ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 دي 1393     |     کد : 82316

تحمیل آئین هندو به مسلمانان و مسیحیان در هند

مسلمانان و مسیحیان هند که قرنها در این کشور در کنار پیروان سایر ادیان و مذاهب زندگی مسالمت آمیزی داشته‌اند، اخیراً با افراط گرایانی مواجه شدند که در صدد تحمیل آئین هندو به آنان هستند.

آیا بدون دستور صهیونیست صورت می‌گیرد؟
تحمیل آئین هندو به مسلمانان و مسیحیان در هند

مسلمانان و مسیحیان هند که قرنها در این کشور در کنار پیروان سایر ادیان و مذاهب زندگی مسالمت آمیزی داشته‌اند، اخیراً با افراط گرایانی مواجه شدند که در صدد تحمیل آئین هندو به آنان هستند.
«راجشوار سینگ»، فعال هندو و عضو حزب ملی داوطلبان هندو (آر. اس. اس.) در مراسم نمایشی تغییر دین یک خانواده مسیحی، اعلام کرد: موج هندو تازه آغاز شده است و در ۱۰ سال آینده ما همه مسیحیان و مسلمانان را هندو خواهیم کرد.
وی افزود: ما جامعه هند را پاکسازی خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که توطئه کلیسا و مسجد در هند موفق شود.
* هندوئیسم چیست؟
هندوئیسم، شکل تحول یافته‌ای از آئین «برهمائی» است که بتدریج در قرون هشتم و نهم به صورت کنونی درآمده است.
80 درصد از جمعیت یک میلیارد و 250 میلیون نفری هندوستان پیرو آئین هندو هستند و حدود 30 میلیون نفر دیگر از پیروان هندوئیسم نیز در دیگر کشورها زندگی می‌کنند.
اصول دین هندو عبارت است از اعتقاد و احترام به کتاب‌های باستانی و سنت‌های دینی «برهمان» و پرستش خدایانی که به ظهور آنها در دوره‌های قدیم عقیده دارند.
هندوها به عده بی‌شماری از خدایان آسمانی و زمینی با اسماء و صفات عجیب و غریب معتقدند و در مقابل آنها کرنش می‌کنند و برای هر یک، بتخانه‌های بزرگی می‌سازند.
* ادعاهای نژادپرستانه رئیس حزب فرقه گرا و تندروی آر. اس. اس
نارندرا مودی، نخست وزیر کنونی هند نیز از زمان کودکی عضو فعال گروه آر. اس. اس. بوده است.
«موهان بهاگوات»، رئیس حزب فرقه گرا و تندروی آر. اس. اس. که از دوستان نارندرا مودی است، نیز پی درپی بیانیه‌هائی را علیه ادیان هند صادر و داوطلبان هندو را علیه آن‌ها تحریک می‌کند.
وی ماه گذشته اعلام کرد: همان طور که مردم بریتانیا، بریتانیائی هستند، مردم آلمان، آلمانی هستند و مردم آمریکا، آمریکائی، مردم هندوستان نیز هندو هستند.
این سخنان سبب آزرده شدن اقلیت‌های مسلمان و مسیحی هند شده است و واکنش‌های جدی درپی داشته است.
* نژادپرستی رئیس منطقه‌ای سازمان
«هندو جاگرن منچ»
روزنامه اردو زبان صحافت طی گزارشی به نقل از خبرنگار خود نوشت: «راجیشور سینگ» رئیس منطقه‌ای سازمان «هندو جاگرن منچ» (سازمان بیداری هندو) در بیانی نژادپرستانه مدعی شد: این سازمان هند را از مسلمانان و مسیحیان نجات خواهد داد.
وی درصدد برگزاری برنامه تغییر دین تحت عنوان «گهر واپسی» (بازگشت به خانه) در چهارم دی در شهر علیگر در اتار پرادش برای تغییر دین شش هزار نفر مسیحی به هندو بود که با واکنش‌های صورت گرفته به تعویق افتاد.
این رهبر افراطی هندو مدعی است که تاکنون موفق به تغییر آئین 300 هزار نفر شده است و می‌گوید که مسلمانان و مسیحیان حق زندگی دراین کشور را ندارند.
وی گفت که هند متعلق به هندوها و پاکستان متعلق به مسلمانان است و هند جائی برای زندگی مسلمانان نیست.
رئیس منطقه‌ای سازمان «هندو جاگرن منچ» گفت: مسلمانان باید به بنگلادش یا پاکستان بروند و مسیحیان نیز حقی در این کشور ندارند و حکومت مسیحیان دراین منطقه به پایان رسیده و اجازه نمی‌دهیم هندوها به دام مسیحیان بیفتند.
* برنامه نمایشی تغییر دین 60 خانوار مرعوب شده
تعدای از احزاب افراطی هندو در ایالت اوتارپرادش در شهر آگرا نیز با برگزاری مراسمی که مسلمانان آن را فریب بزرگ خواندند، اقدام به تغییر دین 60خانوار مسلمان به هندو کردند.


نوشته شده در   دوشنبه 1 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode