ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 9 بهمن 1393     |     کد : 84288

حزب‌الله كاروان نظاميان اسرائيل را در مزارع شبعا هدف قرار داد

کمين نيروهاي حزب‌الله براي نظاميان صهيونيست در مزارع اشغالي شبعا در شمال فلسطين اشغالي، به هلاکت 17 نظامي صهيونيست منجر شد.

پاسخ كوبنده حزب‌الله به اسرائيل
حزب‌الله كاروان نظاميان اسرائيل را در مزارع شبعا هدف قرار داد


کمين نيروهاي حزب‌الله براي نظاميان صهيونيست در مزارع اشغالي شبعا در شمال فلسطين اشغالي، به هلاکت 17 نظامي صهيونيست منجر شد.

رسانه‌هاي خبري از جمله تلويزيون المنار وابسته به حزب الله لبنان، از حمله گروه موسوم به «شهداي قنيطره» حزب‌الله به کارواني

از ارتش رژيم صهيونيستي در اراضي اشغالي خبر دادند .اين درحالي است که رژيم صهيونيستي شمار تلفات خود را چهار تن و مجروحان را هم شش تن اعلام کرد. شبکه الميادين اعلام کرد فرمانده تيپ ويژه «گولاني» ارتش اسرائيل در اين عمليات موفقيت آميز حزب الله به هلاکت رسيد. در اين عمليات موفق آميز 9 نفر نيز به شدت مجروح شدند که حال پنج نفر از آنان وخيم گزارش شده است. اين درحالي است که منابع خبري از سانسور شديد خبري رژيم صهيونيستي درباره شمار کشته ها و مجروحان عمليات حزب الله خبر مي دهند. آسوشيتدپرس هم اعلام کرد در اين کاروان اسرائيلي چند افسر بلندپايه اين رژيم نيز حضور داشتند. در اين حال منابع اسرائيلي اعلام کردند که نظاميان تيپ ويژه گولاني هدف حمله حزب الله به مزارع شبعا بودند. بر اساس گزارش هاي موجود، زخمي هاي اين حملات از گردان تسبار در تيپ گولاني هستند.

پيش از اين تلويزيون اسرائيل گزارش داده بود، چند خمپاره از خاک لبنان به اراضي اشغالي شليک شده است. تلويزيون الميادين نيز از آتش‌ گرفتن يک خودروي زرهي ارتش اسرائيل بر اثر اصابت يک موشک ضد زره به آن خبر داد. منابع لبناني هم از پرتاب سه موشک از اراضي لبنان به سوي شمال فلسطين اشغالي خبر دادند. همچنين منابع فلسطيني از تعطيلي مدارس شمال اسرائيل در پي حمله حزب الله به مزارع شبعا خبر مي دهند.از سويي تلويزيون العربيه مدعي تلاش حزب‌الله براي به اسارت گرفتن نظاميان صهيونيست شد. همچنين تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام کرد احتمال دارد يک نظامي صهيونيستي نيز در اين عمليات مفقود يا اسير شده باشد، اما وزارت جنگ رژيم صهيونيستي اين موضوع را تکذيب کرد. اما خبرگزاري رسمي لبنان اسارت يک نظامي صهيونيست به دست نيروهاي حزب الله را تاييد کرد.

به دنبال اين عمليات، رسانه هاي اسرائيلي از اعزام تعداد زيادي از نظاميان صهيونيست به مزارع شبعا خبر دادند. توپخانه رژيم صهيونيستي هم اطراف شهرک «کفرشوبا» واقع در جنوب لبنان را هدف حملات خمپار‌ه‌اي قرار داد. همچنين يک منبع امنيتي رژيم صهيونيستي، از هدف قرار دادن جنوب لبنان با هشت خمپاره خبر داد. در اين حال منابع امنيتي از حملات خمپاره اي جديد حزب الله به مزارع اشغالي شبعا در واکنش به حملات توپخانه‌اي رژيم صهيونيستي خبر دادند. يک منبع امنيتي هم اعلام کرد: حزب‌الله لبنان مراکز امنيتي در حومه جنوبي بيروت را براي عمليات منحصر به فرد ديروز تخليه کرده بود. خبر ديگر اينکه حملات توپخانه‌‌‌اي دشمن صهيونيستي به جنوب لبنان منجر به کشته شدن يک سرباز اسپانيايي نيروهاي حافظ صلح «يونيفل» شد.

ارتش رژيم صهيونيستي هم شمال اسرائيل را منطقه بسته نظامي اعلام کرد. همچنين مسيرهاي اصلي از منطقه کريات شمونه به شمال و غرب فلسطين اشغالي بسته اعلام شد. رسانه‌هاي اسرائيلي هم از بسته شدن دو فرودگاه شهر حيفا و راش‌بينا، در اراضي اشغالي خبر دادند. «بني گانتز» رئيس ستاد مشترک ارتش اسرائيل هم يک جلسه اضطراري به رياست نتانياهو نخست وزير اين رژيم براي بررسي اين حادثه تشکيل داد. رئيس ستاد مشترک ارتش رژيم صهيونيستي در اراضي اشغالي حالت فوق العاده امنيتي اعلام کرد. گزارش ها همچنين حاکي است که نيروهاي ويژه ارتش اسرائيل براي اعزام به شمال اراضي اشغالي فراخوانده شده اند. در همين حال شهرداري منطقه صفد در اراضي اشغالي نيز پناهگاه‌هايش را گشوده است و از شهرک‌نشين‌ها خواست مراقب خود باشند. در اين حال شبکه خبري العربيه مدعي شد در پي حادثه ديروز، مدارس جنوب لبنان تعطيل شدند. ارتش لبنان نيز در منطقه الميسات در نزديکي الغجر هم مرز با اراضي اشغالي مستقر شد. همزمان بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در نخستين واکنش نسبت به اين عمليات حزب‌الله ادعا کرد: به شما پيشنهاد مي‌کنم که ما را امتحان نکنيد زيرا ارتش آماده است با قدرت عمل کند.

بيانيه حزب‌الله و استقبال فلسطيني‌ها

حزب‌الله در بيانيه اي اعلام کرد که در ساعت 11 و 35 دقيقه صبح ديروز گروه موسوم به «شهداي‌قنيطره» حزب‌الله خودروهاي نظامي دشمن را هدف قرار داد. در اين بيانيه آمده است که در اين عمليات تعدادي از خودروهاي صهيونيست‌ها منهدم و چندين تن از نيروهاي دشمن نيز کشته يا زخمي شدند. در اين عمليات يک خودروي اسرائيلي مورد اصابت يک موشک ضد تانک در نزديکي روستاي الغجر قرار گرفت که حزب‌الله آن را پاسخي به حمله قنيطره دانست. يک منبع سياسي نيز اعلام کرد که حزب‌الله با چند موشک هدايت شونده کاروان خودروهاي نظامي رژيم صهيونيستي را هدف قرار داد. گفتني است در حمله هوايي حدود دو هفته قبل رژيم صهيونيستي به منطقه قنيطره سوريه در جولان اشغالي شش تن از نيروهاي حزب الله و يک فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به شهادت رسيدند که در پي آن حزب الله تهديد کرد به زودي پاسخ اين جنايت را خواهد داد.

از طرفي جنبش هاي مقاومت فلسطيني حماس و جهاد اسلامي از عمليات تلافي‌جويانه مقاومت حزب‌الله عليه رژيم صهيونيستي استقبال و از آن تقدير کردند. حماس در پيامي پاسخ حزب‌الله به رژيم صهيونيستي را حق اين حزب دانست و از آن تقدير کرد. گردانهاي قدس، شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي نيز از عمليات مقاومت حزب‌الله لبنان عليه رژيم صهيونيستي تقدير و تشکر کرد. در جنوب لبنان نيز مردم با شنيدن عمليات حزب‌الله عليه اسرائيل به خيابان ها ريختند و با تيراندازي هوايي ابراز شادماني کردند. در اين حال وليد جنبلاط، رهبر دروزي‌هاي لبنان گفت: روشن است که به زودي وارد بحران بزرگي خواهيم شد. وي عامل اين بحران را اسرائيل دانست و افزود: دليل اصلي به ديوانگي اسرائيل و نتانياهو باز مي‌گردد که مي‌خواهد انتخابات آينده اسرائيل را با ناامن کردن لبنان به نفع خود پيش ببرد. سمير جعجع رئيس حزب‌ نيروهاي لبناني وابسته به جريان 14 مارس نيز گفت: پاسخ حزب‌الله به عمليات قنيطره، غير قابل پيش‌بيني بود و دولت و مردم لبنان بايد مراقب خطرات جدي باشند.

آماده باش حزب الله

مقاومت لبنان آماده‌باش خود را در طول مرز با فلسطين اشغالي افزايش داد. ميزان آماده‌باش عناصر مقاومت در طول مرز فلسطين اشغالي - لبنان تا مرز جولان در خاک سوريه افزايش يافته است. اين آماده‌باش پس از آن افزايش يافت که تحرکات رژيم صهيونيستي در طول مرز و داخل شهرک‌هاي اسرائيلي در مرز لبنان افزايش يافته است. تحرکات اسرائيل از چندي قبل در واکنش به انتقام حزب‌الله از جنايت قنيطره افزايش يافته است. طبق گزارش پايگاه خبري «تيار» لبنان، اطلاعات به دست آمده نشان مي‌دهد که حزب‌الله تدابير فوق‌العاده و پيشگيرانه‌اي را در مناطق نفوذ خود اتخاذ کرده تا آماده هرگونه واکنش اسرائيل به پاسخ هاي خود عليه جنايات اين رژيم باشد. اين پايگاه خبري افزود: حزب‌الله در مقابل اقدامات اسرائيل نمي‌تواند دست‌بسته بماند.

در چنين شرايطي ارتش رژيم صهيونيستي به دليل بيم از حمله گسترده حزب‌الله، سامانه سپر دفاع موشکي گنبد آهنين را در شمال فلسطين اشغالي مستقرکرد. ارتش رژيم صهيونيستي گنبد آهنين را در منطقه «هکريوت» واقع در شرق حيفا نصب کرده است. روزنامه سوري «الاخبار» گزارش داد که رژيم صهيونيستي در پي اصابت دو روز قبل موشک به جولان اشغالي و عمليات ديروز حزب‌الله دست به اين اقدام زده است. ارتش رژيم صهيونيستي در پي حادثه جولان، منطقه جبل الشيخ يا جبل حرمون را از نيروهاي صهيونيست تخليه کرد.

خبر ديگر اينکه نيروهاي ارتش سوريه در مرزهاي جنوبي اين کشور براي مقابله با هر گونه اقدام نظامي اسرائيل به حال آماده‌باش درآمدند.در همين حال، قنيطره و مناطق نزديک به بلندي‌هاي جولان اشغالي شاهد آرامش شکننده هستند. از سويي محافل صهيونيستي درباره وقوع جنگي پرمخاطره در منطقه جولان ابراز نگراني کردند. روزنامه يديوت آهارانوت در گزارشي درباره وقوع جنگ احتمالي در منطقه جولان ابراز نگراني کرد. رئيس اسرائيلي شوراي موسوم به منطقه جولان هم از پايان 40 سال آرامش در مرزهاي جولان اشغالي خبر داد. ايلي مالکا اذعان کرد: 40 سال آرامش در مرزهاي جولان به نظر مي‌رسد که ديگر ادامه نخواهد داشت. زهاوا گالون رئيس حزب مرتس رژيم صهيونيستي نيز ضمن انتقاد از سياست‌هاي نخست وزير اين رژيم اعلام کرد: بنيامين نتانياهو در سالهاي اخير نتوانسته امنيت را براي اسرائيلي ها فراهم کند. در اين حال تلويزيون رژيم صهيونيستي گزارش داد: حمله موشکي دو روز قبل به جولان از خاک سوريه همان واکنش قابل پيش بيني از سوي حزب الله نيست زيرا واکنش حزب‌الله دردناک‌تر و بسيارقوي خواهد بود. حزب الله عمليات گسترده با موشکهاي زياد انجام مي دهد و سبک حمله دو روز قبل، به حزب الله ارتباطي ندارد.

منابع عربي هم از ارسال ادوات نظامي بيشتر توسط ارتش رژيم صهيونيستي به مزارع شبعا وجولان، همزمان با اعلام حالت فوق العاده در اين مناطق خبر دادند. همزمان با استقرار حجم وسيعي از ادوات نظامي در شبعا و جولان تعداد جنگنده هاي اسرائيلي که بر فراز اين مناطق نيز در پروازند افزايش يافته است. اين در حالي است که رژيم صهيونيستي همچنان در مرزهاي شمالي خود حالت فوق العاده اعلام کرده و پس از تبادل حملات موشکي در جولان ميان سوريه و اسرائيل، اين رژيم همچنان به ساکنان اين مناطق توصيه مي کند که درپناهگاه ها بمانند.

از طرفي نخست وزير رژيم صهيونيستي ادعا کرد اين رژيم حملاتي را که از اراضي سوريه به اسرائيل صورت گرفته با جديت پيگيري مي‌کند. بنيامين نتانياهو گفت هرکس با آتش بازي کند، خودش در آن مي‌سوزد. وزيرجنگ رژيم صهيونيستي هم به حملات اين رژيم به خاک سوريه واکنش نشان داد. موشه يالون اظهار داشت: حمله موشکي به برخي مواضع ارتش سوريه، پيام واضحي به دمشق داشت مبني بر اينکه سوريه مسئول اصلي حمله موشکي به منطقه جولان بوده است. خاطرنشان مي شود دو روز قبل چهار فروند موشک از منطقه جولان سوريه به جولان تحت اشغال رژيم صهيونيستي اصابت کرد که گفته مي شود بيمارستان صحرايي تروريستها را هدف قرار داد. هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين حمله را برعهده نگرفته است.

از طرفي جنگنده هاي اسرائيلي بار ديگر ديروز مواضع ارتش سوريه را در بلندي هاي جولان هدف قرار دادند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، تل آويو اين حمله را پيامي آشکار براي سوريه دانست. منابع سوري هم اعلام کردند اين حمله تلفاتي در بر نداشت. در اين حال دبيرکل اتحاديه عرب حملات رژيم صهيونيستي را به پايگاه‌هاي ارتش سوريه در منطقه قنيطره در جولان سوريه محکوم کرد. نبيل العربي گفت: بالا گرفتن عمليات نظامي و تجاوزهاي اسرائيل به داخل اراضي سوريه به بدتر شدن اوضاع اين کشور منجر مي‌شود و امنيت و ثبات منطقه را تهديد مي‌کند. العربي از شوراي امنيت خواست به منظور مهار و کنترل شرايط خطرناک مرزهاي اسرائيل با سوريه و لبنان و جلوگيري از حملات رژيم صهيونيستي، هرچه سريعتر وارد عمل شود.

از طرفي در پي شليک موشک از داخل سوريه به بلندي هاي تحت اشغال اسرائيل در جولان ، وزارت خارجه آمريکا خواستار اجتناب از تشديد اوضاع کنوني منطقه شد. جن‌ساکي سخنگوي وزارت خارجه آمريکا با اشاره به اين که مقامات واشنگتن نمي خواهند شاهد تشديد اوضاع باشند، افزود: آمريکا از تمامي طرف ها مي خواهد از هر اقدامي که آتش بس بلندمدت رعايت شده در جولان را بين اسرائيل و سوريه به خطر مي اندازد، اجتناب کنند. ساکي گفت: ما از حق مشروع اسرائيل براي دفاع از خود حمايت و صريحا نگراني خود را در مورد بي ثباتي ناشي از بحران سوريه اعلام مي کنيم.


نوشته شده در   پنجشنبه 9 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode