ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 1 مهر 1393     |     کد : 78426

دكتر روحاني: قوي‌ترين نيروهاي مسلح را در منطقه داريم

نمايش قدرت دفاعي ايران در رژه نيروهاي مسلح...

نمايش قدرت دفاعي ايران در رژه نيروهاي مسلح
دكتر روحاني: قوي‌ترين نيروهاي مسلح را در منطقه داريم


سرويس سياسي – اجتماعي: رئيس‌جمهوري در مراسم رژه بزرگ نيروهاي مسلح با بيان اين که قوي‌ترين نيروهاي مسلح را در منطقه داريم، تاكيد كرد: نيروهاي مسلح نمي‌گذارند خواب دشمنان براي اين کشور تعبير شود.

حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني ديروز در مراسم رژه نيروهاي مسلح به مناسبت فرا رسيدن آغاز هفته دفاع مقدس در جوار حرم امام راحل ، با تبريک فرا رسيدن سالروز مقاومت ملت بلندقامت ايران در برابر توطئه و تجاوز بيگانگان گفت: درود و سلام ما به روح بلند و پاک قافله‌سالار ايستادگي و مقاومت در اين سرزمين فرماندهي کل نيروهاي مسلح در دوران دفاع مقدس امام راحل (ره) که همچنان از روح بلند او از خط و راه او درس مي‌آموزيم و بي‌ترديد مسيري که ايشان براي ما مشخص کردند، مسير تعالي و سعادت براي جامعه بزرگ ايران است.

وي افزود: سلام و درود بر همه شهيدان و آنان که بيابان‌هاي جنوب و غرب را رنگين كردند و عزت و سرافرازي را براي مردم ما به ارمغان آوردند، آنها که هنوز هم بعد از 34 سال عطر خون پاکشان مشام همه ملت ايران ، مسلمانان و مستضعفان را مملو از شادي و غرور كرده است.

رئيس‌جمهوري افزود: سلام و درود بر تمامي جانبازان و ايثارگران و خانواده معظم اين عزيزان که فخر ما هستند و هر کدام از اين خانواده‌ها مسير و راه درست ايستادگي و مقاومت در برابر متجاوزان را با اخلاق، رفتار و صبرشان به ما آموخته‌اند ومي‌آموزند.

دكترروحاني همچنين با فرستادن سلام و درود به رهبر معظم انقلاب اسلامي، گفت: ايشان قلب تپنده جامعه اسلامي ما هستند و در سايه رهنمودهاي آن عزيز ديديم که در هفته‌هاي گذشته چگونه دل‌هاي همه به اين قلب بزرگ تپنده کشور متصل بود و مردم يک بار ديگر به مناسبتي که پيش آمد ارادت و دلدادگي خود را به خوبي در برابر اين بزرگمرد نشان دادند.

وي در ادامه گفت:هفته دفاع مقدس هفته درس براي ما و هفته درس‌آموزي براي دشمنان ماست. براي ما درس است که ديديم در برابر انواع تسليحات دشمن و پشت به پشت هم دادن شرق و غرب ملت ما توانست با ايستادگي و مقاومت نگذارد خواب آنها براي تسليم اين ملت تعبير شود.

دكتر روحاني يادآور شد: جوانان مومن ، ارتشيان قهرمان، سپاه ايثارگر، نيروي انتظامي، نيروي بسيج فداکار همه در کنار هم قرار گرفتندو فرامين امام راحل را سرمشق خود قرار دادند. از 31 شهريور 1359 که تجاوز شروع و همزمان فرمان امام(ره) صادر شد، همه به خيابان آمدند و لباس رزم پوشيدند و به جبهه‌ها حرکت کردند.

رئيس جمهوري با بيان اين که سيل مردم ايثارگر به سمت غرب و جنوب کشور براي دفاع را شاهد بوديم، افزود: در کمتر از 24 ساعت خلبانان قهرمان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران قاطعانه به متجاوزان پاسخ دادند.

وي تاكيد کرد:‌ هوانيروز در مرزهاي غرب و جنوب، تانک‌ها، توپخانه‌ها ،رزمندگان سپاه دلاور،‌ بسيجيان،‌ عشاير، نيروي انتظامي همه و همه در صف واحد در برابر متجاوزان ايستادند.

روحاني تاكيد كرد: اگر بمباران ، سختي و مشکلات در برابر مردم ايران ظاهر شود هرگز در راه مسير خود سست و ناتوان نخواهند شد و هرگز در برابر دشمن سر تسليم فرود نخواهند آورد که خداوند در کنار صبرپيشگان ، مقاومان و استقامت‌کنندگان است و آنان در نزد حق محبوب هستند.

وي گفت: دشمن در 8 سال جنگ نتوانست به اهداف خود برسد اما پس از 8 سال دفاع مقدس به بهانه مساله هسته‌اي و به شکلي جديد جنگ اقتصادي و تحريم را عليه ملت ايران اعمال کرد که ملت ما در 8 ساله چهارم ايستادگي کردند و به جهانيان اعلام کردند به فکر توليد سلاح کشتار جمعي نيستند و فقط اين امر را براي توسعه امر پيشرفت و احقاق حقوق خود مي‌خواهيم و در برابر فشار غرب و قدرت‌ها سر فرود نمي آورند و نخواهيم آورد.

رئيس‌جمهوري در ادامه با بيان اين که طي يک سال گذشته پس از حماسه سياسي 24 خرداد، مردم در راه حماسه اقتصادي تلاش مي‌کنند تا با ايجاد حماسه اقتصاد مقاومتي بتوانند بر مشکلات اقتصادي فائق بيايند.روحاني با بيان اين که ملت ايران در شرايط تحريم توانسته است از رکود و تورم فاصله بگيرد و قدم‌هاي اوليه را براي رونق اقتصادي کشور بردارد، ،يادآور شد: جامعه امروز ما، جامعه‌اي متحد و منسجم است که نيروهاي مسلح آن اعم از بسيج، ارتش و سپاه به طور واحد در برابر دشمنان ايستاده‌اند و نه فقط نيروهاي مسلح بلکه اقوام و مذاهب هم همه يکپارچه تحت لواي پرچم جمهوري اسلامي ايران به طور واحد از سرزمين خود دفاع خواهيم کرد.

ازفشار دشمن هراسي نداريم

رئيس‌جمهوري با بيان اين که از فشار دشمن هراسي نداريم، تاكيد کرد: ملت ايران ملت صلح‌جويي است و قصد تحميل جنگ به هيچ کشوري را نداشته ، نداريم و نخواهيم داشت چرا که ما نمي‌خواهيم با ايجاد جنگ و توليد سلاح‌‌ سفره خود را رنگين کنيم آنچنان که برخي کشورهاي غربي با خون ملت‌هاي ديگر سفره خود را رنگين مي‌کنند.

وي گفت: ملت ايران با اتکا به تلاش، پشتکار و اقتصاد پاک خود تلاش خواهد کرد تا سفره خود را رنگين کند چرا که قصد جنگ و تجاوز به هيچ کشوري را ندارد و بر ايستادگي خود ادامه خواهد داد.

رئيس‌جمهوري با بيان اين که خانواده‌هاي ايثارگران در طول سال‌هاي انقلاب اسلامي ايستادگي کرده‌اند، افزود: آنان با فداکاري و ايثار در راه کشور، سرزمين، انقلاب و نظام اسلامي خود حماسه آفريدند که دولت تلاش خود را خواهد کرد تا با همه توان خود براي رفاه خانواده‌هاي ايثارگر و شهدا تلاش کند.

وي با بيان اين که نيروهاي مسلح در سال‌هاي اخير توانستند با اختراعات مکرر و توليد سلاح‌هاي جديد و با ايمان قدرت متکي به توکل خود قوي‌ترين نيروهاي مسلح خود را در منطقه به وجود آورند، تاكيد کرد: به اين نيرو افتخار مي کنيم و در برابر آنها سر تعظيم فرود مي‌آوريم.

روحاني يادآْور شد:‌ دولت با همه توان خود به حمايت از نيروهاي مسلح و تقويت آنان مي پردازد و ترديد ندارد که اين نيرو پشتوانه‌اي قوي براي نظام و کشور ايران خواهد بود.

وي همچنين گفت: امروز متاسفانه در منطقه شاهد آشوب و ناامني هستيم .ايران منطقه ثبات منطقه حساس خاورميانه است و تروريست‌ها را به جاي خود خواهد نشاند چرا که ملت منطقه در برابر تروريست مي‌ايستند و نيروهاي مسلح و دولت جمهوري اسلامي در اين عرصه با هم کمک خواهند کرد.

روحاني با ابراز خرسندي از پيروزي‌هاي ملت عراق، سوريه، غزه، فلسطين و افغانستان گفت: خوشحاليم که ملت‌ها اکنون توانسته‌اند در برابر توطئه‌ها متحد و منسجم باشند.

وي در پايان با بيان اين که اميدواريم پرچم توحيد، اسلام، استقلال و ايستادگي در سراسر دنياي اسلام در برابر مستکبران به اهتزاز درآيد، افزود: ترديد نداريم که ملت ايران به ايستادگي خود ادامه خواهد داد و پيروزي از آن ما خواهد بود.

بنا به اين گزارش پس از پايان سخنان رئيس جمهوري، يگان‌هاي نمونه نيروهاي مسلح از مقابل جايگاه رژه رفتند و در ادامه جديدترين تجهيزات نظامي ساخت متخصصان داخلي كشورمان به نمايش درآمد.

پروژه «مشعشع» تا قطار موشک‌هاي ايراني

چند دستاورد جديد صنعت دفاعي در حوزه‌هاي راداري، موشکي و شبيه ساز از جمله جديدترين سامانه هايي بودند که براي نخستين بار در اين رژه بزرگ به نمايش درآمدند كه از جمله مهمترين آنها 12 فروند موشک بالستيک دوربرد سوخت مايع و جامد بود.

موشک‌ سوخت جامد سجيل با برد 2000 کيلومتر (چهارفروند)، موشک سوخت مايع قدر-اف با برد 2000 کيلومتر(چهارفروند) و موشک بالستيک قدر-اچ با برد 1350 کيلومتر(چهارفروند) از جمله موشک‌ها بودند.

موشک‌هاي زلزال ، خليج فارس و فاتح هم از ديگر موشک‌هاي بالستيک برد کوتاهي بود که در اين رژه به نمايش درآمدند.

سامانه هاي پدافند هوايي «طبس» در قالب دو فروند و سامانه موشکي پدافند هوايي «سوم خرداد» سپاه پاسداران هم در قالب دو فروند براي نخستين بار در رژه ديروز حاضر شدند.

همچنين سامانه هاي موشکي تلاش 2،1 و 3 براي نخستين بار به نمايش درآمدند.

رادارهاي «کيهان»، «آرش» و «فتح 2» هم براي نخستين بار بود که در اين رژه حاضر مي شدند.اين رادارها چندي قبل از سوي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) ارتش رونمايي شده بودند.

پروژه «مشعشع» هم از ديگر سامانه هاي حاضر در اين رژه بود. اين پروژه که يک شبيه ساز نبرد هوايي است، فضاي صحنه جنگ در بستر GIS را براي فرماندهان فراهم مي كند.


نوشته شده در   سه شنبه 1 مهر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode