ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394     |     کد : 88206

توقف ادغام 2 اتحادیه در ایستگاه تناقض در مصوبات

پس از تصویب تشکیل اتحادیه مدغم، محل دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات و تشکل‌های قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد ...


«حمیدرضا شیخ‌ویسی» معاون رسیدگی به امور مؤسسات معاونت قرآن و عترت ارشاد تشریح کرد:
توقف ادغام 2 اتحادیه در ایستگاه تناقض در مصوبات
دارالقرآن یکی از مؤسسات ارشاد است

پس از تصویب تشکیل اتحادیه مدغم، محل دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات و تشکل‌های قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد اما مسئولان وزارت ارشاد بر اساس مستندات خود نسبت به این امر اعتراض جدی دارند.
در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که دوم اسفندماه برگزار شد، محل دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات و تشکل‌های قرآنی با رأی اکثریت به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد اما وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی بر اساس مستندات خود نسبت به این تصمیم اعتراض دارد.
بر همین اساس، فارس با «حمیدرضا شیخ‌ویسی» معاون رسیدگی به امور مؤسسات معاونت قرآن و عترت ارشاد، گفت‌وگوئی را در این زمینه انجام داده تا دلایل این امر از زبان وی منتشر شود.
* آقای شیخ‌ویسی درباره مجوزهای فعالیت به مؤسسات قرآنی در معاونت قرآن و عترت بفرمائید.
* تشریح روند اعطای مجوز فعالیت به مؤسسات قرآنی
در جلسه آخر سال 1393 به جهت حجم بالای پرونده‌ها، نزدیک به 97 پرونده مورد بررسی قرار گرفت و در اسفندماه سال 93 نیز نزدیک به 37 پرونده را تمدید کرده و پروانه فعالیت دادیم.
برای روند صدور پروانه فعالیت متقاضیان باید مراحل مختلفی طی کنند به طوری که ابتدا موافقت اصولی توسط معاونت قرآن و عترت ارشاد صادر می‌شود و متقاضیان فرصت دارند بعد از 6 ماه تا یک سال مؤسسه را در ثبت شرکت‌ها به ثبت برسانند و سپس معاونت با بررسی مجدد مجوز فعالیت آنها را بررسی و در صورت توافق اعطا می‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode