ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 14 بهمن 1393     |     کد : 84540

183 هوادار اخوان‌المسلمين مصر به اعدام محكوم شدند

دادگاه جنايي مصر، 183 تن از هواداران اخوان‌المسلمين را در پرونده «کرداسه» به اعدام و 35 تن ديگر از جمله يک نوجوان 10 ساله را به 10 سال زندان محکوم کرد.



دادگاه جنايي مصر، 183 تن از هواداران اخوان‌المسلمين را در پرونده «کرداسه» به اعدام و 35 تن ديگر از جمله يک نوجوان 10 ساله را به 10 سال زندان محکوم کرد. اين دادگاه همچنين پرونده قضايي دو تن از متهمان ديگر را به دليل درگذشت آنها باطل اعلام کرد. پيشتر حکم اعدام اين افراد به مفتي مصر ارجاع داده شده بود که دادگاه جنايي قاهره پس از بررسي گزارش مفتي، اقدام به صدور حکم کرد. گفتني است، در آگوست 2013 گروهي از هواداران اخوان المسلمين بعد از کشته‌شدن دست کم 627 تن در جريان پايان دادن به تحصن حاميان «محمد مرسي»، رئيس جمهوري برکنار شده مصر در ميدان «رابعه العدويه»، با حمله به مرکز پليس در شهرک «کرداسه»، نيروهاي اين مرکز از جمله فرمانده، افسران و سربازان اين بخش را به قتل رساندند. در اين حادثه دست کم 11 تن کشته شدند که پنج تن از آنها سر بريده شدند و ويديويي نيز از آن در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شد. در خبري ديگر، دادگاه تجديدنظر قاهره، 15 فوريه جاري را براي محاکمه محمد مرسي و 10 تن از رهبران اخوان به اتهام جاسوسي براي قطر تعيين کرد.

از ديگر سو، «پيتر گرست»، خبرنگار شبکه الجزيره انگليسي که به اتهام حمايت از گروه اخوان المسلمين و نشر اکاذيب بيش از 400 روز در مصر زنداني بود، به دستور رئيس جمهوري اين کشور آزاد و از مصر اخراج شد. وي به همراه سه خبرنگار ديگر، در خشونت هاي بعد از برکناري «محمد مرسي»، به اتهام نشر اکاذيب و حمايت از گروه «اخوان المسلمين» بازداشت شده بود. سيسي پيشتر در چند سخنراني اعلام کرده بود، ترجيح مي‌دهد خبرنگاران خارجي را از کشور اخراج کند تا اينکه آنها در مصر محاکمه شوند.

در چنين شرايطي، دار الافتاي مصر، منبع استناد گروه تروريستي داعش در گردن زدن مردم را انديشه‌هاي انحرافي «خوارج» دانست.

در خبري ديگر، عبدالفتاح سيسي، رئيس‌جمهوري مصر، از ساخت دانشگاهي در مصر به نام «ملک‌ عبدالله» خبر داد. وي ساخت اين دانشگاه را در جهت تقدير از تلاش‌ها و مواضع ملک‌ عبدالله در قبال مردم مصر اعلام کرد. از ديگر سو، وزارت خارجه مصر مذاکره با دستگاه‌ها و مسئولان کشورهاي اروپايي در خصوص انجام اقدامات لازم براي مقابله با پخش شبکه‌هاي ماهواره‌اي وابسته به اخوان‌المسلمين را آغاز کرد. در رويدادي ديگر، به دنبال حملات افراد مسلح به مراکز ارتش مصر در شمال سينا، ارتش سودان آمادگي کامل خود را براي همکاري با ارتش مصر در جهت حفاظت از مرزهاي دو کشور در برابر تروريسم اعلام کرد.

در خبري ديگر، تروريست ها در صحراي سينا با موشک «آر پي جي» به شهر رفح حمله کردند که در نتيجه آن دو زن کشته و دو زن و دو کودک ديگر زخمي شدند. همچنين در تبادل آتش ميان شبه نظاميان و نيروهاي امنيتي مصر نيز يک زن بر اثر اصابت گلوله جان باخت. نيروهاي امنيتي مصر همچنين به سوي يک مرد که حکومت نظامي را در شهر «العريش» مرکز استان سينا نقض کرده بود، آتش گشودند که به زخمي شدن وي منجر شد. از سوي ديگر، يک افسر پليس مصر به خاطر کشتن يک عضو اخوان‌المسلمين که در بيمارستان بستري بود، بازداشت شد.

*تونس

نخست وزير تونس در سخناني در پارلمان اين کشور کابينه ائتلافي خود را معرفي کرد. «حبيب الصيد»، در سخنان خود پيش از معرفي اعضاي کابينه اعلام کرد، دولت وي با چالش‌هاي بزرگي مواجه است، اما تمامي تلاش خود را براي موفقيت در کارش انجام مي‌دهد. وي گفت: ما تلاش مي‌کنيم تمامي احزاب سياسي و گروه‌هاي موجود در تونس را در اداره کشور سهيم کنيم. حزب النهضه ساعتي پيش از معرفي کابينه اعلام کرد، با حزب نداي تونس برنده انتخابات پيشين اين کشور به توافق رسيد و در دولت آتي مشارکت مي‌کند. بر اساس برخي از اطلاعات منتشر شده وزارت‌خانه‌هاي مهمي از جمله دفاع و خارجه در اختيار حزب سکولار «نداي تونس» قرار گرفت و يک وزارتخانه نيز به حزب اسلامگراي «النهضه» رسيد.

*ليبي

يک مقام ارشد وزارت نفت ليبي پس از گذشت بيش از دو هفته اسارت به وسيله گروگانگيرها، آزاد شد. «سمير کمال» که رئيس بخش برنامه ريزي وزارت نفت ليبي بود، دو هفته پيش توسط يک گروه تروريستي به گروکان گرفته شده بود. سايت اوپک از سمير به عنوان نماينده ليبي در آن سازمان نام برده است. در رويدادي ديگر، رسانه‌هاي خارجي از وقوع دو انفجار پياپي در طرابلس پايتخت ليبي خبر دادند.


نوشته شده در   سه شنبه 14 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode