ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 اسفند 1393     |     کد : 85983

ظريف: ايران هرگز تسليم زياده‌ خواهي نخواهد شد

ايران با صداقت وارد مذاكره شده است و تا دستيابي به حقوق هسته‌اي خود به اين مذاكرات ادامه خواهد داد...

ايران با صداقت وارد مذاكره شده است و تا دستيابي به حقوق هسته‌اي خود به اين مذاكرات ادامه خواهد داد


محمد جوادظريف وزير امور خارجه در پاسخ به اظهارات اخير اوباما تاکيد کرد: ايران با صداقت وارد مذاکره شده است و تادستيابي به حقوق هسته اي مردم ايران به اين مذاکرات ادامه خواهد داد و تسليم زياده خواهي ها و مواضع غيرمنطقي طرف مقابل نخواهد شد.

و ي در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره سخنان رئيس جمهوري آمريکا اظهارداشت: سخنان آقاي اوباما به روشني نشاندهنده اين واقعيت است که ايالات متحده آمريکا در طول چند دهه گذشته تهديدهاي مستقيم و غيرمستقيم نظامي و تحريم هاي ظالمانه وغيرقانوني متعددي را عليه ايران اعمال داشته است.

اين سخنان همچنين نشان مي‌دهد آمريکا به اين نتيجه رسيده که سياست تهديد و تحريم ، سياستي شکست خورده است و اين گونه اقدامات قادر به مقابله با عزم راسخ و همت بلند ملت ايران در دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي و پيشرفت در زمينه بهره برداري از آن ،نبوده و نخواهدبود

وزير امور خارجه افزود: روشن است که مواضع آقاي اوباما براي جلب افکار عمومي آمريکا و مقابله با تبليغات نخست وزير رژيم صهيونيستي و ساير مخالفان تندرو مذاکرات و در قالب کلمات و عبارات غيرقابل قبول و تهديدآميز مطرح شده است.

وي گفت: ايران با صداقت وارد مذاکره شده است و تا دستيابي به حقوق هسته اي مردم ايران به اين مذاکرات ادامه خواهد داد و تسليم زياده خواهي ها و مواضع غيرمنطقي طرف مقابل نخواهد شد.

باراک اوباما روز سه شنبه در مصاحبه اي تلويزيوني با رويترز گفته بود: اکنون بزرگترين چالش براي رسيدن به توافق اين است که ايران درک کند اين، مسير اين کشور براي ورود مجدد کامل به جامعه ملل است.

وي گفت: من فکر مي کنم نتانياهو نگراني‌هاي جدي در خصوص ايران دارد و نگراني هاي زياد اسرائيل درباره ايران قابل درک است. ما نيز نگراني هايي داريم اما همانطور که بارها گفتيم ما بايد درباره هدف نهايي که جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته اي است ، تمرکز داشته باشيم.

هشدار کري به نتانياهو

در بحبوحه افزايش تنش ها بين آمريکا و رژيم صهيونيستي درباره توافق هسته اي با ايران، جان کري وزير امور خارجه آمريکا به بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي هشدار داد درز کردن اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته اي به احتمال موفقيت آن آسيب مي زند.

به گزارش آسوشيتدپرس ، کري که براي ششمين دور مذاکرات هسته اي با محمد جواد ظريف همتاي ايرانيش در سوييس به سر مي برد؛ در پي سخنراني در بيست و هشتمين نشست عادي شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد، ظاهرا در اشاره به سفر نتانياهو به واشنگتن و سخنرانيش در کنگره بدون نام بردن از وي به خبرنگاران گفت گزارش هاي منتشره درباره افشاي جزئيات گزينشي مذاکرات هسته اي جاري در روزهاي آينده وي را نگران کرده است.

وزير امور خارجه آمريکا افزود: با صراحت مي‌گويم علني کردن چنين اطلاعات محرمانه اي، دستيابي به هدفي را که اسرائيل و ديگر کشورها براي امضاي توافقي خوب خود را در آن شريک مي دانند، دشوارتر مي کند.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode