ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 فروردين 1394     |     کد : 87278

انسجام ملي توان ما را در برداشتن گام نهايي توافق هسته‌اي بالا مي‌ برد

رئیس جمهوری در دیدار نوروزی جمعی از وزرا، معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، نامگذاری سال ۹۴با عنوان «دولت، ملت؛ همدلی و همزبانی» را بهترین عیدی از سوی مقام معظم رهبری برای دولت و ملت توصیف و تصریح کرد: یکی از نخستین برکات همدلی و همزبانی دولت و ملت، توفیقی بود که در آغاز سال ۹۴در عرصه هسته‌ای به دست آمد.

رئيس جمهوري:

انسجام ملي توان ما را در برداشتن گام نهايي توافق هسته‌اي بالا مي‌
برد


رئیس جمهوری در دیدار نوروزی جمعی از وزرا، معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، نامگذاری سال ۹۴با عنوان «دولت، ملت؛ همدلی و همزبانی» را بهترین عیدی از سوی مقام معظم رهبری برای دولت و ملت توصیف و تصریح کرد: یکی از نخستین برکات همدلی و همزبانی دولت و ملت، توفیقی بود که در آغاز سال ۹۴در عرصه هسته‌ای به دست آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار که صبح دیروز انجام شد، با بیان این که نوروز تلفیقی از آیین‌ها و سنت‌های صحیح ایرانی با آموزه‌های اسلامی است، اظهار داشت: مردم ما همواره سال جدید خود را با دعا و ذکر خدا آغاز می‌کنند و در ایام نوروز به دید و بازدید یکدیگر می‌روند که این رسوم بسیار پسندیده و نیکو است.

رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به مذاکرات لوزان و همچنین حیطه اختیارات دولت در فعالیت‌های هسته‌ای و مذاکرات، ادامه داد: به لحاظ اهمیت فراوان این مسأله، همواره از نظرات دیگر مسئولان در قوای مقننه و قضائیه و سایر نهادها استفاده کردیم و ضمن بهره‌مند بودن از حمایت‌های بی‌دریغ و مستمر مردم، هدایت‌های مقام معظم رهبری هم، همچون چراغ راه برای پیشبرد مذاکرات بود .

رئیس شورای عالی امنیت ملی، مذاکره در عرصه بین‌المللی را بسیار پیچیده و سخت اعلام کرد و گفت: موفقیت تیم مذاکره‌کننده کشورمان در برابر نمایندگان 6 قدرت جهانی مرهون مهارت مذاکره کنندگان و از آن مهمتر، همدلی و همزبانی تمامی مردم و مسئولان بود.

روحانی اضافه کرد: در این مذاکرات، بر حق جمهوری اسلامی ایران برای غنی‌سازی در خاک خود، تصریح شده است. نیروگاه آب سنگین اراک با تکنولوژی جدیدتر به کار ادامه خواهد داد و تأسیسات فردو و نطنز هم که در ابتدای امر طرف مذاکره‌کننده خواهان تعطیلی کامل آنها بود، همچنان فعال خواهند بود. از سوی دیگر اثبات این که نمایندگان جمهوری اسلامی می‌توانند در برابر 6 قدرت جهانی بر سر یک میز نشسته و با اقتدار از منافع خود دفاع کنند، دستاورد بزرگی است. رئیس جمهوری با بیان این که توفیق به دست آمده در این مرحله از مذاکرات هسته‌ای، امیدواری به حل کامل مشکلات را افزون کرده است، تصریح کرد: ارتقای امید و سرمایه اجتماعی، وحدت و انسجام داخلی به افزایش توان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در ادامه مسیر برای نگارش توافق نهایی خواهد انجامید.رئیس شورای اقتصاد خاطرنشان کرد: توافق نهایی وضع بهتری برای اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد خواهد کرد. دستیابی به این تفاهم گواه آن است که قدرت‌های جهانی به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه تحریم‌ها ممکن نیست و پافشاری بر این حربه نتیجه‌ای نخواهد داشت.

روحانی با تقدیر از ایستادگی مردم، گفت: باید با همدلی، عزم عمومی، تلاش و کار پیگیر، سختی‌هایی را که مردم به ویژه در سال‌های اخیر متحمل شدند به نحو شایسته جبران کنیم. رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در امسال اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم که با همدلی و فراهم آوردن زمینه حضور تمامی کسانی که نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی را قبول دارند، این انتخابات را به افتخاری دیگر برای ایران اسلامی تبدیل کنیم.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اکنون کشور با مشکل کم آبی و خشکسالی مواجه است، بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب تاکید کرد و گفت: وزارت نیرو باید با تشکیل کارگروه های ویژه ،اقدامات لازم را برای اصلاح الگوی مصرف آب خانگی و کشاورزی انجام دهد. روحانی گام های دولت برای تصفیه فاضلاب های شهری را بسیار خوب و مهم توصیف کرد و اظهارداشت: اقدامات انجام شده در این زمینه باید هر چه زودتر تکمیل شود.

رئیس جمهوری دولت یازدهم ،مصرف اصلی آب در کشور را در بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: دولت با اختصاص ۱۰میلیارد دلار به بخش آب، کار بسیار بزرگی انجام داد و باید در سال های آینده با توسعه کشت گلخانه ای، استفاده از آب در کشور را بیش از پیش مدیریت کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به طرح احیای۵۵۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان، گفت: با اجرای کامل این طرح، بخش کشاورزی و به تبع آن اشتغال در این استان، متحول خواهد شد.


نوشته شده در   يکشنبه 16 فروردين 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode