ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 6 مهر 1393     |     کد : 78683

غرب براي مقابله با تروريسم به كمك ايران نياز دارد

مراسم بزرگداشت روز جهاني گردشگري روز گذشته در محل اجلاس سران برگزار شد.


رئيس مجلس شوراي اسلامي:
غرب براي مقابله با تروريسم به كمك ايران نياز دارد



مراسم بزرگداشت روز جهاني گردشگري روز گذشته در محل اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش خبرنگارما، در اين مراسم كه با شعار «دوست گردشگر، دوست فردا» برگزار شده بود، دكتر علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي با حضور در جمع دست‌اندركاران صنعت گردشگري گفت: «بايد تلاش كنيم مناطقي از ايران كه هنوز بكر مانده‌اند دچار بيماري مدرنتيه نشوند.» علاوه براين تخريب جنگل‌ها در كشور ما مشكلي بزرگ است. سالانه مقدار زيادي از جنگل‌هاي ما ازبين مي‌روند.»

وي افزود: «انسان امروز، بيش از هميشه احساس نياز به سفر دارد.

سفر پيش از اين هم در بخشي از زندگي انسان‌ها بود. ولي امروزه، پس از تجدد، نياز انسان به سفر خيلي بيشتر از گذشته شده است. چراكه محيط زندگي بشر در ساختار مدرنيته بسيار تنگ و يكنواخت شده است.

يكي از مشكلات جوامع امروز اين است كه به دليل تسلطي كه انسان برطبيعت پيدا كرد، ساختار طبيعت در محل‌هاي اسكان بشر تخريب شده است. انسان براي اين‌كه از اين شرايط راه فراري پيدا كند، نيازمند سفر است.»

دكتر لاريجاني گفت: «ما كشوري شرقي هستيم و بسياري از خصوصيات ملت ما با ويژگي‌هاي شرقي عجين است. ولي متأسفانه تجدد، اين ويژگي‌ها را تحت تأثير قرار داده است. بنابراين مردم زندگي كسل‌كننده‌اي پيدا كرده‌اند. پديده سفر، بخشي از حيات فردي انسان امروز شده است.

ما بايد گردشگري را بشناسيم و به آن توجه كنيم چرا كه شرايط زندگي انسان‌هاي امروز تنگ‌تر خواهد شد. اين برج‌ها زندگي را دچار خفگي مي‌كنند.» رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين‌كه بايد يك گردشاقتصادي مطلوب تعريف شود تا اشتياق در بين مردم محلي براي پذيرش گردشگر به‌وجود بيايد، گفت: «نقصي در دنياي امروز وجود دارد.

ضمن اين‌كه سيستم‌هاي ارتباطي، ملل را به هم نزديك مي‌كند، اما در سطح محدودي اين ارتباطات به فهم مشترك تبديل مي‌شود. شناخت شخصيت‌هاي بزرگ فرهنگي به ايجاد تعامل پايدار در بين كشورها كمك مي‌كند.»

وي افزود: «بايد از چند جهت به گردشگري توجه كنيم كه يك بُعد آن مسائل اقتصادي است. بعضي كشورها از گردشگري درآمدهاي سنگيني دارند و به همان ميزان كه اين صنعت گسترش پيدا مي‌‌كند، مي‌توان از اين سرمايه براي امور زيربنايي كشور استفاده كرد.»

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: «شايد كمتر كشوري همچون ايران از يك پيشينة تاريخي قوي برخوردار باشد، بسياري از كشورهايي كه امروزه در صنعت گردشگري نقش دارند، از نظر تاريخي دچار فقر هستند. سازمان ميراث‌فرهنگي از كارشناسان خبره‌اي برخوردار است كه تلاش‌هاي زيادي در سال‌هاي گذشته داشتند تا بتوانند اين ميراث را حفظ كنند.

از بين كشورهاي منطقه امن‌ترين كشور، ايران است. ايران از يك استقرار قوي و دموكراتيك برخوردار است. ما با مقوله تروريسم برخورد جدي داريم. اين برخورد تصنعي و دروغين نيست. برخورد ما با اين مقوله، برخوردي واقع‌بينانه است.

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اظهارات نخست‌وزير انگليس در مجمع عمومي سازمان ملل، تاکيد کرد: آقاي کامرون کلامش را با حرف‌هاي عجيب و غريب در سازمان ملل مطرح کرد که نوعي تفرعن در آن وجود داشت، اگر شما از داعش و تروريست‌ها در منطقه اضطراب داريد که اضطراب درستي هم هست، به اين دليل است که خودتان به آنها کمک کرده‌ايد و آنها حالا به يک مشکل تبديل شده‌اند پس چرا با اين زبان صحبت مي‌کنيد؟ شما نيازمند هستيد و بايد براي رفع نيازتان درست و عقلاني حرف بزنيد مثل اينکه کودکي از روي ترس فرياد بزند و گاهي هم فحاشي کند، شما هم فرياد مي‌زنيد اما با باطنش ترس است.

لاريجاني خطاب به غرب گفت: شما براي مبارزه با تروريست‌ها نيازمند هستيد، نمي‌توانيد زرنگي کنيد و اين نيازتان را به عنوان امتياز به طرف مقابل بفروشيد، اين گوشه‌اي از تفرعني است که وجود دارد به اين معنا که به جاي پذيرش اشتباهات گذشته و اينکه در سال‌هاي گذشته به تروريست‌ها کمک کرده‌ايد از اين زبان استفاده مي‌کنيد.

دكتر علي لاريجاني در ادامه صحبت‌هاي خود در ارتباط با اين‌كه دولت تاچه حد مي‌تواند به اين بخش بودجه‌اي اختصاص دهد، گفت: وضعيت بودجه كشور به گونه‌اي نيست كه بتواند سرمايه سنگيني براي اين بخش در نظر بگيرد.

پس بايد از بخش خصوصي كمك گرفت. اين هم در شرايطي اتفاق مي‌افتد كه بخش خصوصي بتواند گردش درست اقتصادي را مشاهده كند. بايد به بخش‌ خصوصي امكاناتي داد تا بتواند در سرمايه‌گذاري خود احساس كند مي‌تواند به سرعت به باز‌آوري سرمايه برسد.

مسعود سلطاني‌فر، رئيس سازمان گردشگري نيز در اين‌‌باره گفت: «در زماني كه رشد اقتصاد جهاني در مواجهه با بحران‌ها بسيار شكننده است، براساس آمارهاي گردشگري جهاني، رشد گردشگري ادامه دارد و اين صنعت به سومين صنعت درآمدزاي جهان تبديل شده است و به زودي به مهم‌ترين شاخص حداقل 60 كشور جهان تبديل مي شود.»

وي افزود: «با اين صنعت، 98 ميليون شغل به صورت مستقيم و حدود 255 شغل غيرمستقيم ايجاد شده است. اين ميزان، شش‌برابر اشتغال توليده شده در صنعت خودروسازي است و در دهه آينده 10 درصد از كل اشتغال جهان خواهد بود. گردشگري اقتصادي سبز، مبتني‌بر ميراث‌فرهنگي است.»

سلطاني‌فر افزود: امروزه حركت گردشگري نياز به توجهي جدي دارد. گردشگري يكي از مطمئن‌ترين و ارزان‌ترين راه‌هاي كسب درآمد ارزي است. گردشگري در واقع يك علم و دانش بشري است.»

رئيس سازمان گردشگري افزود: «نكته مهم، اهميت مهمان‌نوازي در بين ما مسلمين است. در باور عقيدتي ما، خداوند ميهمان را حبيب‌الله خوانده است. بنابراين گردشگري هم با ميهمان‌نوازي همراه شده است.

اين سنت اسلامي بايد توسط همه دستگاه‌ها حفظ شود و بايد به نياز‌هاي روحي و معنوي گردشگران توجه كنيم.» در ادامه اين مراسم پس از خوانش پيام دبيركل سازمان جهاني گردشگري ملل‌متحد، لوح سپاس به برگزيدگان صنعت گردشگري شامل احمد مسجدجامعي، هوشنگ جواهري، محسن غفاريان، دكتر نوري شادمهاني، محمدصالح وطن، سيدرضا هاشمي، عبدالرسول دهقان نجم‌آبادي، عبدالرضا قومي، خسرو نجفي، سعيد ترابيان، غلامحسين واحدي پورتبريزي، سرهنگ علي باغبان، سردار يعقوب سليماني و مهندس كشاورزيان اهدا شد. همچنين برگزيدگان جشنواره مشاركت ملي گردشگري نيز به شرح زير معرفي شدند: امين يوسفي (حوزه عكاسي)، آراد صفارزادگان (انيميشن)، جمال اسكويي (كليپ)، سيدعلي محترمي (فيلم كوتاه)‌،‌ الناز اسبقي (ايده هاي نو و كاربردي)، همايون ذرقاني (ايده‌هاي نو و بنيادي)، مينا بيگي (اينفو گرافي) و همايون ذرقاني (وبلاگ‌نويسي).

همچنين در پايان اين مراسم از تمبر يادبود روز جهاني گردشگري رونمايي شد.


نوشته شده در   يکشنبه 6 مهر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode