ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 اسفند 1393     |     کد : 85517

روحاني: بايد كار را به بخش خصوصي واگذار كنيم

رئيس جمهوري با بيان اين که توان دولت در سرمايه اجتماعي خواهد بود، گفت: معتقديم تا کنون مردم در تمامي صحنه ها حضور داشته اند و از دولت حمايت کرده‌اندو تمامي موفقيت هاي دولت در سايه همکاري و حضور مردم در صحنه و حمايت هاي مقام معظم رهبري بوده است.

در همايش اقتصاد مقاومتي
روحاني: بايد كار را به بخش خصوصي واگذار كنيم
مسئولان بايد به رأي مردم احترام بگذارند


رئيس جمهوري با بيان اين که توان دولت در سرمايه اجتماعي خواهد بود، گفت: معتقديم تا کنون مردم در تمامي صحنه ها حضور داشته اند و از دولت حمايت کرده‌اندو تمامي موفقيت هاي دولت در سايه همکاري و حضور مردم در صحنه و حمايت هاي مقام معظم رهبري بوده است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين دکترحسن روحاني عصر ديروز در همايش اقتصاد مقاومتي در روابط منطقه اي که با حضور استانداران، سفراي ايران در کشورهاي منطقه و سفراي کشورهاي منطقه در ايران برگزار شد،افزود:اگر عنايت حق و آن سرمايه ها را نداشتيم، نمي توانستيم به توفيق مورد نظر دست يابيم.

روحاني ادامه داد: امروز مرکز آمار کشور اعلام کرد که تورم 12 ماهه به 15.2 درصد رسيده است. وعده اي که ما براي سال 93 به مردم داده بوديم اين بود که تلاش کنيم تورم را به 25 درصد برسانيم.

رئيس جمهوري با اشاره به اين که تورم بالاي 40 درصد را امروز به زير 16 درصد رسانديم، اظهار داشت: بسياري از صاحبنظران داخلي و خارجي حضوري يا کتبي براي ما نوشته اند که کار اين دولت شبه معجزه است. اين معجزه متعلق به ملت ايران است زيرا دولت که خادم است.

روحاني با بيان اين که مردم ايران در يکسال و نيم قبل کاري بسيار عظيم و بزرگ انجام داده اند، گفت: در سال 91 و 92 رشد اقتصادي کشور در مجموع منهاي 9 درصد بوده است. چه کسي فکر مي کرد منهاي 9 درصد در دو سال را بتوانيم به رشد مثبت برسانيم؟

رئيس دولت تدبير و اميد با اشاره به رشد اقتصادي 4 درصدي نيمه نخست امسال نسبت به سال گذشته، افزود: تا پايان سال آنچه پيش بيني مي شود، رشد مثبت است.

رئيس جمهوري ادامه داد: سرمايه اجتماعي بزرگترين سرمايه ما ست. به تمامي استانداران يک بار ديگر اعلام مي کنم از نظر ما اين جناح و آن جناح، اين حزب يا آن حزب فرق نمي کند. هر جناحي بيشتر به ملت خدمت کنند، آن جناح از نظر ما برتر است. عنوان، مارک، اين و آن و الف و ب براي ما مطرح نيست. حق نداريم هيچ خادمي را از خدمت محروم کنيم.

روحاني تصريح کرد: اما مسئولان اجرايي بايد به راي مردم در 24 خرداد 92 معتقدباشند. اگر کسي اعتقاد به راي مردم ندارد، مي تواند در کشور کار و فعاليت کند اما نمي تواند مدير سطح بالاي کشور باشد ،يعني مردم قبول نمي کنند. مردم گفته اند، نظر ما اين است.

رئيس دولت تدبير و اميد اظهار داشت: به سوابق افراد، وابستگي سياسي و جناحي افراد کار ندارم، اما مسئولان بايد به راي مردم اعتقاد داشته باشند و اگر کسي 24 خرداد و راي مردم را قبول ندارد در يک سِمت ديگري خدمت کند، اما بخواهد مسئول رده بالاي کشور باشد اين قابل قبول نيست. مردم اين را نمي پذيرند چون همه ما بار بسيار سنگيني را بر دوش گرفته ايم.

روحاني در زمينه سياست خارجي، با تاکيد بر اين که مذاکرات هسته اي در چارچوب منافع و عزت ملت ايران به پيش مي رود، اظهار داشت: ترکيب جديد مذاکره کنندگان هسته اي نشان از اراده قاطع ملت ايران براي تعامل سازنده با جهان است

رئيس شوراي عالي امنيت ملي تصريح کرد: من همين جا از زحمات شبانه روزي سربازان خط مقدم ديپلماسي سپاسگزاري و تشکر مي کنم.ملت ما در برابر اين مجاهدان خط مقدم، هم حمايت و هم به بياني تشکر مي کند.

روحاني به حمايت مردم از مذاکرات هسته‌اي اشاره کرد و گفت: در زمينه هسته اي هرچه نظر سنجي داشته ايم بالاي 70 درصد تائيدبوده است. اين خيلي مهم است که اکثريت قاطع مردم از مسير دولت حمايت مي کنند

رئيس جمهوري تاکيد کرد: مذاکرات هسته اي در چارچوب منافع و عزت ملت ايران به پيش مي رود و مي بينيد که در اين چارچوب گام به گام در حال پيش رفتن هستيم.

وي خاطرنشان کرد: هميشه يک اقليت اندکي داريم. نبايد نگران باشيم .به هر حال در اين کشور دموکراسي و آزادي است و نظرات بيان مي شود. نظرات همه هم يکسان نيست.

بنا هم نيست در کشور ما همه چيزي را با 100 در صدموافق افکارعمومي اداره کنيم. ما بايد با اکثريت قاطع قابل قبول، کشور را اداره کنيم.

روحاني اظهار داشت: ما در زمينه هسته اي از ابتدا تا کنون هرچه نظرسنجي داشتيم حمايت مردم بالاي 80 درصد است و اين مهم است که دولت در مسيري حرکت مي کند که اکثريت قاطع مردم از اين مسير و راه حمايت مي کنند.

دولت به دنبال اتحاد بيشترجامعه

رئيس جمهوري در ادامه سخنانش ،با بيان اينکه کار ما فقط اقتصاد و سياست خارجي نيست، گفت: سياست داخلي براي ما بسيار اهميت دارد. بايد درجامعه به نقطه وحدت و اتحاد بيشتر برسيم و نگذاريم در جامعه انشقاق به وجود بيايد بلکه بايد فاصله ها را کم کنيم.

روحاني ادامه داد: يکي از وعده‌هاي ديگري که اين دولت از روز نخست به مردم داده است اين است که اين دولت، دولت آشتي است و مي خواهد گروه‌ها، جناح‌ها و افکار را به هم نزديک کند بنابراين حرکت ما بايد به سمت اجراي برنامه اي باشد که به مردم وعده داديم و مردم با راي خودشان مصوب کردند.

رئيس دستگاه اجرايي با طرح اين سوال که براي پيشرفت و حرکت به جلو و براي دستيابي به اقتصاد مقاومتي در زمينه ارتباط با ديگران بايد چه کاري انجام دهيم؟ اظهار داشت: اين که بعضي‌ها فکر مي‌کنند کشوري مي تواند بدون ارتباط با بيرون به رشد و توسعه برسد حتما اشتباه مي‌کنند‌.

روحاني با اشاره به اين که کسي نمي تواند ما را منزوي کند، گفت: البته ممکن است خودمان، خودمان را منزوي کنيم. اگر متحد باشيم و با تدبير کار را جلو ببريم، هيچ کشوري نمي تواند ما را منزوي کند.

وي ادامه داد: نخستين گام در سياست خارجي ما بي ترديد روابط خوب با همسايگان است اين مساله هم از نظر امنيت ملي و هم از نظر فرهنگي بسيار مهم است. تمامي کشورهاي منطقه از لحاظ فرهنگي با ما متصل هستندو ما شرايطي ويژه و خاصي با همسايگانمان داريم و بسياري از امور اقتصادي، اجتماعي و سياسي بدون همکاري همسايگان امکان پذير نيست.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي افزود: ما هيچ وقت دنبال منفعت يک طرفه نيستم. بازي برد - برد فقط در مساله هسته‌اي نيست ما مي خواهيم روابطمان در جهان اين گونه باشد سر هيچ کشوري کلاه نمي‌گذاريم و نمي گذاريم کسي سر ما کلاه بگذارد .

روحاني ادامه داد: اين ملت روابطي با همسايگان و کشورهاي ديگر مي‌خواهد که به نفع دو ملت باشد ما رابطه‌اي با عراق نمي خواهيم که صرفا به نفع ايران باشد مي‌خواهيم به نفع ايران و عراق باشد‌. ما رابطه‌اي با ترکيه و تمامي کشورهاي شمالي، شرقي و جنوبي مي‌خواهيم که به نفع دو کشور باشد.

رئيس جمهوري اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند، بايد کار را به بخش خصوصي و مردم واگذار کنيم و خسّت به خرج ندهيم، تمامي دولت ها آمدند و گفتند ما مي‌خواهيم کار را به مردم واگذار کنيم اما نشد.

آن چنان برخي از اين مسئولان اجرايي دو دستي چسبيده اند، کمي اين انگشتاي دستان را باز و شل کنيد، بگذاريد کار را بخش خصوصي انجام دهد.

روحاني ادامه داد: اين نکته هم مغفول ما نيست که رشد و توسعه ما در سايه امنيت ما ست و امنيت بهتر هم با نيروهاي مسلح، نيروهاي امنيتي، هماهنگي و همفکري شما تامين مي شود.

رئيس جمهوري با تاکيد بر همکاري با قواي مقننه و قضائيه اضافه کرد: بايد اين همکاري ها را بيشتر کنيم تا انشاءالله به نحو مطلوب به نقطه اي برسيم که مورد انتظار مردم و رضايت خداوند است.

ضرورت همکاري سرويس هاي اطلاعاتي براي امنيت تعامل اقتصادي

در ادامه اين همايش ، وزير اطلاعات گفت: همکاري سرويس هاي اطلاعاتي منطقه براي بستر سازي به منظورامنيت تعاملات سازنده اقتصادي يک ضرورت است که در اين زمينه با بيشتر سرويس‌ها و سازمان هاي اطلاعاتي منطقه ارتباطات خوبي داريم.

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمود علوي اظهار داشت: امنيت، يکي از منافع مشترک کشورهاي منطقه است که نقش ارزشمندي را در رشد، توسعه پايدار و مبادله سازنده اقتصادي در ميان کشورهاي منطقه ايفا مي کند‌.

وي گفت: وزارت اطلاعات براي تعامل سازنده، همکاري مستمري را با سرويس‌هاي اطلاعاتي منطقه دارد و اين که کشورهاي منطقه بايد داراي منافع مشترک باشند، امري بديهي است و هر کشور به تنهايي نقشي را دارد که با گره خوردن در ارتباط با کشورهاي ديگر چند برابر مي شود.

علوي تاکيد کرد: اقتصاد بدون امنيت هم شکوفا نمي‌شود و هم اين رويه امکانپذير نيست. از اين رو وزارت اطلاعات و ساير دستگاه هاي امنيتي اين اراده را دارند که اين بستر را فراهم کنند‌.

وزير اطلاعات همچنين در جمع خبرنگاران در حاشيه اين همايش ،با تاکيد بر اين که اراده جمعي دولت بر آن است که بستر را براي يک حرکت سازنده و اقتصادي فراهم کند، گفت: تلاش مي کنيم امنيت پايدار و اقتصاد شکوفا براي يک حرکت بانشاط بر زندگي عمومي مردم فراهم شود.

افزايش توسعه همکاري‌هاي منطقه‌اي

بر اساس اين گزارش،در ادامه اين همايش، وزير کشورهم با بيان اين که توسعه يافتگي و ارتباط آن با امنيت پايدار در روابط منطقه اي تاثيرگذار است، گفت: مسائلي چون تروريسم، قاچاق و مشکلات منطقه اي به دليل نبود توسعه پايدار و متوازن منطقه اي ايجاد مي شود.

عبدالرضا رحماني فضلي افزود: يکي از دلايل اصلي وقوع حوادث و حضور اشرار و تروريست ها در منطقه، وجود فقر است که بايد اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهيم.

وي همچنين بر ضرورت توسعه و افزايش همکاري هاي منطقه اي در بخش هاي اقتصادي، تجاري، گردشگري و تحکيم روابط سياسي با محوريت استان هاي مرزي تاکيد کرد.

قائم مقام وزير امور خارجه هم با بيان اين که همکاري با کشورهاي همسايه از اولويت هاي دولت يازدهم است، گفت: همسايگان ايران بايد در تعامل هر چه نزديک تر ساختارهاي يکديگر را در سطوح مختلف شناسايي و آماده استفاده از فرصت‌هاي موجود در روابط دو جانبه باشند.

مرتضي سرمدي با تاکيد بر نقش استانداران و سفرا در اين راه اظهار داشت:

امنيت منطقه اي از درک مشترک چالش ها، تهديدات و راه هاي مواجهه با آن، پيوند ارگانيسم هاي اجتماعي و اقتصادي و ايجاد حوزه هاي منافع و خير مشترک نشات مي گيرد.

وي با تاکيد بر اينکه منطقه اطراف ما نيازمند ثبات است، اضافه کرد: از مهمترين مولفه‌هاي ايجاد ثبات، حرکت جمعي بر اساس مشترکات به سوي رفاه جمعي است که ريشه‌هاي بحران و بي ثباتي را مي‌خشکاند.


نوشته شده در   دوشنبه 4 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode