ساير مناطق گسترش داد. ‏

روحاني بيان کرد: ما هم شادي ملت، اشتغال، رونق اقتصادي، رفاه اجتماعي ملت و هم سانتريفيوژ و هرآن چه حق ملت ايران است، خواستار هستيم. ‏

همه به دنبال پیشرفت همه‌جانبه کشور

دکتر روحانی با بیان اینکه همه مردم و اقوام مختلف در کشورمان به دنبال هدف واحد یعنی پیشرفت همه‌جانبه کشور هستند، خاطرنشان ساخت: ما می‌خواهیم از رقبا، همسایگان و دیگر کشورهای در حال توسعه پیشی بگیریم و همه مردم ایران به نیکی می‌دانند که اگر می‌خواهیم به پیشرفت و قله‌های ترقی دست بیابیم باید متحد باشیم و دست در دست هم اختلافات را کنار بگذاریم و همه به هم کمک کنیم تا در کشور رونق اقتصادی آغاز شود.

وی در ادامه سخنان خود بیکاری را مهمترین مشکل اجتماعی امروز جامعه بیان کرد و اظهار داشت: چرا باید امروز در ایران با عظمت با این همه ظرفیت‌های اقتصادی و جوانان لایق و تحصیلکرده با چنین هجمی از بیکاری مواجه باشیم؟ باید حرکتی از نو آغاز کنیم و ملت ایران می‌تواند و قادر است کشور را در مسیر حرکت صحیح اقتصادی و توسعه قرار دهد.

دکتر روحانی گفت: عده‌ای در مسیر مسابقه اقتصادی برپای ملت ایران زنجیرهای ناعادلانه تحریم زده‌اند اما ما اجازه نخواهیم داد که تحریم‌ها ادامه یابند.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مردم ایران بدانند که این دولت تحت هر شرایطی از حقوق آنها دفاع می‌کند، تصریح کرد: ملت ایران از ۲۴ خرداد ۹۲ برای رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه خود دست به دست هم داده متحد، منسجم و یکپارچه به پیش رفته و اجازه نخواهد داد بیگانگان ظلم و جنایت تحریم‌ها را ادامه دهند و حقوق ملت ایران را پایمال کنند.

دکتر روحانی خاطرنشان ساخت: این را بدانید که هر کالایی که از خارج وارد می‌شود حداقل۱۰ تا ۱۵ درصد گرانتر به دست ما می‌رسد و این ظلمی است که بدخواهان با بستن زنجیر تحریم به این ملت تحمیل کردند.رئیس جمهوری با بیان این که کسانی که می‌گویند تحریم‌ها مهم نیست، گویا از جیب مردم خبر ندارند، گفت: کسانی که می‌گویند نباید با قامتی رشید و بهره‌گیری از دیپلمات‌های کارآزموده در برابر1+ ۵ بایستیم و مذاکره کنیم از زندگی مردم بی‌خبر هستند، اما این دولت با اتکال به خداوند و با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت‌های شما مردم عزیز و بزرگ، هم غنی‌سازی را در داخل کشور انجام خواهد داد و هم چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورد.

دکتر روحانی با بیان این که برای خدمت به مردم منتظر رفع تحریم‌ها نبوده و نیستیم، تصریح کرد: این دولت در تهران نمی‌نشیند و شعار بدهد بلکه به همان جایی که تحریم‌های ناحق علیه ملت ایران وضع شده است، خواهیم رفت و همانجا تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه ما هم اشتغال و رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی را می‌خواهیم و هم سانتریفیوژها را، تصریح کرد: ملت ایران همه آنچه را حق اوست می‌خواهد و برای احقاق این حقوق پافشاری و ایستادگی می‌کند.

دیدار علما،ایثارگران و برگزیدگان استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی در دیدار علما،ایثارگران و برگزیدگان استان خراسان شمالی در بجنورد تصریح کرد:برای برداشتن تحریم ها تلاش می کنیم اما در برابر هیچ ابرقدرتی سرخم نخواهیم کرد و ما فقط در برابر خداوند سرتعظیم فرود می آوریم.

وی با تاکید بر این که مذاکره کنندگان ایرانی با منطق، اقتدار و قدرت در مذاکرات شرکت کرده اند و هرگز تهدید در میز مذاکرات نبوده است، گفت: ما راهمان را در مذاکرات ادامه می دهیم و البته به رغم تداوم تحریم ها ،با کمک مردم توانسته ایم گام های خوبی در مسیر توسعه ایران اسلامی برداریم.

رئیس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنان خود، انتخاب مردم در انتخابات سال ۹۲را راه اعتدال و میانه روی دانست و اظهارداشت: افراط و تفریط فقط باعث ضرر مردم شده است و حضرت امام(ره) هم هیچ موقع خشونت را نمی پسندیدند.

رئیس جمهوری با تاکید بر جایگاه زنان در کشور اظهارداشت: علم، ایثار، فداکاری ، پاکدامنی و تقوا اساس است و مرد و زن بودن در دادن فرصت ها برای خدمت به کشور مطرح نیست و باید از توانمندی خانم ها برای مدیریت و توسعه کشور استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به این که باید به حریم ها احترام گذاشت، گفت: هر جایی که حرمت حریم ها را رعایت نکردیم ،ضرر کردیم. روحانی با تاکید بر این که همدلی و همزبانی با تحمل درست می شود، گفت: همدلی و همزبانی با اعتدال، اخلاق و محبت به یکدیگر محقق می‌شود و باید حریم بزرگان ، اقوام و مذاهب ،مردم و محیط زیست محترم شمرده شود .وی نقد و انتقاد از جانب مردم و صاحبنظران را نعمتی برای اصلاح امور دانست و افزود: البته نقد باید سازنده، منصفانه و با هدف تقویت امور و اصلاح و تقویت برنامه ها باشد. اساس نصیحت با تخریب مغایرت دارد .


در ابتدای این مراسم ، امام جمعه بجنورد، نمایندگان بانوان ، ایثارگران ، اهل تسنن و نخبگان استان دیدگاه های خود را تشریح و از سیاست های دولت تدبیر و امید حمایت کردند.


نوشته شده در   دوشنبه 25 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode