ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393     |     کد : 84742

رئيس جمهوري: پيروزي‌هاي بزرگي در مذاكرات هسته‌اي به دست آورده‌ايم

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روزپنجشنبه در پایان سفراعضای دولت به اصفهان در نشستی خبری با اصحاب رسانه‌ این استان، با تشکر از مردم فداکار و قهرمان اصفهان برای استقبال گرم از سفر دولت، گفت: ۲۸پروژه با اعتبار بیش از ۶۵۱میلیارد تومان در سال‌های ۹۴و ۹۵در استان اصفهان اجرا خواهد شد.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روزپنجشنبه در پایان سفراعضای دولت به اصفهان در نشستی خبری با اصحاب رسانه‌ این استان، با تشکر از مردم فداکار و قهرمان اصفهان برای استقبال گرم از سفر دولت، گفت: ۲۸پروژه با اعتبار بیش از ۶۵۱میلیارد تومان در سال‌های ۹۴و ۹۵در استان اصفهان اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وی تصریح کرد: با اجرای تصمیمات دولت درباره اصفهان این استان که نه فقط به لحاظ جغرافیایی، بلکه به لحاظ فرهنگی و علمی هم در کشور مرکزیت دارد، شاهد تحولاتی بسیار خوب در آینده خواهد بود تا بتواند از تمامی ظرفیت‌های خود بهتر بهره‌مند شود.

روحانی سپس بااشاره به این مطلب که وضع کشور از نظر تولید گاز در حال ارتقا است افزود: پروژه‌های تولید گاز در عسلویه یک به یک در روزها و ماه‌های آینده افتتاح خواهند شد و سوخت نیروگاه‌ها تبدیل به گاز می‌شود که در کاهش آلاینده‌ها موثر است.

همچنین در بهبود سوخت خودروها هم اقداماتی شده و ناوگان حمل و نقل در حال اصلاح است .

رئیس جمهوری تصریح کرد: با اجرای تصمیمات دولت درباره اصفهان این استان که نه فقط به لحاظ جغرافیایی، بلکه به لحاظ فرهنگی و علمی هم در کشور مرکزیت دارد، شاهد تحولاتی بسیار خوب در آینده خواهد بود تا بتواند از تمامی ظرفیت‌های خود بهتر بهره‌مند شود.

روحانی باتاکیدبراین که باید مسیر اعتدال را در تمامی زمینه‌ها دنبال کنیم خاطرنشان کرد: مسئولان باید نگاه عمومی دولت که اعتدال است را اجرایی و عملیاتی کنند و امیدواریم قبل از ورود کشور به فضای انتخابات اگر مشکلی در زمینه ایجاد اعتدال در استان وجود دارد، رفع شود.

رئیس جمهوری در باره برنامه دولت برای کمک به آن دسته از بدهکاران بانکی که از نوسانات اقتصادی آسیب دیده‌اند ، اظهار داشت:

با آن دسته از بدهکاران بانکی که منابع بانکی را در مسیری غیر از اجرای طرحشان به کار گرفته‌اند باید مطابق مقررات قانونی برخورد شود، اما آن دسته از افراد که در این زمینه مقصر نبوده‌اند در این طرح شناسایی شده و با بخشودگی جرایم و تقسیط مجدد بدهی‌ها و کمک‌های دیگر مورد حمایت قرار می‌گیرند که این کار در نهایت به نفع اقتصاد کشور هم خواهد بود.

ایران از تحریم و فشار نمی‌ترسد

روحانی همچنین در جلسه شورای عالی اداری استان با قدردانی مجدد از استقبال پرشور و شکوهمند مردم اصفهان از هیأت دولت، گفت:

تمامی افتخار دولت یازدهم به این است که سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به دولت همواره برقرار باشد و این بزرگترین سرمایه برای حل مشکلات و معضلات است.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ملت ایران مشکلات یک جنگ ۸ساله را سپری کرده و چند سالی است که در تحریم ظالمانه قرار دارد، اظهار داشت: البته از تحریم و فشار دشمن هراسی وجود ندارد، اما به هر حال مردم فداکاری‌های زیادی در مقاطع مختلف انجام داده‌اند و امروز باید دست به دست هم دهیم و مشکلات مردم را حل و فصل کنیم که موضوع تحریم از مشکلات تحمیلی دشمن بر ملت ایران است که باید زنجیره‌های آن را پاره کنیم.

روحانی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم در مذاکره با کسانی که تحریم را بر ملت ایران تحمیل کرده‌اند با احقاق تمامی حقوق مسلم خود تحریم‌ها را برداریم، کار بزرگی انجام شده است و البته افتخار تمامی این کارها با ملت است و دولت صرفاً به عنوان نماینده و مجری خاص مردم در صحنه حضور دارد.

رئیس جمهوری مذاکرات را کاری بسیار سخت و پیچیده توصیف کرد و گفت: همان گونه که در جنگ هشت ساله روبروی دشمن ایستادیم و پیروز شدیم، امروز هم در جریان مذاکرات همان شرایط حاکم است و ایران امروز هم تنها ست و تا رسیدن به پیروزی نهایی به مسیر خود ادامه می دهیم.

رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید تصریح کرد: دیروز به تنهایی در برابر دنیا پیروز شدیم و امروز هم به حول و قوه الهی پیروز خواهیم شد. اگر دیروز همه مردم و نیروهای مسلح در صحنه بودند، امروز هم سربازان دیپلماسی در خط مقدم ایستادگی می‌کنند و تا همین لحظه پیروزی‌های بزرگی در مذاکرات به دست آورده‌ایم و این پیروزی‌ها را تا پیروزی نهایی ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: اگر در یک مقطعی دشمن به دروغ ادعا می‌کرد که چون ایران تخلف کرده دیگر حق غنی‌سازی ندارد، امروز همه در این حق مسلم ایران تردیدی ندارند و به آن اعتراف می‌کنند و هیچ‌کس در مذاکرات تردیدی ندارد که ایران باید در اراک رآکتور داشته باشد .

روحانی گفت: در جریان مذاکرات تمامی قوا به ویژه مقام معظم رهبری با هدایت ها و پشتیبانی‌های خود و مردم هم با حمایت های خود کمک و یاری کردند و همه دست به دست هم می دهیم و به موفقیت و پیروزی می‌رسیم.

رئیس جمهوری در ابتدای سخنان خود با تبریک ایام دهه فجر، ایستادگی، مقاومت و هوشیاری مردم در ۳۶سال گذشته را شگفت‌انگیز توصیف کرد و اظهار داشت: مردم ایران دیروز به رهبری امام خمینی(ره) و امروز با رهبری و هدایت‌های مقام معظم رهبری و با ایستادگی و مقاومت، توطئه‌ها را خنثی‌ کرده و خواهند کرد.

در ابتدای این دیدار، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه دراصفهان و جمعی از نمایندگان استان در مجلس در سخنان جداگانه‌ای استقبال مردم استان از رئیس‌ جمهوری را فراتر از انتظار خود دانستند و بر حمایت و پشتیبانی خود از دولت تدبیر و امید تأکید کردند.

بازدید رئیس جمهوری از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رئیس جمهوری ظهر پنجشنبه با حضور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از دستاوردهای فناوری این مجموعه بازدید کرد و در جریان پیشرفت های علمی و تحقیقاتی شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک علمی قرار گرفت.

در این بازدید که رئیس دفتر رئیس جمهوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند، بر ضرورت ایجاد بستر مناسب برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان، ایجاد زمینه های لازم برای تجاری سازی دستاوردهای این شرکت ها و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید شد.

رئیس جمهوری همچنین ضمن بازدید از شهرک گلخانه‌ای پارادیس -بزرگترین شهرک گلخانه‌ای صیفی کشور واقع در محمود آباد شهرستان شاهین شهر-، در جریان روند تولید محصولات کشاورزی در این مجموعه قرار گرفت.

رئیس جمهوری با بیان این که کشور در مسیر خشکسالی قرار دارد، بر ضرورت توسعه کشت های گلخانه‌ای در کشور تاکید کرد و گفت: اکنون راهی جز استفاده بهینه از منابع آب برای توسعه کشور نداریم و کشت گلخانه‌ای می تواند در این زمینه کمک بسیاری به رشد کشاورزی کند. وی با اشاره به نقش شهرک گلخانه ای پارادیس برای کمک به پیشرفت کشاورزی در منطقه، گفت: این شهرک الگویی برای نشان دادن مصرف بهینه آب و تولید محصولات کشاورزی سالم است.

دیداربا علما، فضلا و طلاب استان اصفهان

رئیس جمهوری در این سفر همچنین در دیدار علما، فضلا و طلاب استان اصفهان بر ضرورت معرفی اسلام واقعی به دنیا تأکید کرد و گفت: امروز موفقیت دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران برای ترویج اسلام واقعی، اخلاق و توسعه کشور به عنوان پیروزی و عظمت بیشتر دین محسوب می‌شود .

روحانی، با بیان اینکه امام خمینی(ره) کار بسیار بزرگی نسبت به اسلام و معرفی آن انجام دادند، اظهارداشت: دنیای شرق و غرب در آن دوران چنین القاء کرده‌ بودند که دوران دین سپری شده است، اما امام(ره) تمامی این حرف‌های باطل را کنار زد، به گونه‌ای که همه در جهان احساس کردند که در عصر حاضر هم دین ، یگانه راه نجات مردم در برابر ابرقدرت‌های استعماری و استبدادی است.

رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه دین از قدرت اداره جامعه در تمامی حوزه‌ها برخوردار است، گفت: البته باید از تجربیات و علم دیگران هم استفاده کنیم و زمانی که دین با فرهنگ ملی و علم و تجربه دیگران مخلوط شد، موفقیت‌های زیادی به دست آمده است.

روحانی با تأکید بر اینکه دین با خشونت و افراطی‌گری منافات دارد، اظهار داشت: امروز باید تلاش کنیم که به دنیا بگوییم دین با خشونت فاصله دارد. یکی از تهمت‌هایی که در سال‌های اخیر نسبت به دین رواج پیدا کرده ، معرفی اسلام به عنوان دین خشونت است که اتفاقاً منشأ آن هم خود غربی‌ها هستند و اقدامات شرم‌آور و وحشیانه گروه‌های افراطی هیچ ارتباطی با دین، پیامبر و قرآن ندارد.

رئیس جمهوری گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد جهان عاری از خشونت با اجماع و اتفاق آراء به تصویب رسید و این در زمانی بود که خشونت و افراطی‌گری به نام دین در منطقه و جهان در حال افزایش بود .

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به مراکز دینی و حوزه‌های علمیه و تجهیز و مرمت آنها، اظهار داشت: دولت تلاش خواهد کرد در حد امکان ، به این وظیفه عمل کند .

رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در باره ایرادهایی که نسبت به هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت، گفت: ایرادهایی در این طرح هست و در این زمینه لایحه‌ای به مجلس تقدیم شده است و امیدوارم راهی پیدا کنیم که راه دقیق‌تری باشد.

روحانی گفت: همه باید بدانند که یارانه نقدی دوران موقتی دارد برای این که حامل‌های انرژی به نرخ واقعی خود برسد و کسانی که آسیب‌پذیر هستند، تقویت شوند و امیدواریم کسانی که وضع اقتصادی ضعیفی دارند با رونق اقتصادی بتوانند روی پای خود بایستند.

کاهش تورم به حدود ۱۶درصد

رئیس جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان اصفهان هم بابیان این که دولت یازدهم در آغاز کار خود با تورم ۴۰درصدی مواجه بود و امروز این رقم به حدود ۱۶درصد رسیده است، اظهار داشت: در سال ۹۱و ۹۲کشورمان دارای رشد منفی بود و امسال با حضور و مشارکت مردم به رشد مثبت دست پیدا کردیم و دولت به تلاش هایش برای مهار تورم و دستیابی به رشد اقتصادی ادامه می دهد.

رئیس جمهوری با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت و اظهار امیدواری نسبت به گشایش‌های درهای دیگری برای جبران آن، گفت: امیدوارم بتوانیم در زمینه ساماندهی سیاست‌های خارجی به گونه‌ای حرکت کنیم که شرایط کشور در سال آینده بسیار بهتر از امسال باشد.

روحانی با بیان این که برای آینده بلندمدت کشور باید به سمت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های توریسم، آثار هنری و فناوری‌های نوین حرکت کنیم، گفت: ظرفیت‌های بخش‌ صنعت، کشاورزی و معدن خیلی زیاد نیست و امروز باید مقداری مسیر و فرمان حرکت راه را تغییر داد و با ورود به عرصه‌های جدید، فضای بیشتری برای سرمایه‌گذاری و توسعه کشور ایجاد کرد.

رئیس‌ جمهوری خطاب به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، اظهارداشت: در سراسر کشور استعدادها و توانمندی‌های بالقوه فراوانی وجود دارد که باید با همکاری یکدیگر آن را عملیاتی کنیم .

روحانی بااشاره به این که به رغم همه مشکلاتی که پیش رو داریم نسبت به آینده کشور بسیار امیدوار هستم اضافه کرد: گام های مهمی که دولت یازدهم در یکسال و نیم گذشته در زمینه مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاست داخلی و خارجی و حتی عرصه ورزش و بهداشت برداشته، فقط با حمایت ها و حضور بانشاط مردم و ارتباط صمیمی آنها با دولت امکان پذیر بوده است و دولت هیچ سرمایه‌ای را بالاتر از این سرمایه اجتماعی برای خود نمی‌داند.


نوشته شده در   شنبه 18 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode