ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 خرداد 1394     |     کد : 89472

سدّ انحصار، در حوزه قرآن ترک برداشت

حجت الاسلام رجبی بیان داشت: در بحث حفظ قرآن کریم نیز تا چندسال گذشته تمرکز شرکت کنندگان در استان‌های خاص بود اما هم اکنون این سدّ ترک برداشته و شاهد حضور حفّاظ از همه شهرها و روستاها در مسابقات قرآنی هستیم.

مقام‌های اول قرائت و حفظ سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بیان کردند
سدّ انحصار، در حوزه قرآن ترک برداشت

حجت الاسلام رجبی بیان داشت: در بحث حفظ قرآن کریم نیز تا چندسال گذشته تمرکز شرکت کنندگان در استان‌های خاص بود اما هم اکنون این سدّ ترک برداشته و شاهد حضور حفّاظ از همه شهرها و روستاها در مسابقات قرآنی هستیم.
سازمان دارالقرآن کریم عصر روز دوم خردادماه میزبان نفرات برگزیده سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و اهالی رسانه بود.
در این گفتگو که 2 ساعت به طول انجامید، حجت الاسلام محمدمهدی رجبی، نفر اول رشته حفظ کل و حسن دانش رتبه برتر رشته قرائت مسابقات قرآن کریم به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
* حجت الاسلام محمدمهدی رجبی، نفر اول رشته حفظ کل: با توسل به امام حسین (ع) موفق به کسب رتبه
اول شدم
در ابتدای این نشست حجت الاسلام رجبی با اشاره به حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مسابقات قرآن کریم اظهار داشت: در سایر کشورها استقبال از مسابقات بین المللی قرآن کریم به اندازه ایران بالا نیست و جمعیت بسیار زیاد در سالن یکی از دلائل اصلی ایجاد اضطراب و اشتباه در حسن حفظ شرکت کنندگان این دوره از مسابقات بود.
* حافظ نیجری بسیار قوی و توانمند ظاهر شد
وی با بیان اینکه حریف نیجری در رشته حفظ کل قرآن کریم بسیار قوی و توانمند ظاهر شد، افزود: نماینده کشوری به بزرگی و وسعت ایران بودن بار سنگینی را بر روی دوش من گذاشت که با مدد ائمه معصومین (ع) و توسل به امام حسین (ع) در شب ولادت ایشان موفق به کسب رتبه اول در فینال مسابقات شدم.
نفر اول رشته حفظ مسابقات بین‌المللی از رقبای خود در این عرصه جهانی یاد کرد و ادامه داد: بهترین قاری‌ها از کشور مصر در مسابقات شرکت کرده بودند که در این میان بیشترین قاری که توجهم را به خود جلب کرد، قاری پاکستانی بود که توانست بسیار خوب عمل کند.
* حسن دانش، رتبه اول قرائت مسابقات بین المللی قرآن کریم: در مسابقات کشوری اضطراب بیشتری داشتم
در ادامه حسن دانش، رتبه اول قرائت مسابقات بین المللی قرآن کریم، با اشاره به اینکه حضور در مسابقات کشوری قرآن کریم اضطراب بیشتری را برای وی به همراه داشته است، تصریح کرد: قاریان ایرانی همگام با قاریان مصری جلو می‌روند و به اذعان مصریان، قراء ایرانی در جایگاهی بالاتر از آنها قرار دارند که این موضوع  و رقابت با قاریان ایرانی کار دشواری بود.
وی در خصوص دلائل قطعه‌ای که برای قرائت قرآن در مسابقات انتخاب کرده بود گفت: هر فرد یک ساختار و پتانسیل خاصی برای تلاوت دارد و از آنجا که من در خواندن قطعات طولانی از نفس خوبی برخوردار هستم این گونه قطعات را انتخاب و قرائت کردم.
* هشتاد درصد ایده‌های ذهنی خود را محقق کردم
رتبه اول رشته قرائت سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ادامه داد: در تلاوت باید تلفیقی از فضای مجلس و بداهه خوانی و نیز حس درونی قاری ایجاد گردد و من توانستم تا هشتاد درصد ایده‌های ذهنی خود را در مسابقات قرآن کریم محقق کنم.
حسن دانش از برگزیده شدن خود به‌عنوان نفر اول رشته تلاوت یاد ‌و تصریح کرد: همانطور که اطلاع دارید از شهر یزد در این مسابقات حضور پیدا کرده‌ام ولی باید در اینجا یادآور شوم که انگیزه و اعتماد به‌نفس در نوجوانان شهرستان بسیار پایین است که به‌منظور تغییر این فضا در مسابقات شرکت کرده و رتبه اول را هدف خود قرار دادم تا بتوانم انگیزه‌ای برای نوجوانان شهر خود باشم و فضای شهر را تغییر داده تا علاقه‌مندان بتوانند خود را در تمام عرصه‌های قرآنی محک بزنند.
برگزیده رشته تلاوت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به کمبودهای اساتید در استان‌ها پرداخته و خاطرنشان می‌کند: فضای استان‌ها فضای خالی از اساتید با تجربه و حرفه‌ای است که این می‌تواند مشکلاتی را برای آموزش و تربیت نوجوانان در امر قرآن‌ به‌وجود بیاورد، در حال حاضر سازمان اوقاف و امور خیریه‌ برنامه‌ای را در جهت استعدادیابی نوجوانان انجام داده است که پس از آموزش با علم روز، نوجوانان تربیت شده را به‌عنوان استاد به استان‌ها اعزام می‌کند که اساتیدی مانند وکیلی، مقدمی، ولی‌زاده و ... از پرورش یافته‌های سال‌های 1380 تا 1385 هستند‌، که امیدواریم منجمله این برنامه‌ها ‌هر چه بیشتر  مورد توجه قرار گیرد.


نوشته شده در   دوشنبه 4 خرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode