ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394     |     کد : 88920

ويروس تروريسم درحال سرايت به جهان است

امروز همه بايد در برابر ويروس خطرناك خشونت و تروريسم دست به دست هم دهيم...

رئيس جمهوري در ديدار وزير روابط و همكاري‌هاي بين‌الملل آفريقاي جنوبي:
ويروس تروريسم درحال سرايت به جهان است
امروز همه بايد در برابر ويروس خطرناك خشونت و تروريسم دست به دست هم دهيم


رئیس جمهوری با بیان این که زمینه های خوبی برای همکاری ایران و آفریقای جنوبی درزمينه روابط دوجانبه به ویژه همکاری های اقتصادی و مناسبات منطقه ای و بین المللی وجود دارد، اظهار داشت: ایران آمادگی دارد در همه زمینه ها همفکری، رایزنی و همکاری های فی‌مابین را هر چه بیشتر گسترش دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار خانم انگوانا ماشابانه وزیر روابط و همکاری های بین الملل آفریقای جنوبی با اشاره به روابط بسیار مناسب و نزدیک دو کشور افزود: علاقه مند به گسترش روابط اقتصادی با پرتوریا هستیم و معتقدیم باید تحرک و شتاب اقتصادی مناسبی بین دو کشور سامان یابد.

رئیس جمهوری اراده جدی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه روابط اقتصادی با آفریقای جنوبی مورد تأکید قرار داد وگفت: دراین زمینه از سرمایه بزرگی برخوردار هستیم و آن حافظه تاریخی مردم ایران نسبت به استقلال طلبی و مبارزات مردم آفریقای جنوبی در برابر آپارتاید است و جمهوری اسلامی ایران از ابتدا از این مبارزه حمایت کرده است. امروز باید از این سرمایه برای ایجاد روابط نزدیکتر دو ملت در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و علمی استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به همکاری های دو کشور برای دفاع از حقوق کشورهای در حال توسعه اظهار داشت: متأسفانه هنوزهم کشورهای قدرتمندی در دنیا وجود دارند که می خواهند علم و دانش و فناوری را در انحصارخودشان قرارداده و ازآن به عنوان وسیله ای برای سلطه استفاده کنند. امروز باید در زمینه دانش و فناوری به یکدیگر کمک كنيم و با صدای بلند هم به آن‌ها بگوییم که علم و فناوری نمی تواند برای همیشه در انحصار عده ای خاص قرار داشته باشد.

رئیس جمهوری در ادامه لزوم مبارزه مشترک با تروریسم و خشونت را مورد تأکید قرار داد و گفت: متأسفانه ویروس خشونت و تروریسم در حال سرایت به همه نقاط جهان است و امروز همه باید در برابر این ویروس خطرناک دست به دست هم دهیم.

روحانی همچنین بر ضرورت و اهمیت یاری رساندن به ملت هایی که گرفتار مسایلی از جمله جنگ داخلی و حمله به کشورشان هستند، به ویژه مردم یمن تأکید کرد و گفت: راه حل مشکلات داخلی کشورها حمله نظامی نیست و باید فرصت داده شود تا گروه های مختلف با یکدیگر مذاکره و گفتگو کنند و از سوی دیگر شرایط امنی برای امدادرسانی به مجروحان و آسیب دیدگان ایجاد شود.

رئیس جمهوری با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران به خوبی نشان داده است که برای حل و فصل موضوع هسته‌ای از طریق مذاکره از اراده جدی برخوردار است، تصریح کرد: مبنای ما در مذاکرات احترام و رعایت مقررات بین‌المللی و درعین حال بهره برداری و فعالیت صلح‌آمیز درعرصه فناوری هسته‌ای در مسیر توسعه است.

رئیس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده که مسیر فشار و تحریم های اقتصادی مسیرغلطی است که جواب نمی دهد و به زیان همگان خواهد بود.

روحانی همچنین علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران را برای روابط نزدیکتر اتحادیه آفریقایی با کشورهای غیرمتعهد مورد تأکید قرار داد و گفت: به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد آمادگی داریم که روابط این دو مجموعه بزرگ را برای همکاری های بیشتر تسهیل کنیم.

خانم انگوانا ماشابانه وزیر روابط و همکاری های بین الملل آفریقای جنوبی هم در این دیدار با تأکید بر تعهد آفریقای جنوبی برای همکاری و مشارکت با جمهوری اسلامی ایران، استفاده از روابط خوب سیاسی برای تقویت روابط اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما امروز حامل پیام حسن نیت، همبستگی، شراکت و همکاری گسترده بین آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی تصریح کرد: دیدگاه مقام‌های ارشد آفریقای جنوبی در حمایت از جمهوری اسلامی ایران به منظور استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای کاملا روشن است و ما از مسیری که دولت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه اتخاذ کرده و آن مسیر مذاکره است، بدون قید و شرط حمایت می کنیم و می دانیم که ملت ایران به دنبال صلح است.

وی با تأکید بر این‌که آفریقای جنوبی هرگز با تحریم های یکجانبه علیه ایران موافق نبوده است، اظهار داشت: معتقدیم تحریم ها بر اساس هنجارهای بین‌المللی در دنیا وضع نشده است و ما هم درخصوص این تحریم ها دچار زیان و خسارت شده ایم.

وزیر روابط و همکاری های بین‌الملل آفریقای جنوبی با تأکید بر اهتمام کشورش به گسترش هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی با ایران گفت: امروز خواست اصلی ما احیا و گسترش مناسبات و همکاری های اقتصادی به ویژه در زمینه انرژی است و آفریقای جنوبی نمی خواهد تحت شرایط تحمیلی از جانب دیگران قرار بگیرد.

پیام رئیس جمهوری ترکمنستان به روحانی

رئیس جمهوری دردیدار معاون رئیس کابینه ترکمنستان در امور نفت و گاز هم با تأکید بر این که اجرای توافقنامه‌های منعقده میان ایران و ترکمنستان منجر به توسعه و شکوفایی اقتصادی دو کشور خواهد شد،‌ آمادگی تهران برای تسریع در اجرای توافق‌ها و گسترش بیش از پیش مناسبات با عشق‌آباد را اعلام کرد.

روحانی به چهار دور مذاکرات سازنده روسای جمهوري دو کشور اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن توافق هاي دو رئیس‌ جمهوري و تفاهمنامه‌های میان دو کشورازجمله در اجرای طرح‌های راهسازی، صادرات کالا و خدمات و همچنين مبادلات در حوزه انرژی، زمینه‌ساز توسعه منطقه‌ای و ارتقاء همکاری‌ها خواهد شد.

رئیس جمهوری با بیان این که همواره مناسبات خوبی میان ایران و ترکمنستان حاکم بوده است، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور همسایه در همه زمینه‌ها توسعه و تعمیق یابد.

«بای مراد خوجه محمد‌اف» هم ضمن تقدیم پیام بردی محمد‌اف رئیس‌ جمهوری ترکمنستان، به روابط خوب و حسنه دو کشور و امضا ۱۹ سند همکاری دوجانبه اشاره کرد و گفت: ترکمنستان براساس حسن همجواری به دنبال ارتقاء همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس مجلس:حل مشکلات منطقه‌ای و جهانی ،نیازمند همکاری بین‌المللی است

رئیس مجلس با بیان این که راهی جز همکاری و سازماندهی بین‌المللی برای مقابله با مشکلات منطقه‌ای و جهانی وجود ندارد، گفت: همکاری میان ایران و آفریقای جنوبی برای حل بسیاری از مشکلات منطقه‌ای و جهانی می‌تواند نتایج بسیار مثبت برای صلح و امنیت پایدار داشته باشد.

به گزارش خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در دیدار" ماشابانه" وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی، مناسبات ایران و آفریقای جنوبی را برخوردار از یک مبانی استوار و رو به رشد و دارای ظرفیت‌های فراوان خواند و با اشاره به جایگاه ممتاز و تاثیرگذار دو کشور در آسیا و آفریقا، گفت: همکاری میان ایران و آفریقای جنوبی برای حل بسیاری از مشکلات منطقه‌ای و جهانی می‌تواند نتایج بسیار مثبت برای صلح و امنیت پایدار در منطقه و جهان داشته باشد.لاریجانی با اشاره به این که ایران در مذاکرات هسته‌ای با 1+5 ، جدی و مصمم بوده است، تصریح کرد: در صورت برطرف شدن پاره‌ای مزاحمت‌ها و صداقت و جدیت طرف‌های مقابل، این مذاکرات می‌تواند به نتایج مورد نظر دست یابد.

وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی هم با ابراز خرسندی از سفر به ایران، از کمک‌های کشورمان به آفریقای جنوبی در طول سال‌های پس از فروپاشی نظام آپارتاید قدردانی کرد و گفت: با توجه به جایگاه مهم و تاثیرگذار ایران در منطقه و جهان، توسعه مناسبات همه‌جانبه سیاسی و اقتصادی و منطقه‌ای با ایران خواست رهبران آفریقای جنوبی است.

ماشانابه با بیان این که کشورش از تحریم‌ها علیه ایران زیان‌های فراوانی دیده است، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی مناسب، همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان تهران و پرتوریا را متناسب با همکاری‌های سیاسی توسعه و گسترش داد و آفریقای جنوبی در این میسر آماده اتخاذ هرگونه سازوکارهای لازم از جمله تمهیدات مالی و بانکی است .

خام اندیشی رهبران غرب برای تجزیه کشورها

رئیس مجلس همچنین در دیدار معاون دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق، گفت: حمایت از دولت وحدت ملی عراق به عنوان نماد وحدت تمامی اقوام و گروه‌ها از جمله کرد، شیعه و سنی در این کشور ،تنها راه غلبه بر مشکلات فعلی است.

لاریجانی با انتقاد از طرح غرب برای تجزیه عراق و سوریه، گفت: خام‌اندیشی برخی از رهبران غربی باعث شده است تا فکر کنند با تقسیم کشورها می‌توانند مشکلاتشان را در منطقه حل کنند، در حالی که این تفکر سراسر اشتباه است.

دکتر "برهم صالح" هم با تقدیر از کمک‌های انساندوستانه و حمایت‌های همه‌جانبه ایران از دولت و ملت کشورس، گفت: انگیزه مبارزان عراقی در مبارزه با داعش هر روز بیشتر می‌شود و در آینده نزدیک ثبات و آرامش در این کشور برقرار خواهد شد.


نوشته شده در   سه شنبه 22 ارديبهشت 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode