ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 21 خرداد 1394     |     کد : 90161

نصرالله: امام خامنه‌اي ايران را تبديل به قدرت منطقه‌اي كرده است

دبير کل حزب الله لبنان در کنفرانس «اجتهاد و نوآوري در انديشه امام خامنه‌اي مدظله العالي» در بيروت گفت: درباره راهبرد سياست فرهنگي حضرت امام خامنه‌اي بايد بگويم مساله نخست، مساله مرجعيت تقليد است و همه خوب مي‌دانيم که امام خامنه‌اي مرجعيت ميليون‌ها مسلمان را در جهان برعهده دارند.

كنفرانس اجتهاد و نوآوري در انديشه امام خامنه‌اي در بيروت برگزار شد
نصرالله: امام خامنه‌اي ايران را تبديل به قدرت منطقه‌اي كرده است


دبير کل حزب الله لبنان در کنفرانس «اجتهاد و نوآوري در انديشه امام خامنه‌اي مدظله العالي» در بيروت گفت: درباره راهبرد سياست فرهنگي حضرت امام خامنه‌اي بايد بگويم مساله نخست، مساله مرجعيت تقليد است و همه خوب مي‌دانيم که امام خامنه‌اي مرجعيت ميليون‌ها مسلمان را در جهان برعهده دارند.

سيد حسن نصرالله به شروط مرجعيت و وجود آن در شخصيت حضرت امام خامنه اي اشاره کرد‎و گفت، موقعيت و جايگاه ديگري که حضرت امام خامنه‌اي از آن برخوردار هستند موقعيت و جايگاه رهبري است، ايشان رهبر و ولي‌امر هستند و علاوه بر اينکه شرايط لازم براي اجتهاد را دارا هستند، شرايط مربوط به شايستگي رهبري را نيز دارند.‎اين امر نشان مي‌دهد که ايشان از معرفت بالاي سياسي و شناخت بسيار بالاي اجتماعي برخوردار هستند و ايشان درک بالايي از شناخت فساد و تهديدها و فرصت ها دارند و مي‌دانند چگونه مي‌توان تهديدها را به فرصت تبديل کرد.

نصرالله گفت: امام خامنه‌اي از قدرت و شناخت بسيار بالايي برخوردارند به گونه‌اي که برعهده گرفتن اين مسئوليت‌ها به خودي خود يک کوه را مي‌تواند نرم کند اما ايشان با استواري در برابر اين مسئوليت توانايي دارند‎و ايران امروز قدرت منطقه‌اي بزرگ در منطقه شده است که همه جهان آن را به رسميت مي‌شناسند. وي افزود: مرجع تقليد بايد اعلم فقهاي زمان خود يا يکي از علماي اعلم محتمل ميان حاضران باشد و از آنجايي که درجه علمي ايشان از نظر فقاهت بالاست اين امر بر اشراف کامل ايشان بر مسائل علمي هم تاکيد دارد. اين بخش از شخصيت ايشان را ما از طريق فتواهاي شرعي منتشر شده و درس‌هاي فقهي ايشان که از20 سال قبل تا به امروز به طلاب تدريس مي‌کنند، مي توانيم درک کنيم و ايشان قادر هستند مسائل مربوط به دولت و مسائل نوين ديني را بررسي و تجزيه و تحليل کنند.

دبيرکل حزب الله گفت: جايگاه دومي که حضرت امام خامنه‌اي از آن برخوردار هستند جايگاه رهبري است. رهبر جمهوري اسلامي ايران رهبر و ولي فقيه و ولي امر هستند ‎و اين موقعيت و جايگاه مستلزم شايستگي و شجاعت است و هوشياري تاريخي و شناخت سياسي وسيع و تجربه اجتماعي و سياسي در بخش هاي مختلف زندگي را مي طلبد. ايشان قادر هستند منافع را تشخيص دهند و قادر به شناخت دوست و دشمن هستند و مي توانند از فرصت‌ها به بهترين وجه استفاده کنند. ايشان قدرت بالاي مديريتي دارند؛ چرا که جايگاه ايشان مستلزم تشخيص مسئوليت‌ها و توزيع سمت هاست و بايد فشار و بار مسئوليت را تحمل کنند و‎امام خامنه اي اين مسئوليت ها را از زمان رحلت امام خميني(ره) برعهده دارند.

نصرالله افزود: ايشان اين همه مسئوليت را در سايه تهديدهايي برعهده گرفتند که ايران همواره با توطئه ها و دشواري ها و تحريم‌ها روبرو بوده است. امام خامنه‌اي تمامي اين تهديدها را به فرصت تبديل کردند تا اين که ايران را به قدرت منطقه اي تبديل کردند به گونه‌اي که جهان اکنون به اين قدرت اذعان دارد و ايران در جهت پيشرفت و شکوفايي در تمامي زمينه ها پيش مي‌رود. ‎اين بخش از شخصيت ايشان به عنوان رهبر را ما از طريق شيوه رهبري و عملکرد و مواضع و بيانات ايشان درک کرده‌ايم؛ مواضعي که تمامي رخدادها را در بر گرفته است و اکنون نيز ما نيازمند فراگيري و توجه به رهنمودهاي ايشان هستيم.‎ متاسفانه سخنان ايشان در خصوص مسائل مختلف مورد غفلت واقع مي‌شود و اگر رسانه ها بخواهند به آن بپردازند متاسفانه به صورت جدا از هم به آن اشاره مي‌کنند.

نصرالله گفت: موقعيت سوم، انديشه بزرگ اسلامي ايشان است. اين بخش از شخصيت ايشان، نيازمند معرفي بيشتر است. ايشان يکي از بزرگترين مراجع تقليد و رهبري هستند که مواضعشان براي منطقه مهم و در جهان فراگير شده است. انديشمندان اسلامي نيازمند روشنگري بيشتري هستند اما ايشان از همان دوران جواني اهتمام فکري و فرهنگي وسيعي داشتند و به صورت مستمر پيگيري و مطالعه مي کردند.‎ايشان از همان دوره هاي آغازين، اهتمام گسترده و متنوعي در مطالعه تاريخ و سرگذشت‌ها و ادبيات و شعر، خواه در مسائل فرهنگ شيعه يا در امور کلي اسلامي داشتند‎.

همچنين ايشان در زمينه علماي اهل سنت و کتاب‌هايشان آشنايي وسيعي دارند و هرگز مطالعات و توجهات ايشان در اين امور قطع نشده است و همچنين توجه خاصي براي حضور در نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران داشته و دارند و از غرفه هاي مختلف انتشارات بازديد مي‌کنند و ميزان علاقه مندي مردم به نشر و شناخت مولفان را مدنظر دارند به گونه اي که آشنايي و شناخت ايشان از اين مسائل باعث شگفتي حاضران مي شود.

نصرالله با اشاره به آگاهي‌هاي گسترده رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران افزود: هيچ رهبري در جهان نمي‌يابيد که به اين اندازه از ساعات وقت خود را در امور مختلف صرف کند.‎اين مساله جنبه نمايشي ندارد، بلکه تشويقي است براي امت و جوانان براي روي آوردن و توجه بيشتر به امور شناختي و فرهنگي.‎ايشان به صورت پيوسته با اقشار مختلف ديدار مي‌کنند و اين مساله حتي اقشار فرهنگي و فکري و ادبا و شعرا و اساتيد و طلاب را در بر مي‌گيرد و به ملاحظات آنها توجه مي‌کنند و از مشکلات و خواسته ها و چالش ها و پيشنهادهاي آنها مطلع مي‌شوند. حتي ايشان تمامي اين ملاحظات را ثبت مي‌کنند و با نظراتي که خود دارند بر آنها مي‌افزايند و اين امر نشان از آگاهي وسيع ايشان در امور فکري و انديشه اي دارد.‎از اين روست که مي‌گويم ما رهبر و فرمانده‌اي در جهان نداريم که به اين اندازه از وقت خود را صرف امور مختلف کند و به صورت مستقيم پيگير هستند و نگراني هاي امت را به صورت مستقيم مي شنوند.

دبيرکل حزب الله اظهار داشت: عوامل متعددي نقش داشتند و کمک کردند تا موقعيت اين انديشمند بزرگ اسلامي تثبيت شود که البته در اين بين، تلاش شخصي ايشان مهم بوده اما عوامل ديگري که مي‌توان در اين مساله ذکر کرد، يکي از آنها موقعيت رهبري ايشان است که به ايشان اين فرصت را مي دهد تا به صورت گسترده و وسيع از امور مطلع شوند و بر مسائل فرهنگي جامعه به صورت عميق اشراف داشته باشند و از مشکلات جوانان باخبر شوند و در اين امر مراکز مطالعاتي و پژوهشي و نيز پيگيري هاي شخصي مستقيم ايشان سهيم بوده است.

نصر الله گفت: در برخي اوقات نويسندگاني داريم که براي تعبير لغات و استفاده از رموز مشکل دارند، از اين رو از جمله عواملي که باعث شده است ايشان قدرت کافي براي بيان انديشه داشته باشند مساله فقاهت است؛ چرا که وقتي انديشمندي، فقيه باشد، در آن صورت نتيجه‌گيري‌هاي اصلي ايشان به هم پيوسته خواهد بود.‎ کساني که کتاب‌هاي چاپ شده و سخنراني هاي ايشان را مي خوانند به خصوص در ديدارهايشان با فرهيختگان، مي توانند بفهمند که ايشان امامي انديشمند و اسلامي و اصيل است.

وي افزود: يکي از مهمترين خصوصيات ايشان به عنوان متفکر و انديشمند و فقيه، مساله اصالت و مستقل بودن ايشان است ‎. امري که متاسفانه بسياري از فرهيختگان با آن دچار مشکل مي شوند و زير بار فشار، بسياري از لغات و اصطلاحات خود را تغيير مي دهند و اين امر باعث مي شود تا آنها چارچوبي جديد از اسلام ارائه کنند.

وي تصريح کرد، ما نيازمند شناخت و شناساندن امام خامنه‌اي هستيم و مردم هم به مرجع تقليد نياز دارند و همچنين امت به وحدت نياز دارد تا آنها را براي مقابله با تهديدها و توطئه هاي بين‌المللي هدايت کند‎. در حقيقت، مردم به انديشمنداني نياز دارند که به روز باشند. اکنون ما به مرجع تقليد زنده به خصوص در اين مرحله بسيار دشوار نياز داريم و بر کسي هم پوشيده نيست که عوامل فکري و فرهنگي در نبرد کنوني سرنوشت ساز هستند. نمي‌توان در خصوص پروژه هاي موجود درباره تکفير به توافق رسيد و راه‌حل‌هاي سياسي هم کفايت نمي‌کند، همچنين راهکارهاي اقتصادي در اين امر فايده اي ندارد بلکه مساله در موضع گيري‌هاي فکري است.

دبير کل حزب الله لبنان با اشاره به طرح هاي دشمنان براي منطقه گفت: استکبار جهاني درصدد سلطه بر منابع امت است و نمي خواهد مردم بر سرنوشت خود حاکم باشند. اين چالش را فقط با سياست و رسانه نمي‌توان حل و فصل کرد. ما به تلاشهاي بسيار زيادي براي دفاع از اسلام و حيثيت و انديشه هايش نياز داريم و آنچه امروز باعث شده امت به اين مرحله و جايگاه برسد رفتارهاي منحرفانه و وحشيانه بوده است؛ بايد حضرت امام خامنه اي را به عنوان انديشمند اسلامي وانساني به تمامي مسلمانان نشان دهيم و به مسلمانان بگوييم بياييد انديشه‌هاي ايشان را بخوانيد و مساله امامت و ولايت فقيه در اين مطالعه شما تاثيرنگذارد.

نصرالله افزود: از مسلمانان دعوت مي کنم تا از انديشه‌هاي اين انديشمند اسلامي استفاده کنند به خصوص در اين دوراني که ما انديشمندان بسيار اندک داريم. همچنين از غير مسلمانان مي‌خواهم تا نوشته‌هاي ايشان را مطالعه کنند و ببينند که نظرات ايشان در خصوص چالش هايي که جوانان با آن روبرو هستند، چيست.

نصر الله در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جنگ با تروريست ها گفت: در خصوص تحولات قلمون و تپه هاي عرسال، دستاوردهاي بزرگي در قلمون به دست آمده است و مي توانم بگويم که تپه هاي اين منطقه اکنون تحت سيطره ارتش سوريه و حزب‌الله لبنان است. در منطقه عرسال، پيشرفت هايي بسيار بزرگي حاصل شده و جبهه النصره شکست‌هاي سنگيني را متحمل شده و نبرد ما با داعش آغاز شده است. آنها جنگ را شروع کردند. اين بسيار بهتر از آن است که ما اين جنگ را شروع مي‌کرديم.

خبر ديگر اينكه نيروهاي حزب‌الله در درگيري با تروريست‌هاي داعش در منطقه راس بعلبك 50 تن از تروريست‌ها را به هلاكت رساندند. در اين درگيري‌ها 80 تروريست هم زخمي شدند.


نوشته شده در   پنجشنبه 21 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode