ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 دي 1393     |     کد : 83118

تجلیل عمومی از پرهیزگاری و پارسائی

پیکر آیت الله یحیی انصاری شیرازی استاد برجسته حوزه علمیه قم که عمر با برکت آن مرحوم یکسره با پارسائی و پرهیزگاری سپری شد...

در مراسم تشییع پیکر آیت الله یحیی انصاری شیرازی صورت گرفت:
تجلیل عمومی از پرهیزگاری و پارسائی

پیکر آیت الله یحیی انصاری شیرازی استاد برجسته حوزه علمیه قم که عمر با برکت آن مرحوم یکسره با پارسائی و پرهیزگاری سپری شد، صبح دیروز با حضور مراجع تقلید، علما، اساتید، دبیر و اعضای شورای عالی، مدیر حوزه های علمیه، اعضای جامعه مدرسین، اعضای خبرگان رهبری،نمایندگان بیوت مراجع، برخی از ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان ولی فقیه، طلاب و اقشار مختلف مردم ولایتمدار و عالم دوست قم از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد.
آیت الله یحیی انصاری شیرازی در سال 1306 هجری شمسی در نودایجان داراب از توابع شیراز در استان فارس دیده به جهان گشود، وی کتابهای بسیاری در زمینه های گوناگون نگاشته است که از آن جمله می توان به <شرح شرح منظومه> در چهار جلد و <مجموعه اشعار و قصائد و غزلیات> اشاره کرد.
* پیام تسلیت امام خامنه‌ای
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، در پیامی درگذشت عالم ربانی آیت‌الله انصاری شیرازی را تسلیت گفتند.
* متن پیام ولی امرمسلمین به این شرح است:
ادامه در همین صفحه
ادامه از بالا:
* متن پیام
ولی امرمسلمین
به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت عالم ربانی مرحوم آیة‌الله آقای حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی رحمة‌الله‌علیه را به بازماندگان محترم و شاگردان و ارادتمندان این حکیم و عارف الهی تسلیت عرض می‌کنم.
عمر با برکت آن مرحوم یکسره با پارسائی و پرهیزگاری سپری شد و در خدمت علم و ترویج معارف الهی به کار رفت. طهارت قلب و سلامت نفس او مشهود همه‌ی کسانی بود که وی را از نزدیک می‌شناختند. از خداوند متعال رحمت و مغفرتش را برای روح آن مرحوم مسئلت می‌کنم.
سیّد علی خامنه‌ای
۱۵/ دی/ ۱۳۹۳
* پیکر آیت الله انصاری تشییع شد
پیکر آیت الله یحیی انصاری شیرازی استاد برجسته حوزه علمیه قم صبح دیروز با حضور مراجع تقلید، علما، اساتید، دبیر و اعضای شورای عالی، مدیر حوزه های علمیه، اعضای جامعه مدرسین، اعضای خبرگان رهبری،نمایندگان بیوت مراجع، برخی از ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان ولی فقیه، طلاب و اقشار مختلف مردم ولایتمدار و عالم دوست قم از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد.
در مراسم تشییع پیکر آیت الله یحیی انصاری شیرازی، نوادگان امام خمینی(ره)، آیت الله سیدخسن خمینی و حجت الاسلام سید علی خمینی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی به نمایندگی از رئیس جمهور، آیات شاه آبادی، خاتمی، ممدوحی و بهشتی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع)، اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امیر‌آبادی، استاندار قم، مسؤولان استانی از جمله حاضران این مراسم بودند.
این مراسم که از ساعت 9:30 آغاز شد تا 10:30 ادامه داشت که پیکر آن عالم ربانی بر روی دستان علما، اساتید، حوزویان و شاگردان آن مرحوم تشییع شد.
پس از تشییع پیکر آیت الله انصاری شیرازی، آیت الله مکارم شیرازی بر پیکر این استاد حوزه نماز خوانند.
یکر آیت‌الله انصاری شیرازی در رواق شهید مطهری حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
* آیت الله سید حسن خمینی ارتحال آیت الله انصاری شیرازی را تسلیت گفت
در پی ارتحال عالم ربانی آیت الله انصاری شیرازی حجه الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش جماران، متن پیام یادگار امام به این شرح است:
بسمه تعالی
رحلت استاد معظم و بزرگوار، عالم جلیل القدر و مجاهد ربانی حضرت آیت الله انصاری شیرازی قدس الله نفسه الزکیه ثلمه ای بزرگ و دردناک برای حوزه های علمیه و علاقمندان و ارادتمندان و شاگردان ایشان است.
آن مرحوم که از زمره شاگردان و یاران امام راحل عظیم الشأن قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در روزهای سخت و دشوار قبل از فتح و پیروزی بودند، همواره اسوه ای کم نظیر در اخلاق و زهد و ایمان به شمار می رفتند تا آنجا که محضر مبارک ایشان برای همه طالبان علم و عمل نه تنها سرشار از داشته های ارزشمند دانش بود که اشراق آراستگی و تقوا به شمار می آمد.
آرامش و خضوع مرحوم انصاری شیرازی بی شک دل هر طالب و آموزنده ای را تحت تأثیر صفا و پارسایی قرار می داد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این عالم عظیم الشأن به حوزه های علمیه و خانواده مکرم ایشان به خصوص فرزندان آن مرحوم و به ویژه برادرم جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ علی انصاری شیرازی، برای حضرت ایشان از خداوند متعال علو درجات و حشر با معصومین علیهم السلام مسئلت دارم.
سید حسن خمینی
* رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:
* آیت الله انصاری از همراهان همیشگی انقلاب بود
حجت الاسلام و المسلمین 'سید محمد علی شهیدی' رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور که به نمایندگی از طرف رئیس جمهور در تشییع آیت الله انصاری شیرازی حضور داشت، در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این عالم بزرگوار از استادان برجسته حوزه علمیه قم در زمینه عرفان و اخلاق بود.
وی با اشاره به زندگی و خصوصیت های اخلاقی این عالم ربانی خاطرنشان کرد: از ویژگیهای مهم و بارز مرحوم آیت الله انصاری شیرازی؛ ساده زیستی، برخورد خوب، مردمداری و پرهیز از شهرت بود.
شهیدی با بیان اینکه آیت الله انصاری شیرازی سایه ای برای حوزه علمیه بود، ارتحال این عالم بزرگ را به حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، علما، حوزه های علمیه و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.
پیکر آیت الله 'یحیی انصاری شیرازی' از استادان برجسته اخلاق حوزه علمیه قم، امروز با حضور علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
به همین مناسب مجلس یادبودی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم و آیت الله 'ناصر مکارم شیرازی' امشب پس از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم، برگزار می شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم شرکت کرده بود.
مرحوم آیت الله 'یحیی انصاری شیرازی' از استادان برجسته اخلاق و فلسفه حوزه علمیه قم، پس از یک دوره طولانی بیماری، 13 دی ماه جاری دعوت حق را لبیک گفت و به دیارباقی شتافت؛ زندگی ساده و زی طلبگی او زبانزد خاص و عام بوده و سطح زندگی او گاه از سطح زندگی عموم مردم نیز پایینتر بود، آیت الله انصاری از هر گونه شهرت طلبی و مشهور بودن پرهیز داشت.
وی در سال 1306 هجری شمسی در نودایجان داراب از توابع شیراز در استان فارس دیده به جهان گشود، وی کتابهای بسیاری در زمینه های گوناگون نگاشته است که از آن جمله می توان به 'شرح شرح منظومه' در چهار جلد و 'مجموعه اشعار و قصائد و غزلیات' اشاره کرد.


نوشته شده در   سه شنبه 16 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode