ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 بهمن 1393     |     کد : 83905

توافق دفاعي ـ امنيتي ايران و روسيه

ايران و روسيه براي حل مشكل موشك‌هاي اس 300 توافق كردند...

با امضاي وزيران دفاع دو كشور انجام شد
توافق دفاعي ـ امنيتي ايران و روسيه
ايران و روسيه براي حل مشكل موشك‌هاي اس 300 توافق كردند


مذاكرات وزيران دفاع جمهوري اسلامي ايران وروسيه صبح ديروز پيرامون بررسي مسائل دوجانبه ، منطقه اي و بين المللي برگزارشد ودرادامه موافقتنامه همکاري دفاعي و امنيتي ميان ايران و روسيه، به امضا رسيد.

به گزارش اداره کل تبليغات دفاعي وزارت دفاع ، سردارحسين دهقان در اين دورمذاكرات با ابراز خرسندي و استقبال از سفر همتاي روسي خود به جمهوري اسلامي ايران‌، برلزوم همکاري ، همفکري و تعامل طرفين تاکيد کرد وافزود:ايران و روسيه به عنوان دو همسايه که داراي ديدگاه‌هاي مشترک در قبال مسايل سياسي، منطقه‌اي و جهاني هستند مي توانند با استفاده از ظرفيت‌هاي خود ، الگويي از همکاري‌هاي مکمل دو کشور را به نمايش بگذارند.

وي گفت : معتقديم شرايط کنوني براي گسترش و توسعه همکاري فرصت مغتنمي است تا با کمک يکديگر فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اين که " روسيه مقتدر و ايران مستقل دو رکن مهم ثبات منطقه‌اي و جهاني هستند " را جامه عمل بپوشانيم‌.

وزيردفاع با محکوميت شديد جنايت اخير رژيم صهيونيستي درجولان که منجر به شهادت گروهي از رزمندگان حزب‌الله لبنان شد گفت : اين جنايات که در تداوم اقدام‌هاي تروريستي و خونبار اين رژيم در فلسطين ، لبنان‌، سوريه ، عراق و حمايت‌هاي آشکار و پنهان آنان از تروريسم تکفيري صورت مي‌گيرد و هدفي جز برهم زدن امنيت منطقه و جهان را دنبال نمي کند ، پرونده ننگين و سنگين جنايات جنگي اين رژيم را تکميل کرد. سرداردهقان گفت : با توجه به اين که آمريکا و غرب سياست فرسايش ظرفيت ها و زيرساخت هاي استراتژيک کشورهاي مستقل را هدف گرفته اند‌، ايران و روسيه مي‌توانند با همکاري ، هم افزايي و فعال سازي ظرفيت‌هاي بالقوه راهبردي با مداخلات توسعه طلبانه و زياده خواهي‌هاي آمريکا مقابله کنند‌.

در اين ديدار، ارتشبد سرگئي شويگو وزير دفاع روسيه هم با ابراز خرسندي از سفر به ايران ، بر گسترش روابط همه جانبه و بلند‌مدت ميان دو کشور تاکيد کرد. وي با قدرداني و استقبال از رويکرد رياست محترم جمهوري اسلامي ايران در توسعه روابط با روسيه ، گسترش و تعميق روابط دفاعي و فني با ايران را فاکتور بسيار مهمي در تامين امنيت و ثبات منطقه‌اي و جهاني دانست. وزير دفاع روسيه با بيان اين که ما داراي چالش و تهديد هاي مشترکي هستيم ، تصريح کرد : ايران و روسيه مي‌توانند با همکاري و مساعي دو طرف با اين چالش‌ها و تهديدها مقابله کنند‌. ارتشبد شويگو درادامه افزود : ما ارزش زيادي براي اقدام‌هاي جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با تروريسم و قاچاق مواد مخدر قائل هستيم وخواستار همکاري مشترک در اين زمينه هستيم‌.

وزيردفاع روسيه با اشاره به اهميت موافقتنامه اي که در اين سفر به امضا مي‌رسد اظهاراميدواري کرد با امضاي اين توافقنامه همکاري هاي دفاعي – نظامي ايران وروسيه بيش از پيش ارتقاء و گسترش يابد‌‌.

وي با تجليل از نقش امنيتي جمهوري اسلامي ايران گفت : ايران يک کشور کليدي در تامين امنيت منطقه است و اگر کسي اين حقيقت را درک نکند گمراه خواهد شد‌.

ارتشبد شويگو، با اشاره به رويکرد سازنده جمهوري اسلامي ايران در اثبات صلح آميز بودن برنامه هسته‌اي خود گفت : روسيه همواره از اين رويکرد سازنده حمايت کرده و مي‌کند‌.

طرفين دراين ديدار با توجه به اراده دو کشوردرارتقاي روابط دفاعي براي حل‌و فصل مشکل موشك‌هاي اس300 توافق کردند‌.

امضا ي موافقتنامه همکاري نظامي ايران و روسيه

درادامه اين مذاكرات ،موافقتنامه همکاري دفاعي و امنيتي ايران و روسيه، به امضاي وزيران دفاع دو کشوررسيد.

براساس اين موافقتنامه طرفين با اشاره به منافع مشترک دو کشور بر توسعه و ارتقاي سطح همکاري‌هاي نظامي ايران و روسيه در منطقه تاکيد کردند.

همکاري براي حفظ صلح، امنيت و ثبات منطقه اي و بين المللي، مقابله با انواع تروريسم، تجزيه طلبي و افراط گرايي از ديگر مفاد موافقتنامه همکاري امضا شده ميان ايران و روسيه اعلام شده است.

براساس اين گزارش، وزير دفاع روسيه ديروز پس از ورود به محل وزارت دفاع جمهوري اسلامي ايران‌، برمزار شهداي گمنام دفاع مقدس حضور يافت وبا نثار گل به مقام شامخ شهداي جمهوري اسلامي ايران‌، اداي احترام کرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 بهمن 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode