ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 ارديبهشت 1394     |     کد : 88882

لاريجاني: مجلس با مذاكره هسته‌اي زاويه ندارد

رئيس مجلس در جلسه صبح ديروز فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت، بر حمايت جدي از تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي و پرهيز از واکنش‌هاي سريع و بدون فکر در اين زمينه تاکيد کرد.

رئيس مجلس از ارائه طرح‌هاي غير كارشناسي و غير عقلايي درباره مساله هسته‌اي به شدت انتقاد كرد

رئيس مجلس در جلسه صبح ديروز فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت، بر حمايت جدي از تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي و پرهيز از واکنش‌هاي سريع و بدون فکر در اين زمينه تاکيد کرد.

سيد باقر حسيني نماينده مجلس در گفتگو با ايسنا، به نقل از دکترعلي لاريجاني که در اين جلسه حضور داشت ،افزود: رئيس مجلس به شدت با واکنش‌هاي تند از جمله ارائه طرح‌هاي غيرکارشناسي 3 فوريتي که ‌اکنون به امضاي چند نماينده رسيده است به شدت مخالفت کرد.

وي ادامه داد: رئيس مجلس تاکيد داشت :"ما با تيم مذاکره کننده هسته‌اي هيچ زاويه‌اي نداريم، بنابراين بايد به دور از واکنش‌هاي عجولانه اجازه دهيم تيم مذاکره‌کننده پاي ميز مذاکرات، اهداف نظام را به کرسي بنشاند.

مقام معظم رهبري حمايت خود را از تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي اعلام داشته‌اند بنابراين ما هم در مجلس بايد تابع معظم له باشيم."

اين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاکيد کرد: لاريجاني همچنين در اين جلسه متذکر شد :" اکنون در آمريکا سياستمداران اين کشور در دو حزب دموکرات و جمهوريخواه با يکديگر مشکل دارند ،اما ما در جمهوري اسلامي ايران با تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي هيچ مشکلي نداريم بلکه از آنان حمايت مي‌کنيم ؛بنابراين بهتر است به دور از جوزدگي و تصميمات ناپخته واکنش مجلس به مصوبه سنا، صدور يک بيانيه باشد".

اختلاف شديد رهبران کنگره آمريکا درباره توافق هسته اي باايران

هشدار دمکرات ها به رهبران جمهوريخواه کنگره آمريکا در مورد تضعيف ديپلماسي باراک اوباما در قبال ايران و حمايت همه جانبه 150 نماينده توافق هسته اي موجب شکاف شديد و بي سابقه در بين رهبران کنگره شده است.

به گزارش رسانه هاي امريکا ، يکصد و پنجاه نماينده دمکرات روز پنجشنبه گذشته در نامه اي به اوباما مصرانه از وي خواستند تمام راه هاي ديپلماتيک را براي توافق هسته اي با ايران پيش از دنبال کردن گزينه هاي سخت تر نظير تحريم محک بزند که اين يک علامت قوي در مورد آمادگي دمکراتها براي ممانعت از هرگونه تلاش و تندروي جمهوريخواهان عليه توافق هسته اي با ايران است.

در حالي که برخي رهبران ارشد دمکرات از جمله نانسي پلوسي نماينده کاليفرنيا ، جيم کليبرن نماينده کاروليناي جنوبي و خاوير بکرا از کاليفرنيا نامه هفتم مه را مورد تائيد قرار دادند، جمهوريخواهاني چون استني هوير ، گروه اقليت ويپ در کنگره و 'جو کرولي ' از نيويورک و همچنين نايب رئيس مجمع دمکراتيک از اين کار امتناع ورزيدند.

چنين دودستگي پيرامون طرحي که به کنگره حق دادن راي بالا يا پايين به هرگونه توافق هسته اي نهايي بين ايران و امريکا و پنج قدرت ديگر جهان خواهد داد، وجود نداشت.

هوير و کرولي مي گويند آنها خواستار يک راه حل سياسي هستند، ولي تصميم آنها براي چشم پوشي از نامه بر اين نکته تاکيد دارد که چه سياست عذاب آور و دردناکي پيش روي قانونگذاراني قرار دارد که با مخالفت رهبران تل اويو دست به گريبانند.

وي در يک پست الکترونيکي نوشت : همان گونه که قبلا گفتم ، نيل به يک توافق از راه مذاکره و سياسي پيامدي است که ارجحيت دارد و کنگره نقش مهمي در بررسي هرگونه توافق ايفا مي کند.

ديلان ويليامز نايب رئيس بخش امور دولتي که حامي رويکرد سياسي اوباما ست و از نامه دمکرات‌ها تمجيد مي کند، گفت وي نگران نيست که برخي دمکرات ها از امضاي نامه خودداري کردند. وجود اين حقيقت که 150 قانونگذار آماده حمايت از تفاهم در مورد چارچوب توافقنامه شده اند، نشانه اين است که حمايت از چنين توافقي حتي فراتر از تنها امضا کنندگان نامه است.

قانون کنگره آمريکا مانع کسب توافق جامع هسته اي نمي شود

دراين حال ،سرگئي ريابکوف مذاکره کننده ارشد هسته اي روسيه اعلام کرد که قانوني که کنگره آمريکا مي خواهد در مورد توافق جامع هسته اي ايران وضع کند، مانع دستيابي به اين توافق نمي شود. به گزارش خبرگزاري روسيا سگودنيا، ريابکوف به خبرنگاران در مورد تائيد طرح قانوني در مورد توافق جامع برنامه هسته اي ايران در سناي آمريکا گفت: بر اين باوريم که اين طرح قانوني مانعي در مذاکرات هسته اي ايجاد نخواهد کرد.

وي با بيان اين که روسيه به دقت اوضاع پيرامون برنامه هسته اي ايران و مذاکرات و نيز تصميمات در اين مورد را پيگيري مي کند، اظهارنظر کرد: بر اساس ارزيابي ما، اين طرح قانوني به دولت اوباما براي عقد توافق قابل قبول در مورد برنامه هسته اي ايران آزادي عمل مي دهد.

وي افزود: اکنون تهديدي از سوي نيروهاي ضدايراني و ضدروسي در کنگره آمريکا که بتواند از فرصت هاي قانوني براي جلوگيري از کسب توافق جامع استفاده کند، نمي بينم.


نوشته شده در   دوشنبه 21 ارديبهشت 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode