ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 آذر 1393     |     کد : 81501

نخستین جشنواره بین المللی قرآنی معلولان جهان در ایران

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعلان کرد: به همت سازمان بهزیستی، برگزار می‌شود:

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعلان کرد: به همت سازمان بهزیستی، برگزار می‌شود:
نخستین جشنواره بین المللی قرآنی معلولان جهان در ایران

حجت الاسلام حمید محمدی در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی- آموزشی قرآن و عترت بهزیستی کشور از برگزاری نخستین جشنواره بین المللی قرآنی معلولان به میزبانی بهزیستی ایران خبرداد و در مراسم پایانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در سبزوار، هنر و رسانه را بستر مناسب توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی خواند.

* هنر و رسانه بستر توسعه فرهنگ قرآنی است
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: هنر و رسانه بستر مناسب توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است.
حجت الاسلام حمید محمدی در مراسم پایانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در سبزوار ، نگاه جدی تر مسئولان به این مقوله را خواستار شد.
وی افزود: عملکرد مسئولان در جمهوری اسلامی باید به مفاهیم و دستورهای قرآنی نزدیکتر باشد.
این مسئول همچنین با تاکید بر توسعه فرهنگ قرآنی در کشور گفت: ارتقای آموزش های عمومی قرآنی، معرفت قرآنی و ایمان قرآنی از عوامل مهم توسعه فرهنگ قرآنی است.
حجت الاسلام محمدی افزود: در کنار معرفت قرآنی ، ایمان قرآنی مهم است و علاوه بر آموزش عمومی قرآن و روخوانی ، روانخوانی ، قرائت ، تفسیر و زیبا خوانی قرآن باید در ترویج معارف قرآنی و عمل به این معارف نیز بکوشیم.
وی گفت: وقتی قرآن به ذهن انتقال یافت فرد را حافظ ، زمانی که قرآن از ذهن به قلب جاری شد شخص را حامل و زمانی که از قلب به اعضا و جوارح انتقال یافت و در عمل هویدا شد ، شخص را به عنوان عامل قرآن تبدیل می کند.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه صرف حافظ و حامل قرآن بودن کافی نیست، افزود: ما به دنبال تربیت حافظ ، حامل و عامل قرآن هستیم. او با اشاره به تعداد بسیار شرکت کنندگان ، علاقه مندان و موسسات قرآنی در سبزوار هم گفت: این شهرستان یکی از مراکز قرآنی جمهوری اسلامی و حتی جهان اسلام است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار نیز در این مراسم گفت: 21 هزار نفر در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی این شهرستان ثبت نام کردند.


نوشته شده در   چهارشنبه 12 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode