ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 آذر 1393     |     کد : 81377

کربلا برای استقبال از 25 میلیون زائر اربعین حسینی(ع) آماده شد

تمامی دستگاههای اداری و خدماتی در کربلای معلی این روزها، شبانه روزی در تلاش هستند تا این شهر مقدس را برای استقبال میلیون‌ها زائر امام حسین (ع) ویژه مراسم اربعین آماده کنند.

تمامی دستگاههای اداری و خدماتی در کربلای معلی این روزها، شبانه روزی در تلاش هستند تا این شهر مقدس را برای استقبال میلیون‌ها زائر امام حسین (ع) ویژه مراسم اربعین آماده کنند.
جنب و جوش هیئت‌های مذهبی کربلا و شهرها و استان‌های مجاور که به موکب‌های مذهبی معروف هستند، از همه عیان‌تر است.
برپائی چادرهای پذیرائی، چادرهای گروهی ویژه اسکان زائران، آماده کردن وسایل آشپزخانه‌ای برای پخت و پز، رفت و روب خیابان‌ها و میادین و ایجاد چادرهای امدادی از جمله تکاپوی عمومی است که در یک هماهنگی میان دستگاههای دولتی و تشکل‌ها و هیئت‌های مردمی شکل گرفته است.
هتل‌ها و اماکن اقامتی کربلا نیز برای این ایام آماده شده‌اند اگرچه از مدت‌ها قبل تمامی اتاق‌های آن رزرو شده است. مقام‌های محلی در کربلا مدارس را نیز برای اسکان زائران در نظر گرفته‌اند و از جمله 15 مدرسه نیز برای زائران ایرانی اختصاص یافته است.
از همین حالا کار سازماندهی وسایل نقلیه عمومی برای نقل و انتقال زائران در کربلا و اطراف آن آغاز شده است و گفته می‌شود که دستکم 250 دستگاه اتوبوس از ایران نیز با هماهنگی‌های بعمل آمده وارد عراق می‌شود.
عقیل الطریحی استاندار کربلا روز جمعه یک جلسه هماهنگی با دست‌اندرکاران و متولیان خدمات رسانی به زائران اربعین برگزار کرد و به آنان گفت که زیارت امسال، به دلیل پیروزی‌های رزمندگان مقاومت در مناطق مختلف عراق، بویژه در جرف النصر (جرف الصخر) متفاوت از هرسال و استثنائی است.
تا پیش از عملیات آزادسازی و پاکسازی جرف الصخر، که در 15 - 20 کیلومتری کربلا واقع است، کربلا در تیررس مستهدمین تروریستی و تکفیری صهیونست قرار داشت.
 


نوشته شده در   يکشنبه 9 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode