ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 30 فروردين 1394     |     کد : 88020

اقتدار نيروهاي مسلح ايران در خدمت صلح و آرامش منطقه است

رئيس جمهوري با تاكيد بر اين كه ارتش جمهوري اسلامي، مظهر اقتدار ملي ، نظم و انضباط، مدنيت، سلامت اداري و اقتصادي، فراجناحي و فراحزبي، اسلامي و ملي بودن است، افزود: نيروهاي مسلح ايران در خط رهبري فرمانده معظم کل قوا، در پي ايجاد آرامش براي مردم خود و منطقه هستند.

دكتر روحاني در مراسم روز ارتش:
اقتدار نيروهاي مسلح ايران در خدمت صلح و آرامش منطقه است


 رئيس جمهوري با تاكيد بر اين كه ارتش جمهوري اسلامي، مظهر اقتدار ملي ، نظم و انضباط، مدنيت، سلامت اداري و اقتصادي، فراجناحي و فراحزبي، اسلامي و ملي بودن است، افزود: نيروهاي مسلح ايران در خط رهبري فرمانده معظم کل قوا، در پي ايجاد آرامش براي مردم خود و منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار ما،حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در مراسم بزرگداشت 29 فروردين روز ارتش وتجليل ازحماسه آفريني هاي نيروي زميني، گفت: دکترين ما دفاعي و استراتژي ماهم ، بازدارندگي فعال براي استقرار صلح و امنيت در کشور و سراسر منطقه است.

وي 29 فروردين را روز اقتدار ملي، پاسداشت از اميران، افسران، درجه‌داران، سربازان نيروهاي مسلح و احترام به ايثار همه ايثارگران برشمرد و اين روز را به ملت بزرگ ايران، فرماندهي معظم کل قوا و همه خانواده‌هاي ايثارگران ارتش، سپاه، ناجا و بسيج تبريک گفت.

رئيس جمهوري با بيان اين که ارتش همواره براي دفاع از نظام و کشور در همه عرصه‌هاايستاد و مقاومت کرد، اظهار داشت: يادمان نخواهد رفت در روزهاي غربت جمهوري اسلامي ايران و توطئه گروهک‌ها در غرب کشور، پايگاه هوانيروز کرمانشاه و پايگاه هوايي تبريز و فرماندهان قهرماني چون، کشوري، شيرودي و فکوري در صف اول ايستادگي بودند و نگذاشتند امام و ملت، تنها بمانند.

وي تاكيد کرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در عمليات‌هاي بزرگ ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان، عمليات بزرگ بستان، فتح‌المبين و آزادسازي خرمشهر، قهرماني‌هاي بزرگي از خود خلق كردند و ما به همه آن جوانمردي‌ها درود مي‌فرستيم و به همه کساني که در عرصه جنگ و دفاع از جمهوري اسلامي ايستادگي کردند، از جمله شهيدان صيادها، فلاحي‌ها، نامجوها، ستاري‌ها و بابايي‌ها، درود مي‌فرستيم و دلاوري‌هاي آنان و ايثار و صبر خانواده آنان را ارج مي‌نهيم.

دکتر روحاني با بيان اين که هرجا امام راحل و مقام معظم رهبري، مسيري را برگزيدند، ارتش جمهوري اسلامي ايران در خط مقدم اطاعت بوده است، تاكيد کرد: هر مقدار که نيروهاي مسلح از گروه، جناح و حزب بيشتر فاصله بگيرند، بهتر بر قلب مردم جا مي گيرند و اعتماد ملي بيشتر خواهد شد.

رئيس جمهوري در ادامه با بيان اين که امروز ارتش مايه آرامش ملت ايران است، حضور نيروي دريايي جمهوري اسلامي را مايه امنيت کشورهاي ساحلي، راه‌هاي دريايي، آب‌هاي آزاد و خطوط کشتيراني دانست و تاكيد کرد: هيچ‌‌کس از حضور نيروهاي دريايي ارتش و سپاه ايران در آب‌هاي بين‌المللي نگراني ندارد و حضور و رزمايش‌هاي آنان مايه آرامش و امنيت براي همگان است.

رئيس جمهوري با تأکيد بر اين که نيروهاي مسلح ايران بزرگترين و مقتدرترين نيرودرمنطقه هستند، افزود: در عين حال اين قدرت بزرگ نظامي، فقط به دنبال صلح و امنيت است و نه ظلم به زنان و کودکان و سالمندان، بلکه همواره به دنبال دفاع از مظلومان است. نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و ارتش ما نمونه‌اي عالي از يک ارتش مقتدر و نيروي مسلح صلح‌خواه در منطقه هستند و ديگران بايد از اين ارتش درس بياموزند که دنبال فتنه‌انگيزي در منطقه و حمله به کودکان مظلوم، پيرمردان و پيرزنان بي‌دفاع در کشوري مثل يمن نيستند.

دکتر روحاني با بيان اين که ايران با وجود برخورداري از قدرتمندي و اقتدار، تابع قانون است، اظهار داشت: اين که ايران در موضوع فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي خود، راه مذاکره را انتخاب کرد براي آن بود که مي‌خواستيم به منطقه و دنيا اعلام کنيم هيچ مشکلي نيست که پاي ميز مذاکره و با منطق حل و فصل نشود .

وي در پايان گفت: هدف همه دلاوران ايران و سرداران نظامي و دفاعي ما با سرداران ديپلماسي کشورمان يکي است و آن ، صلح و امنيت، اقتدار مشروع و دفاع از منافع و حقوق ملي و کمک به مظلومان منطقه و عالم است.

رژه يگان‌هاي رزمي ارتش

پس از سخنان رئيس جمهوري، رژه ارتش با عبور يگان‌هاي رزم‌نواز، جانبازان و يگان‌هاي حمل پرچم از مقابل جايگاه آغاز شد. سپس يگان‌هاي نمونه ارتش و بسيج ارتش از مقابل جايگاه گذشتند.

در ادامه يگان‌هاي موتوري و ستون خودرويي، يگان‌هاي موشک انداز، يگان‌هاي حافظ صلح ارتش، تانک ذوالفقار و صمصام به همراه نفربرهاي ارتش از مقابل جايگاه عبور کردند.

در مراسم امسال رژه روز ارتش، روبات مسلح نذير، تانك چرخدار شهيد اقارب،‌ سلاح تک تيرانداز شاهر و باهر که از جديدترين دستاوردهاي نيروي زميني ارتش است از مقابل جايگاه گذشتند.

در ادامه از سامانه موشکي باور 373 (اس300 ايراني) و موشک صياد 3 براي اولين بار در رژه ارتش رونمايي شد.

همچنين در اين مراسم ، جنگنده‌هاي نيروي هوايي و بالگردهاي هوانيروز به رژه هوايي پرداختند و آمادگي نهاجا را به نمايش گذاشتند.

پرواز جنگنده جديد صاعقه2 (دو کابين) هم از ويژگي هاي ديگر رژه هوايي ارتش بود.

مذاکره کنندگان هسته اي ايران، پيشگامان صلح هستند

سردار سرلشکر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستادکل نيروهاي مسلح در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران گفت: مذاکره کنندگان هسته اي ايران، سربازان ديپلماسي کشور و پيشگامان صلح و با نيروهاي مسلح يک دل و همزبان هستند و به طور حتم اگر ديپلماسي با شکست روبرو و جنگ محقق شود، آن زمان نيروهاي مسلح به ميدان نبرد مي‌آيند و دشمن را با اقتدار متوقف مي کنند.

وي همچنين درباره واگذاري سامانه «اس 300» از سوي روسيه به ايران، افزود: در اين رابطه با روسيه قرارداد رسمي به امضا رسانديم و تاکنون بخشي از پول آن را پرداخت کرده ايم و مطمئن هستيم که رئيس جمهوري روسيه که فردي منطقي و دنيا ديده است، طبق معاهده امضا شده با ايران رفتار مي کند.

فيروزآبادي با اشاره به تحولات يمن، با بيان اين که جمهوري اسلامي ايران مدافع يمن مستقل و مردم سالار است، تاكيد كرد: امروز بحث حوثي ها و غيرحوثي ها مطرح نيست، بلکه امروز ملت يمن به طور يکپارچه در برابر دشمنان مي جنگند. جمهوري اسلامي ايران مدافع مردم مستقل و حکومت مردم سالار يمن است، بنابراين اگر آمريکا و عربستان نسبتي به ايران مي دهند، اين فرافکني است.

رئيس ستادکل نيروهاي مسلح همچنين درباره ادعاي عربستان در زمينه کمک تسليحاتي ايران به يمن گفت: اين ادعا خنده‌دار است زيرا همه مي دانند اين عربستان است که از طريق آمريکا تسليحات مختلف را تهيه مي كند و امروز عليه ملت مظلوم يمن به کار مي‌برد. جمهوري اسلامي فقط مدافع منطق و نهضت ملت ها است و از آنجا که مردم يمن قيام کردند تا به حقوق شهروندي و حاکميت ملي و استقلال دست يابند، از آنان حمايت مي کنيم.

نيازي به پهلوگيري در يمن نيست

فرمانده نيروي دريايي ارتش هم در حاشيه مراسم گفت: ناوگروه‌هاي اعزامي نداجا طبق برنامه و با قدرت در آب‌هاي آزاد و خليج عدن حضور دارند و هيچکس حق اخطار به ناوهاي ايراني را ندارد.

امير حبيب‌الله سياري درباره موضوع يمن، افزود:‌ هيچ نيازي به پهلوگيري ناوگروه ما در يمن نيست اما ما با قدرت در منطقه خليج عدن حضور داريم و اکنون هم ناوگروه سي و چهارم ما به اين منطقه اعزام شده است.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا عربستان نيروي دريايي کشورمان را تهديد کرده است، تاكيد كرد: هيچ تهديدي عليه ما انجام نگرفته است. ما اجازه تهديد و تذکر هم نمي‌دهيم زيرا طبق قوانين بين‌المللي ما مي‌توانيم در آب‌هاي آزاد و بين‌المللي حضور داشته باشيم. ما تاکنون بدون اجازه کشوري به آب‌هاي سرزميني آن کشور وارد نشده‌ايم.

ارتش حاکميت کشورها را محترم مي‌شمارد

همچنين فرمانده نيروي زميني ارتش در جمع خبرنگاران گفت: ارتش حزب الله ايران اسلامي هيچگاه به کشوري تعدي نخواهد کرد و همواره حاکميت ديگر کشورها را محترم مي شمارد.

امير سرتيپ احمدرضا پوردستان با اشاره به سخنان رئيس جمهوري در مراسم ديروز، افزود: ارتش جمهوري اسلامي ايران همواره حامي مظلومان جهان است.البته اين به آن معني نيست که ارتش بخواهد در مسائل يک کشور دخالت نظامي کند، اما براي کشورهاي دوست و همسايه همچون عراق در صورت اعلام نياز کمک مستشاري ارائه خواهيم كرد.


نوشته شده در   يکشنبه 30 فروردين 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode