ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 16 بهمن 1393     |     کد : 84673

ملت متحد ايران نيازي به بمب اتمي ندارد

ملت ايران از تهديد و تحريم نمي‌ترسد و راه توسعه را ادامه مي‌دهد...

رئيس جمهوري در اجتماع بزرگ مردم اصفهان:
ملت متحد ايران نيازي به بمب اتمي ندارد
ملت ايران از تهديد و تحريم نمي‌ترسد و راه توسعه را ادامه مي‌دهد


رئيس ﺟﻤﻬﻮری ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ این كه ﻣﻠﺖ اﯾﺮان از ﺗﻬﺪﯾﺪ و ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻧﻤﯽ ﺗﺮﺳﺪ و راه ﺗﻮﺳﻌﻪ و آﺑﺎداﻧﯽ ﮐﺸﻮر را با وحدت و اتحاد خود اداﻣﻪ ﺧﻮاﻫﺪ داد، تصریح کرد: ﻣﺮدم ﺑﺰرﮔﻮار اﯾﺮان در ۳۶ ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻌﻀﻼت را ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﮔﺬاﺷﺘﻨﺪ و امروز هم دولت یازدهم با رﻫﻨﻤﻮدﻫﺎی رﻫﺒﺮ ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب و ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻣﻠﺖ بزرگ ایران، از ﻣﻌﻀﻼت ﭘﯿﺶ رو ﻋﺒﻮر ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم واﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ دﮐﺘﺮ ﺣﺴﻦ روﺣﺎﻧﯽ ديروز در اجتماع بزرگ ﻣﺮدم استان اصفهان در ﻣﯿﺪان اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ (ره) با تبریک ایام الله دهه فجر و با قدردانی از افتخار آفرینی مردم اصفهان در دوره پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس گفت: امروز با سپری شدن ۳۶ سال از پیروزی انقلاب ، برای دفاع از راه و خط امام (ره) و مقام معظم رهبری و خط تشیع ، آماده تر هستیم.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به این که عده‌ای چنین ادعا می‌کنند که ما نمی‌خواهیم ایران بمب اتم بسازد، خطاب به آنان تصریح کرد: شما که بمب اتم ساخته‌اید و به جنایتکاری چون رژیم اشغالگر صهیونیستی بمب اتم داده‌اید، آیا توانسته‌اید با این بمب‌ها برای خود و آن رژیم امنیت ایجاد کنید؟

روحانی با تأکید بر این که ما نیاز به بمب اتم نداریم، گفت: ملت ایران، ملتی بزرگ، فداکار، یکپارچه و متحد است و جوانان با استعدادی داریم که همگان در روزهای اخیر مشاهده کرده‌اند که به رغم تمامی فشارها و تحریم‌ها، ماهواره جدید را این ملت به فضا پرتاب کرد و ما به دانشمندان بزرگ خود در زمینه فناوری های نوین از جمله فضایی، هسته‌ای، بیوتکنولوژی و نانو، افتخار می‌کنیم.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به دستاوردهای ارزشمند ایران در زمینه سلامت و بهداشت، خطاب به کشورهای غربی، اظهار داشت: شما نتوانسته‌اید، همه مردم خود را زیر پوشش بیمه قرار دهید، اما دولت یازدهم با همراهی و همکاری مردم بزرگ ایران، توانسته است همه مردم ایران را زیر پوشش بیمه درمانی قرار دهد.

روحانی اضافه کرد: شما در آمریکا موفق نشده‌اید مسأله درمان را حل و فصل كنيد، اما دولت یازدهم به نمایندگی از ملت بزرگ ایران، کاری کرده است مردم به طور متوسط فقط ۴ درصد پرداخت کنند.رئیس‌ جمهوری تصریح کرد: ملت ایران از تهدید و تحریم هراسی ندارد و راه توسعه و آبادانی کشور را با قوت ادامه خواهد داد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌ها و جایگاه استان اصفهان در زمینه‌های تاریخی ، فرهنگی و صنعتی اشاره کرد و گفت: اصفهان مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی است و به عنوان نماد تمدن اسلامی و حکومت یکپارچه ایران، شناخته می‌شود. وی با بیان این که همه باید برای حل معضل آب در سراسر کشور دست به دست هم دهیم، اظهار داشت: با توجه به این که دچار خشکسالی ممتد هستیم و با مدیریت مناسب همه بايداز آب موجود کشور استفاده کنند، ضرورت دارد الگوی آبیاری و کشت و همچنین نحوه استفاده از آب در سراسر کشور تغییر کند تا بتوانیم آب موجود در کشور را هم برای شرب و هم برای صنعت و کشاورزی به صورت بهینه مورد استفاده قرار دهیم.

رئیس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: تلاش دولت این است که تمام صنایع بزرگ به تدریج از طریق پساب آب شهری تأمین وآبیاری کشاورزی هم در سراسر کشور مدرن شود.

روحانی با گرامیداشت یاد سرداران و علمای شهید استان اصفهان، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها مخصوصاً در دوران دفاع مقدس هر کجا که دچار مشکل می‌شدیم، دست ما به سوی لشکر امام حسین(ع) اصفهان بود و درهرمحوری که پیچیدگی داشت چشم‌ها به سوی لشکر نجف اشرف اصفهان بود.

در ابتدای این مراسم، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، با قدردانی از خدمات ارزشمند دولت یازدهم به مردم، اظهار داشت: دولت یازدهم و رئیس‌ جمهوري درباره طرح سلامت کار بزرگی انجام دادند و امروز همه مردم به خصوص اقشار ضعیف، دعاگوی ایشان هستند.

وی همچنین با قدردانی از تیم دیپلماسی کشورمان، اظهار داشت: در دوره دولت یازدهم، کار بسیار عظیمی در عرصه دیپلماسی جمهوری اسلامی انجام شده است و امروز همه قدرت‌های بزرگ و با تمام حقوقدانان بین‌المللی در یک طرف قرار دارند و جمهوری اسلامی در طرف دیگر،با این حال نتوانستند کوچکترین راه نفوذی پیدا کنند و تیم دیپلماسی کشورمان حتی یک سانتیمترهم از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در انرژی هسته‌ای عقب‌نشینی نکرده است.

استقبال گرم و پرشور مردم اصفهان ازرئيس جمهوري

مردمان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی، همزمان با ایام‌الله دهه مبارکه فجر با حضور در خیابان‌های شهر اصفهان حماسه‌ای دیگر آفریدند و به استقبال پرشورازرئیس دولت تدبیروامید رفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و هیأت همراه بلافاصله پس از خروج از فرودگاه شهر اصفهان مورد استقبال مردمان غیوری قرار گرفتند که از صبح زود آماده خوش آمدگویی به رئیس جمهوري محبوب خود بودند.خودرو حامل رئیس جمهوری و هیأت همراه بارها در مسیر استقبال فرودگاه تا میدان امام خمینی(ره) متوقف شد و مردم اصفهان که به طور خودجوش از سرتاسر این استان برای خیرمقدم به دکتر روحانی راهی شهر اصفهان بودند، با سر دادن شعارهایی همچون «صلی علی محمد یار امام خوش آمد»، «دست گل محمدی به شهر ما خوش‌آمدی» شادمانی خود را از سفر کاروان تدبیر و امید به اصفهان ابراز می‌کردند.

در سرتاسر دیار تاریخی اصفهان پلاکاردهایی با مضامین رئیس جمهور محبوب به پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی خوش‌آمدید نصب شده است و مردم نصف جهان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی پذیرای رئیس جمهوری هستند.

دکترروحانی هم که شاهد حضور گسترده مردم اصفهان اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودک و بزرگسال بود با تکان دادن دست، به ابراز احساسات مردم پاسخ می‌داد.

دکتر روحانی را دراین سفر دو روزه دکتر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری، حسین فریدون دستیار ارشد رئیس‌ جمهوری، معاون رئیس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون رئیس‌ جمهوری در امور مجلس، مشاور فرهنگی، مشاور رسانه رئیس‌ جمهوری و شماری از وزيران کابینه همراهی می‌کنند.

سخنان رئیس جمهوری در جمع ایثارگران و نخبگان

رئیس جمهوری با بیان این که مردم استان اصفهان جزو پیشتازان نهضت انقلاب اسلامی بوده‌اند، گفت: مردم این استان آزمایش الهی در نهضت اسلامی را با بهترین نمره و با ایثار و فداکاری درخشان در تاریخ این کشور، ثبت كرده‌اند و مسلماً بدون ایثار و حضور نخبگان، اساتید حوزه، دانشگاهیان، بازاریان و مردم ،این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

دکتر حسن روحانی كه عصرديروز در جمع ایثارگران و نخبگان استان اصفهان سخن مي گفت افزود: مردم استان اصفهان در طول تاریخ کشور همیشه حضور و مشارکت فعالی داشتند و بعد از پیروزی انقلاب هم این استان از پیشتازان حراست و دفاع از انقلاب اسلامی بود.

روحانی با اشاره به فداکاری‌ها و رشادت‌های مردم استان اصفهان طی هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: انگیزه، ایمان و فداکاری برای انقلاب، نظام و وطن اسلامی، مردم سراسر کشوروبه ویژه مردم استان اصفهان را به صحنه آورد و حقیقتاً مردم اصفهان در طول جنگ هم جزو پیشتازان بودند و به حق اصفهان استان شرف، شهادت، ایثار و فداکاری است.رئیس جمهوری با بیان این که در جنگ تحمیلی، دشمنان ایران و اسلام، پشت به پشت هم داده بودند تا انقلاب را بشکنند و استقلال ما را زیر پا بگذارند، گفت: کشورهای دنیا و منطقه با پول، نیروی انسانی و همه توان خود به صحنه آمده بودند تا این انقلاب را به شکست بکشانند.

روحانی با بیان این که شهید مدرس در سیاست استاد امام خمینی(ره) به شمار می‌رود، گفت: امام خمینی(ره) همیشه به شهید مدرس عشق می‌ورزیدند و شهیدان مدرس و بهشتی خدمات بسیار بزرگی را برای استقلال و آزادی کشور انجام دادند.رئیس جمهوری به عظمت، فرهیختگی و آثار تمدنی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این استان به گردن همه کشور حق دارد و فقط با مشاهده میدان امام خمینی(ره) در شهر اصفهان می‌توان همه آثار معماری، تمدن و یکی شدن حکومت با بازار و مساجد را به راحتی ملاحظه کرد.

روحانی با بیان این که در اصفهان، آثار افتخارآفرین ایران و تمدن اسلامی را مشاهده می‌کنیم، گفت: اصفهان در حال حاضر درگیر مشکلاتی است که امیدواریم با کمک فرهیختگان، دانشمندان و استعداد بسیار بالای این استان بتوانیم این مشکلات را هر چه سریع‌تر برطرف كنيم.

وي تأکید کرد: خداوند به اصفهان همه چیز داده است و دانشمندان و نخبگان این استان باید به صحنه بیایند و دولت زمینه‌های لازم را برای حل مشکلات این استان فراهم خواهد كرد.

رئیس جمهوری تأکید کرد: بار مشکلات اصفهان بر دوش فرهیختگان و انجمن‌های علمی این استان است و مسلماً همین انجمن‌های علمی می‌توانند مشکلات را حل كنند و دولت یازدهم هم در حد توان خود به فرهیختگان این استان برای حل این مشکلات کمک می کند.

روحانی با اشاره به مشکل زاینده‌رود در شهر اصفهان، گفت: زاینده‌رود رودخانه تاریخی و تمدنی ایران است و از روزهای اولیه تشکیل دولت یازدهم در جلسات شورای آب تصویب شد که باید مشکلات آب کشوربه ویژه اصفهان و زاینده‌رود را هر چه سریع‌تر حل کنیم و بحمدالله امروز دولت برای حل این مشکل قدم‌های خوبی را برداشته است و ما شاهد این هستیم که در ماه‌های گذشته بعد از مدت‌ها آب وارد زاینده‌رود شد و مقام هاي استانی مسئول باید وظیفه خود بدانند تا مشکل آب زاینده‌رود را حل کنند.

رئیس جمهوری با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت، گفت: این دولت شعار نمی‌دهد و عمل می‌کند و همه باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات کشور را حل کنیم.

روحانی درادامه بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای آبیاری صنعتی در کشورتأکید کردوگفت: محصولات کشاورزی ایران جزو محصولات کم‌نظیر در کل دنیا به حساب می‌آید و با توجه به افزایش جمعیت باید آبیاری اراضی کشاورزی مدرن شود و بخش کشاورزی را در کشور رشد و افزایش دهیم.

رئیس جمهوری با اشاره به زمینه‌های فراوان در بخش صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و به ویژه صنعت گردشگری گفت: اقتصاد اصفهان در آینده باید به سمت توسعه گردشگری پیش برود و این استان گوهرهای فراوانی برای جذب گردشگران دارد. روحانی استان اصفهان را یکی از کریدورهای علم و فناوری در کشور خواند و افزود: باید فناوری‌های نوین را در کشورهرچه زودتر گسترش دهیم.

رئیس جمهوری همچنین به موضوع اشتغال اشاره کرد و اظهارداشت: باید قدم‌های بیشتری برای حل اشتغال جوانان این استان برداشته شود و معضل بیکاری را باید در این استان حل و فصل كنيم. روحانی با بیان این که این دولت با اجرایی کردن قانون جامع ایثارگران قدم‌های خوبی برای پرداخت مطالبات ایثارگران برداشته است، گفت: امیدواریم تا اوایل سال ۹۵ زمین‌هایی را که در سال‌های گذشته می‌بایست در استان اصفهان واگذار می‌شد، هرچه زودتر اجرایی کنیم.رئیس جمهوری در ابتدای سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ۲۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) با قیام و نهضتش به ملت ایران نوید داد که در برابر دخالت‌های بیگانگان و استبداد مستبدان می‌توان ایستادگی کرد.

روحانی با اشاره به شهادت شمار زیادی از طلبه ها در مدرسه فیضیه در فروردین سال ۴۲ گفت: اگر همین فداکاری‌ها و ریخته شدن خون‌ها نبود، این انقلاب به ثمر نمی‌نشست.

codex01x


نوشته شده در   پنجشنبه 16 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode