ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393     |     کد : 81467

مشوق‌هاي ايران براي سرمايه‌گذاري خارجي در صنعت خودروسازي

در اين همايش 250 شرکت توليدي خودرو و قطعه ساز از 30 کشور جهان حضور يافتند.

در دومين همايش بين المللي صنعت خودرو اعلام شد
مشوق‌هاي ايران براي سرمايه‌گذاري خارجي در صنعت خودروسازي


دومين همايش بين المللي صنعت خودرو ايران با موضوع"تبيين راهبرد صنعت خودرو و توسعه مشارکت هاي بين المللي" ديروز در مرکز همايش هاي بين المللي برج ميلاد برگزار شد.

در اين همايش 250 شرکت توليدي خودرو و قطعه ساز از 30 کشور جهان حضور يافتند.

به گزارش خبرنگارما، مهندس محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت در اين همايش اعلام کرد: صنعت خودروسازي ايران تا 10 سال آينده به توليد حدود 3 ميليون دستگاه انواع خودرو سبک سواري و وانت دست خواهد يافت و حداقل يک ميليون دستگاه از اين توليدات را به ديگر کشورها صادر خواهد کرد.

نعمت زاده گفت: ايجاد خط توليد موتورهاي بنزيني و پايه سي ان جي با استاندارد يورو5 و يورو 6 با ظرفيت سالانه يک ميليون دستگاه طراحي و توليد خودروهاي صادراتي ترجيحاً با مشارکت خودروسازان جهان به ميزان 500 هزار دستگاه در سال، توليد ون چند منظوره با ظرفيت توليد 50 هزار دستگاه در سال براي مصارف داخلي، ايجاد خط توليد گيربکس هاي

اتوماتيک با 200 هزاردستگاه در سال ظرفيت و ايجاد خط توليد موتورهاي سبک ديزلي به تعداد کافي از جمله برنامه هاي ايران در سالهاي آينده است.

وي گفت: سهم ارزش افزوده صنعت خودرو از مجموع صنعت کشور حدود 8/18 درصد و سهم اشتغال اين صنعت 10 تا 12 درصد اشتغال صنعتي کشور را تشکيل مي دهد.

نعمت زاده افزود: خودروسازان براي توليد 2/1ميليون دستگاه خودرو تا پايان امسال هدف گذاري کرده اند و آمارهاي 8 ماهه نخست امسال نشان مي دهد که 724 هزار دستگاه خودرو توليد شده است.

وزير صنعت، معدن و تجارت گردش مالي صنعت خودرو کشور را حدود 12 ميليارد دلار عنوان و ابراز اميدواري کرد که اين ميزان گردش مالي ظرف سال آينده با رشد 30 درصدي مواجه شود.

وي گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرمايه گذاري هاي خارجي چه به صورت سرمايه گذاري مستقيم يا همکاري مشترک استقبال

مي کند و همکاري با شرکت هاي بزرگ براي سرمايه گذاري در حوزه هاي طراحي و مهندسي، تحقيق و توسعه، توليد قطعات راهبردي، ايجاد مراکز آزمون و تست خودرو و قطعات را در اولويت قرار داده است. به همين منظور مشوق هاي مالياتي نظير 50 درصد بخشودگي مالياتي براي سرمايه گذاري خارجي که حداقل بتوانند 30 درصد محصولات خود را به بازارهاي جهاني صادر کنند، در نظر گرفته شده است.

همچنين واگذاري سهام

شرکت هاي داخلي به خارجي ها به شرط صدور 30 درصد از توليدات شان از جمله برنامه هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

مهندس هاشم يکه زارع مديرعامل ايران خودرو هم در اين همايش از توليد 12 بدنه جديد خودرو تا سه سال آينده توسط اين شرکت خبر داد و گفت: خودرو رنو امسال وارد بازار مي‌شود و علاوه بر اين در بهمن سال آينده اولين موتور ديزل سوز ايران خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

وي توضيح داد: مصرف سوخت در اين موتور ديزلي به ميزان 30 درصد کاهش مي‌يابد و ميزان آلايندگي هم با کاهش 25 درصدي همراه خواهد بود و علاوه بر اين قدرت موتورهم 40 درصد ارتقا خواهد يافت.

مديرعامل ايران خودرو با اشاره به همکاري اين شرکت با سه شريک خارجي گفت: بزودي همکاري ما با يک شرکت غيرآسيايي به عنوان شريک چهارم آغاز مي شود.

وي گفت: تا بهمن سال آينده به اولين پلت فرم متعلق به ايران خودرو دست خواهيم يافت و با يک شرکت خارجي در حال انعقاد قرارداد براي طراحي پلت فرم جديد هستيم. اين پلت فرم براي توليد خودروهاي هيبريدي و برقي طراحي خواهد شد.

نامبرده گفت: توليد خودروهاي برقي و هيبريدي را هم در دستور کار داريم. به طوري که ظرف يک و نيم سال آينده توليد اولين خودرو برقي را با تيراژ 100 تا 1000 دستگاه در کلانشهرها آغاز خواهيم کرد.

وي از تمام فارغ التحصيلان دانشگاه ها براي طراحي بدنه خودرو در ايران دعوت کرد و تضمين داد که ظرف 8 سال آينده با آنها همکاري خواهد شد.

به گفته يکه زارع، شرکت ايران خودرو ظرف سه سال آينده نيازمند تاسيس 5 شرکت قالب‌سازي جديد با استفاده از منابع مالي صندوق توسعه ملي است و در صورت ايجاد اين شرکت‌ها تضمين مي‌کنيم که طي 5 سال آينده تمام توليد اين شرکت‌ها را خريداري کنيم.

وي همچنين با اشاره بر لزوم تاسيس 5 شرکت جديد براي توليد گيربکس در کشور گفت: در بخش موتورسازي هم نياز به تاسيس 10 شرکت جديد هستيم.

مدير عامل ايران خودرو در حاشيه اين همايش با رد اظهاراتي مبني بر دپو کردن خودرو تندر 90 توسط خودروسازان گفت: به دليل ارائه نشدن برخي قطعات اين خودرو از سوي شرکت رنو فرانسه توليد آن کاهش يافته است.

مهندس سعيد مدني مديرعامل خودروسازي سايپا هم در همايش‌ بين‌المللي خودرو با اشاره به اينکه 70 درصد قطعات مورد نياز اين شرکت از داخل کشور تامين مي‌شود، افزود: با شرکتهاي زامياد، نيسان، برليان و چانگان همکاري‌هاي خود را آغاز کرده‌ايم، اما تمرکز خود را بر همکاري با نيسان و رنو قرار داده‌ايم. البته مذاکراتي هم با شرکت ولو داشته ايم.

وي با تاکيد بر اينکه توليد پرايد تا سال 95 کاهش پيدا مي‌کند، گفت: از اسفند امسال توليد خودرو 232 با پلت‌فرم ايکس 200 عملياتي مي‌شود و از اواخر سال 95 به تدريج توليد پلت‌فرم ايکس 200 کاهش يافته و پلت‌فرم‌هاي ديگر جايگزين آن خواهد شد.

برونو فوشر سفير فرانسه در تهران هم در اين همايش گفت: فرانسه همکاري تاريخي در اقتصاد ايران دارد و سرمايه گذاري کرده و مايل به ادامه حضور در ايران است.

وي تصريح کرد: فرانسوي ها منتظر هستند که شرايط اقتصادي براي سرمايه گذاري در ايران مناسب تر شود و براي اينکه نشان دهيم ديدگاه فرانسه در مورد ايران عوض نشده است ، رئيس جمهوري ما دوبار با دکتر روحاني در نيويورک ديدار کرد و وزراي خارجه ما هم ارتباطات خوبي با يکديگر دارند.وي با اشاره به مذاکرات ايران و کشورهاي 1+5 گفت: اميدواريم نتايج اين مذاکرات مثبت باشد تا شرايط براي همکاري هاي

مشترک مناسب تر شود.

ژان کمار قائم مقام گروه خودروسازي پژو سيتروئن فرانسه هم در اين همايش از علاقمندي اين شرکت به همکاري تاريخي با ايران خبر داد و گفت: با شريک ايراني خود بحث‌هاي زيادي را دنبال مي‌کنيم.

در اين همايش همچنين معاون شرکت رنو در منطقه خاورميانه گفت: رنو در ايران سرمايه‌گذاري کرده و در آينده هم به سرمايه‌گذاري خود ادامه خواهد داد.

پيمان کارگر اظهار داشت: ايران يک کشور بسيار استراتژيک براي رنو محسوب مي‌شود و به همين دليل در آينده به سرمايه‌گذاري خود در ايران ادامه خواهيم داد.

وي دستيابي به بومي‌سازي تا 80 درصد را از جمله اهداف شرکت رنو دانست و گفت: قصد داريم در ايران محصولات باکيفيت و مقرون به صرفه توليد کنيم و در اين زمينه انتقال دانش فني به ايران از جمله اهداف شرکت رنو است.

نامبرده با بيان اينکه ظرفيت توليد 300 هزار دستگاه خودرو در کارخانه‌هاي ايران توسط شرکت رنو وجود دارد، گفت: متأسفانه در حال حاضر آن طور که بايد و شايد از اين ظرفيت استفاده نمي‌شود ولي به دنبال فعال کردن اين ظرفيت هستيم.


نوشته شده در   سه شنبه 11 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode