ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 بهمن 1393     |     کد : 84031

با اسلام، از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در پی حوادث اخیر فرانسه، پیامی را خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی(*) صادر کردند.

متن کامل نامة حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی
با اسلام، از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در پی حوادث اخیر فرانسه، پیامی را خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی(*) صادر کردند.
معظم‌له در این پیام آورده‌اند: حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جوئی را در قلب‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمی‌کنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند...
* متن کامل این پیام به این شرح است:
بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم
به عموم جوانان در اروپا و آمریکای شمالی
حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی، مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم.
* سیاستمداران غربی راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند
من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما می‌بینم و نیز حسّ حقیقت‌جوئی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.

* بهره‌گیری از تحریک احساس رعب و نفرت برای نشاندن اسلام در جایگاه دشمنی ترسناک 
سخن من با شما درباره‌ی اسلام است و به‌طور خاص، درباره‌ی تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه می‌گردد. 
از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسّفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. 
*  اشاره‌ای به تاریخ اروپا و آمریکا که مایه سرافکندگی است
من در اینجا نمی‌خواهم به «هراس‌های» گوناگونی که تاکنون به ملّتهای غربی القاء شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، می‌بینید که در تاریخ نگاری‌های جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانه‌ی دولتهای غربی با دیگر ملّتها و فرهنگ‌های جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و آمریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره‌ی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزی‌هائی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگ‌های اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی می کنند.
  *تأخیر در بیداری وجدان عمومی در غرب 
این به‌خودی‌خود جای تحسین دارد و هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما می‌خواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشته‌های دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمّی همچون شیوه‌ی برخورد با فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، از شکل‌گیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟
* خواسته‌ی اوّل من: «درباره‌ی ایجاد نفرت و ترس موهوم علیه اسلام 
پرسش و کاوش کنید»
شما بخوبی می دانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ی مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. 
اکنون من می خواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ 
چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ 
مگر چه معانی و ارزشهائی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین می گردد؟ 
پس خواسته‌ی اوّل من این است که درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمائی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.
  * خواسته‌ی دوم من: «شناختی مستقیم و بی‌واسطه از اسلام به دست آورید»
خواسته‌ی دوم من این است که در واکنش به سیل پیش داوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. 
منطق سلیم اقتضاء می کند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن می‌گریزانند و می‌ترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. 
 * اجازه ندهید اسلم را با اغراض و اهداف آلوده و ریاکارانه به شما
 معرفی کنند
من اصرار نمی‌کنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه می‌گویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. 
*  با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید
اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید. 
*  چند پرسش
من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کرده‌اید؟ 
آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او را مطالعه کرده‌اید؟ 
آیا تاکنون به جزء رسانه‌ها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کرده‌اید؟ 
آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزش‌هائی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟
*  اجازه ندهید امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند
من از شما می‌خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. 
امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیائی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند. اگر چه هیچکس به‌صورت فردی نمی تواند شکافهای ایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما می‌تواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا می‌تواند پرسش‌های جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. 
  * یافتن پاسخ این پرسش‌ها، 
فرصت مغتنمی است
تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار می دهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند.
سیّدعلی خامنه‌ای
 1/11/1393
    * مفاهیم کلیدی پیام به جوانان اروپا و آمریکای شمالی
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR « مفاهیم کلیدی» پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را به همراه برگزیده‌ای از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای درباره آن مفاهیم منتشر می‌کند:
* سیاستمداران غربی    
مجموعه‌ی سیاستمداران غربی متأسفانه - یعنی همان مجموعه‌ی مؤثر که بیشتر هم تحت تأثیر صهیونیستها هستند - شده کارشان این: گمراه کردن افکار عمومی، دروغ‌پردازی کردن، شعارهای دروغین ساختن.
 ما می خواهیم از این رؤسای کشورها؛ اینقدر دروغ نگویند. این دولتهای غربی، دولت آمریکا، دولت انگلیس، بعضی دیگر از دولتهای اروپائی، اینقدر افکار عمومی دنیا را گمراه نکنند.  15/9/1388
  اسلام‌هراسی    
امروز یکی از کارهای اساسی و مهمی که در شرکتهای هنری معروف دنیا مورد استفاده قرار می گیرد عبارت است از ترساندن مردم از اسلام. چرا؟ اگر اسلام منافع جهان‌خواران را تهدید نکرده بود، در مقابل آن، این واکنشها نشان داده نمی شد. اینکه می‌بینید گروه‌هائی را به نام اسلام و به نام حکومت اسلامی می سازند، می تراشند، مسلّح می کنند، پشتیبانی می کنند، به جان انسانها می‌اندازند و کشورها را به‌وسیله‌ی آنها ناامن می کنند، این نشان‌دهنده‌ی نفوذ پیام اسلام است. از اسلام حقیقی می ترسند.  26/8/1393  
  * استعمار غرب    
کشورهای زیادی با ملتهای بسیار انبوهی در شرق و غرب عالم- در آفریقا، در آسیا- به واسطه‌ی دانش کشورهای غربی سرکوب شدند؛ به استعمار کشیده شدند؛ نسلهای انسانی به اسارت گرفته شدند. سیاهان امروز آمریکا، فرزندان همان مستمندانی هستند که به وسیله‌ی استعمارگران غربی از کشورهای آفریقائی به اسارت گرفته شدند؛ از میان خانه و زندگی و مزرعه و زیستگاه خودشان این‌ها را مثل حیوانات صید کردند و به کار سخت گماشتند و آواره کردند. این کار در سرتاسر دنیا، در شبه قاره‌ی هند، در منتها الیه آسیا، در دورانهای سیاه هم اتفاق افتاد. با علم خود، با دانشی که به دست آورده بودند و موهبت الهی بود، بندگان خدا و خلق خدا را به ذلت کشیدند؛ به ستم دچار کردند؛ زندگی‌های آن‌ها را برای دورانهای طولانی تباه کردند.
بعد هم از همین دانش‌هائی که در اختیار گرفتند با بالا رفتن از پلکان علم، بمب اتم ساخته شد؛ سلاحهای شیمیائی ساخته شد؛ نسل‌هائی نابود شدند؛ انسان‌هائی به ماتم عزیزان خود نشستند؛ و دنیا آن چیزی شد که شما در جغرافیای سیاسی عالم مشاهده می‌کنید: تقسیم عالم به دو جناح زورگو و زورپذیر؛ ستمگر و ستم‌پذیر؛ آن هم با فاصله‌ی بسیار زیاد. 26/1/1388
 * برنامه‌ قدرتهای بزرگ    
سیاست قدرتهای مداخله‌گر در همه‌ی کشورها ایجاد ناامنی است؛ ناامنی سیاسی، ناامنی اخلاقی و فرهنگی. این سیاستی است که امروز و از دیرباز از سوی قدرتهای متجاوز و مداخله‌گر در همه جای دنیا اعمال می شود. آنها چه بخواهند، چه نخواهند، وجودشان و حضورشان موجب ناامنی است. شما ببینید امروز کجاست که نیروهای مداخله‌گر و فضولِ قدرتهای بزرگ حضور دارند و آن‌جا ناامنی نیست؟ هرجا که امتداد نفوذ قدرتهای مداخله‌گر جهانی است، در کشورهای گوناگون عالم، نشانه‌های ناامنی مدنی و فرهنگی و اخلاقی و عدم آرامش عمومی در آن‌جاها محسوس است. 15/7/1388
*  تروریسم    
هرکس که در گوشه‌ای از دنیا؛ در شهری، در روستایی، در خیابانی، در هرجائی بمب‌گذاری کند و مردم بی‌پناه، مردم بی‌گناه، زن و مرد و غیر نظامیان را از بین ببرد، تروریست است. ما از چنین کسانی هرگز حمایت نکرده‌ایم و نمی‌کنیم. 4/1/1372
  قرآن 
مشکلات هر جامعه‌ای با قرآن حل خواهد شد.
 با معارف قرآنی، مشکلات حل می شود. قرآن راه‌حل معضلات زندگی بشر را به فرزندان آدم هدیه می کند؛ این وعده‌ی قرآنی است و تجربه‌ی دوران اسلام هم این را نشان داده. 31/4/1393
 * زندگی پیامبر اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله)    
پیامبر اسلام رفتارش با مردم، رفتار خوش بود. در جمع مردم، همیشه بشاش بود. تنها که می‌شد، آن وقت غمها و حزنها و همومی که داشت، آنجا ظاهر می‌شد. هموم و غمهای خودش را در چهره‌ی خودش جلو مردم آشکار نمی‌کرد. بشاش بود. به همه سلام می‌کرد. اگر کسی او را آزرده می‌کرد، در چهره‌اش آزردگی دیده می‌شد؛ اما زبان به شکوه باز نمی‌کرد. اجازه نمی‌داد در حضور او به کسی دشنام دهند و از کسی بدگوئی کنند. خود او هم به هیچ‌کس دشنام نمی‌داد و از کسی بدگوئی نمی‌کرد. کودکان را مورد ملاطفت قرار می‌داد؛ با زنان مهربانی می‌کرد؛ با ضعفا کمال خوش‌رفتاری را داشت. 23/2/1379
*  تمدن اسلامی    
کتاب «تمدن اسلامی در قرن چهارم هجری»، نوشته‌ی «آدام متز»، نشان می‌دهد که تمام محیط اسلامی، اصلاً بازار علم دنیاست. ۱۵/۱۱/۱۳۷۰  قرن چهارم هجری، قرن شکوفائی علم و فلسفه در دنیای اسلام است؛ 
قرن ابن‌سینا؛ قرن فارابی؛ قرن رازی؛ قرن حکمای بزرگ الهی؛ قرن شخصیتهائی که بعضی از آثار علمی آنها دنیا را تا همین روزهائی که من و شما زندگی میکنیم، هنوز در تسخیر خود دارد. 9/12/1379
*   بازتاب رسانه‌ای این پیام 
پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی درباره آشنائی آنها با اسلام از طریق قرآن کریم و زندگی پیامبر اسلام(ص) و همچنین منافعی که قدرت های بزرگ از سیاه نمائی و تصویرسازی غلط علیه اسلام به دنبال آن هستند، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.
این رسانه ها ، چند بخش کلیدی از نامه رهبر انقلاب را به عنوان تیتر انتخاب کردند و تحلیل های متفاوتی نیز از آن داشتند. توصیه به جوانان اروپائی ، دعوت به شناخت مستقیم و بی واسطه از اسلام ، پیشینه اسلام هراسی ، 
انگیزه های ترس و نگرانی از آن ، اصرار نکردن بر پذیرش برداشت ایشان یا هر تلقی دیگری از دین ، شناخت اسلام از طریق منابع اصیل ، خودداری از پذیرش هرگونه پیش‌داوری درباره اسلام از مهمترین و بیشترین تیترهائی بود که از سوی رسانه های عربی انتخاب شد.
در این میان برخی از رسانه‌های غربی با تقطیع این پیام، بخش‌هائی از آن را منتشر کرده اند. نکته قابل توجه اینکه اغلب این رسانه‌ها از انتشار قسمت‌هائی از پیام که به سابقه سیاه استعماری غرب اشاره دارد، خودداری کرده و تنها گزیده‌هائی از آن را منتشر کردند.
* سی ان ان
به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان در تارنمای خود در مطلبی با عنوان «نامه سرگشاده رهبر جمهوری اسلامی ایران به جوانان غرب» نوشت: آیت الله سیدعلی خامنه ای از جوانان غربی خواسته است تا اسلام را براساس حوادث تروریستی شارلی ابدو قضاوت نکنند.
سی ان ان همچنین نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران در نامه خود از جوانان اروپا و آمریکای شمالی می خواهد براساس درک و فهم خود به اسلام بنگرند.
این رسانه در ادامه خاطرنشان کرد: آیت الله خامنه ای همچنین در این نامه خطاب به جوانان غربی از آنها می خواهد تا اجازه ندهند مستکبران با معرفی تروریست هائی که خود استخدام کرده اند به عنوان نمایندگان اسلام، هراس در دل آنها بیندازند؛ ایشان توصیه می کند تا جوانان غربی نسبت به این تصویرهای رسانه ای که غرب از اسلام ارائه می دهد، بی اعتناء باشند.
* فارین پالیسی
نشریه فارین پالیسی نیز در این رابطه نوشت: 
رهبر جمهوری اسلامی ایران همیشه گفته است با مردم آمریکا خصومت و ستیزی ندارد و روی سخنان انتقادآمیز ایشان خطاب به سیاستمداران آمریکائی است.
هفته نامه 'نیویورک مگزین' نیز ضمن درج کامل پیام رهبر انقلاب، استفاده ایشان از شبکه های اجتماعی برای رساندن پیام خود به جوانان غربی را نشانه آگاهی بر تحولات جهان بیان کرد.
  *صدای روسیه
پایگاه خبری صدای روسیه در بخش فرانسوی زبان خود نیز نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران در پیام خود به جوانان اروپا و آمریکائی شمالی گفت: غرب به دنبال انتشار نفرت علیه اسلام و مسلمانان است.
صدای روسیه افزود: آیت الله خامنه ای در این
 نامه سرگشاده از جوانان خواست قربانی «کمپین دروغین»' نشوند و اسلام را به کمک منابع اصلی آن یعنی
 قرآن کریم بشناسند.
  *آناتولی، خبرگزاری رسمی ترکیه 
خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) نیز در گزارش مشروحی از تهران با عنوان پیام رهبر ایران به جوانان غرب، نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران، جوانان غربی را به آشنائی با حقائق دین اسلام، قرآن کریم و زندگانی 
حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام دعوت کرد و از آنها خواست اجازه ندهند تروریست هائی که دست پرورده خود غرب هستند، خود را به عنوان نماینده اسلام به آنها معرفی کنند.
این خبرگزاری با یادآوری اینکه رهبر دینی ایران در پی حوادث اخیر فرانسه چنین نامه ای را خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشته است، افزود: در این نامه جوانان در مقابل طرح های اسلام هراسی در غرب به آشنائی با حقایق و واقعیت های دین اسلام دعوت شده اند. روزنامه های پرشمارگان 'آکشام' و 'ینی شفق' و بسیاری از تارنماهای خبری تحلیلی ترکیه نیز با استفاده از خبر آناتولی و با عنوان 'نامه رهبر ایران به جوانان غربی'، این خبر را در بخش اخبار مهم خارجی خود منتشر کرده اند.
 * آکشام
به نوشته آکشام، آیت الله خامنه ای در نامه خود به جوانان غرب از آنها خواسته است پشت پرده کمپین های ضداسلام را تحقیق و بررسی کرده و در قبال پیش داوری ها و اطلاعات نادرست از اسلام، به منابع اسلامی روی آورده و واقعیت را جویا شوند.
*  روزنامه ینی شفق
در تارنمای خبری روزنامه ینی شفق نیز نوشته شده، رهبر دینی ایران به جوانان غرب گفت، در مورد اسلام و قرآن کریم و حضرت پیامبر(ص) صاحب معلومات شوند و زندگی پیامبر گرامی اسلام را بخوانند و ببینند که اسلام دین رحمت است و آنچه که می خواهند به نام اسلام در غرب وانمود کنند، نیست.
 * روزنامه القدس العربی
روزنامه القدس العربی چاپ لندن ؛ نوشت : آیت الله خامنه ای از جوانان غربی خواست تا هرگونه پیشداوری از اسلام را نپذیرند.
این روزنامه افزود : آیت الله خامنه ای که نخواست دیدگاه خود را تحمیل کند ، از جوانان اروپائی خواست تا درباره دین اسلام تحقیق کنند.
  * سایت شبکه تلویزیونی النیل مصر
سایت شبکه تلویزیونی النیل مصر نیز با اشاره به این نامه نوشت : رهبر ایران از جوانان اروپائی خواست تا در واکنش به پیشداوری ها و تبلیغات منفی ، تلاش کنند تا شناخت بی واسطه از اسلام به دست آورند.
 ‌ * سایت مصری اخبار مصر
سایت مصری اخبار مصر در گزارشی به این سخنان اشاره کرد و افزود : رهبر ایران به جوانان اروپا توصیه کرده است تا از هرگونه پیش‌دواری درباره اسلام خودداری کنند .
*  الرأی العام
روزنامه الرأی چاپ اردن نیز این تیتر را انتخاب کرد که رهبر ایران از جوانان غربی خواست تا پیشداوری درباره اسلام را نپذیرند.
* روزنامه مصری الیوم السابع
روزنامه مصری الیوم السابع نیز در تیتر نخست خود به این موضوع اشاره کرد که رهبر ایران ، جوانان غربی را به تحقیق و بررسی درباره اسلام دعوت کرد و از آنان خواسته است تا اسلام را از طریق منابع قرآن و سنت پیامبر بشناسند.
 * روزنامه السفیر چاپ لبنان
روزنامه السفیر چاپ لبنان نوشت : آیت الله خامنه ای از جوانان اروپا خواست تا درباره اسلام تحقیق کنند و اجازه ندهند که اسیر پیش‌دواری ها شوند.
  * توصیه آیت الله خامنه ای به 
جوانان اروپائی چیست ؟
یک سایت غیررسمی لبنان در تیتری متفاوت این پرسش را مطرح کرد که توصیه آیت الله خامنه ای به 
جوان اروپائی چیست ؟
خبرگزاری بین المللی اسلامی نیز این تیتر را منتشر کرد که رهبر ایران از جوانان اروپا خواسته است تا اسلام را از منابع اصلی آن و بی واسطه دریافت کنند.
 * سایت ایلاف وابسته 
به عربستان سعودی
سایت ایلاف وابسته به عربستان سعودی که از لندن به روز رسانی می شود نیز با انتشار بخش های گسترده ای  از نامه سرگشاده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به جوانان اروپائی به زبان انگلیسی در تیتر خود نوشت : چه چیز شمار ا از اسلام می ترسانند؟
  * نهرین نت عراق / مسلم پرس
شبکه اخباری نهرین نت عراق نوشت که رهبری انقلاب اسلامی ایران از اروپا خواسته است تا از طریق قران با اسلام آشنا شوند. سایت مسلم پرس نیز همین تیتر را انتخاب کرد.
* وبگاه تحلیلی البوابه
وبگاه تحلیلی البوابه نیز متن کامل نامه را با تمرکز بر دعوت جوانان اروپائی به شناخت بی واسطه از اسلام توسط رهبری انقلاب اسلامی ایران منتشر کردند. 
و سایت مصری فوریه ( جنبش 20 فوریه جوانان مصر) ، فلسطین االیوم ، العربی الجدید، الوقت، السفیر،‌ النهار لبنان، الاهرام مصر،‌ رأی الیوم، سوئیس اینفو، ام تی وی ، الوطن العربی، لبنان اینفو و... در تیترهای شبیه به هم به آن بخش از سخنان رهبری انقلاب اشاره کردند که خواستار شناخت اسلام از طریق منابع اصیل شدند.
تارنماهای خبری تحلیلی 'تایم ترک'، 'یورت گوندم'، 'توپولوم خبر' و 'تله خبر' نیز ضمن برجسته کردن پیام رهبری در مخاطب قرار دادن جوانان غربی نسبت به توطئه هائی که علیه اسلام در غرب طراحی و اجراء می شود، به چاپ متن کامل این پیام پرداخته اند.
این رسانه ها با یادآوری حملات تروریستی اخیر در پاریس که موجب کشته شدن 17 تن شد، نوشته اند: 
پس از این حمله، مجله موهون شارلی ابدو بار دیگر با اقدام تحریک آمیزی، کاریکاتورهائی علیه اسلام منتشر کرد که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.
(*)؛ اعتدال:  آمریکای شمالی بخش شمالی قاره آمریکا است. که سه کشور کانادا، ایالات متحده آمریکا و مکزیک در آن قرار دارد.



نوشته شده در   جمعه 3 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode