ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 دي 1393     |     کد : 83122

برنامه‌هاي سازمان‌ محيط زيست براي كنترل مستمر آلودگي هوا

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از تلاش اين سازمان براي بهبود وضع هوا و پايداري هواي سالم در کشور خبر داد و گفت: بنزين توليدي در کشور به استانداردهاي يورو 4 نزديک شده است.

دكتر معصومه ابتكار تشريح كرد
برنامه‌هاي سازمان‌ محيط زيست براي كنترل مستمر آلودگي هوا

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از تلاش اين سازمان براي بهبود وضع هوا و پايداري هواي سالم در کشور خبر داد و گفت: بنزين توليدي در کشور به استانداردهاي يورو 4 نزديک شده است.

دکترمعصومه ابتکار به خانه ملت گفت: کيفيت بنزين توليدي و وارداتي مناسب است و سازمان حفاظت محيط زيست هم گزارش خود را دراين باره ارائه کرده و همه مسائل شفاف و روشن است. خوشبختانه اندازه گيري هاي اخير نشان داده است که ميزان بنزن در هواي شهرها کاهش پيدا کرده اما هنوز کمي فاصله تا حد کاملا مطلوب وجود دارد.

او از کاهش چشمگير ميزان بنزن و گوگرد در بنزين توليدي خبر داد و گفت: بنزين توليدي در کشور رو به سمت استانداردهاي يورو 4 دارد و اکنون بنزين توزيعي در تهران، اراک، اصفهان، مشهد و کرج داراي استانداردهاي يورو 4 است.

وي بااعلا م اين که سازمان حفاظت محيط زيست برنامه مستمر و دائمي براي بهبود هوا دارد و اکنون هم هوا در سطح همه آلاينده‌ها سالم و پاک است ادامه داد: مشکل موجود ذرات کمتر از 2.5 ميکرون است.اين ذرات در 3سال گذشته قابل اندازه گيري شده اند و پيش از آن تنها استاندارد سنجش ذرات بيش از 10ميکرون را داشتيم.رئيس سازمان حفاظت محيط زيست همچنين به شرايط سالم هوا در زمينه آلاينده‌هاي گوگرد، اوزن و منوکسيد کربن و همچنين ذرات 10 ميکرون اشاره کرد و گفت: برنامه سازمان در مقابله با آلودگي هوا، استمرار مصوبات دولت و اجراي برنامه جامع کاهش آلودگي هوا به طور مستمر است که در اين زمينه‌ساز و کار مديريتي ما بين 16 دستگاه اجرايي دولت برقرار شده است.

ابتکار با بيان اين که براي کاهش آلودگي هوا نيازمند همکاري همه دستگاه ها و مردم هستيم، گفت: توسعه حمل و نقل عمومي، از رده خارج کردن خودروهاي فرسوده، ارتقا ي کيفيت سوخت، جدي گرفتن موضوع معاينه فني و ارتقاي سطح آن، جلوگيري از فعاليت صنايع آلاينده، بهبود کيفيت سوخت نيروگاه‌ها و جلب مشارکت مردم براي استفاده از الگوي حمل‌ونقل عمومي از مواردي است که در صورت محور توجه قرار گرفتن، توفيقات بسياري را شاهد خواهيم بود.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست همچنين با اشاره به برنامه جامع مقابله آلودگي هوا که در سال 79 اجرايي شد، گفت: اين برنامه زماني حدود 10 سال را براي بهبود وضع هوا در نظر داشت و بسيار صريح بود، اما از سال هاي 79 تا 84 اجرا شد و از سال 84 تا سال گذشته متوقف ماند.

وي ادامه داد: از سال 92 شروع به اجراي برنامه مذکور کرديم و قول مي دهيم که اين برنامه استمرار داشته باشد تا با همکاري مجلس بهبود هوا را داشته باشيم.


نوشته شده در   سه شنبه 16 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode