ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 شهريور 1393     |     کد : 77611

توسعه اقتصادي، تعالي فرهنگ و ارتقاء اخلاق نياز جامعه ماست

رئيس‌جمهوري با بيان اين‌که امام هشتم راه وسط و اعتدال را انتخاب کرد، گفت: امام هشتم راهي را بر مبناي تدبير امامت برگزيد.

رئيس جمهوري در اجتماع مردم مشهد:
توسعه اقتصادي، تعالي فرهنگ و ارتقاء اخلاق نياز جامعه ماست


رئيس‌جمهوري با بيان اين‌که امام هشتم راه وسط و اعتدال را انتخاب کرد، گفت: امام هشتم راهي را بر مبناي تدبير امامت برگزيد.

حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني در جمع اقشار مختلف مردم مشهد در صحن جامع رضوي ضمن سلام و درود بر روان پاک هشتمين پيشواي شيعيان علي‌ بن موسي‌الرضا‌(ع)، اظهارداشت: آرزوي همه ايرانيان و شيعيان اين است که در چنين شبي در بارگاه امام هشتم باشند که اين سعادت نصيب دولت خدمتگزار شده است که به مرقد منور ايشان تشرف يابند.

وي با بيان اين‌که امام هشتم، امام بزرگ شيعيان و امام پرافتخار براي ايرانيان و سرزمين پارس و شيعيان و اقوام مختلف سرزمين ايران است، خاطرنشان کرد: براي امام هشتم سفر به خراسان با فشارهاي آن زمان دولت عباسي همراه بود اما او نه پيام حاکم زمان را رد کرد و نه پذيرفت. روحاني توضيح داد: فشار مامون براي سفرعلي‌بن موسي‌الرضا (ع) به پايتخت جهان اسلام آن زمان، هم پذيرشش وهم ردش براي امام هشتم امکان‌پذير بود اما ايشان راه وسط و اعتدال و راهي بر مبناي تدبير امامت را برگزيد.

رئيس‌جمهوري با بيان اين‌که امام هشتم از شعار افراطيون و تندروها نترسيد، افزود: امام رضا (ع) از اين نترسيد که عده‌اي بگويند چرا در برابر دعوت يک خليفه جائر تسليم شده است که تسليم نشده بود و در برابر پيام دعوت، ردي را انتخاب کرد که در آن زمان مي‌توانست موجب خونريزي در دنياي اسلام و ميان علويان با عباسيان وعرب‌هاي آن زمان با ايرانيان شود؛ چرا که شرايط بسيار سختي در دنياي اسلام حاکم بود و با اين اقدام امام رضا‌(ع) راه وسط و اعتدال و راه تدبير را در زندگي سياسي به ما آموخت.

وي خاطرنشان کرد: امام رضا‌(ع) علي‌رغم اين‌که پيام مامون را رد نکرد و بعد از اصرارهاي بسيار آن را پذيرفت در برابر آرامگاه پيامبر‌(ص) آنچنان سخن گفت که نارضايتي خود را به گوش جهانيان برساند و از فرصتي که دشمن براي او ايجاد کرده بود، بهره گرفت. رئيس دولت تدبير و اميد با اشاره به اين‌که ايران سرزمين عشق به خاندان رسالت است، تصريح کرد: از دلايل اصرار مامون براي سفرعلي بن موسي‌الرضا‌(ع) به اين سرزمين جذب افکار ايرانيان عاشق خاندان رسالت بود؛ چرا که شاهديم خراسان و طبرستان با زور و شمشير اسلام نياوردند.

روحاني اضافه کرد:‌ به جز بخش کوچکي در ايران همه با عشق به اسلام و با فهم بلند در شناخت دين راستي و خاندان رسالت و اهل‌بيت‌(ع) راه اسلام و عشق به اميرالمومنين‌(ع) و اهل بيت‌(ع) را برگزيدند.

رئيس دولت تدبير و اميد در ادامه با اشاره به استقبال مردم از سفر امام رضا (ع) به ايران، گفت: خراسان سرزمين ادب، شعرا، تاريخ، فردوسي، رودکي، بيهقي و سرزمين ايستادگي، سرزمين مرجعيت و آيت‌الله‌هايي همچون وحيد خراساني و آيت‌الله سيستاني، سرزمين فرهيختگان، دانشگاهيان و حوزه علميه و سرزمين رهبري نهضت اسلامي توسط رهبري است.

وجود احزاب و افکار مختلف اشکال ندارد

روحاني با بيان اين‌که خراسان به معناي سرزمين اعتدال است، اظهارداشت: شما مردم خراسان در 22 خرداد 92 علم و پرچم اعتدال را برافراشتيد و زمينه را براي دولت اعتدال فراهم کرديد. خراسان سرزمين توسعه، مرکزيت تمدن ايراني و اسلامي و تمدني است که نشات گرفته از خاندان رسالت است.

رئيس‌جمهوري افزود: ما با توسل به امام هشتم قادريم گره از مشکل ايران و جهان بگشاييم. شما مردم خراسان بوديد که در انقلاب نقش‌آفريني کرديد و غم دل امام رضا (ع) را با شکست حصر آبادان زدوديد. من نمي‌دانم لطف يا اتفاق يا بخت و اقبال بود که اولين سخنراني انتخاباتي من از مشهد شروع شد و آخرين سخنراني من در مشهد بود و اولين سفر من پس از انتخاب به عنوان رئيس‌جمهور در محضر امام هشتم بود.

قدم‌هاي بلند دولت در يک سال گذشته

رئيس دولت تدبير و اميد افزود: دولت در يک سال گذشته قدم‌هاي بلندي برداشته و با کمک شما و هدايت رهبري قدم‌هاي بلندتري را هم بر مي‌دارد و در بخش‌هاي مختلف با کمک شما مردم ما به نقطه‌اي رسيديم که پارسال براي ما باورکردني نبود. توفيقات ما در سايه اتحاد و وحدت ملت به دست آمد.

روحاني با بيان اين‌که رهبري اشاره کرده‌اند که وجود احزاب و افکار مختلف اشکال ندارد، افزود: ما بايد يادمان باشد که همه داخل يک کشتي نشسته‌ايم و در اين سرزمين يک دولت واحد حاکم است و اين دولت خود را خدمتگزار همه مردم مي‌داند. ما همه عاشق ايران، اسلام و خاندان رسالتيم.

رئيس‌جمهوري در ادامه با تاکيد بر اين‌که براي ما ايراني بودن، پيرو خط امام بودن، وحدت سرزمين، انقلاب اسلامي و ادامه راه انقلاب و شهيدان و همچنين حمايت از همديگر افتخار است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که رهبري فرموده‌اند که حمايت از دولت وظيفه همه است امروز انجام اين وظيفه افتخار همه ماست.

وي با بيان اين‌که هر چه به دست آورده‌ايم، از حمايت و تلاش و ايثار مردم بوده است، خاطرنشان کرد: ما امروز در مسير توسعه ايران عزيز و قدرتمند قرار داريم. ما امروز يکي پس از ديگري بر مشکلات اقتصادي فائق آمده و خواهيم آمد.

روحاني همچنين با اشاره به رسيدن نرخ رشد تورم به کمتر از 20 درصد تا پايان سال 93، تاکيد کرد: ما توانسته‌ايم رشد سريع تورم را مهار کنيم و بيش از آن که پارسال قول داده بوديم و گفته بوديم که تا پايان سال نرخ تورم به 25 درصد مي‌رسد امروز مي‌توانيم با قدرت بشارت دهيم که پايان سال امسال ان‌شاءالله رشد تورم به مراتب پايين‌تر از 20 درصد خواهد بود.

رئيس دولت تدبير و اميد همچنين با اشاره به قول دولت در مورد غلبه بر رکود با بيان اين‌که طرح لازم براي عبور از رکود را آماده و بخش‌هايي از آن که به قانون نياز داشت را تقديم مجلس کرده‌ايم، تاکيد کرد: امروز در کنار مضجع شريف علي‌بن موسي‌الرضا (ع) اعلام مي‌کنيم که خوشبختانه از رکود عبور کرده‌ايم.

وي اضافه کرد: محاسبات سه ماهه اول سال 93 به ما اعلام مي‌کند که دولت از رکودعبور کرده است و امروز روزي است که بايد براي رونق دست به دست هم بدهيم.

روحاني تصريح کرد: امسال ما در زمينه انرژي، نفت و گاز شاهد تحول چشمگيري خواهيم بود.

قدم‌هاي بزرگ دولت براي مهار آب‌هاي مرزي

رئيس دولت تدبير و اميد همچنين با اشاره به اين‌که تا پايان سال در حوزه نفت رشد هشت درصدي را شاهد خواهيم بود که افتخار بزرگي براي ملت ايران است، اظهارداشت: در زمينه آب که معضل اصلي کشور ماست دولت قدم‌هاي بسيار بزرگي در جهت مهار آب‌هاي مرزي و بهره‌وري آب را شروع کرده‌ است.

روحاني با اشاره به اين‌که دولت براي امسال و چهار سال آينده 10 ميليارد دلار براي آب اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر بودجه و اعتبارات گذشته دو ميليارد دلار براي مهار و بهره‌وري آب و صرفه‌جويي و اجراي طرح‌هاي مختلف اختصاص داده‌ايم و همچنين طرح‌هاي آبي براي استان خراسان مدنظر ماست که از آن جمله مي‌توان به بهره‌برداري سه سد در استان خراسان تا پايان سال و ده‌ها طرح ديگر در جهت بهره‌وري آب اشاره کرد.

رئيس‌جمهوري با اشاره به اهميت محيط زيست در ايران، گفت: محيط زيست در کشور ما توام با مشکلات فراوان بوده است، اما دولت قدم‌هاي اوليه را براي حل اين مشکلات برداشته است و امروز در شهرهاي بزرگ با تبديل بنزين، آب و هوا متفاوت شده است.

رئيس دولت تدبير و اميد از اختصاص بنزين يورو 4 براي شهر مشهد در سال جاري خبر داد وتصريح کرد:استفاده از 200 دستگاه اتوبوس و راه‌اندازي بخشي از مترو جزو طرح‌هايي است که در سال 93 دولت آن را اجرايي خواهد کرد.

روحاني با اشاره به اين‌که دولت هر خدمتي را در استان خراسان انجام دهد در واقع به مردم در سراسر ايران خدمت کرده است؛ چرا که اين شهر سالانه پذيراي 25 ميليون زائر است، تصريح کرد: خدمت به مردم خراسان در واقع خدمت به همه ايرانيان، شيعيان و عاشقان خاندان رسالت است.

وي با اشاره به صحبت‌هاي امام جمعه مشهد در با ره معضل حاشيه‌نشيني مشهد و بافت فرسوده اطراف حرم امام رضا (ع)، گفت: هيات دولت امروز در شهر مشهد تشکيل جلسه مي‌دهد و در دستورهيات دولت مساله بافت فرسوده اطراف حرم و حاشيه‌نشيني شهر مشهد قرار خواهد گرفت.

رئيس‌جمهوري خاطرنشان کرد: در طول سه سال آينده قدم‌هايي را براي خدمت به مردم برخواهيم داشت و اين قول را در محضر حضرت ثامن‌الحجج مي‌دهيم و اميد است که شرمنده اين حضرت نباشيم؛ چرا که دولت از همه تلاش و توان خود در اين زمينه استفاده خواهد کرد.

وي در ادامه با بيان اين‌که 129 طرح عمراني براي استان خراسان در شوراي اداري اعلام مي‌شود، افزود: تمام اين طرح‌ها در سال 93 و 94 اجرا، تکميل و ان‌شاءالله افتتاح مي‌شود.

شرايط سخت منطقه

روحاني در ادامه با اشاره به اين که امروز منطقه در شرايط سختي قرار گرفته و مسلمانان در کشورهايي همچون عراق، سوريه، لبنان، فلسطين، ليبي و يمن گرفتار جنگ‌هاي داخلي و مداخلات قدرت‌هاي خارجي هستند، افزود: دولت و ملت ايران بيشترين کمک را براي نجات مردم عراق از جمله کردها، سني‌ها و شيعيان و تمام مردم اين سرزمين انجام داده است. البته در عراق مردم اين کشور و مرجعيت بالاترين ايثار و فداکاري را انجام دادند اما اگر کمک دولت و ملت ايران نبود امروز شاهد استقرار امنيت نسبي در عراق و پاکسازي شهرها و مناطق از دست تروريست‌هاي وحشي نبوديم.

رئيس دولت تدبير و اميد افزود: اگر همت دولت و ملت ايران نبود شاهد پيروزي مردم غزه بر رژيم جنايتکار صهيونيستي نبوديم. امروز امنيت نسبي سوريه و لبنان در سايه تلاش دولت و ملت ايران بوده است.

بايد همه قوا در کنار يکديگر باشند

روحاني در ادامه با بيان اين‌که امروز دولت و ملت ايران وظيفه سنگيني بر عهده دارند که براي اجراي آن بايد همه دست به دست هم دهيم و اختلافات را کنار بگذاريم، افزود: اشکال ندارد سلايق و افکار مختلف باشد، اما توسعه کشور، تعالي اخلاق و فرهنگ جامعه بايد براي همه هدف باشد.

رئيس‌جمهوري با بيان اين‌که دولت در زمينه سلامت، بيمه و تامين امنيت غذايي اقشار ضعيف جامعه تلاش کرده است، افزود: دولت حدود 10 ميليون نفر را زير پوشش امنيت غذايي قرار داده و در شرايط تحريم توانست قدم‌هاي مهمي را در زمينه سلامت مردم بردارد.

به گفته وي، امروز کساني که به بيمارستان‌هاي دولتي مراجعه مي‌کنند راحت‌تر و با خرج کمتر مي‌توانند از بيمارستان مرخص شوند که البته اين اقدامات در آينده افزايش مي‌يابد. روحاني همچنين با تاکيد بر لزوم وحدت و يکپارچگي قواي سه گانه در کشور خاطر نشان کرد : همگان بايد بدانيم که چنانچه مي خواهيم در زمينه هاي مختلف به توسعه علمي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و به پيشرفت در جامعه برسيم بايد همه قوا در کنار يکديگر باشند.

وي اضافه کرد:‌دولت ، مجلس ، قوه قضاييه، نيروهاي مسلح ، مردم و سازمان‌هاي مردم نهاد و همچنين احزاب و اقشار مختلف جامعه همگان بايد دست به دست يکديگر بدهيم تا جامعه به پيشرفت برسد. رئيس جمهوري با تأکيد بر اين‌که تلاش دولت بر افزايش بيشتر وحدت و اتحاد در جامعه است‌، اظهارداشت: دولت تلاش مي‌کند که وحدت و اتحاد در جامعه بيشتر و بيشتر باشد و اخلاق ما اخلاق محمدي علوي و رضوي باشد.

وي با بيان اين‌که امروز ما با افتخار به فرهنگ، قرآن، سنت پيامبرعظيم شأن اسلام سيره و راه و روش ائمه هدي خود تعالي اخلاق در جامعه را مورد نظر قرار مي دهيم خاطر نشان کرد : امروز ما با افتخار به قرآن و سنت پيامبرمان به گونه اي که روح پيامبر اسلام و حضرت علي بن موسي الرضا راضي و خشنود باشد تعالي اخلاق را مورد نظر قرار مي دهيم .

رئيس جمهور در پايان گفت: ان‌شاء‌الله دولت ظرف جلسه اي که يکشنبه برگزار مي‌شود و همچنين پس از شوراي اداري کشور خدماتي را که به استان خراسان عرضه خواهد کرد به اطلاع مردم اين استان مي رساند.

رئيس جمهوري : دولت موظف است براي حل مشکلات تلاش کند

در آستانه خجسته ميلاد هشتمين ستاره تابناک آسمان امامت و ولايت حضرت علي بن موسي الرضا (ع)، هشتمين سفر کاروان تدبير و اميد با ورود حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني، رئيس جمهوري به مشهد مقدس، آغاز شد.

در مراسم استقبال از رئيس جمهوري در فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد، امام جمعه و استاندار و جمعي از مقام هاي محلي اين استان حضور داشتند.

دکتر روحاني در فرودگاه مشهد، جزئيات برنامه هشتمين سفر کاروان تدبير و اميد را به استان خراسان رضوي که با ميلاد هشتمين ستاره تابناک آسمان امامت و ولايت همزمان شده است، تشريح کرد.

رئيس جمهوري در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندي از حضورش در استان خراسان رضوي در شب ميلاد با سعادت مولاي متقيان حضرت علي بن موسي الرضا(ع) گفت : براي دولت باعث افتخار است که تا جايي که امکان دارد براي رفع نيازهاي کشور به ويژه نيازهاي مردم استان خراسان به عنوان استان قهرمان پرور ، رهبر پرور و ادب پرور بکوشد.

دکتر روحاني با اشاره به حضور سالانه ميليون ها ايراني و دوستداران خاندان عصمت و طهارت در مشهد مقدس و ميهمان نوازي خوب مردم اين استان و شهر مشهد و با بيان اين که اين سرزمين قبله گاه دل عاشقان خاندان رسالت است ، گفت: دولت موظف است براي حل مشکلات شهر مشهد تلاش کند . رئيس جمهوري گفت که در اين سفر طرح ها و اقداماتي را که دولت براي اين استان در نظر دارد ، تشريح و به وعده هايش براي اجراي اين طرح ها ، عمل خواهد کرد.

آغاز فعاليت سامانه الکترونيکي ارتباط مردم و دولت در خراسان رضوي

ستاد پاسخگويي سامانه الکترونيکي ارتباط مردم و دولت (سامد) استان خراسان رضوي در آستانه سفرکاروان تدبير و اميد به اين استان ، فعاليت خود را آغاز کرد .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت ، اين سامانه الکترونيکي ارتباط مردم و دولت، با توجه به تاکيد رئيس جمهوري مبني بر حفظ کرامت و شان مردم و ارتباط سالم و بدون دغدغه مردم با مسئولان دولتي، فعال شده است. فعاليت اين سامانه که از روز جمعه آغاز شده تا يک روز پس از سفر کاروان دولت تدبير و اميد به استان، به طور تمام وقت ادامه مي يابد و درخواست هاي مردمي را ثبت و موارد مطرح شده را بلافاصله براي بررسي و رسيدگي به سازمان ها و دستگاه هاي مربوطه ارسال مي کند.

هدف اصلي از راه اندازي ستاد پاسخگويي سامد، ثبت و پيگيري الکترونيکي مطالبات، شکايات و پيشنهادات مردمي و جايگزيني با روش هاي سنتي و پرهزينه گذشته از جمله نامه نويسي و مشقات رساندن آن به دست مديران بود. با استفاده از اين شيوه شهروندان مي توانند با شماره تلفن 111 تماس گرفته و به راحتي مطالبات و درخواست‌هاي خود را ثبت و روند رسيدگي به مطالبات و درخواست‌هاي خود را در تمامي مراحل پيگيري کنند.


نوشته شده در   يکشنبه 16 شهريور 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode