ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 6 خرداد 1394     |     کد : 89571

مشكلات كشور با شعار و جملات تند گروهي اندك حل نمي‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که دیروز در اجتماع بزرگ مردم شهرستان های شهریار ، ملارد و قدس در ورزشگاه شهید ثمری ملارد صحبت می کرد...

رئيس جمهوري در جمع مردم شهرستان‌هاي غرب تهران:
مشكلات كشور با شعار و جملات تند گروهي اندك حل نمي‌شود


"مردم بزرگ ایران با پیام ۲۴خرداد ۹۲به دنیا اعلام کردند که چهره ملت ما چهره صلح، عدالت و همزیستی با مردم جهان است و مصمم هستیم تا مشکلاتمان را با منطق، استدلال و مذاکره حل و فصل کنیم ."

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که دیروز در اجتماع بزرگ مردم شهرستان های شهریار ، ملارد و قدس در ورزشگاه شهید ثمری ملارد صحبت می کرد ، با بیان این مطلب تاکید کرد: مردم ایران آگاهند و می دانند با شعار و ادای جملات تند گروهی اندک ، مشکلات جامعه و کشور حل و فصل نخواهد شد. وی گفت: ما در مسیر احقاق حقوق ملت ایران قرار داریم و پایان این راه، پیروزی پرافتخار برای ملت بزرگ ایران خواهد بود.

رئیس جمهوری ادامه داد: مردم ما با صدای بلند و رفتار مستحکم خود به تمامی جهان اعلام کردند که دوران خشونت و افراط گری به سر آمده است و همه باید با منطق، استدلال و تدبیر راه آینده را که راه توسعه است ، طی کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان این که دولت تدبیر و امید با تیم مذاکراتی قوی در صحنه جهانی هر روز گام‌های جدیدی را برای احقاق حقوق ملت ایران برداشته است و برخواهد داشت، تصریح کرد: با وجود اقلیت بسیار کوچکی که بلندگوهای بزرگ را از دیگران به عاریت گرفته است، اکثریت قاطع ملت پشتیبان مسیر صلح، آشتی و تعامل سازنده با جهان هستند و ما مسیرمان را با حمایت مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری مثل ماه‌های گذشته، قدرتمندانه به پیش خواهیم برد.

روحانی با اعلام این که جوانان و مردم ایران عزیز بدانند که مسیر ما ، احقاق حقوق ملت است و پایان این راه پیروزی پرافتخار برای ملت بزرگ ایران خواهد بود، خاطرنشان کرد: عزت، سربلندی و احقاق حقوق ملت، هدف نهایی ما در این مسیر است که گام‌هایی در راه تحقق آنها برداشته‌ایم و بی‌تردید بدون حضور و حمایت مردم نمی‌توانیم در این مسیر به موفقیت نهایی برسیم .

رونق تدریجی اقتصاد کشور

رئیس جمهوری با اشاره به این که همین حضور و امید شما مردم در ۲۱ماه گذشته باعث شده است در مسائل فرهنگی، رفاهی و شکستن رکود اقتصادی گام‌های موفقی برداریم، گفت: امروز شاهد ثباتی مبسوط در اقتصاد و بازار هستیم و مشاهده می‌کنیم که اقتصاد کشور رونق تدریجی دارد که این رونق در بخش‌های معدن، نفت و گاز، کشاورزی و خدمات به خوبی ملموس است.

روحانی اضافه کرد: با وجود آن که دولت در تنگناهای مالی است و امسال قیمت نفت هم کاهش پیدا کرده است، اما با کمک شما مردم و یاری خدا راه پیشرفت و توسعه کشور را ادامه خواهیم داد و تردیدی ندارم که با ایمانی که مردم ایران دارند و با وحدت و انسجامی که در جامعه می‌بینیم، خواهیم توانست به تمامی اهداف مدنظر دست یابیم.

وی وعده خود به مردم غرب استان تهران مبنی بر این که سفرش به استان را از این منطقه آغاز خواهد کرد مو رد اشاره قرار داد وافزود: شهرستان‌های استان تهران با وجود پیوستگی و نزدیکی به مرکز کشور، مشکلات فراوانی دارند که باید حل و فصل شود و ما در جلساتی که با وزرا، استاندار و مقامات این شهرستا‌ن ها داشته‌ایم، تصمیمات خوبی برای رفع این معضلات گرفته ایم.

روحانی وضع بهداشتی را یکی از معضلات شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس اعلام کرد و افزود: برای رفع بخشی از این مشکل، اجرای طرح فاضلاب در این سه شهرستان به تصویب رسیده است . همچنین تصمیم گرفته شد یک بیمارستان ۳۰۰تختخوابی در شهریار و ۲بیمارستان ۱۶۰تختخوابی در ملارد و شهر قدس ساخته و تجهیز شود و بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار هم بازسازی و تجهیز شود تا شرایط بهداشتی و درمانی این منطقه که اکنون شایسته مردم عزیز آن نیست بهبود و ارتقا یابد.

افتتاح مرکز تجاری ایرانی – اسلامی شهریار

رئیس جمهوری با اشاره به افتتاح رسمی مرکز بزرگ تجاری ایرانی- اسلامی در شهریار افزود: این مرکز با الگوگیری از معماری زیبای میدان نقش جهان اصفهان ساخته شده که امیدوارم در سایر مناطق کشور هم برای ساخت سازه‌ها از الگوهای اصیل معماری اسلامی- ایرانی استفاده کنیم.روحانی در ادامه با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰۰۰میلیارد تومانی برای بنگاه‌ها و مراکز اقتصادی نیازمند منابع بانکی شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس، به ظرفیت‌های این منطقه در زمینه کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: این بخش از استان تهران توانمندی‌های خوبی در زمینه کشاورزی دارد اما با توجه به شرایط آبی کشور راهی جز صرفه‌جویی و استفاده از روش‌های مدرن آبیاری نداریم و دولت منابع خوبی را برای اجرای طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی در منطقه در نظر گرفته است .

رئیس جمهوری با بیان این که جمعیت کشور هر سال یک میلیون نفر زیاد می‌شود، تصریح کرد: با توجه به این مسأله و خشکسالی که همواره یکی از معضلات ما ست، باید در برداشت از آب‌های زیرزمینی به طرق مختلف صرفه جویی کنیم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که دولت برای آن که نسل جوان کشور و از جمله جوانان این منطقه بتوانند با نشاط و سلامت بیشتر در مسیر پیشرفت نقش آفرینی کنند، به توسعه امکانات ورزشی توجه دارد، از ساخت سالن‌های ورزشی و استخر در این سه شهرستان خبر داد.

الگوی کشت و آبیاری باید اصلاح شود

بر اساس این گزارش ،بیش از 1000 هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران که به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده بود، دیروز با حضور رئیس‌جمهوری در یکی از باغ‌های شهریار به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.روحانی در آیین گشایش این طرح، با بیان این که برای تأمین مواد غذایی و کشاورزی مورد نیاز با توجه به افزایش جمعیت و تداوم خشکسالی و کمبود منابع آب، راهی جز صرفه‌جویی وجود ندارد، گفت: باید تلاش کنیم الگوی کشت و آبیاری در کشور اصلاح شده تا بتوانیم حداکثر محصول را با حداقل مصرف آب تولید کنیم.

روحانی با اشاره به زیر پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفتن بیش از ۱۰هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی استان تهران در امسال ،اظهار داشت: مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی هنگام توضیحاتش اطلاع داد که حجم اقداماتی که تا پایان این دولت در زمینه تجهیز اراضی کشاورزی در استان تهران به سامانه‌های نوین آبیاری انجام می‌شود معادل تمامی اقدامات انجام شده در 50 سال گذشته است که این بسیار غرورآفرین بوده و جای تحسین دارد. رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت برای افزایش سطح اراضی زراعی مکانیزه و مجهز به شیوه‌های نوین آبیاری در سراسر کشور برنامه‌های گسترده‌ای دارد تا بتوان هم در مصرف آب صرفه‌جویی و منابع آبی کشور را حفظ کرد و هم با کاهش مصرف آب، کیفیت منابع آب کشور را حفظ کرد و ارتقا بخشید. وی گفت: دولت با برعهده گرفتن سهم ۸۵درصدی از تأمین منابع لازم برای تجهیز اراضی زراعی به روش‌های نوین آبیاری، آمادگی کامل خود را برای کمک به اجرای گسترده این طرح اعلام کرده است ودولت در سال ۹۳اجرای بیش از ۱۰هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری در استان تهران را مورد حمایت قرار داده که کل مبلغ هزینه شده برای اجرای این مقدار سامانه نوین آبیاری، بیش از ۶۹۱هزار و ۴۴۴میلیون ریال بوده است .

رئیس جمهوری همچنین در نشست مدیران غرب استان تهران، با قدردانی از استقبال گرم و صمیمی مردم شهرستان های شهریار، ملارد و قدس، تصریح کرد:۲۰پروژه در بخش های صنعتی ، آب و فاضلاب ، بهداشت و راه ها، با ۶۴۲میلیارد تومان امسال و سال آینده در این منطقه اجرا می‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 6 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode