ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 خرداد 1394     |     کد : 90126

فریادهای «لبیک یا حسین(ع)» هَزاره را فرا گرفت

هزاران نفر از شیعیان شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان روز گذشته پیکر مطهر ۵ تن از شیعیان این شهر را که در حمله مسلحانه یکشنبه شب به شهادت رسیدند تشییع کردند.

در تشییع پیکر ۵ شهید که توسط مستخدمین یهود صهیونیست ترورشدند،
فریادهای «لبیک یا حسین(ع)» هَزاره را فرا گرفت

هزاران نفر از شیعیان شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان روز گذشته پیکر مطهر ۵ تن از شیعیان این شهر را که در حمله مسلحانه یکشنبه شب به شهادت رسیدند تشییع کردند.
چهار فرد مسلح ناشناس سوار بر دو موتورسیکلت پس از به رگبار بستن گروهی از شیعیان متعلق به جامعه هزاره در شهر کویته، که بیرون از یک رستوران ایستاده بودند، ۵ نفر از شیعیان به شهادت رسیدند بلافاصله از محل متواری شدند.
پلیس ایالت بلوچستان اعلام کرد چهار فرد مسلح ناشناس سوار بر دو موتورسیکلت پس از شلیک به سمت چند نفر از شیعیان که بیرون از یک رستوران ایستاده بودند، بلافاصله از محل متواری شدند.
گزارش پلیس حاکی است که این اقدام تروریستی، یک عملیات ترور هدفمند علیه شیعیان بوده است.
تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این اقدام تروریستی هدفمند را برعهده نگرفته است اما مقامات محلی گروه تروریستی سپاه صحابه را مسؤول این جنایت معرفی کرده‌اند.
«محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان با صدور پیام کوتاهی، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، خواستار شناسایی و دستگیری فوری عوامل این ترور شده است.
اقلیت شیعه ایالت بلوچستان پاکستان، معروف به جامعه هزاره، یکی از اصلی‌ترین اهداف حملات تروریستی در این ایالت هستند.
کمتر از یک ماه پیش نیز چند موتورسوار مسلح در شهر کراچی راه را بر یک دستگاه اتوبوس حامل پیروان اقلیت اسماعیلی بستند و به روی مسافران آن که حدود ۶۰ نفر بودند آتش گشودند؛ اقدامی که منجر به کشته شدن دست کم ۴۵ نفر از جمله چند زن و کودک شد.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد در سال‌های اخیر خشونت علیه شیعیان در پاکستان رو به افزایش بوده و به شهید شدن بیش از ۱۹۰۰ نفر منجر شده است.
این تحقیق که مؤسسه تحقیقاتی «جنه» مستقر در اسلام آباد آن را انجام داد از میزان بی‌سابقه کشتار هدفمند شیعیان در پاکستان در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ پرده برداشت.
طبق این تحقیق، حدود ۱۹۰۰ مسلمان شیعه در ۳ سال گذشته در بمب‌گذاری‌ها و کشتارهای هدفمند در پاکستان جان باخته‌اند.
در ماه های اخیر، شکل حملات تروریستی در پاکستان از انفجار بمب و حملات انتحاری، به انجام ترورهای هدفمند تغییر یافته است.
با وجود تلاش نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان برای مقابله با تروریست‌ها، تقریبا هر روز در نقاط مختلف پاکستان به ویژه در شهرهای کراچی و کویته اخباری از وقوع حملات تروریستی منتشر می‌شود.

 


نوشته شده در   چهارشنبه 20 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode