ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 بهمن 1393     |     کد : 85152

هرکه به غیرمسلمانان تعرض کند، خائن به شمار می‌آید

پیام 20 ماده‌ای آیت الله العظمی سیستانی خطاب به مدافعین علیه مستخدمین صهیونیست:

پیام 20 ماده‌ای آیت الله العظمی سیستانی خطاب به مدافعین علیه مستخدمین صهیونیست:
با ضعیفان دشمن مهربان باشید، همانگونه که با خانواده خود مهربانی می‌کنید
هرکه به غیرمسلمانان تعرض کند، خائن به شمار می‌آید

حضرت آیت الله سید علی سیستانی با صدور پیامی ۲۰ ماده‌ای خطاب به مجاهدان جنگ علیه تروریست‌های مستخدم صهیونیست صادر کرد و آنان را به الگوگرفتن از شیوه امام علی(ع) فراخواند.
در این بیانیه در خصوص هدر رفتن توان امت اسلامی به علت ایجاد درگیری میان مسلمانان هشدار داده و به مبارزان توصیه شده است که از کشتن انسان‌های بیگناه بپرهیزند و به جان و مال مردمی که با آن ها نمی‌جنگند بویژه سالخوردگان، زنان و کودکان تعرض نکنند و از مبارزان خواسته است از عصبیت‌ها دست کشیده و به ویژگی‌های مثبت اخلاقی تمسک کنند. همچنین
در این توصیه نامه آمده است، غیر مسلمانان با هر دین و مذهبی نباید مورد تعرض قرار بگیرند و دیگر اینکه باید از اموال مسلمان حمایت صورت گیرد و نباید اموال مسلمانان غصب شود.
متن کامل این پیام  درپی می‌آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین والصلاة والسلام على خیر خلقه محمد وآله الطیبین الطاهرین.
رزمندگان عزیزی که خداوند متعال توفیق حضور در مناطق جنگ و جهاد را داده است:
* خداوند متعال حدود و آدابی برای جهاد قرار داده که باید رعایت شود
۱. خداوند متعال همانگونه که به جهاد دعوت کرده و آن را از نشانه‌های دین قرار داده و مجاهدان را بر غیرمجاهدان برتر شمرده است، حدود و آدابی برای جهاد قرار داده که باید مورد رعایت قرار گیرند. کسانی که این حدود را رعایت کنند از فضل و برکات آن بهره مند خواهند شد و افرادی که به این حدود و آداب پایبند نباشند، از پاداش عمل خود می‌کاهند.
* یادآوری توصیه‌های پیامبراکرم(ص)
2. جهاد دارای آدابی است که باید حتی از سوی غیرمسلمان رعایت شوند. پیامبر اکرم(ص) این آداب را پیش از اعزام یارانشان به جنگ، یادآور می‌شدند و در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که حضرت محمد(ص) یاران خود را به عدم غلو، تمثیل، خیانت، قتل کهنسالان و کودکان و زنان و حتی قطع درخت‌ها مگر در صورت اضطرار توصیه می‌کردند.
3. جنگ با دشمنان اسلام نیز دارای اخلاق و آداب خاصی است که این مسئله را می‌توان کاملا در سیره امام علی(ع) مشاهده کرد که در سیره و سخنان ایشان نمایان است.
* جان بی‌گناهان
در معرض خطر
قرار نگیرد
4. «الله ، الله» در جان مردم، تعرض به جان‌ها تنها در صورت حلیت جایز است چرا که هیچ گناهی بزرگ تر از قتل بی‌گناه نیست و حفاظت از جان نیز از بزرگ ترین حسنات به شمار می‌آید. در قرآن نسبت به تأثیر خطرناک قتل نفس بی‌گناه هشدار داده شده و امام علی(ع) به شدت به این امر حساس بودند که نمونه آن در نامه به مالک اشتر دیده می‌شود.
اگر افرادی مشاهده کردید که مشکوک بودند، ابتدا به آنها هشدار داده یا آنان را بدون اینکه مورد ضربه یا هلاکت قرار گیرند، هدف بگیرید تا در بارگاه خداوند پاسخگو بوده و جان بی‌گناهان را در معرض خطر قرار ندهید.
* پرهیز از تعرض به دارائی خانواده‌هائی که برخی اعضای آن با شما در حال جنگ هستند
5 . «الله ، الله» در حفظ حرمت‌های مردمی که با شما نمی‌جنگند به ویژه مستضعفان و کهنسالان و کوکان و زنان، حتی اگر خانواده‌های آنان با شما در حال جنگ هستند. تعرض به دارائی خانواده‌ای که برخی اعضای آن با شما در حال جنگ هستند، جایز نیست. سیره امام علی(ع) سرشار از عدم تعرض به منازل و زنان کسانی است که علیه اسلام می‌جنگیدند، به ویژه خوارج.
* هر که شهادتین را بر زبان جاری سازد، مسلمان است حتی اگر دچار گمراهی‌ها و بدعت شده باشد
6 . «الله ، الله» در تهمت زدن به دین مردم و تعرض به محرمات آنان، همانگونه که خوارج در آن دوران انجام داده و در این زمان نیز گروهی به دور از تفقه در دین، با سوء استفاده از برخی نصوص که بر آنها مشتبه شد، مسلمانان را به بلائی عظیم مبتلا کرده‌اند.
بدانید هر که شهادتین را بر زبان جاری سازد، مسلمان است و خون و مال وی دارای حرمت می‌شود حتی اگر دچار برخی گمراهی‌ها و بدعت شده باشند؛ البته این گمراهی‌ها نباید به کفر آنان بیانجامد و بدعت نیز به نفی اسلام از صاحب آن منجر نشود و عاملی برای قتل و قصاص این فرد به دلیل فساد نباشد.
* هر که به حرمت‌های غیرمسلمانان تعرض کند، خائن به شمار می‌آید
7 . نسبت به تعرض به غیرمسلمانان با هر دین و مذهبی که دارند به شدت برحذر باشید چرا که آنان در پناه مسلمانان در أمان هستند و هر که به حرمت‌های آنان تعرض کند، خائن به شمار می‌آید و خیانت از زشت ترین در فطرت و در دین الهی است.
8 . «الله ، الله» در دارائی مردم. هر که بر اموال و دارائی‌های دیگران چیره شود، قطعه‌ای از قطعات آتش را برای خود خریده است.
* ظن و گمان نادرست تجاوز به شمار می‌آید
9. «الله ، الله» در همه حرمت‌ها. نسبت به تعرض به همه حرمت‌ها چه با زبان یا دست به شدت برحذر باشید و گناهی را به دیگران منتسب نکنید. در قبال مسائلی که به دیگران شک و تردید دارید با قاطعیت حکم نکنید چرا که ظن و گمان نادرست بدون دلیل به دیگران، تجاوز به آنان به شمار می‌آید. همچنین به دلیل کینه‌ای که از دیگری دارید، به حرمت‌های او تعرض نکنید.
10 . دیگران را تا هنگامی که با شما نجنگیده‌اند، از حقوقشان محروم نکنید.
* با پررنگ کردن شبهات در ذهن مردم به گمراه کنندگان یاری نرسانید
11. اکثر کسانی که با شما می‌جنگند با گمراهی دیگران در شبهه افتاده‌اند، بنابراین با پررنگ کردن شبهات در ذهن مردم به گمراه کنندگان یاری نرسانید، بلکه با اقدامات و نصیحت‌های پسندیده و جلوگیری از ظلم و توهین و دشمنی به شبهه زدائی از این افراد بپردازید. هر که شبهه‌ای از دیگری دور کند همانند اینست که او را زنده کرده است و هر که ذهن فردی را با شبهه‌ای مواجه سازد همانند اینست که او را به قتل رسانده است.
* نباید گمان شود که ظلم و ستم با عدالت برطرف نمی‌شود
12.  هیچ کس نباید گمان کند که ظلم با عدالت برطرف نمی‌شود و این مسئله از دیدگاه عجولانه و بدون توجه به پیامدهای متوسط و دور و آگاهی از سنت‌های زندگی و تاریخ ملت‌ها نشأت می‌گیرد. در حوادث تاریخ معاصر، عبرت‌هائی وجود دارد به گونه‌ای که برخی از حاکمان برای تثبیت قدرت خود به ظلم علیه مردم پرداخته و صدها هزار تن از شهروندان را قلع و قمع کردند.
* اهل بیت(ع) هیچگاه آغازگر جنگ نبودند
13. کنترل نفس و اتمام حجت حتی اگر خسارت‌های فوری به همراه داشته باشد، برکت و عاقبت و نتایج بیشتری به همراه خواهد داشت که این مسئله در سیره اهل بیت(ع) کاملاً نمایان بوده و آنان هیچگاه آغازگر جنگ نبودند حتی اگر برخی از یارانشان مورد هدف قرار می‌گرفتند.


 * با ضعیفان دشمن مهربان باشید همانگونه که به خانواده خود مهربانی می‌کنید
۱۴. حامی و نصیحت گر مردم باشید تا به شما ایمان آورده و به یاریتان در برابر دشمن بپردازند، حتی مستضعفان دشمن را نیز یاری کنید چرا که آنان جزئی از برادران و خانواده شما به شمار می‌آیند، همانگونه که به خانواده خود مهربانی می‌کنید با آنان مهربان باشید و بدانید که خداوند اعمال شما را می‌نگرد و به نیات شما کاملا آگاه است.
* از اهتمام به نماز غافل نشوید
۱5. نسبت به اهتمام به نماز غافل نشوید چرا که هیچ عملی نزد خدا برتر از نماز نیست و نماز تأثیر فراوانی بر اخلاق و کردار می‌گذارد.
* شرایط ویژه نماز در هنگام جنگ
خداوند شرایط ویژه‌ای برای نماز در هنگام ترس و جنگ قرار داده و حتی می‌توان آن را بدون قرار گرفتن روبروی قبله ادا کرد.
خداوند به مومنان می‌گوید که در هنگام نماز کاملا برحذر باشند و همگان برای نماز تجمع نکنند بلکه عده‌ای به نگهبانی پرداخته و عده‌ای دیگر نماز بخوانند.
* یاد خدا
۱6. بسیار ذکر خدا بگویید، قرآن را تلاوت کنید و همواره به یاد خدا باشید.
* با رفتار براساس خلق پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) زینتی برای اسلام باشید
۱7. به خلق پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) پایبند باشید و زمان صلح یا جنگ با دیگران بر اساس این خلق رفتار کنید تا زینتی برای اسلام باشید. اسلام بر پاکی فطرت و شهادت عقل و رعایت اخلاق بنا شده است.
* نظم و انظباط خود را حفظ کنید از عجله برحذر باشید
۱8. از عجله در زمان خطر به شدت برحذر باشید زیرا نفس خود را به تهلکه می‌اندازید، بیشترین مسئله‌ای که دشمن منتظر آن است دستپاچگی و عدم حرفه‌ای گری در چنین زمانی است، نظم و انظباط خود را حفظ کنید و هیچ اقدامی را بدون دقت و بررسی و اطمینان از موفقیت آن انجام ندهید.
* چشمان دشمنان بخاطر شبهه‌هائی که دارند کور شده  
با توجه به اینکه در موضع حق قرار دارید، ثابت قدم باشید، شما به خدا امید دارید در حالی که آنان به خدا بی‌توجه هستند، آرزوهای آنان دروغین و سراب مانند است و بر اساس شبهه‌هائی که دارند چشمانشان کور شده است.
* به نصیحت یکدیگر بپردازید و از اشتباهات یکدیگر بگذرید
۱9. بهترین خیرخواهان و نصیحت کنندگان، خودتان هستید پس به نصیحت یکدیگر بپردازید و از اشتباهات یکدیگر بگذرید. کسانی که گمان می‌کنند خانواده و عشیره و همشهریشان بیش از دیگران نسبت به او خیرخواه هستند، سخت در اشتباهند و پشیمانی در انتظار آنان خواهد بود.
هر که در گذشت، از دیگران پیشقدم شود اجر فراوانی گرفته و پاداش او نزد خداوند متعال هدر نمی‌رود بلکه در هنگام نیاز به ویژه در برزخ و حوادث روز قیامت به فریاد او می‌رسند.
کسانی که به حمایت مسلمانان و خانواده‌های آنان بپردازند نیز ثواب مجاهد را دارند.
* در افکار کوتاه و خودخواهی شخصی گرفتار نشوید
20. همگان باید تعصب‌های مذموم را دور‌انداخته و به مکارم اخلاق پایبند باشند، زیرا خداوند مردم را به صورت اقوام و ملت‌ها آفرید تا با یکدیگر آشنا شده و یاری هم برخیزند. هیچ گاه در افکار کوتاه و خودخواهی شخصی گرفتار نشوید.
* نسبت به فتنه برحذر باشید و درصدد خاموش ساختن آن برآئید
با آنچه در سایر کشورهای اسلامی رخ داده و توان و اموال و ثروت‌های آنان در راه ضربه زدن به یکدیگر صرف می‌شود، آگاهی یافته‌اید، بنابراین نسبت به فتنه برحذر باشید و درصدد خاموش ساختن آن برآئید.



نوشته شده در   شنبه 25 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode