ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 آذر 1393     |     کد : 82118

آقائی ملت و دولت ایران عدم اقدام علیه عراق پس از پذیرش قطعنامه 598 است

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: با اشاره به تهدیدات و آسیب‌هائی که غرب علیه جمهوری اسلامی روا داشته است گفت: آقائی و رهبری، ملت و دولت ایران را زمانی دیدیم که پس از پذیرش قطعنامه 598، اقدامی علیه عراق نکردیم، این آقائی را باید به جهانیان نشان دهیم و به امثال جان کری بفهمانیم.

مفسر بزرگ قرآن کریم، حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی:
باید آقائی ملت و دولت ایران را به جهانیان نشان دهیم
آقائی ملت و دولت ایران عدم اقدام علیه عراق پس از پذیرش قطعنامه 598 است

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: با اشاره به تهدیدات و آسیب‌هائی که غرب علیه جمهوری اسلامی روا داشته است گفت: آقائی و رهبری، ملت و دولت ایران را زمانی دیدیم که پس از پذیرش قطعنامه 598، اقدامی علیه عراق نکردیم، این آقائی را باید به جهانیان نشان دهیم و به امثال جان کری بفهمانیم.
استاد حوزه علمیه قم ظهر دیروز در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: رهبران الهی این بیان را داشته‌اند که اسلام در همه امور زندگی انسان تأثیرگذار است.
* میلیون‌ها کشته جنگ‌های جهانی نتیجه جهان منهای اسلام است
او افزود: جهان منهای اسلام نتیجه‌ای جز جنگ‌های جهانی که میلیون‌ها کشته داشته ندارد؛ بیش از 70 میلیون نفر در قالب دو جنگ جهانی و توسط غربی‌ها کشته شدند و امروز هم از بس کشته‌اند خسته شده‌اند و دم از صلح می‌زنند.
* اجتماع 20 میلیونی اربعین، نتیجه کار برای خدا است
آیت الله جوادی آملی با اشاره به اجتماع 20 میلیونی در اربعین حسینی امسال برای شهادت 72 نفر در سال 61 هجری خاطرنشان کرد: کاری که برای خدا انجام شود ماندنی و جاودان است.
* غربی‌ها دم از دموکراسی می‌زنند ولی دست‌شان روی ماشه بمب‌های‌اتمی است
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز که غربی‌ها دم از دموکراسی می‌زنند از جنگ و خونریزی خسته شده‌اند هرچند دست همه آنها روی ماشه بمب‌های اتمی است و اگر جنگ سومی رخ دهد زمینی باقی نمی‌ماند.

* اینکه زنی برود و در میدان ورزشی خود را نشان دهد افتخار ما نیست
او با تأکید بر اینکه نباید منتظرم باشیم که دنیا در مورد زنان چه می‌پسندد ؛ گفت: اینکه زنی برود و در میدان ورزشی خود را نشان دهد افتخار ما نیست. 
آیت الله جوادی آملی جهان کنونی را عصر علم و فناوری دانست و تصریح کرد: البته در عصر علم و دانش هم اقوامی را هم می‌بینیم که موش پرست هستند.
 * نمی‌توان اختیار را به دست جریان بین المللی سپرد
مفسر قرآن کریم با بیان اینکه نظام اسلامی به دنبال ساختن بمب هسته‌ای نیست گفت: با این حال کشورهای غربی و حتی برخی دولت‌ها مانند هند و پاکستان سال‌ها پیش بمب اتم داشته‌اند و در عین حال اقوامی هم در همین کشور به پرستش موهومات می‌پردازند؛ نمی‌توان اختیار را به دست جریان بین المللی سپرد زیرا وضعیت آنها اینگونه است.
*  تا شخصیت زنان به خوبی شکل نگیرد جامعه سالم را نخواهیم داشت
او با اشاره به زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور تصریح کرد: تا زنان جامعه به خوبی ساخته نشوند و شخصیتشان شکل نگیرد جامعه سالم را نخواهیم داشت.
  * تکلیف زن و مرد در نظام اسلامی
آیت الله جوادی آملی زنان را مدیر خانواده دانست و عنوان داشت: در نظام اسلامی، تأمین مسکن بر عهده مردم است ولی تأمین سکینت و آرامش بر عهده زن خواهد بود.
 * بانوان مجرای فیض الهی هستند
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عظمت زن در دانشمندی اوست ضمن اینکه بانوان مجرای فیض الهی هستند و این فیض از طریق مادر به فرزند می‌رسد.
او با بیان اینکه چنین مقامی در دنیای غرب تقدیم صنعت شده است گفت: باید همه حقوق زنان را استیفا ء کرد ولی مهم آن است که نقش زن را در اسلام به درستی بشناسیم و به آن عمل کنیم.
 * دو عاملی هستند که نظام خانواده را مستحکم می‌کند
آیت الله جوادی آملی به اصول محوری تشکیل خانواده سالم اسلامی اشاره کرد و افزود: دوستی عاقلانه نسبت به یکدیگر و گذشت مهربانانه زوجین نسبت به هم دو عاملی هستند که نظام خانواده را مستحکم می‌کند.
مفسر قرآن کریم تصریح کرد: گاهی اوقات منتظر این هستیم که وادرات فرهنگی غرب را بکار گیریم در حالیکه نظام اسلامی دستوراتی بالاتر از سایر نظام‌ها دارد.
 * آقائی ملت و دولت ایران عدم اقدام علیه عراق پس از پذیرش 
قطعنامه 598 است
 او با اشاره به تهدیدات و آسیب‌هائی که غرب علیه جمهوری اسلامی روا داشته است گفت: آقائی و رهبری  ملت و دولت ایران را زمانی دیدیم که پس از پذیرش قطعنامه 598، اقدامی علیه عراق نکردیم، این آقائی را باید به جهانیان نشان دهیم و به امثال جان کری بفهمانیم.
*  آقائی را از علی(ع) و اولاد 
او آموخته‌ایم
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه آقائی را از علی(ع) و اولاد او آموخته‌ایم تصریح کرد: ملت ایران نه به بیراهه رفته‌اند نه دیگران را به بیراهه می‌کشانند؛ توجه داشته باشیم که خریدار فرهنگ غرب نبوده و اسلام را باید ملاک عمل خویش قرار دهیم.
استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مشکل‌ترین مشکل نظام این است که دلبستگی به مال دنیا وجود داشته باشد؛ با همه مشکلات بیرونی می‌توان کنار آمد ولی با نفس اماره و غرور نمی توان زندگی کرد.
او غرور و نفس اماره را عامل بی آبروئی انسان دانست و تصریح کرد: هر کاری که می‌کنیم باید در راستای دوری از این عوامل مخرب باشد.



نوشته شده در   چهارشنبه 26 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode