ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 فروردين 1394     |     کد : 87843

پوتین: سیاست اصولی ایران در تعامل سازنده با جهان قابل تحسین است

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تعامل سازنده با جامعه جهانی را قابل تحسین دانست.


«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تعامل سازنده با جامعه جهانی را قابل تحسین دانست.

وی در حاشیه دیدارش با دبیران شورای امنیت کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هم گفتگو کرد.

پوتین در جریان این دیدار با ابلاغ سلام های گرم خود به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری کشورمان، در خصوص لغو ممنوعیت فروش سامانه پدافند هوایی اس۳۰۰ به ایران و تاثیر این اقدام در افزایش ثبات در منطقه گفت: این تصمیم که گرفته شد دارای پیامی مشخص در خصوص ضرورت پایبندی همه کشورها به تعهداتشان است. رئیس جمهوری روسیه با تمجید از سیاست اصولی جمهوری اسلامی در زمینه تعامل سازنده با جهان، افزود: همکاری نزدیک ایران با کشورهای گروه ۱+۵ منشا شکل گیری اقدامات بزرگی شده است. دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در جریان این ملاقات با قدردانی از نقش سازنده روسیه در تحولات سیاسی در سطح منطقه ای و بین المللی ،تصمیم این کشور در موضوع لغو ممنوعیت واگذاری سامانه های پدافند هوایی به ایران را اقدامی ارزشمند در مسیر توسعه همکاری های رو به توسعه دو کشور بیان کرد.

شمخانی با ابراز نگرانی نسبت به توسعه یکجانبه گرایی و دخالت غیر قانونی در امور داخلی کشورهای مستقل که در قالب تشکیل ائتلاف های تصنعی و نمایشی رو به تزاید است، اظهار داشت: امروز کشورهای مدعی امنیت سازی با زیر پا گذاردن همه قوانین و کنوانسیون های بین المللی منشاء ایجاد ناامنی درجهان شده اند.

وی تجاوز و حمله نظامی به کشور یمن و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی‌پناه را نمونه بارز بی توجهی به حقوق بین‌الملل و ارزشهای انسانی و اخلاقی خواند و افزود: انجام این گونه اقدامات و جایگزین کردن خشونت و نظامیگری به جای گفتگو و تعامل، بدون شک موجب شکل گیری تجربیات تلخ در عراق ،سوریه و افغانستان خواهد شد. شمخانی بستر سازی برای ایجاد و توسعه جریانهای تروریستی افراط گرا را نتیجه انجام اقداماتی از این دست شمرد و اظهار داشت: تداوم اقداماتی از این دست شک و تردید موجود در خصوص همکاری برخی قدرتها و حامیان منطقه ای آنها از تروریسم را تقویت خواهد کرد.

گفته های شمخانی

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان اعلام کرد: ایران انتظار دارد امسال تسلیحات پدافند هوایی اس-۳۰۰ را از روسیه تحویل بگیرد.به گزارش ایرنا، شمخانی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: بر این باورم که سامانه اس-۳۰۰ در سال جاری به ایران تحویل می شود.وی افزود: این پیامی برای تامین و تقویت ثبات منطقه با توجه به نقش مهمی که ایران در آن بازی می کند خواهد بود.شمخانی خاطرنشان کرد که تحویل سامانه های پدافند هوایی بخشی از روابط دو کشور است و مناسبات ایران و روسیه ظرفیت های بزرگی دارد که برای توسعه همکاری‌ها باید به کار گرفته شود.

دبیر شورای عالی امنیت کشورمان ابراز امیدواری کرد تحویل تسلیحات اس-۳۰۰ به ایران موجب توسعه بیشتر روابط ایران و روسیه شود.

وی اعلام کرد: شکل گیری شرایط جدید در چارچوب سیاست های ثبات آفرین جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه ای و بین المللی در اتخاذ تصمیم روسیه در لغو ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس- ۳۰۰ به ایران بسیار تعیین کننده بوده است.

شمخانی در پاسخ به سئوال ایرنا مبنی بر چگونگی لغو حکم ممنوعیت فروش موشک‌های اس-۳۰۰ به ایران از سوی روسیه گفت: خوشبختانه و در چارچوب مذاکرات فشرده و پیگیری های مستمری که انجام گرفت، دستور لغو حکم ممنوعیت فروش موشک های پدافندی اس۳۰۰ با حسن نیت رئیس جمهوری روسیه صادر شد.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری دنیا به حقانیت رویکردهای سازنده و مشارکت جویانه جمهوری اسلامی واقف شده است و سیاست های مقابله جویانه با اهداف صلح‌آمیز ایران با انزوا وتحقیر مواجه می شوند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه با تشریح گفتگوهای انجام شده با همتای روسی خود بر مواضع مشترک دو کشور در موضوعاتی چون بحران یمن و نفی تجاوز به آن کشور، عضویت ایران در سازمان همکاریهای شانگهای و ضرورت لغو مجموعه تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی همزمان با امضای موافقتنامه هسته ای تاکید کرد.

اینترفکس هم بااعلام این که ایران در مرحله اول می‌تواند ۵ سامانه اس-۳۰۰ از روسیه دریافت کند، به نقل از یک ژنرال روس نوشت که تصمیم مسکو، جبران اشتباه ژئوپلتیکی است که روسیه در این سال‌ها مرتکب شده است. دولت روسیه هم روز سه‌شنبه با اشاره به این که هیچ مانع قانونی برای تحویل سامانه اس-۳۰۰ وجود ندارد، اعلام کرد که تاریخ تحویل این سامانه، به شرکت سازنده بستگی دارد. به گزارش فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه در پاسخ به این سئوال که آیا گزارش‌های منتشر شده در مورد آغاز روند تهاتر نفتی میان ایران و روسیه صحت دارد یا نه، گفت: «بله، مطمئنا.»

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هم اعلام کرد که تحویل این سامانه می‌تواند هر لحظه صورت گیرد.سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این زمینه تاکید کرد که فروش و تحویل این سامانه به ایران خطر و تهدیدی علیه هیچ کشور دیگری نیست.

گفته های سرداردهقان

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره فرمان رئیس‌جمهوری روسیه برای لغو ممنوعیت ارسال سامانه موشکی اس۳۰۰ گفت: این فرمان ترجمان اراده سیاسی رهبران دو کشور برای توسعه و ارتقای سطوح همکاری در تمام زمینه‌ها است.به گزارش مهر، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان با اشاره به امضای توافقنامه اخیر میان وزارتخانه‌های دفاع دو کشور و مذاکرات انجام شده درباره حل و فصل موضوع سامانه اس ۳۰۰ که اخیرا در تهران انجام شد، اظهار داشت: گسترش همکاری های دوجانبه و توسعه همکاری‌ها با سایر کشورهای همسایه در زمینه های مختلف می تواند در جهت استقرار ثبات و امنیت پایدار در منطقه بسیار موثر باشد.وزیردفاع افزود: تهدیدات فرامنطقه‌ای و گسترش فعالیت‌های تروریستی گروه های تکفیری ضرورت گسترش و تعمیق این همکاری ها را افزایش داده و همواره به عنوان یکی از محورهای اساسی رایزنی و همکاری میان ایران و روسیه مورد اهتمام و توجه بوده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 26 فروردين 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode