ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 اسفند 1393     |     کد : 85676

نجات اقتصاد، احياي اخلاق و تعامل با جهان برنامه دولت است

رئیس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تاکید بر این که دولت پشتوانه خود را در قم می بیند و چشم انداز فردای این نظام ، کشور و ملت را در سایه اندیشه برآمده از حوزه علمیه قم می داند، تصریح کرد: حوزه نهاد مستقل است و نهاد مستقل باقی خواهد ماند و زیر پرچم هیچ حزب و جناحی نرفته و نخواهد رفت.

نجات اقتصاد، احياي اخلاق و تعامل با جهان برنامه دولت است


رئیس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تاکید بر این که دولت پشتوانه خود را در قم می بیند و چشم انداز فردای این نظام ، کشور و ملت را در سایه اندیشه برآمده از حوزه علمیه قم می داند، تصریح کرد: حوزه نهاد مستقل است و نهاد مستقل باقی خواهد ماند و زیر پرچم هیچ حزب و جناحی نرفته و نخواهد رفت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ديروز دراجتماع پرشور وانبوه مردم قم و در کنار مضجع شریف فاطمه‌معصومه(س)، با اشاره به جایگاه قم و حوزه علمیه در طول تاریخ و درعرصه صیانت از اسلام، تشیع و نهضت اسلامی، اظهارداشت: به صراحت اعلام می‌کنم که دولت به قم و نظریه‌پردازی‌های دینی و فقهی عالمان دین برای رفع مشکلات اقتصادی و سیاسی نیاز دارد.

رئیس جمهوری با بیان این که بزرگترین افتخارات تاریخی، علمی، دینی و سیاسی ملت ایران از قم و حوزه علمیه قم است، ‌گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری تربیت یافته حوزه علمیه قم هستند و مراجع، اندیشمندان و محققان برجسته که همواره سراحترام به سمت همه آنها فرود می‌آوریم از تربیت‌یافتگان همین حوزه بوده اند.

روحانی با تأکید بر این که دین اسلام، مسیر اهل‌بیت(ع) و تشیع، با حوزه زنده است، تأکید کرد: اسلام به عقل، دانش و عقلانیت استوار است چرا که قم زنده است.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: حوزه بزرگ و عظیم قم همواره دربرابر اباحی‌گری، لاابالی‌گری، انتقاد، تفسیر به رأی و جمود ایستاده است و خواهد ایستاد.

روحانی تصریح کرد: همه باید بدانند که تحجر و افراط نه تنها دنیای مردم که قبل از هر چیز دین مردم را از بین می‌برد.تبدیل دین جامع و نجات بخش اسلام به دینی خشک، جامد، خشن و غیر منعطف به آن معناست که به دوام و استمرار و قدرت دین ضربه وارد شود. همه باید بدانند که اسلام دین سمحه و سهله و در چارچوب طاقت بشراست و دین خشونت و برای مشقت مردم نیست.

وی گفت: به حوزه علمیه ، مراجع تقلید ، علما و اندیشمندان خود افتخار می‌کنیم چرا که در این حوزه هرگز عقل مطرود نبود و هیچگاه علوم عقلانی در کنار علوم نقلی در انزوا قرار نداشت و امام راحل و بزرگانی چون علامه طباطبایی، شهید مطهری و بهشتی از همین حوزه علمیه برخاسته‌اند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: نیاز داریم که همپای دانشگاه و دانشگاهیان از اجتهاد مجتهدان قم بهره ببریم. اگر زمانی اجتهاد قم در زمینه لزوم نهضت و تشکیل حکومت اسلامی متمرکز بود، امروز هم برای رفع مشکلات اقتصادی و سیاسی نیازمند قم هستیم.

شعار دولت نجات اقتصاد

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم با تأکید بر این که این دولت به تمام وعده‌هایي که در ۲۴ خرداد پارسال داده است وفادار می‌ماند، اظهار داشت: شعار دولت نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بوده است و ما به راهمان ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: همه مردم باید بدانند که دولت در طول ۱۸ ماه گذشته در زمینه اقتصادی به رغم این که وارث ویرانی‌های فراوانی بود، توانسته است گام‌هایی را با حمایت مردم، مقام معظم رهبری و پشتیبانی مراجع تقلید بردارد که هر منصفی را به تعجب وا می‌دارد.

روحانی با تأکید بر این که دولت همواره به منتقدان احترام می‌گذارد و به آن‌ها مانند حامیان خود می‌گوییم که از حمایت دولت برخوردار هستید، اظهار داشت: البته همه باید بدانند که تخریب در این کشور جایگاهی ندارد و تخریبگران خانه کهنه خود را ویران می‌کنند.

رئیس جمهوری با اشاره به آمار اقتصادی ۱۸ ماه گذشته واقدامات دولت در کنترل تورم و رشد اقتصادی، اظهار داشت: در این ۱۸ ماه ۷ هزار واحد صنعتی نیمه تمام راه‌اندازی شده و بیش از ۲۰۰ هزار هکتار زیر پوشش سیستم آبیاری مدرن و قطره‌ای رفته است و در زمینه سهولت کسب و کار ۲۲ رتبه نسبت به سال گذشته ارتقاء پیدا کرده‌ایم. همچنین در زمینه گاز روزانه 100 میلیون متر مکعب به تولید کشوراضافه شده است. لذا همه باید نسبت به همدیگر قضاوت منصفانه داشته باشیم و واقعیت‌ها را برای مردم بازگو کنیم.

روحانی افزود: در طول یکسال گذشته ظرفیت تولید نفت، روزانه ۲۰۰ هزار بشکه اضافه شده است .

رئیس جمهوری درادامه، مردم، حوزه‌های علمیه و اساتید و علما را خطاب قرار داد و گفت: برای ادامه راه و توسعه نیازمند اتحاد و همدلی بیشتر هستیم. همچنان که صدای نهضت اسلامی و وحدت از قم بلند شد، امروز هم باید صدای برادری، اتحاد، عقلانیت و اعتدال از قم و حوزه علمیه قم به گوش همه دنیا برسد.

اقدامات دولت در زمینه سیاست خارجی

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت در زمینه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: در عرصه سیاست خارجی گام‌های مهمی به ویژه با همسایگان برداشته شده است و مسیر حل و فصل معضلات از جمله پرونده هسته‌ای با اقتدار و بدون توجه به حاشیه‌سازی عده‌ای، ادامه دارد و تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه خواهدداشت.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: سال گذشته در زمینه هسته‌ای گام مهمی برداشته شد که در سایه آن توافق موقت ،بخشی از تحریم‌ها برداشته شد.

روحانی با تأکید بر این که تحریم ظلم به مردم و توسعه حق مسلم ملت ایران است، تصریح کرد: با منطق و استدلال، مذاکرات را ادامه می‌دهیم، اما طرف مذاکره باید بداند که ملت ایران هرگز از مسیر توسعه علمی خود دست بر نخواهد داشت و راه توسعه علمی را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری تصریح کرد: طرف مذاکره همچنین باید بداند که پایان این مذاکرات و نتیجه این توافق برداشته شدن همه تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی باشد.

روحانی اضافه کرد: ما در دنیا منزوی نیستیم و راه خود را ادامه خواهیم داد و در مذاکرات، تحمیل، تحقیر و ادامه تحریم را نمی پذیریم و معتقدیم که می توانیم دست‌به‌دست هم از پیچ و خم ها عبور کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات دولت برای پیشرفت و توسعه استان قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای استان قم و در جریان این سفر ۳۰ پروژه مهم با اعتبار ۳۷۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که همه این پروژه ها در سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رئیس جمهوری راه آهن دو خطه برقی سریع السیر تهران – قم – اصفهان با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، توسعه صحن شرقی حرم مطهر و اتمام نهایی آن در سال های ۹۴ و ۹۵ و همچنين رساندن آب از سد مخزنی کوچری تا پایان فروردین آینده به قم، توسعه تصفیه‌خانه قم به عنوان پیشرفته ترین تصفیه‌خانه کشورواحداث بیمارستان مجهزهزارتختخوابی وهمچنين تسهیلاتی برای توسعه کشاورزی و سرمایه گذاری های صنعتی و احداث و تکمیل مجتمع فرهنگی قم را از جمله پروژه ها وطرح‌های مهم دولت به منظور پیشرفت و آبادانی استان قم مورد اشاره قرار داد که همه این طرح ها طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ به بهره برداری کامل خواهد رسید.

روحانی با بیان این که افتخار ما فرزندی حوزه مقدسه علمیه قم است، گفت: قم وطن دوم روحانی است و به عنوان فرزند حوزه خوش ترین ایام زندگی‌ام ده سالی بود که در این شهر گذراندم.

دستورساخت خط آهن سريع السيرتهران- قم- اصفهان

رئیس جمهوری همچنین فرمان آغاز عملیات اجرایی خط آهن سریع‌السیر تهران – قم - اصفهان را به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر صادر کرد.

این خط آهن که ابتدا دو خطه اجرا خواهد شد، امکان تردد قطارهای برقی سریع‌السیر با سرعت ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را فراهم می‌کند.

با اجرای این خط آهن مسیر ریلی تهران به اصفهان حدود ۱۳۸ کیلومتر کاهش خواهدیافت و پیش‌بینی می‌شود در دوره بهره‌برداری ۵۵ میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود و مزایای ریالی ایجاد بهره‌برداری از آن ۵۸۵ میلیارد تومان باشد.

پیش‌بینی شده است این پروژه در مدت چهار سال و با هزینه 4/2 میلیارد یورو به صورت فاینانس اجرا شود.

رئیس جمهوری ديروزدرچهاردهمین سفر کاروان تدبیر و امید ، با استقبال مسئولان، مقام هاي استان قم ومردم وارد شهر قم شد.

روحانی که با قطار به قم عزیمت کرده است، در بدو ورود از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی‌منش استاندار، آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس حوزه‌ علمیه قم و جمعی دیگر از مقام هاي استان مورد استقبال قرار گرفت.

استقبال پرشورمردم استان قم از روحانی

آحاد مختلف مردم قم که از چندروز قبل انتظار سفر دولت به استان خود را داشتند از اولین دقایق صبح ديروز از بخش‌های مختلف شهر، خود را به مسیر استقبال منتهی به آستانه متبرکه حضرت فاطمه معصومه(س) رساندند تا به رئیس‌ جمهوری خوشآمد بگویند.

تمام مسیر استقبال از رئیس‌ جمهوری مانند صحن امام رضا(ع) حرم حضرت معصومه(س)- محل دیدار و سخنرانی دکتر روحانی - مملواز جمعیت مشتاق دیدار با رئیس دولت تدبیر و امید بود.

مردم قم با شعارهای صل علی محمد یاور رهبر آمد و رئیس‌ جمهور محبوب به پایتخت فقه و اجتهاد خوش آمدید، از دکتر روحانی استقبال کردند.

رئیس جمهوری پس از ورود به قم و پیش از دیدارعمومی با مردم، حرم مطهر و شریف حضرت فاطمه معصومه (س) را زیارت کرد.

افتتاح فاز اول آزادراه عظیم حرم تا حرم

فاز اول آزادراه عظیم حرم تا حرم که از قم تا گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر احداث شده است با حضور رئیس جمهوری به طور رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با توجه به این که پیش از این شبکه ارتباطی مرکز و جنوب کشور به شمال شرق محروم از شبکه آزادراهی بود و مشهد مقدس به عنوان بزرگترین مرکز جذب زائر و گردشگر داخلی و خارجی در این مسیر قرار دارد، این مهم باعث شد تا امکان‌سنجی احداث آزادراهی در این بخش از کشور برای اتصال به شبکه‌های آزادراهی مورد بررسی قرار گرفته و پروژه عظیم حرم تا حرم در فاز اجرا قرار گیرد.

این آزادراه واقع در کریدور بین‌المللی حمل و نقل شرق به غرب و کریدور آسیایی است که موجب اتصال چهار استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی و از آن مهمتر تکمیل شبکه آزادراهی کشور می‌شود.

این آزادراه ضمن اتصال مرزهای شرقی و غربی کشور، ارتقاي ضریب ایمنی رانندگی، کاهش مصرف سوخت، آلاینده‌های زیست محیطی و زمان سفر را هم به دنبال خواهد داشت.

این طرح در حد فاصل شهرهای مقدس قم و مشهد تعریف شده وقراراست در4 قطعه اجرا شود که ديروز قطعه اول آن در حد فاصل قم به گرمسار افتتاح ‌شد.

قطعه اول آزادراه حرم تا حرم از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در مدت دو سال و با هزینه‌ای بالغ بر ۶۹۰ میلیارد تومان اجرا شده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 7 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode