ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 2 مهر 1393     |     کد : 78461

پيشنهادهاي ايران براي بهبود وضع زيست محيطي جهان

رئيس جمهوري گفت: دستور کار توسعه پايدار جمهوري اسلامي ايران طي سالي که گذشت، روي آوردن به اقتصاد کم کربن بوده است.

دكتر روحاني در نشست اقليم سازمان ملل در نيويورك ارائه کرد
پيشنهادهاي ايران براي بهبود وضع زيست محيطي جهان


رئيس جمهوري گفت: دستور کار توسعه پايدار جمهوري اسلامي ايران طي سالي که گذشت، روي آوردن به اقتصاد کم کربن بوده است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني در نشست اقليم سازمان ملل در نيويورک افزود: اجلاس سران، فرصت ممتازي را براي پرداختن به تغييرات آب و هوايي به عنوان يکي از مهمترين چالش هاي قرن بيست و يکم فراهم مي آورد.

وي تاكيد كرد: تغييرات دمايي و آثار آن بر کاهش بارندگي در منطقه خاورميانه و بروز خشکسالي مستمر و کم آبي منجر به افزايش فقر و احتمال بروز ناآرامي ها و تنش هاي مرزي شده و متاسفانه استمرار نزاع هاي سياسي و جنگ در کشورهاي هم جوار هم به مانعي در برابر دستيابي به توافقات عملي و پايدار براي حل مشکلات زيست محيطي منطقه اي تبديل شده است.

رئيس جمهوري گفت: رسيدگي به اين مسايل مستلزم همکاري کشورهاي منطقه در قالب کنوانسيون هاي مشترک و چند جانبه است که ايران آمادگي خود را براي مشارکت فعال در اين زمينه اعلام مي كند.

دكتر روحاني اظهارداشت: تجربه تاريخي نشان داده است که تعريف مکانيزم‌هاي اقتصادي، موثرترين مسير براي ايجاد انگيزه در فعاليت هاي بشردوستانه در سطح جهان است تا با کمک آن سازوکارهاي بين المللي براي مهار انتشار کربن و گازهاي گلخانه اي توسعه يابد. وي افزود: نظام هشدار و توصيه به تنهايي نمي تواند عامل موثري براي رفع اين معضل باشد و نياز به توافق جامع مبتني بر مکانيزم هاي اقتصادي که در آن ملاحظات مربوط به توسعه همه کشورها لحاظ شده باشد بيش از پيش احساس مي شود.

روحاني تاكيد كرد: کاهش شدت انرژي، کاهش يارانه هاي انرژي، کاهش انتشار آلاينده هاي مهم اتمسفر، ارتقا کارايي انرژي، بهبود کيفيت سوخت‌هاي مصرفي به رغم تحريم هاي اعمال شده، افزايش سهم منابع انرژي هاي تجديدپذير،جديد و جايگزين، تلاش براي هماهنگي با همسايگان براي مديريت و کنترل گرد و غبار و استفاده از ديگر فناوري هاي سازگار با محيط زيست از اهداف ملي لازم الاجرايي ما است که تعيين شده و در حال اجرا است.

رئيس جمهوري با بيان اين که اگر باور كنيم بحران گرمايش جهاني معضلي جهاني است بايد بپذيريم که مواجهه با آن هم نيازمند همکاري جهاني است، يادآور شد: هر اقدامي با هر بهانه اي که در راه اين همکاري ها مانع ايجاد کند به ضرر همه جامعه جهاني است.

روحاني افزود: اکنون امکان دستيابي به تجارب و دانش کشورها در مواجهه با خشکسالي و کم آبي و بحران هاي زيست محيطي به ويژه آلودگي هواي شهرها براي برخي از کشورها دشوار شده است. با يک نگاه انساني و سلامت محور هرگز نمي توان به دليل تحريم هاي غيرقانوني، محيط زيست و سلامت مردم را در معرض خطر قرار داد. رئيس جمهوري گفت: براي توسعه پايدار کشورهاي در حال توسعه ما به عنوان جمهوري اسلامي ايران آماده مشارکت سازنده و فعال در فرآيندهاي مذاکراتي در تدوين توافقنامه جديد پس از 2020 هستيم. روحاني اظهارداشت: جمهوري اسلامي ايران از همکاري با بخش هاي عمومي و خصوصي در سطوح ملي، منطقه اي و بين المللي براي تقويت اقدامات ملي در مقابله با تغييرات آب و هوا استقبال مي کند و به تسهيل اين همکاري ها از جمله با ايجاد شرکت هاي مشترک ايراني و خارجي متعهد است. وي يادآور شد: اميدواريم با تلاش هاي سازمان ملل و مشارکت موثر همه کشورها کنفرانس نيويورک به نقطه عطفي در زمينه اقدام مشترک، اما متفاوت همه ساکنان زمين براي نجات اين کره سبز تبديل شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 2 مهر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode