ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 فروردين 1394     |     کد : 87899

رئیس جمهوری: به جای تقابل تعامل با دنیا را برگزیده‌ایم

رئیس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان گیلان با تاکید بر این که ملت ایران پیروز مذاکرات خواهد بود، تصریح کرد: در مذاکرات با قدرت‌های بزرگ جهان که با حمایت مردم و مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد، تا رسیدن به نقطه توافق عزتمندانه برای ملت ایران قدم به قدم جلو خواهیم رفت.

در اجتماع باشکوه مردم گیلان
رئیس جمهوری: به جای تقابل تعامل با دنیا را برگزیده‌ایم

رئیس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان گیلان با تاکید بر این که ملت ایران پیروز مذاکرات خواهد بود، تصریح کرد: در مذاکرات با قدرت‌های بزرگ جهان که با حمایت مردم و مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد، تا رسیدن به نقطه توافق عزتمندانه برای ملت ایران قدم به قدم جلو خواهیم رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که صحبت‌هایش در اجتماع مردم گیلان پی در پی با شعارهای ” صل علی محمد امید ایران آمد”و “مدبر قهرمان خوش آمدی به گیلان” و “روحانی روحانی حمایتت می‌کنیم”، پشتیبانی می‌شد، گفت: ملت ایران به توافق عزتمندانه، تعامل سازنده با جهان و اعتدال و میانه‌روی آری می‌گوید و یکپارچه و متحد راه تعامل سازنده با دنیا را انتخاب کرده‌است و تردیدی نداریم که ملت در این مسیر موفق و پیروز خواهد شد.

رئیس جمهوری با اشاره به این که امسال سال همدلی، وحدت و اتحاد و اعتماد میان دولت و ملت است، افزود که دولت با همه توان، تلاش و کوشش می‌کند تا خداوند و دل مردم از این نظام و دولت بیش از پیش راضی باشند .

دکتر روحانی تصریح کرد: امسال باید از منافع فردی، حزبی و جناحی گذشت و همگان باید به منافع و عزت ملی بیندیشند تا در سایه این وحدت و اتحاد راه توسعه کشور را به پیش ببریم.رئیس جمهوری با قدردانی از حمایت‌های مردم و مقام معظم رهبری از دولت خدمتگزار، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای این مذاکرات هسته ای برای جهان این بود که نشان داد هر چند که در داخل ملت ایران تنوع فکر و سلیقه وجود دارد اما آنجا که مساله منافع و عزت ملی است همه ما متحد و منسجم خواهیم بود.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به این که دولت و ملت ایران به اصول خود پایبند و وفادارند، اظهار داشت: مسیر ما، اعتدال، تعامل، گفتگو، منطق و به کرسی نشاندن حق مسلم مردم بزرگ ایران خواهد بود .رئیس جمهوری تصریح کرد: خواهان توافق عزتمندانه هستیم و قدم‌های لازم را در این مسیر بر خواهیم داشت ، اما طرف‌های مقابل نیز باید راه احترام به حقوق ملت ایران و تکریم این ملت را برگزینند .

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات ضد ایرانی مجالس آمریکا گفت: این که سنا و مجلس نمایندگان و تندروها در آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آنان چه می‌گویند، به ما ارتباطی ندارد. ما در برابر تعامل، حسن نیت و احترام، تعامل، حسن نیت و احترام می خواهیم و اعلام می‌کنیم طرف ما مجالس آمریکا نیست، بلکه مجموعه‌ای به نام ۱+ ۵ است .رئیس جمهوری با اشاره به ادامه مذاکرات از هفته آینده گفت: بحث اصلی در این مذاکرات مساله تحریم‌ها علیه ملت ایران به عنوان یک ظلم غیرانسانی خواهد بود.

دکتر روحانی تاکید کرد: ۱ + ۵ بداند اگر پایان این مذاکرات، پایان تحریم‌های اقتصادی نباشد، توافقی نخواهد بود. باید پایان این مذاکرات که از زمان امضای توافق آغاز می‌شود، اعلام لغو تحریم‌های ظالمانه اقتصادی علیه ملت ایران باشد.رئیس جمهوری با تاکید بر این که توافق نهایی به نفع همه خواهد بود، گفت: ما این راه را ادامه می‌دهیم و ملت ایران پیروز این صحنه خواهد بود.

ندای ملت ایران را به خوبی بشنوند

دکتر روحانی با بیان این که دولت و ملت به اصول خود پایبند و وفادار است ، اضافه کرد: مسیر ما، مسیر اعتدال، تعامل، گفتگو، منطق و به کرسی نشاندن حق مسلم ملت بزرگ ایران خواهد بود.

رئیس جمهوری ادامه داد: امروز به طرف مقابل، اعلام می‌کنیم که خواهان توافق عزتمندانه هستیم. ما قدم‌های لازم را به پیش گذاشته‌ایم و به پیش خواهیم گذاشت، اما شما هم باید راه احترام به حقوق و تکریم ملت ایران را برگزینید.

دکتر روحانی اظهار داشت: در برابر تعامل، تعامل، در برابر حسن نیت، حسن نیت و در برابر احترام، احترام می‌خواهیم.

رئیس جمهوری با اشاره به این که ملت ایران در انقلاب و در دفاع مقدس پیروز شد و در این مذاکرات نیز پیروز صحنه خواهد بود، گفت: ما برای کسی ذلت و شکست نمی‌خواهیم. توافق پیش‌رو به نفع شرق، غرب، منطقه و ملت ایران ودرمجموع به نفع همه خواهد بود.

دکتر روحانی خطاب به کشورهای غربی با یادآوری اینکه شما فکر می‌کنید این تنها مردم ایران هستند که مشتاق پایان تحریم‌ها هستند، در حالی که شرکت‌های شما بیشتر مشتاقند، ادامه داد: شما خودتان می‌دانید همه شرکت‌های اروپایی و حتی آمریکایی و دولت‌های شرق و غرب در انتظار توافق نهایی هستند، چون این توافق به نفع جهان و همه ملت‌ها خواهد بود.دکتر روحانی در ادامه سخنان خود با تصریح به اینکه امسال در سایه همدلی و همزبانی، باید به رونق اقتصادی برسیم، خاطرنشان ساخت: این دولت در طول ۲۰ ماه گذشته، به هر قولی که به مردم داده، عمل کرده است و مردم هم همیشه حامی و یار دولت بوده‌اند.

رئیس جمهوری اضافه کرد: به شما قول دادیم نرخ تورم را کاهش خواهیم دادو بیش از ارقامی که در آغاز سال اعلام کرده بودیم، به آن عمل کردیم. به شما قول دادیم که کشور را از رکود خارج می‌کنیم و کشور در سال ۹۳ از رکود خارج شد و به شما وعده می‌دهیم که امسال، سال رونق اقتصادی خواهد بود .دکتر روحانی با بیان اینکه اگر اشتغال، رفاه، توسعه و پیشرفت می خواهیم، همه اینها در سایه رونق اقتصادی خواهد بود، اظهار داشت: دولت به سهم خود قدم‌های لازم را برمی‌دارد.و ی با تاکید بر این که به دنبال حفظ ثبات اقتصاد کشور هستیم، گفت: در عرصه اقتصاد، به دنبال رفع موانع سرمایه گذاری و رونق تولید ، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی ، افزایش صادرات غیرنفتی و تعامل بهتر در زمینه اقتصاد با دنیا هستیم؛ ضمن این که ایجاد ثبات و امنیت در کل منطقه راهم دنبال می کنیم.

رئیس جمهوری بااشاره به تحولات منطقه افزود: به کشورهای منطقه اعلام می کنیم راه ثبات و امنیت، تعامل با کشورها و احترام به آرای مردم در منطقه است و با هواپیما و بمب ریختن بر سر مظلومان منطقه به جایی نمی رسید.

دکتر روحانی با طرح این سئوال که چرا با هواپیماهای اهدایی آمریکا بر سر مظلومان یمن بمب می‌ریزید، ادامه داد: چرا زیربناهای یک کشور ضعیف را تخریب می کنید؟ چرا زنان و کودکان را از بین می برید و دیروز با دلار و امروز با بمب دنبال سلطه بر منطقه هستید؟

رئیس جمهوری تاکید کرد: هم دیروز اشتباه کردید و هم امروز اشتباه می‌کنید. راه حل مشکلات منطقه، احترام به مردم و حقوق آنان است. اگر می خواهید ثبات در منطقه باشد، ندای ملت ایران را به خوبی بشنوید که این به نفع شماست. ما از مظلومین عالم دفاع خواهیم کرد و این ملت همواره در برابر ظلم ، خشونت و تروریزم ایستادگی کرده و باز هم ایستادگی خواهد کرد.

دکتر روحانی با اشاره به این که “هدف نهایی ما سلطه ایران بر منطقه نیست، اشتباه نکنید”، گفت: هدف ما سلطه تشیع بر تسنن نیست، اشتباه نکنید، هدف ما آن است که ملت‌های منطقه سربلند باشند. برای ما بین شیعه، سنی، ترک، عرب، فارس و بلوچ هیچ تفاوتی وجود ندارد.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، درباره برنامه‌های دولت برای پیشرفت استان گیلان، گفت: دولت اجرای ۱۸ پروژه مهم و بزرگ را برای این استان در امسال و سال آینده در برنامه دارد که با اعتباری بیش از ۷۹۵ میلیارد تومان اجرا خواهند شد و تمامی این اعتبار در سال‌های ۹۴ و ۹۵ تخصیص داده می شود.

استقبال باشکوه مردم گیلان از دکتر روحانی

مردم دیار جنگل و دشت و دریا، همشهریان سردار جنگل در هوای مه‌آلود رشت، استقبالی سبز، پرشور و باشکوه از رئیس جمهوری داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که صبح دیروز در پانزدهمین سفر خود به استان‌ها با استقبال رسمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد فرودگاه سردار جنگل شده بود، در میان رودخانه خروشان مردم، مسیر استقبال تا ورزشگاه شهید عضدی را طی کرد.

اهالی دیار سردار جنگل که برخی از آنان با لباس‌های محلی و با شعار «رئیس جمهور به شهر ما خوش بمویی» به استقبال دکتر روحانی آمده بودند، از همان محل خروج رئیس جمهوری و هیات همراه از فرودگاه، خودروی وی را در برگرفته و در مسیرهای چهار راه قدس، به خیابان‌های حافظ و نامجو تا ورزشگاه شهید عضدی همراهی کردند.

این استقبال نمایش باشکوه و دیدنی از مصداق تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت را به تصویر کشیده بود.

خودروی حامل رئیس جمهوری به دفعات به دلیل ازدحام جمعیت استقبال کننده متوقف شد و دکتر روحانی به صورت ایستاده در ماشین به ابراز احساسات مردم پاسخ می‌داد.در طول مسیر مردم با پارچه‌نوشته‌هایی به رئیس جمهوری خوش‌آمد گفته بودند که از جمله شعارهای «تدبیر دوران امید گیلان به شهر ما خوش‌آمدی» و «به سرزمین همدلان امیدوار خوش‌آمدی» به چشم می‌خورد.

در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان گیلان

رئیس جمهوری در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان گیلان، ایستادگی و تلاش شبانه روزی سرداران کشور در کارزار دیپلماسی و مذاکره با شش قدرت جهانی را ادامه حرکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و گفت: جبهه دیپلماسی ما ادامه جبهه جنگ و جبهه جنگ، ادامه جبهه انقلاب و نهضت اسلامی بود و این یک خط واحد است.

وی با اشاره به اینکه ” ملت ایران در ۲۴ خرداد ۹۲ راه تعامل سازنده و عزتمندانه با دنیا را انتخاب کرد”، گفت: نمی‌شود مسایل حساس در منطقه و جهان را بدون تعامل حل کرد. در داخل هم باید تعامل سازنده داشته باشیم.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه “نباید راه ایثار متوقف شود” ، تصریح کرد: موفقیت در دفاع مقدس نتیجه همراهی علم و ایثار بود و برای توسعه و رونق کشور همه باید ایثار کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهوری ، آیت الله قربانی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان و شماری از نمایندگان نخبگان و ایثارگران دیدگاهها و نظرات خود را بیان کردند.

روحانی در جمع سرمایه گذاران بخش خصوصی استان گیلان هم با اشاره به اهمیت و جایگاه بخش خصوصی در رونق و توسعه کشور ، اظهارداشت: اقتصاد کشور باید قدم به قدم به بخش خصوصی واگذار شود و دولت مصمم به برداشتن مقررات زاید در مسیر فعالیتهای اقتصادی در کشور است.

رئیس جمهوری همچنین به دستاوردهای کشور در عرصه پزشکی و اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و اظهارداشت: تحول بخش سلامت در شرایط تحریم افتخار ملی است.


نوشته شده در   پنجشنبه 27 فروردين 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode