ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 دي 1393     |     کد : 82656

بازخوانی وقایع «یوم الله» 9 دی ماه 88

فردا، سالروز حماسه‌ای سترگ و یوم‌اللهی بزرگ است. لذا، برآنیم تا با یادآوری گام به گام حوادثی که حماسه «نهم دی ماه» را رقم زد قطره‌ای از دریای دین خود را به خالقان آن حماسه ماندگار ادا می‌کنیم.

فردا، سالروز حماسه‌ای سترگ و یوم‌اللهی بزرگ است. لذا، برآنیم تا با یادآوری گام به گام حوادثی که حماسه «نهم دی ماه» را رقم زد قطره‌ای از دریای دین خود را به خالقان آن حماسه ماندگار ادا می‌کنیم.
فردا، سالروز حماسه‌ای است که در آن کبار دیگر عاشورای حسینی به یاری نطام اسلامی آمد و ملت ایران را در مقابل عاشوراستیزان سربلند کرد و نظام اسلامی را از توطئه‌ای بزرگ و فتنه‌ای عظیم نجات داد و برنامه‌ریزی‌های چندین ساله دشمنان بشریت برای براندازی نظام اسلامی را بر باد داد.
«نهم دی ماه» یاد آور روزیست که در آن برای دفاع از حریم ولایت «دست قدرت خدا» از آستین ملت ایران بیرون آمد و حقانیت کلام الهی «ان الباطل کان زهوقا» را به تمام فتنه‌گران و حامیان غربی، آمریکائی و صهیونیستی آن‌ها یاد آوری کرد.
نهم دی ماه، همان روزی است که امام خامنه‌ای - به تأسی از امام راحل(ره) در نام گذاری قیام 15 خرداد - آن را «یوم الله» نامیدند.
* بازخوانی گام به گام وقایع
پس از راهپیمائی‌های گسترده و خود جوش مردم ایران در شهرهای مختلف در ابراز انزجار از اتفاقات روی داده در روز عاشورا، مردم تهران نیز در نهم دی ماه در حمایت از ولایت فقیه، نظام و رهبری حماسه‌ای گرانقدر را آفریدند.
* فریادهای «علمدار کجائی» تهرانی‌ها در 9 دی ماه 1388
«در ظهر عزا حرمت ارباب شکستند علمدار کجائی، این فتنه‌گران راه عزادار تو بستند علمدار کجایی»؛
این شعاری بود که جمعیت کم نظیر راهپیمایان تهرانی در خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب بارها و بارها آن را فریاد می‌زدند. در حالی که حتی مسئولان برگزار کننده راهپیمائی نیز خودشان را برای چنین راهپیمائی آماده نکرده بودند، اما جمعیت راهپیمائی کننده از میدان امام حسین تا میدان انقلاب و حتی جلوتر از آن کشیده شده بود.
راهپیمایان تهرانی که همزمان با بسیاری نقاط کشور در خیابان‌های تهران حضور پیدا می‌کردند تا انزجار و خشم خود از حرمت شکنی نسل جدید منافقین به ساحت حضرت سیدالشهدا(ع) را اعلام کنند، در ادامه نیز با شعارهائی نظیر
«جمهوری اسلامی، شعار مسلمین است؛ جمهوری ایرانی، حرف منافقین است»
«خامنه‌ای کیست علی زمان؛ مرگ بر این خوارج نهروان»
«به کوری منافق؛ بسیجی بیدار است، برای هر بسیجی شهادت افتخار است»
«ما منتظریم تا علی اذن دهد، تا چشم سران فتنه را کور کنیم»
«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق» همراهی خود را با نظام اسلامی نشان می‌دادند.
* ابتکارات جالب در این راهپیمائی
اقدامات ابتکاری و خلق‌الساعه جالبی نیز در این راهپیمائی صورت می‌گرفت که در نوع خود جالب بود.
برای نمونه راهپیمایان هنگامی که مقابل بانک صادرات، شعبه پل کالج که در روز عاشورا توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شده بود رسیدند، با نشان‌دادن این ساختمان، شعارهائی چون «این سند جنایات موسوی است»، «ما عاشق حسینیم، دشمن میرحسینیم» و... را سر دادند.
* راهپیمائی‌های با عظمت در سایر شهرها
اجتماع کم‌نظیر مردم تهران فقط قطره‌ای از حضور بی نظیر ملت ایران بود، در سایر شهرها نیز عظمت راهپیمائی مردم اگر بیشتر از تهران نبود، کمتر از آن نیز نمی‌توانست باشد.
* تمام ایران برای دفاع از حریم ولایت به پا خواستند
مردم شهرهای دیگری همچون اردبیل، زاهدان، همدان، سنندج، تویسرکان، میامی، زابل، بابل، شاهین شهر، مبارکه، لار، کرج، گرگان، سمنان و قطعاً تمام ایران برای دفاع از حریم ولایت به پا خواستند که در اینجا گزارش از برخی از نقاط کشور را تقدیم می‌کنیم.
* مردم شهر قم
در شهر قم مردم این شهر با راهپیمائی و حرکت به سمت میدان شهدا خواستار مجازات شدید فتنه‌گران شدند و با دادن شعارهائی همچون «مرگ برمنافق» و «مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس»و «‌ای رهبر آزاده آماده ایم، آماده» آمادگی خود را برای دفاع از ولایت اعلام می‌کردند.
* استان گیلان
در استان گیلان و شهرستان رشت نیز مردم یکپارچه برای حمایت از ولایت برخواستند. تظاهرکنندگان از میدان فرهنگ شهر رشت به سمت میدان شهدای ذهاب این شهر حرکت کردند و با سردادن شعارهائی نظیر «مرگ بر آمریکا «، «مرگ بر اسرائیل «، «مرگ بر انگلیس « عمق بصیرت خود در شناسائی عوامل اصلی فتنه 88 را ثابت کردند.

* مردم زنجان
هم چنین مردم زنجان که در روزهای گذشته به طرق مختلف انزجار و نفرت خود را از اقدامات اغتشاشگران روز عاشورا نشان داده بودند، بعد از ظهر نهم دی‌ماه نیز در صفوف به هم پیوسته و در اقدامی تاریخی به خیابان‌ها ریختند و بار دیگر بر سر منافقان و بدخواهان نظام و انقلاب خروشیدند. 
نظیر این حضور حماسی مردم را شهر زنجان کمتر به خود دیده بود.
 * مردم استان یزد
در این روز مردم استان یزد نیز در میدان امیرچخماق یزد گردهم آمده و یک‌صدا وقایع اخیر و هتک‌حرمت به ساحت مقدس امام حسین (ع) همچنین توهین به مقام عظمای ولایت را با سر دادن شعارهائی محکوم کردند.
 * رسانه‌های غربی شوکه شدند
جمعیت مردم انقلابی در شهرها به حدی بود که بسیاری از رسانه‌های غربی با سکوت کامل نسبت به این اتفاق، سانسور خبری کامل را در پیش گرفتند و برخی دیگر از این شبکه‌ها نیز به خلاصه‌ترین حالت ممکن صحنه‌هائی از راهپیمائی را نشان داده و جمعیت میلیونی حاضر در خیابان را «چند صد هزار نفر»
 عنوان می‌کردند.
شبکه‌های خبری بی بی سی، رادیو صدای آمریکا و دویچه وله نیز این راهپیمائی‌ها را یک راهپیمائی دولتی و چند ده نفره عنوان می‌کردند.
*  از «بغی» تا «محاربه»
آیت‌الله علم الهدی به عنوان سخنران مراسم 9 دی ماه تهران گفت: «ما به سران فتنه اعلام می‌کنیم، کاری را شما شروع کردید که از «بغی» شروع شده و به «محاربه» رسیده است. شما حرکت‌تان را با بغی شروع کردید به معنای طلب ناحق. مطالبه نا حق در برابر نظام عدل می‌شود بغی. امام عادل این امت، رهبر عظیم الشأن در 22 خرداد در خطبه نماز جمعه شما را به حق دعوت کردند. گفتند اگر اشکالی به انتخابات دارید از طریق قانونی رسیدگی کنید. 
مطالبه ناحق کردید، بر طبل مخالفت با جمهوری اسلامی کوبیدید و یاغی شدید در نظام اسلامی و بغی ورزیدید.
بغی شما بستر را آماده کرد، جریان الحادی جریان کفر و مارکسیستی و منافقین ناپاک در بستر آن آمدند و این حرکت را شروع کردند. در عاشورا بغی شما به محاربه انجامید. حرکت روز عاشورا دقیقاً‌ محاربه بود.»
  * راهپیمائی در خیابان‌های فرعی و اصلی تهران 
جمعیت میلیونی عزاداران هتک حرمت مقدسات توسط اغتشاشگران روز عاشورا، پس از اتمام تجمع عظیم خود، در مسیرهای بازگشت به سمت منازل در خیابان‌های فرعی و اصلی تهران در خیابان‌های توحید، یادگار امام، کارگر شمالی، بلوار کشاورز، خیابان ولیعصر، خیابان جمهوری، خیابان کارگر جنوبی و برخی دیگر از خیابان‌های فرعی اقدام به برگزاری راهپیمائی کردند. 
همچنین در خیابان فردوسی، تظاهرات کنندگان این خیابان، تجمع اعتراضی را در مقابل سفارت انگلیس 
بر پا کردند.
*  قطعنامه پایانی تجمع بزرگ عاشورائیان در میدان انقلاب
در قطعنامه پایانی تجمع بزرگ عاشورائیان در میدان انقلاب اعلام شد: «در روز عاشورای حسینی روز حزن و اندوه و مصیبت عظمای سالار شهیدان که روز عزای عمومی جهان بشریت محسوب می‌گردد، معدودی ضد انقلاب و فتنه‌گر که مخالف امنیت، آسایش، پیشرفت، آبادانی، سربلندی و عزت مردم ایران هستند در برخی از خیابان‌های تهران با هدایت و پشتیبانی رسانه‌های بیگانه و نیز برخی قدرت‌های استکباری، مقدس‌ترین ارزش‌های اسلامی را نشانه گرفته و با هلهله، سوت و کف به تخریب اموال دولتی، اماکن عمومی، سنگ‌پرانی و حمل سلاح‌های گرم و سرد به صفوف نمازگزاران و عزاداران حسینی وحشیانه یورش برده، حتی به ساحت قرآن کریم جسارت کرده‌اند و بدین سان کارنامه ننگین وارثان یزیدیان را سیاه و سیاه‌تر نمودند... اغتشاشگران و آشوبگران روز عاشورا را که علیه قرآن، ارزش‌ها و مقدسات اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دست به توطئه زدند مصداق بارز ضد انقلاب، مفسد فی‌الارض و محارب با خدا می‌دانیم و از نهادهای مسئول خواهان شناسائی، 
محاکمه عاملان و مسببان این حرمت‌شکنی و اشد مجازات
 برای آنان هستیم.»
* تحلیل امام خامنه‌ای
امام خامنه‌ای در دیدار اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا فرمودند: «اگر این مسئله اتفاق نمی‌افتاد و عده‌ای وسط راه، سست عنصری نشان نمی‌دادند، امروز وضع کشور در زمینه‌های مادی و معنوی خیلی بهتر بود اما همانگونه که بارها تأکید شد و واقعیت‌های جامعه نیز نشان می‌دهد هر مقدار ریزش بود دو برابر آن رویش وجود دارد.»
 * رمز اتحاد تمامی مخالفان، 
ضدیت با نظام اسلامی
در مقابل ابوالحسن بنی‌صدر در گفت‌و‌گو با شبکه راشاتودی با حمایت از آشوبگران روز عاشورا، گفت:
 «این حرکت‌های اعتراض‌آمیز! از ابتدا در اعتراض به نتائج انتخابات 22 خرداد بود اما اکنون کل نظام را هدف قرار داده است.
 بنی صدر رمز اتحاد تمامی مخالفان را در ضدیت با نظام اسلامی دانست و گفت: «تمامی مخالفان آماده تشکیل دادن حکومتی دموکرات در ایران هستند.» وی در نهایت خود را یکی از این افراد معرفی کرد.
*  واکنش دیرهنگام رئیس کمیته صیانت از آرای موسوی
پس از راهپیمائی نهم دی‌ماه و مشخص شدن نظر مردم در خصوص وضعیت سیاسی کشور، علی اکبر محتشمی پور، رئیس کمیته صیانت از آرای موسوی پس از قریب به 4 ماه سکوت در برابر شعار «نه غزه نه لبنان»،  با بیان این‌که کسانی که به عمد شعار «نه غزه، نه لبنان» را می‌دهند خائن هستند، به ایکنا گفت: «ما باید طرفدار مظلوم باشیم و جان خود را فدای آرمان‌های بلند اسلام بکنیم.» وی در پایان تأکید کرد: «طرح این شعارها سبب انزوای ایران در جهان اسلام و نفرت بین دوستداران ما می‌شود.»
 * نقش آمریکا در فتنه 88
روز نامه واشنگتن پست در گزارشی تحلیلی به شرایط کنونی جریان فتنه پرداخت و نوشت: «دولتمردان آمریکائی بشدت نگران هستند که پشتیبانی مستقیم و آشکار از جنبش سبز باعث آسیب رسیدن به آن شود. 
اما اکنون که اوباما بطور آشکار از این جنبش حمایت کرده و حمایت آشکار وی مورد انتقاد قرار گرفته است، وقت آن رسیده که آمریکا هر کاری که از دستش برمی آید، چه بطور آشکار و چه پنهان برای کمک به این جریان انجام دهد»
* راهپیمائی نهم دی ماه تیر خلاص 
جریان فتنه بود
این در حالی بود، که فتنه‌گران با وجود این حرکت اعتراضی مردم کوچکترین توانی برای مقابله با جریان اصیل انقلاب را نداشتند.
 سکوت و رکود کامل جریان فتنه‌گر پس از راهپیمائی نهم دی ماه نشان از مرگ کامل این جریان دارد.
در یک کلام راهپیمائی نهم دی ماه تیر خلاص 
جریان فتنه بود.



نوشته شده در   دوشنبه 8 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode