ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 آذر 1393     |     کد : 81949

اجتماع حق‌طلبان جهان از ۲۰ میلیون نفر فراتر رفت

تعداد زائرانی که تا روز جمعه برای حضور در مراسم اربعین حسینی وارد کربلای معلی شده‌ بودند، به ۱۹میلیون نفر رسید و دیروز این تعداد از مرز ۲۰ میلیون نفر فراتر رفت.

با حضور زائران ۵۰ کشور از 5 قاره جهان در کربلا
اجتماع حق‌طلبان جهان از ۲۰ میلیون نفر فراتر رفت

تعداد زائرانی که تا روز جمعه برای حضور در مراسم اربعین حسینی وارد کربلای معلی شده‌ بودند، به ۱۹میلیون نفر رسید و دیروز این تعداد از مرز ۲۰ میلیون نفر فراتر رفت.
مراسم اربعین امسال در کربلای معلای چنان با شکوه برگزار شد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های چهان یافت و حیرت جهانیان را برانگیخت تا جائی که رسانه العربیه که معمولا برخورد مناسبی با شیعیان ندارد رسما اعتراف کرد مراسم اربعین سال 2014 بزرگترین اجتماع مذهبی جهان را شکل داده است.
* خبرگزاری‎فرانسه:
شیعه، داعش را نادیده گرفت
خبرگزاری‎فرانسه نیز طی گزارشی نوشت: میلیون‌ها شیعه از کشورهای مختلف با نادیده گرفتن تهدید‌ها و حملات خرابکارانه روز (شنبه) در مراسم عزاداری اربعین امام حسین (ع) شرکت کردند.
«این خبرگزاری غربی» نوشت: «برخی زائران حتی با پای پیاده طی 12 روز از جنوب مرزهای ایران با عراق خود را به کربلا رساندند.»
خبرگزاری‎فرانسه، شمار چند میلیونی زائران را از جمله نقاط برجسته مراسم امسال اربعین ذکر کرد.
«خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق در این زمینه گفت که امسال 17 میلیون (تا زمان ارسال گزارش/ روز پنجشنبه) سوگوار مراسم اربعین امام حسین(ع) از 60 کشور جهان وارد کربلا شدند.
* حتی اگر باران خمپاره ببارد، مانع زیارت ما از کربلا نخواهد شد
یکی از شرکت کنندگان در این مراسم در گفت‌وگویی کوتاه در این باره گفت: «حتی اگر بارانی از حملات خمپاره‌ای فرود آید، ما توجهی بدان نخواهیم کرد و این مانع از زیارت ما از کربلا نخواهد شد».
به گزارش خبرگزای فرانسه، بسیاری از این جمعیت میلیونی حاضر در مراسم اربعین امام حسین را ایرانیان شکل می‌دهند که مراسم امسال را به تبعیت از فرمان آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب ایران انجام دادند.
گفتنی است، زائران ایران، پاکستان، بحرین، عربستان، لبنان، کویت، هند در رأس کشورهای حاضر در مراسم اربعین هستند و گروه‌هائی نیز از اروپا، آمریکا، استرالیا و کانادا نیز در مراسم اربعین حسینی حضور دارند.
تعداد زائرانی که تا روز جمعه برای حضور در مراسم اربعین حسینی وارد کربلای معلی شده‌ بودند، به ۱۹میلیون نفر رسید و دیروز این تعداد از مرز ۲۰ میلیون نفر فراتر رفت.
«جمال‌الدین الشهرستانی» مسئول روابط عمومی آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: «تعداد زائران عراقی، عربی و خارجی که وارد کربلا شده‌اند، تا روز (جمعه)به ۱۹میلیون نفر رسیده است».
وی افزود: «تعداد زائران عراقی که به کربلا وارد شده‌اند ۱۷میلیون نفر زائر است و تعداد زائران عربی و خارجی به بیش از دو میلیون نفر رسیده است».
الشهرستانی تأکید کرد: ۲۲۰هزار زائر خارجی و عربی از طریق فرودگاه‌های نجف، بغداد و بصره وارد شده‌اند که سهم فرودگاه نجف با ۱۳۵هزار زائر بالاترین بوده است.
وی خبر داده بود که تعداد زائران ایرانی تا ظهر روز جمعه به‌وقت محلی بیش از یک‌میلیون و ۶۵۰هزار نفر بوده است.
به‌گفته وی زائران خارجی و عربی از ۵۰ ملیت در قاره‌های مختلف آسیا، آمریکا، آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا و استرالیا به کربلا مشرف شده‌اند.
این درحالی است که رسانه‌های عراقی تاکید کرده‌اند، تعداد زائران اربعین حسینی که در کربلا حضور دارند روز (شنبه) نیز افزایش یافت.
از ساعت شش صبح دیروز (شنبه، 22 آذرماه) حرم‌های امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) برای ورود دسته‌های عزاداری غبارروبی شدند و هیئت‌های عزادار در حالی که سر و سینه خود را گلی کرده بودند، مویه‌کنان و با روضه‌خوانی به ترتیب و با نظم به حرم امام حسین (ع) وارد شدند و پس از سلام دادن بر سالار شهیدان، به بین‌الحرمین آمدند و سپس برای عرض اردات به صحن حضرت ابوالفضل (ع) وارد شدند.
امسال بین هیئت‌های عزاداری، دسته‌هایی از کشورهای ایران، ترکیه، جمهوری آذربایجان، هند، پاکستان، شهرهای سنی‌نشین کربلا، مسیحیان و حزب‌الله عراق دیده می‌شد.
عزاداری اربعین تا نماز ظهر ادامه داشت و بعد از آن، نماز ظهر روز اربعین با حضور جمعیت میلیونی زائران در بین‌الحرمین و خیابان‌های اطراف برپا شد.
برخی مسئولان عراقی می گویند حدود 7 هزار تن از اتباع کشورهای مختلف عودت داده شدند با این حال جمعیت انبوهی در دو شهر نجف و کربلا حضور دارند و برخی زائران بدون ویزا و حتی بدون گذرنامه از مرز عبور کرده‌اند.


نوشته شده در   شنبه 22 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode