ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 آذر 1393     |     کد : 81505

رئيس جمهوري: با همه توان براي نجات اقتصاد احياي اخلاق و تعامل با جهان ايستاده‌ايم

رئيس جمهوري ديروز در اجتماع بزرگ و پرشور مردم استان گلستان در گرگان تصريح کرد: وعده من نجات اقتصاد کشور ، احياي اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان بود و پاي وعده ام تا لحظه آخر و با تمامي توان ايستاده ام.

در اجتماع پرشور مردم استان گلستان
رئيس جمهوري: با همه توان براي نجات اقتصاد احياي اخلاق و تعامل با جهان ايستاده‌ايم



رئيس جمهوري ديروز در اجتماع بزرگ و پرشور مردم استان گلستان در گرگان تصريح کرد: وعده من نجات اقتصاد کشور ، احياي اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان بود و پاي وعده ام تا لحظه آخر و با تمامي توان ايستاده ام.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ،حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني با تأکيد بر اينکه امروز دنيا هم در بحث و هم در موضوع تحرک اقتصادي وامنیت منطقه و جهان نیازمند ایران زمین است، اظهار داشت: در مسیر تعامل سازنده با دنیا، مسأله هسته‌ای را به مقصد خواهیم رساند و تردید نداشته باشید که کشورهای 1+5 و دنیای غرب و شرق و همه نیازمند برخورداری از تعامل سازنده با ایران هستند.

روحانی با بیان اینکه روز به روز بر عظمت ملت ایران افزوده خواهد شد، گفت: ایران، سرزمین حرکت و توسعه برای منطقه و جهان بوده و خواهد بود و در ۱۵ماه گذشته و در مسأله هسته‌ای حداقل ۱۵گام بسیار مهم برای توافق میان دو طرف برداشته‌ شده است.

رئیس دولت یازدهم با تأکید بر این که امروز در جایگاهی قرار داریم که دنیا حرف‌های اصولی ما را در مسأله هسته‌ای پذیرفته‌است، خاطر نشان کرد: امروز دنیا قبول دارد که غنی‌سازی در خاک ایران انجام شود، در اراک رآکتور آب سنگین داشته باشیم و تحقیق و توسعه ادامه داشته باشد و قبول دارند که فعالیت‌های خود را در فرودو ادامه دهیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر این که امروز دنیا قبول دارد که ایام تحریم ظالمانه علیه ملت ایران رو به پایان است، ‌تصریح کرد: برداشتن تحریم و پاره‌ کردن زنجیرهای ظالمانه تحریم را حق مسلم ملت ایران می‌دانیم، همان گونه که ادامه فناوری‌های پیشرفته از جمله فناوری‌های هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانیم و این دو مسیر را با هم ادامه خواهیم داد.

دکتر روحانی با اشاره به این که موضوع هسته‌ای ایران را به مقصد خواهیم رساند، تأکید کرد: تردید نداشته باشید که ملت ایران پیروز صحنه خواهد بود و سال آینده بی‌تردید وضع ما از امسال بهتر می شود.

توطئه کاهش قیمت نفت

رئیس جمهوری در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به کاهش قیمت نفت، اظهار داشت: به رغم این که دست‌های توطئه‌گر در منطقه و جهان، قیمت نفت را کاهش دادند و تصور می‌کنند برای ایران و مسیر توسعه کشور مشکلی فراهم کردند، ملت ایران بدانند که دولت در هفته آینده بودجه را بدون کسری تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد .

رئیس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: با وجود فشارها و مشکلاتی که برخی تصور می‌کنند در زمینه اقتصادی داشته باشیم، امسال بودجه استانی سراسر کشور را به طور کامل پرداخت کرده‌ایم در حالی که در سال‌های گذشته اتفاق نیفتاده که دولت تا آذر، همه بودجه عمرانی استان‌ها را پرداخت کرده باشد.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تا کنون۲۰هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی پرداخت شده است و تا پایان سال بودجه عمرانی تا بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: بودجه سال آینده به ویژه در بخش عمرانی رشد خواهد دا شت.

روحانی گفت: بودجه سال آینده بر حسب منابع و مصارف بیش از ۲۱۹.۶هزار میلیارد تومان خواهد بود. البته ممکن است این رقم تا پایان هفته که لایحه بودجه به مجلس تقدیم خواهد شد، مختصری تغییر داشته باشد. رئیس جمهوری افزود: بودجه عمرانی سال آینده هم ۴۶.۶هزار میلیارد تومان خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه برای توسعه کشور باید از رکود عبور می‌کردیم تا وارد دوران رونق اقتصادی ‌‌شویم، اظهار داشت: امروز برای ایجاد رونق اقتصادی باید تمامی مردم اعم از بخش خصوصی و دولتی در کنار هم و دست به دست هم بدهند تا بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و رونق قرار دهیم.

افزایش تعامل با دنیا

رئیس جمهوری تصریح کرد: همه بدانند بی‌تردید مسیر آینده کشور، مسیر پیشرفت، توسعه و امیدواری خواهد بود. ملت بزرگ ایران بدانند که تعامل ما با دنیا و با کشورهای همسایه روز به روز بیشتر خواهد شد .

دکتر روحانی با اشاره به گشایش خط آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان گفت: دو رئیس جمهوری ترکمنستان و قزاقستان به استان گلستان و مرز ایران با آسیای مرکزی گام خواهند گذاشت تا خط آهنی را که گرگان را به آسیای مرکزی متصل می‌شود، افتتاح کنیم و استان گلستان دالان توسعه کشور خواهد بود.

رئیس جمهوری با بیان این که برای ایجاد تحول و اشتغال پایدار در این استان و سراسر کشور نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم، اظهار داشت: امروز صدها شرکت خارجی برای شرایط ماه‌های آینده خود را آماده ورود به ایران کرده‌اند، از این‌رو مسیر تعامل سازنده خود را با دنیا ادامه خواهیم داد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که به وعده‌هایی که در ۲۴خرداد پارسال به مردم و به ویژه جوانان داده‌ام وفادار هستم، اظهار داشت: آنچه من وعده دادم نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان بوده و من پای وعده خود تا لحظه آخر و با تمامی توانم ایستاده‌ام .

رئیس جمهوری گفت: به نسل جوان کشور به ویژه به جوانان دانشجوی عزیز وعده ‌می‌دهم که پای وعده‌های خود خواهم ایستاد. ۵وزیر علوم به مجلس معرفی کردم و اگر لازم بود ۵۰وزیر را هم معرفی می‌کردم، اما از راه خود و وعده‌هایی که پارسال داده‌ام باز نخواهم ایستاد .

پایان دوران افراط و فضای امنیتی

دکتر روحانی با تأکید بر این که دوران افراط و فضای امنیتی به پایان رسیده‌ و دوران وحدت و اعتدال فرا رسیده است، تأکید کرد: امروز با وحدت، اعتدال، اتحاد و فضای باز برای کمک به یکدیگر و اعتلای فرهنگ، راه خود را ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهوری گفت: امروز فرهنگ اعتدال، فرهنگ دوستی و برادری و اتحاد در کشور و تعامل با جهان به عنوان مسیر و راهی است که اسلام برای ما تعیین کرده است و ما پای پرچم وحدت و اتحاد و تعامل تا آخر ایستادگی خواهیم کرد.

دکتر روحانی با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مدرس و روز مجلس در دهم آذر، این روز را روز مدرس، قانون و روز مدرس و احترام به مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: همه باید به قوانین پایبند باشیم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: ریلی که برای ما مشخص شده تا بر مبنای آن قطار پیشرفت و سرافرازی را در آن ریل قرار دهیم، قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور است.

دکتر روحانی با تأکید بر این که همه به قانون احترام خواهیم گذاشت، تصریح کرد: هیچ کس نباید از قانون تخطی کند و همه آنهایی که خدای ناکرده دیروز و امروز از مسیر قانون تخطی کرده‌اند بدانند که ملت ایران متحد و یکپارچه در برابر قانون‌گریزی و تخلف از قانون و فساد ایستادگی کرده و مسیر توسعه را ادامه خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام های دولت برای پیشرفت و ارتقای سطح استان گلستان اشاره کرد و گفت: در این سفر برای توسعه بیشتر استان گلستان ۱۲۱پروژه عمرانی به ارزش ۵۸۱میلیارد تومان در امسال و سال آینده عملیاتی و اجرایی خواهد شد .

دکتر روحانی با بیان اینکه علاوه بر پروژه‌های مصوب چند پروژه دیگر هم برای ایجاد شتاب در توسعه استان پیگیری و عملیاتی خواهد شد، گفت: زهکشی برای هزاران هکتار از اراضی استان تا پایان دوره دولت یازدهم ادامه خواهد یافت و چندین سد مهم تا اوایل سال آینده تکمیل خواهد شد و سد مهم نرم‌آب هم طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا ۵سال آینده تکمیل خواهد شد.

رئیس جمهوری خط آهن گرگان - مشهد را از دیگر طرح‌های مهم برای استان گلستان برشمرد و گفت: عملیات اجرای این خط آهن از سمت مشهد آغاز شده و در این سفر این پروژه از سمت گرگان هم وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی در پایان از استقبال پرشور و گرم مردم استان گلستان قدردانی کرد و اتحاد و همزیستی برادرانه میان شیعه و سنی ، ترکمن ، فارس ، بلوچ و سیستانی را در این استان، نمونه و الگو دانست.

دیداربا ایثارگران ، برگزیدگان و نخبگان استان گلستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،روحانی در دیدار ایثارگران ، برگزیدگان و نخبگان استان گلستان ، با بیان این كه ملت ایران ثابت کرد که ایثار دروازه پیروزی است، گفت: ایستادگی ، جهاد و مقاومت، ملت ما را در برابر هر مانعی پیروز می كند.

رئیس جمهوری با اشاره به این که حضرت امام (ره) با تكیه بر حق و با ایستادگی و ایثار، قلوب مردم را جذب كرد و نهضت اسلامی را به پیروزی رساند، اظهارداشت: امروز همان راه و خط امام توسط رهبر معظم انقلاب و دولت در پیش گرفته شده است و ما بر منطق و آرمان هایمان ایستادگی خواهیم كرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: ایثار و فداكاری ملت ایران باعث شده است كه امروز در صحنه جهانی از ملت ایران به عنوان ملتی قدرتمند و شكست ناپذیر یاد شود كه به هیچ وجه حاضر نیست از اهداف و آرمان هایش عقب نشینی كند.

رئیس جمهوری با بیان اینكه سلاح های اهدایی شرق و غرب به رژیم بعثی عراق نظیر هواپیماهای میگ ۲۵و میراژ و موشك های اسكاد و تانك های تی ۷۲نتوانست مردم را از جبهه حق علیه باطل جدا كند، گفت: در سال های دفاع مقدس شاهد بودیم كه حتی سلاح های شیمیایی و حمایت ابرقدرت ها از دشمن و تزریق دلار از سوی كشورهای مرتجع نتوانست كاری كند كه مردم از آرمان هایشان دست بردارند و به خانه بازگردند.

روحانی ادامه داد: هم در انقلاب و هم در دفاع مقدس، ملت ما با ایثار و فداكاری به پیروزی دست یافت و به حول و قوه الهی این ملت به تمامی آرمان هایش دست خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاكید بر این كه باید نخبگان و مدیران استان ها را باور كنیم و امور استان ها را به مردم بسپاریم، گفت: قطعا نخبگان و اهل استان مسائل و مشكلات و اولویت های خود را بهتر می شناسد و باید تمامی صاحبنظران و نخبگان استان دیدگاه ها و راهكارهای خود را برای توسعه ارائه كنند.

با تمرکز زدایی مشکلات بهتر حل می شود

روحانی از تمامی نخبگان استان گلستان خواست در شناسایی اولویت‌ها و نیازهای استان پیشگا م شوند و بدانند دولت و مجلس هم در صدد هستند روشی را در پیش بگیرند كه كار استان ها را به مردم خود استان واگذار كنند.

و ی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی زنان در عرصه های مختلف، گفت: باید زنان را باور كنیم و بدانیم كه مسائل مهم كشور توسط تمامی زنان و مردان حل خواهد شد.

رئیس جمهوری با بیان این كه زنان در هر عرصه ای كه وارد شدند مانند بخش های آموزشی و پزشكی منشاء خدمات بسیاری شده اند، به برخی از تفاوت های ماهوی زن و مرد اشاره كرد و گفت: زنان و مردان در مسائلی به غیر از این تفاوت های ماهوی می توانند همپای هم پیشرفت كنند و ما باید زمینه و راه را برای استفاده از این استعدادها باز كنیم.

پیش از سخنان رئیس جمهوری، چند تن از ایثارگران و نخبگان حاضر در جلسه، دیدگاه ها و مطالبات خود را در باره استان گلستان نظیر وحدت شیعه و سنی، همزیستی مسالمت آمیز اقوام، استفاده از توانمندی زنان، ایجاد امید و خودباوری در جوانان، فعالیت احزاب، اشتغالزایی و استفاده از ظرفیت‌های استان در زمینه گردشگری، صنعت و كشاورزی بیان كردند.

codex01x

page01


نوشته شده در   چهارشنبه 12 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode