ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 بهمن 1393     |     کد : 84074

37 برگزیده از بین 900 بانوی قرآنی

رقابت‌های بانوان، در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، از بین حدود 900 نفر، 19 برگزیده خود را معرفی کرد.

در دو رده سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال؛ در رقابت‌های دارالقرآن امام علی(ع) معرفی شدند:
37 برگزیده از بین 900 بانوی قرآنی

رقابت‌های بانوان، در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، از بین حدود 900 نفر، 19 برگزیده خود را معرفی کرد.
* مقام‌های اول این رقابت‌ها، 13 نفر به شرح زیر هستند.
در مقطع زیر 16 سال این رقابت‌ها،
در رشته حفظ کل؛ زهرا انصاری از تهران و در حفظ 20 جزء؛ فاطمه مؤمنی از تهران؛ و در حفظ 10 جزء؛ محدثه شیدوش از تهران؛ در حفظ 5 جزء؛ شقایق معصومی از تهران؛ در رشته ترتیل؛ آتنا علینقی از تهران و در در رشته تحقیق فاطمه‌سادات موسوی از مشهد مقدس و فاطمه احمدی از سبزوار مشترکاً نفر اول شدند.
و در مقطع بالای 16 سال ؛ در رشته حفظ کل، اعظم محمدی از استان فارس؛ در رشته حفظ 20 جزء، مریم جاسمی از خوزستان؛ در رشته حفظ 10 جزء، فائزه‌سادات قرشی‌نسب از استان یزد؛ در رشته حفظ 5 جزء،پ هانیه نوروزی از تهران؛ در رشته قرائت ترتیل، پرنیان عصابخش از تهران و در رشته قرائت تحقیق، فاطمه رحم‌دار از استان قم.
جمعه شب ، سوم بهمن ماه، بخش بانوان هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)  در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب به کار خود پایان داد.
اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان که ، سوم بهمن‌ماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه(یادمان شهدای هفتم تیر) با حضور عموم علاقه‌مندان برگزار شد و بانوان برتر این مسابقات که با رقابت‌ حدود 900 نفر را در خود جای داده بود، مشخص شد.
این بانوان طی چهار روز از 30 دی‌ماه تا سوم بهمن‌ماه و در سه رشته حفظ، قرائت ترتیل و تحقیق در دو رده سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه(یادمان شهدای هفتم تیر) با هم به رقابت پرداختند که شب گذشته، سوم بهمن‌ماه با برپایی مرحله نهایی این مسابقات و معرفی برگزیدگان همراه بود.
مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با اعطای لوح تقدیر و اهدای مدال افتخار و هدایای نقدی رتبه‌های اول تا سوم هر رشته، همراه بود که اسامی برترین‌ها به شرح ذیل است؛
* در مقطع زیر 16 سال
* رشته حفظ کل:
در رشته حفظ کل زهرا انصاری از تهران(دریافت جایزه نقدی 3 میلیون تومان)، حنانه خلفی از تهران(دریافت جایزه نقدی 2 میلیون و 500 هزار تومان) و فاطمه نیکویی از تهران(دریافت جایزه نقدی 2 میلیون تومان) به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.
* رشته حفظ 20 جزء:
در رشته حفظ 20 جزء فاطمه مؤمنی از تهران(دریافت جایزه نقدی 2 میلیون تومان)، فاطمه ترکاشوند از استان البرز(دریافت جایزه نقدی 1 میلیون و 500 هزار تومان) و زهرا برومند از استان البرز (دریافت جایزه نقدی 1 میلیون و 250 هزار تومان) رتبه‌های اول تا سوم را بدست آورند.
* رشته حفظ 10 جزء:
در رشته حفظ 10 جزء محدثه شیدوش از تهران (دریافت جایزه نقدی 1 میلیون و 500 هزار تومان)، سارا فردوسی از تهران (دریافت جایزه نقدی 1 میلیون و 200 هزار تومان) و سارا دهقانی از تهران(دریافت جایزه نقدی 1 میلیون تومان) مقام اول تا سوم را از آن خود کردند.
* رشته حفظ 5 جزء:
در رشته حفظ 5 جزء شقایق معصومی از تهران(دریافت جایزه نقدی 750 هزار تومان) به عنوان رتبه اول، مریم غلامی از استان قزوین و فاطمه مهاجر از استان البرز(دریافت جایزه نقدی 500 هزار تومان) مشترکاً رتبه دوم و ریحانه میرحیدری از تهران (دریافت جایزه نقدی 400 هزار تومان) به عنوان رتبه سوم شناخته شد.
* رشته ترتیل:
در رشته ترتیل؛ آتنا علینقی از تهران(دریافت جایزه نقدی 1 میلیون تومان) مقام اول، هلیا محمدقاسمی (دریافت جایزه نقدی 750 هزار تومان) مقام دوم و فاطمه اسماعیلی از تهران (دریافت جایزه نقدی 500 هزار تومان) مقام سوم را بدست آورند.
* رشته تحقیق:
همچنین در رشته تحقیق فاطمه‌سادات موسوی از مشهد مقدس و فاطمه احمدی از سبزوار(دریافت جایزه نقدی 1 میلیون و 500 هزار تومان) مشترکاً نفر اول، زینب آقایی از استان البرز(دریافت جایزه نقدی 1 میلیون تومان) به عنوان نفر دوم و فاطمه نایبی موحد از استان قم(دریافت جایزه نقدی 750 هزار تومان) به عنوان نفر سوم معرفی شدند.
* در مقطع بالای 16 سال؛
* رشته حفظ کل:
در رشته حفظ کل اعظم محمدی از استان فارس(دریافت جایزه نقدی 3 میلیون تومان)، مجیده رضاپور از کرمان(دریافت جایزه نقدی 2 میلیون و 500 هزار تومان) و سماء بابایی از تهران(دریافت جایزه نقدی 2 میلیون تومان) مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.
* رشته حفظ20 جزء:
در رشته حفظ 20 جزء مریم جاسمی از خوزستان(دریافت جایزه نقدی 2 میلیون تومان)، رضوانه باقری از تهران(دریافت جایزه نقدی 1 میلیون و 500 هزار تومان) و فاطمه سعیدی‌مقدم از تهران (دریافت جایزه نقدی 1 میلیون و 250 هزار تومان) به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم شناخته شدند.
* رشته حفظ 10 جزء:
در رشته حفظ 10 جزء فائزه‌سادات قرشی‌نسب از استان یزد (دریافت جایزه نقدی 1 میلیون و 500 هزار تومان)، مرضیه قاسمی از استان همدان (دریافت جایزه نقدی 1 میلیون و 200 هزار تومان) و سعدی عزیزی از تهران (دریافت جایزه نقدی 1 میلیون تومان) مقام اول تا سوم را بدست آورند.
* رشته حفظ 5 جزء:
در رشته حفظ 5 جزء هانیه نوروزی از تهران (دریافت جایزه نقدی 750 هزار تومان) به عنوان نفر اول، زهرا نیکوکار از تهران (دریافت جایزه نقدی 500 هزار تومان) به عنوان نفر دوم و مرضیه رضایی و معصومه حسینی (دریافت جایزه نقدی 400 هزار تومان) مشترکا به عنوان نفر سوم شناخته شدند.
* رشته ترتیل:
در رشته قرائت ترتیل نیز پرنیان عصابخش از تهران (دریافت جایزه نقدی 1 میلیون تومان)، ثنا ممدوحی از خوزستان (دریافت جایزه نقدی 750 هزار تومان) و طاهره عبداللهی از استان قزوین (دریافت جایزه نقدی 500 هزار تومان) رتبه اول تا سوم را کسب کردند.
* رشته تحقیق:
در رشته قرائت تحقیق نیز فاطمه رحم‌دار از استان قم (دریافت جایزه نقدی 1 میلیون و 500 هزار تومان)، زهرا سهرابی از کرمانشاه (دریافت جایزه نقدی 1 میلیون تومان) و مریم سمایی از استان البرز (دریافت جایزه نقدی 750 هزار تومان) به عنوان حائزین رتبه‌های اول تا سوم معرفی شدند. همچنین در پایان این مراسم نیز از بانوی قرآنی از استان خراسان رضوی، نجبا زالی جهرمی، حافظ کل قرآن که در راستای تعلیم و تعلم قرآن گام‌های مؤثری برداشته‌اند، تجلیل به عمل آمد.
* خانه شهید مدرس یکی از شعب دارالقرآن امام علی(ع) خواهد شد
مرتضی نجفی‌قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) در اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری این دارالقرآن در بخش بانوان، در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: این دارالقرآن درصدد افزایش شعب خود، توانسته منزل شهید مدرس را خریداری کند و به زودی در این محل شاهد برپایی کلاس‌های قرآنی خواهیم بود.


وی ضمن تشکر از حضور بانوان شرکت‌کننده از سراسر کشور در این دوره از مسابقات، گفت: هزار و 400 نفر از بانوان نام‌نویسی کرده‌اند که به دلائلی حدود 900 نفر شرکت‌ کردند.
نجفی‌قدسی بیان کرد: از این تعداد
حدود 600 نفر از متسابقان حد امتیاز بالای 85 را به دست آورده‌اند که جوائز نقدی آنها ظرف روزهای آینده به حساب‌شان واریز می‌شود.
مسئول دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به حضور 350 نفر از حافظان کل در این مسابقات، عنوان کرد: بیشتر افرادی که در بخش رقایت‌های رشته حفظ 10 و 20 جزء حضور داشته‌اند نیز، حافظ کل بوده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه امیدواریم تا این مسابقات در سال‌های آینده روند رو به رشدی داشته باشد، تصریح کرد: دارالقرآن
 امام علی(ع) درصدد افزایش شعب خود، توانسته منزل شهید مدرس را خریداری کند.
نجفی‌قدسی با اشاره به اینکه قرار است دارالقرآن شهید مدرس در آینده نزدیک راه‌اندازی شود، تأکید کرد: منزل شهید مدرس فعلاً درحال بازسازی است و پس از اتمام این دارالقرآن فعالیتش را با برنامه متنوع قرآنی آغاز می‌کند.
وی در پایان، پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی را که در افتتاحیه مسابقات قرائت شده بود مجدد قرائت کرد.
*  قرآن را بخوانید و خارج
از همه جوسازی‌های رسانه‌ها،
 رسول خدا(ص) را بشناسید
دادستان کل کشور با اشاره به نامه
 رهبر انقلاب به جوانان جهان تصریح کرد: قرآن را بخوانید و خارج از همه جوسازی‌های رسانه‌ها، رسول خدا(ص) را بشناسید که این‌گونه راه نجات‌بخش را خواهید یافت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت.
وی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقه، گفت: این روزها قرآن و وجود مقدس و قلب نازنینی که قرآن در آن نازل شده است و معلم اول بشریت، پیامبر(ص) به دلیل اهانتی که به ساحت ایشان شده است، توجه عموم را به خود جلب کرده است.
رئیسی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللَهُ نُورِی‌؛ نخستین‌ چیزی‌ را که‌ خدا آفرید، نور من‌ بوده‌ است‌» بنابر این نور وجود او اولین چیزی است که خداوند خلق کرده است.
وی بیان کرد: وجود مقدس پیامبر «مُهَیْمن» است و هم خود بر سایه انبیای الهی، هیمنه دارد و  هم کتاب کامل او هیمنه علمی بر سایه کتب آسمانی دارد و هم اوصیای او بر همه انبیای الهی و در طول تاریخ حیات انسان هیمنه دارند. وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) که هم سیره‌اش و هم وجود مقدسش و هم سنتش از هرگونه لغزش در امان است و دارای ملکه عصمت است «وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ-إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَىٰ» و قرآن و کتاب مقدسی که بر پیامبر(ص) نازل شده از هرگونه اعوجاج در امان است  و هیچ کجی در کتاب کامل او راه ندارد.
دادستان کل کشور اظهار کرد: در ابتدای سوره مبارکه الرحمن می‌خوانیم «عَلَّمَ الْقُرْآنَ * خَلَقَ الْإِنسَانَ * عَلَّمَهُ الْبَیَانَ» خداوند متعال به موجبات رحمانیت، ارسال رسل و انزال کتب فرموه است و جلوه رحمانیت او فرستادن کتب وفرستادن هادیان سبل است.
وی تصریح کرد: خداوند درباره آفرینش انسان فرموده است «... فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَکَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا...» انسان دو خلقت دارد یکی خلقت جسم انسان و دیگری خلقت جان انسان است و پس از خلقت جسم انسان، خلقت جان انسان آغاز شد آنجا که فرموده «ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ». بنابر این انسان دو خلقتی است و دارای
 دو آفرینش است، یکی خلقت جسم او و دیگری خلقت جان و روح او.
رئیسی ادامه داد: سپس خداوند فرموده‌ است «...فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ...» که یا این تبارک برای جزء اخیر است یعنی همان خلقت جان انسان و یا برای ترکیب این جسم و جان است یعنی این تبارک الله به هر دو می‌خورد یعنی این خلقتی که هم در آن جسم و هم جان است و این فتبارک الله دارد، این انسانی که «ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ».
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کره زمین بیش از هفت میلیارد به نام انسان، نفس می‌کشند، بیان کرد: سؤال بر این است که کدامین اینها انسان هستند آیا همه این‌ها که مخلوق خداوند هستند، مسجود ملائکه نیز هستند؟ و یا آن انسان مسجود ملائکه است که خلیفةالله است؟ وسؤال دیگر این است که کدامین از اینها خلیفة‌‌الله است. خلیفه کسى است که بعد از «مستخلف عنه» قرار می‌گیرد که «انسان کامل» این چنین‏ است یعنی به کامل‏ترین وجهى، حکایت از حق و کمالات او می‌کند.
رئیسی با اشاره به اینکه خلافت مطلقه برای وجود حضرت ولی‌عصر(عج) است و خلافت، مثل ولایت دارای مراتب است و یک مرتبه آن وجود حجت خدا بر زمین است، گفت: ولی هرکس از انسان‌ها به منزله نزدیکی به «مستخلف عنه»،
 دارای مقام خلافت هستند. حال باید دید که کدامیک از این انسان‌ها بیشتر کار مستخلف عنه می‌کنند و کدام یک جلوه ربانی دارند.
دادستان کل کشور بیان کرد: هر کدام از انسان‌ها به میزان ارتباط با وحی و قرآن کریم دارای مقام انسانیت هستند لذا فرموده است «عَلَّمَ الْقُرْآنَ * خَلَقَ الْإِنسَانَ» و مفهوم این سخن این است که انسانیت انسان در گرو ارتباط با وحی و آیات الهی رقم می‌خورد.
وی با اشاره به اینکه در ادامه آیات سوره الرحمن می‌خوانیم «عَلَّمَهُ الْبَیَانَ»، ادامه داد: بیان نیز در پرتو انسانیت انسان است وگرنه در عالم قیل‌وقال زیاد است و چهار هزار کانال ماهواره‌ای در فضای کشورهای اطراف در حال دریافت است اما کدام یکی از آنها بیان است. به عبارت دیگر بیان در پرتوی تبیان نشاید بلکه بیان مربوط به مقام انسانی انسان است که این سخن را به بیان تبدیل می‌کند.
رئیسی با اشاره به تعریف انسان در فرهنگ قرآنی تصریح کرد: تعریف انسان در قرآن، غیر از تعریف منطق از انسان است. در تعریف انسان در منطق آمده است «حیوان ناطق»، اما تعریف انسانی قرآن، حیوان ناطق نیست، چون نطق، فصل‌الفصول انسان نیست و فصل الفصول انسان، ربانی شدن انسان است.
وی بیان کرد: بنابر این تعریف قرآنی از انسان می‌شود « الأنسان حی متأله» انسان موجودی است که دارای تأله است یعنی ربانی است و انسان ربانی که در پرتو ارتباط با قرآن انسانیتش شکل می‌گیرد، چنانکه در
 آیه قرآن آمده است «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَجِیبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُم... » که ای انسان
حیات انسانی‌‌ات در پرتو اجابت خدا و پیامبرش است یعنی اگر انسان حیات طیبه می‌خواهد ندای حیات‌بخش خداوند و پیامبر، حیات طیبه انسان است که آن در پرتو آیات نورانی قرآن است و امکان ندارد به انسان حیات طیبه جز در پرتو نورانیت قرآن برسد.
دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه خواندن قرآن نیازمند فهمیدن آن است، اظهار کرد: مفسران حقیقی قرآن اهل‌ بیت(ع) هستند؛ چرا که تفسیر قرآن «راسخون فی‌العلم» می‌خواهد. قرآن مفسر و مبین می‌خواهد، علی بن ابی‌طالب(ع) می‌خواهد تا به ما بگوید که کلام خدا چه معنا و مفهومی دارد و ما نیازمند این هستیم که هم محور زندگی را به قرآن دهیم و هم امیرالمؤمنین علی(ع) را مدار در زندگیمان قرار دهیم .
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، عنوان کرد: ایشان فرمودند «ﯾﺎ ﻋَﻠُّﯽ! ﻣَﺜَﻠُﮏَ ﻓِﯽ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﮐَﻤﺜﻞ ﺳُﻮﺭﺓ ِ ‏ﻗُﻞ ﻫُﻮَ ﺍﻟﻠﻪُ ﺍَﺣَﺪ. ﻓَﻤَﻦ ﻗَﺮﺃﻫﺎ ﻣﺮَّﺓً، ﻓﮑﺄﻧَّﻤﺎ ﻗَﺮَﺃ ﺛُﻠﺚَ ﺍﻟﻘُﺮﺁﻥ ﻭ َﻣَﻦ ﻗَﺮﺃﻫﺎ ﻣَﺮَّﺗﯿﻦ، ﻓﮑﺄﻧَّﻤﺎ ﻗَﺮَﺃ ﺛُﻠﺜﯽ ﺍﻟﻘُﺮﺁﻥ ﻭَ ﻣَﻦ ﻗَﺮﺃﻫﺎ ﺛَﻼﺙَ ﻣَﺮّﺍﺕٍ ﻓَﮑَﺄﻧَّﻤﺎ ﻗَﺮﺃ ﺍﻟﻘُﺮﺁﻥ ﮐُﻠَّﻪ. ﻭ ﮐَﺬﻟِﮏ ﺃﻧﺖَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽ! ﻓَﻤَﻦ ﺍَﺣَﺒﮏَ ﺑِﻘَﻠﺒﻪ، ﻓَﻘَﺪ ﺍَﺩﺭَﮎَ ﺛُﻠﺚَ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ، ﻭَ ﻣَﻦ ﺍَﺣَﺒﮏَ ﺑِﻘَﻠﺒﻪ ﻭَ ﻟِﺴﺎﻧِﻪ ﻓَﻘَﺪ ﺍَﺩﺭَﮎَ ﺛُﻠﺜﯽ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ، ﻭَ ﻣَﻦ ﺍَﺣَﺒﮏَ ﺑِﻘَﻠﺒﻪ ﻭَ ﻟِﺴﺎﻧِﻪ ﻭ ﯾَﺪﻩ ﻓَﻘَﺪ ﺍَﺩﺭَﮎَ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ ﮐُﻠَّﻪُ» بنابر این کسی که هم جوارح و هم جوانحش جلوه علی بن ابی‌طالب(ع) باشد، مثل این است که کل قرآن را قرائت کرده است.
رئیسی اظهار کرد: آنچه که نجات‌بخش بشریت امروز و گمشده بشریت امروز است قرآن کریم است و همانطور که مقام معظم رهبری(دامت برکاته) در پیامشان به جوانان اروپا و امریکا و آمریکای شمالی نکاتی را مطرح کردند که «من با دولت‌مردان شما سخن نمی‌گویم چون آنها صداقت را عامدا زیر پاگذاشته‌اند، اما روی سخن من روی شما جوانان که قلب‌هایتان آماده است و این است که قرآن را ببینید و بفهمید و خارج از همه جوسازی‌های رسانه‌ها و دولت‌مردانتان، رسول خدا(ص) را بشناسید» که اگر این دو را بشناسند خواهند فهمید تروریست‌های استخدامی نظام استکباری می‌خواهند چهره زیبای اسلام را بد نشان دهند و آنها نمی‌توانند اسلام‌هراسی را در دل مردم قرار دهند و یقین بدانید که راه نجات‌بخش را خواهید یافت.
وی با توصیه به بانوان حافظ قرآن، اضافه کرد: قلب شما ظرف قرآن است و قلب تنها در پرتو آموخته‌های قرآن می‌تواند ظرفیت پیدا کند و هنگامی که ظرفیت پیدا کرد در فراز و فرودهای زندگی، انسان می‌تواند ایستادگی کند و در مقابل دشمن درون، امیر نفس هستند و نه اسیر نفس، در مقام شیاطین برون تنها به قرآن پناه می‌برند؛ چرا که تنها ملجأ انسان‌ها در نجات از فتنه‌ها، قرآن و مفسران آن که اهل‌بیت (ع) هستند، است.
رئیس تأکید کرد: فضای قرآنی که در کشور است مرهون هدایت‌های مقام معظم رهبری(دامت برکاته) و عنایاتی که تمام مراجع عظام دارند، است و این زندگی با قرآن و حیات و حفظ با قرآن ان‌شاء الله به عمل و حشر و نشر با قرآن بیانجامد و زندگی همه ما قرآنی شود.
* ترویج فرهنگ کرامت انسانی؛ هدف برپائی  مسابقات قرآن
معاون قرآن و عترت وزیر اشاد گفت: غرض از برگزاری مسابقات قرآن صرف تجلیل از قرآنیان نیست بلکه هدف اصلی ترویج فرهنگ کرامت انسانی و تکریم از انسان‌های خوب در جامعه و نشر این امر است.
حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی،
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، در این مراسم به سخنرانی پرداخت.
وی با اشاره به یادمان شهدای هفتم تیر، گفت: این بنای باشکوه یادآور شهدای گرانقدری است که در تیرماه 1360 به درجه
شهادت نائل آمدند که در رأس آنها شهید بهشتی بود.
حشمتی اظهار کرد: این روزها برخی از جهالت‌هایی که در جهان صورت می‌گیرد منتسب به قرآن می‌کنند و حال آنکه قرآن و اسلام از آنها بدور است به ویژه شخصیت بزرگی چون پیامبر اکرم(ص) که ایشان مصداق تمام و کمال آیات قرآن هستند.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و
ارشاد اسلامی ادامه داد: آیات قرآن به خوبی نشان‌دهنده سجایای روحی و اخلاقی پیامبر اعظم چون عظمت، رحمت، رأفت و شکوه زندگی ایشان است.
وی با اشاره به تعبیری از عایشه درباره حضرت ختمی مرتبت که گفته است «فهو القرآن؛ پیامبر همان قرآن است»، بیان کرد: حتی خداوند با بیان صریح در قرآن خطاب به پیامبرش می‌فرماید «ما أَنْزَلْنا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقی؛ قرآن را بر تو نازل نکردیم تا به رنج بیفتى» جز اینکه پندی برای هرکس که از خداوند می‌ترسد باشد « إِلَّا تَذْکِرَةً لِّمَن یَخْشَى».
حشمتی ادامه داد: آیات بسیاری است که به خلق و خوی پیامبر(ص) اشاره می‌کند به ویژه به رحمةللعالمین بودن ایشان که وجود
پیامبر رحمت است و حال چگونه می‌شود فردی که وجودش، خلقش رحمت است و دارای خصوصیت‌های اخلاقی است که بارها و بارها در آیات متعدد قرآن به آنها اشاره شده است، اینگونه مورد اهانت قرار گیرد.
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به برپایی این مسابقات در کشور، افزود: غرض از برگزاری مسابقات قرآن صرف تجلیل از حافظان قرآن نیست بلکه هدف اصلی ترویج فرهنگ کرامت انسانی و تکریم از انسان‌های خوب در جامعه و نشر این امر است.
وی با تأکید بر اینکه حافظ قرآن باید عامل به قرآن نیز باشد، عنوان کرد:
حافظ قرآن باید قرآن را با زبان، نگاه و رفتارش آمیخته کند. امروزه جامعه ما نیازمند مربیانی است که گفتار، رفتار و اعمالشان منطبق با قرآن باشند.

 



نوشته شده در   شنبه 4 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode