ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 دي 1393     |     کد : 82869

سراسر بحرین در حمایت از شیخ علی سلمان به پا خاست

اعتراضات مردمی از یک سو و پیگیری علمای جهان اسلام برای آزادی شیخ علی سلمان همچنان ادامه دارد.

درپی اعتراض مراجع تقلید و فراخوان گروه‌های سیاسی؛
سراسر بحرین در حمایت از شیخ علی سلمان به پا خاست

اعتراضات مردمی از یک سو و پیگیری علمای جهان اسلام برای آزادی شیخ علی سلمان همچنان ادامه دارد.
درپی اعتراضات مراجع تقلید و فراخوان گروه‌های سیاسی مختلف، جمع زیادی از مردم بحرین پس از ادای فریضه نماز جمعه و در حمایت از شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق در روستاهای مختلف به خیابان‌ها ریخته و خواهان آزادی هرچه سریعتر وی شدند. همچنین در برخی مناطق مردم برای ابراز انزجار خود از اقدامات خصمانه انگلیس علیه انقلاب مردمی این کشور پرچم‌های انگلیس را لگد کوب کردند.
از سوی دیگر نیروهای امنیتی راهپیمایی‌های مردمی را به شدت سرکوب کرده و به سوی معترضان گلوله‌های گاز اشک‌آور پرتاب کردند.
پیشتر مخالفان بحرینی مردم را به شرکت در راهپیمایی امروز جمعه در خیابان البدیع در غرب منامه پایتخت بحرین برای اعلام همبستگی با دبیرکل بازداشت شده جمعیت وفاق ملی اسلامی دعوت کرده بودند.
*   ورود آیت الله العظمی سیستانی به مخالفت‌های عمومی علیه بازداشت شیخ علی سلمان
در ادامه اعتراضات به بازداشت شیخ علی سلمان حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق وارد صحنه شده و همام حمودی، معاون اول رئیس پارلمان عراق نامه اعتراض‌آمیز حضرت آیت‌الله سیستانی را به سفیر بحرین رسانده است.
آیت‌الله علی سیستانی در نامه‌ای به سفیر بحرین در عراق با اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین خواهان آزادی هرچه سریع‌تر وی شدند.
بعد از این نامه اعتراض آمیز به بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین احتمال آزادی شیخ علی سلمان وجود دارد.
*   آیت الله العظمی مکارم خطاب به آل خلیفه:
شیخ سلمان باید هرچه زودتر آزاد شود
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بیانیه با محکوم کردن دستگیری و بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین خطاب حکومت این کشور تصریح کردند: لازم است هر چه زودتر ایشان آزاد شود و حقوق مردم بحرین طبق موازین عادلانه به آنها داده شود. بیانیه این مرجع تقلید که از سوی دفتر معظم له منتشر شده است بدین شرح است:
خبر بازداشت جناب آقای شیخ علی سلمان از سوی نیروهای امنیتی موجب نهایت تأسف گردید. حاکمان بحرین نباید دست به اقدامی بزنند که اوضاع آنجا را روز به روز پیچیده تر کند و مایه انزجار همه شیعیان جهان و آزادگان دنیا گردد.
لازم است هر چه زودتر ایشان آزاد شود و حقوق مردم بحرین طبق موازین عادلانه به آنها داده شود.
* واکنش حضرت آیت الله علوی گرگانی به بازداشت شیخ سلمان
آیت الله علوی گرگانی در دیدار مشاوران استانداران در امور روحانیت با اشاره به اینکه حضور روحانیت در استانداری ها مایه خوشحالی است، اظهار داشتند: امروز مسئولیت برای روحانیت سنگین است و باید نگران باشیم که مبادا نتوانیم به خوبی مسئولیت خود را انجام دهیم.  
ایشان با بیان اینکه ما باید در دنیا و آخرت مراقب یکدیگر باشیم، گفتند: جامعه از روحانیت انتظاراتی دارد و باید مراقب باشیم که اقدامات خلافی انجام ندهیم.

ایشان با بیان اینکه ما باید در دنیا و آخرت مراقب یکدیگر باشیم، گفتند: جامعه از روحانیت انتظاراتی دارد و باید مراقب باشیم که اقدامات خلافی انجام ندهیم.
معظم له افزودند: در نظام جمهوری اسلامی که بهترین نظام در دنیا است خیلی باید مراقب باشیم که امام زمان(عج) دلگیر از اعمال ما نشوند.  
استاد خارج فقه حوزه علمیه با بیان اینکه حضور روحانیت در نهادها بسیار خوب است، گفتند: امروز دشمنان برروی روحانیت بیشتر حساس هستند و در عربستان شاهد بودیم که آیت الله شیخ نمر و در بحرین رئیس جمعیت الوفاق بحرین را زندانی کردند چرا که به دنبال اهداف شوم خود هستند.
حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه دشمنان، ایران را رها نخواهند کرد، گفتند: امروز مایه تأسف است که حکومت های غاصبانه رفتار ناشایستی با بزرگان دینی دارند و به گونه ای رفتار کرده اند که خاطر سازمان های بین المللی و دینی را مشوش کرده اند.
ایشان با بیان اینکه دشمنان نمی خواهند در مملکت ما روحانیت باقی بماند، ابراز داشتند: دشمنان سیلی که از روحانیت در عصر تاریخ خوردند از هیچ گروهی نخوردند و حکومت ها به دنبال تقابل با روحانیت بوده اند.
این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کردند: امیدواریم دوران حکومت روحانیت مقبول جهانی باشد تا  امانت را بدست حضرت ولیعصر(عج) برسانیم.
* آیت الله نوری همدانی
بازداشت شیخ علی سلمان نقض آشکار حقوق بشر است
این مرجع تقلید در بیانیه ای  با اشاره به کشتار بی رحمانه مردم مسلمان بحرین، تخریب مساجد و حسینیه ها، سوزاندن قرآن و هتک حرمت آیت الله شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه، دستگیری شیخ علی سلمان را نقض آشکار حقوق مردمی دانستند که خواهان آزادی بیان و عقیده اند.
حضرت آیت الله نوری همدانی با محکوم کردن این عمل رژیم آل خلیفه، آزادی هرچه سریع تر شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق اسلامی و همه افراد بی گناه در زندان رژیم آل خلیفه را خواستار شدند و از همه نهاد های بین المللی خواستند که سکوت خود را بشکنند و جلوی تضییع حقوق ملت مظلوم بحرین را بگیرند.



نوشته شده در   شنبه 13 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode