ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 دي 1393     |     کد : 82882

اجازه ندهيم چكمه‌پوشان بيگانه براي جهان اسلام تصميم‌ بگيرند

رئيس جمهوري گفت: چرا بايد در دنياي امروز ديگران بتوانند به خود جرأت بدهند تا براي مسلمانان تصميم بگيرند؟

رئيس جمهوري در افتتاحيه مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان:
اجازه ندهيم چكمه‌پوشان بيگانه براي جهان اسلام تصميم‌ بگيرند


رئيس جمهوري گفت: چرا بايد در دنياي امروز ديگران بتوانند به خود جرأت بدهند تا براي مسلمانان تصميم بگيرند؟

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در افتتاحيه پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان، اظهار کرد: امروز بيشتر از هميشه نيازمند وحدت،‌ پيشرفت علم، خودباوري و ايستادگي هستيم و همه اينها را قرآن مي‌تواند به ما بياموزد.

چرا بايد ديگران در دنيا بتوانند به خود جرأت بدهند تا براي مسلمانان تصميم بگيرند و چکمه پوشانشان در سرزمين‌هاي اسلامي حضور پيدا کنند و برايشان تصميم‌گيري کنند؟

وي ادامه داد: چرا امروز آينده جهان اسلام بايد در مسير ديگري قرار گيرد؟ ما مسلمان‌ها قادريم در پناه قرآن با فهم قرآن و عمل به قرآن براي خود تصميم بگيريم چرا که قرآن کتاب سياست نيز هست و جامعه صحيح اسلامي را براي ما ترسيم مي‌کند.

رئيس جمهوري در ادامه بيان کرد: ما در جمهوري اسلامي ايران با انقلاب بزرگ اسلامي به رهبري امام راحل عظيم الشأن و رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در صحنه افتخار مي‌کنيم که مسير قرآن را انتخاب کردند. امروز مسلمانان جهان که اهل قرآن هستند به قرآن و فرهنگ اسلامي‌شان افتخار مي‌کنند. اگر به خودباوري و وحدت در ميان مسلمان‌ها و بازگشت به هويت اسلامي خود پايبند باشيم مي‌توانيم مسير آينده و آينده کشورهاي اسلامي را بهتر بسازيم.

وي همچنين بيان کرد: سرآغاز پنجمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان مسلمان 48 کشور جهان را در روز آغاز امامت امام عصر(عج) و در آستانه هفته وحدت و ميلاد مبارک رسول گرامي اسلام (ص) و همچنين در اولين روز سال ميلادي که ايام به نام عيسي مسيح (ع) نيز هست به فال نيک مي‌گيرم.

روحاني با اشاره به اين‌که قرآن اگر از نقش جوان و آن هم در ميان دانشگاه و دانشگاهيان باشد جلوه‌اي خاص دارد، افزود: مهمترين پيوند جهان اسلام و مسلمانان جهان بي‌ترديد قرآن مجيد است. مناسک ما هم ما را به هم پيوند مي‌دهد.

وي اضافه کرد: عشق به پيامبر و خاندان پيامبر (ص) هم مايه وحدت ما مسلمانان است. اما بي‌ترديد قرآن آن ثقل اکبر به حساب مي‌آيد. آنچه باعث هدايت ما مسلمان‌ها بعد از حيات پيامبر (ص) است بي‌ترديد کتاب خدا، عترت و خاندان رسالت است.

رئيس جمهور با اشاره به اين‌که قرآن تنها کتابي است که دست نخورده و تحريف نشده باقي مانده است، خاطرنشان کرد: امروز ميان مردم کتب آسماني ديگري نيز هست. اما آن کتبي که به همان صورتي که نازل شده و به همان ترتيبي که پيامبر از لحاظ تنظيم خواسته يعني شروع با سوره حمد و اتمام با سوره ناس، قرآن است. کتابي که حتي يک آيه، سطر، کلمه، حرف و اعراب آن دست نخورده است.

روحاني همچنين تأکيد کرد: قرآن راه تفکر را براي بشر باز کرده و تنها کتاب شريعت نيست که ويژه مسلمانان باشد بلکه کتاب معرفت، حکمت و جهان‌بيني جديد است. در قرآن اخلاق،‌ طبيعت،‌ طريقت، معرفت و حکمت همه با هم وجود دارد و فقط براي آن نيست که ما آيات آن را که ظاهري زيبا و باطني عميق دارند به صورت ظاهري بخوانيم.

رئيس جمهور در ادامه عنوان کرد: قرآن براي آن نيست که آيات آن را فقط بخوانيم و فضا را معطر کنيم و لذت ببريم. حتي قرآن تنها براي آن نيست که آياتش را بفهميم و عمل کنيم بلکه قرآن بالاتر از اين است و راه درست را به ما نشان مي‌دهد يعني راه هدايت،‌ پيشرفت، توسعه،‌ تمدن، وحدت،‌ برابري و اتحاد. وي تأکيد کرد: ما آن روزي عقب مانديم و از پيشرفت فاصله گرفتيم که از قرآن جدا شديم. پس بايد به قرآن بازگرديم چون راه نجات ما مسلمانان بازگشت به قرآن و مبارک‌ترين ميلاد براي ما ميلاد قرآن است. شايد اين قرآن است که قدر ما را ساخته و تقديرمان را مقدر کرده است.

روحاني اضافه کرد: ميلاد قرآن ميلاد نور و هدايت است و تولد وحي الهي سخن گفتن خدا با انسان‌ها است و چه افتخاري بالاتر از اين‌که خدا با بشر حرف زده. پس بايد نه تنها ديروز که امروز و هر روز قرآن را بخوانيم تا حرف خدا را بشنويم.

وي در ادامه تأکيد کرد: ميلاد قرآن و ميلاد پيامبر (ص) بالاترين نعمتي است که به ما مسلمان‌ها و همه مردم جهان داد. در آستانه ميلاد پيامبر (ص) هستيم و چه زيباست که قرآن رشته پيوند بين همه مسلمان‌ها باشد و چقدر خوب که به درستي از آن استفاده کنيم. خداوند سه کتاب پيش روي ما گذاشته تا از آن استفاده کنيم. اول کتاب خلقت، طبيعت و آفرينش پس بايد در اين آفرينش دقت و مطالعه کنيم و دريابيم که خدا چطور اين زمين و آسمان را در شش دوران آفريد.

رئيس جمهور اضافه کرد: کتاب خلقت کتاب مطالعه و درک و فهم عميق انسان‌ها است و هر روز هم بشر از اين کتاب دريافت جديدي دارد. دومين کتاب، کتاب تاريخ است. يعني کتابي که بايد از گذشتگان عبرت گرفت. اين مسأله هم به ما امر شده تا از تاريخ گذشتگان بهره ببريم تا ببينيم عاقبت ديگران چطور بوده است. در خود قرآن هم بخشي از آيات به قصص و سرنوشت گذشتگان و تاريخ پيامبران اختصاص داده شده است.

روحاني در پايان گفت: سومين کتاب همان وحي الهي، قرآن مجيد است. ما بايد از هر سه اين کتاب‌ها استفاده کنيم تا در مسير درست قرار گيريم. خدا خالق اين قرآن است که با اراده او تاريخ به حرکت درآمده و چرخش‌ها و فراز و نشيب‌هاي جهان ايجاد شده. پس به خصوص بايد دانشگاهيان، اساتيد و محققان از اين قرآن بهره بجويند.

دستور ويژه رئيس جمهوري براي تامين همه تجهيزات توانبخشي سالمندان

رئيس جمهوري در نخستين روز سال جديد ميلادي با حضور در آسايشگاه سالمندان حضرت مريم (س)گفت: حضرت عيسي (ع) به تمامي بشريت درس زندگي، دوستي ، مهرباني و کمک به يکديگر را آموخت و به تمامي هموطناني که در مسير خير و نيکي و کمک به همنوع گام بر مي‌دارند، افتخار مي کنيم.

دکترحسن روحاني پس از عيادت از سالمندان اين آسايشگاه ، ضمن با ارزشمند توصيف کردن خدمت و رسيدگي به سالمندان، اظهار داشت: براي ما کار تمامي کساني که خادم ملت هستند و به مردم و به ويژه سالمندان که نياز بيشتري به حمايت دارند کمک مي کنند، محترم و ارزشمند است.

رئيس جمهوري با اشاره به اين که ما همه ايراني و معتقد به خداوند و روز رستاخيز هستيم ، بر تلاش و خدمت به تمامي هموطنان سالمند از هر کيش و مذهبي تاکيد کرد.

روحاني مشترکات اسلام و مسيحيت در باور به اين که ميلاد، حضور و بازگشت حضرت عيسي مسيح(ع) منشا رحمت براي جهانيان است را خاطرنشان کرد و با اشاره به جايگاه حضرت عيسي (ع)به عنوان پيامبري اولوالعزم در قران مجيد ، گفت: در قران مجيد يک سوره به نام مريم مقدس(س) است ؛بانوي قديسه اي که از زنان برتر تاريخ بشريت است ؛ کسي که يکپارچه نور و معنويت بود و بايد الگوي انسان ها براي تمامي بشريت باشد.

رئيس جمهوري سپس در مصاحبه با واحد مرکزي خبر گفت : بسيار علاقه مند بودم در ابتداي سال جاري ميلادي در جمع سالمندان مسيحي کشورمان باشم . مانند نوروز امسال که در جمع ديگر سالمندان کشور حضور يافتم و خوشحالم که امروز موفق شدم در آسايشگاهي که به نام مريم مقدس نامگذاري شده است، حضور پيدا کنم.

روحاني افزود: مردم عزيز ايران مي‌دانند که از ديدگاه مذهبي به سالمندان فارغ از اين که چه مرام و مذهبي دارند بايد احترام گذاشت و احترام به سالمند مرز جغرافيايي و ديني نمي شناسد بلکه بايد در مسائل انساني همه سهيم و شريک باشيم. ما ملت ايرانيم و بايد در مساله تعاون و کمک به يکديگر در کنار هم باشيم.

رئيس جمهوري با تبريک آغاز سال نو ميلادي به تمامي مسيحيان جهان و هموطنان مسيحي کشور ، گفت: برخي به اشتباه فکر مي کنند آغاز سال نو ميلادي مساله اي مرتبط با غرب است و رنگ و بوي ديني ندارد ،اما هر سه تاريخ مهم دنيا يعني تاريخ ميلادي، هجري شمسي و هجري قمري مذهبي و ديني هستند.

روحاني با تاکيد بر اين که همه مردم ايران بايد براي آباداني و عزت وعظمت کشور تلاش کنند، اظهار داشت: ايراني ها از هر دين و مذهب در اين هدف مشترک هستند.رئيس جمهوري همچنين گفت : به وزير تعاون ، کار و رفاه اجتماعي دستور داده‌ام تا نيمه سال 1394برنامه ريزي دقيقي انجام دهد که تجهيزات مورد نياز تمامي کساني که محتاج توانبخشي هستند را در اختيارشان قرار دهد تا هيچ سالمندي در کشور نيازمند اين تجهيزات نباشد.

در ادامه ؛ رئيس جمهوري از بخش هاي مختلف مرکز نگهداري از سالمندان حضرت مريم بازديد و از چگونگي رسيدگي و حفظ ساختمان ابراز رضايت کرد.

پيش از سخنان رئيس جمهوري ،خانم «نورا ايشويي» مسئول آسايشگاه حضرت مريم (س)با تشکر از حضور دکتر روحاني در اين مرکز و عيادت از سالمندان مستقر در آن ، گفت : ما هموطنان مسيحي از اينکه در ابتداي سال جديد ميلادي ميزبان رئيس جمهوري کشورمان هستيم، خرسنديم و اميدواريم سال جديد براي تمامي ايرانيان سالي سرشار از برکت ، صلح و آرامش باشد.

در اين مراسم و در حضور رئيس جمهوري با قرائت دعاي روزانه، دو سرود روحاني به مناسبت روز تولد حضرت عيسي مسيح(ع)اجرا شد.


نوشته شده در   شنبه 13 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode