ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 شهريور 1393     |     کد : 77467

دكترلاريجاني: بسيج مأموريت دفاع از انقلاب را به نيكي انجام داده است

رئيس مجلس شوراي اسلامي، بسيج را يک رکن مهم در استقامت ملي کشور توصيف کرد.

در همايش معاونان روابط عمومي بسيج و سپاه
دكترلاريجاني: بسيج مأموريت دفاع از انقلاب را به نيكي انجام داده است


 رئيس مجلس شوراي اسلامي، بسيج را يک رکن مهم در استقامت ملي کشور توصيف کرد.

دکترعلي لاريجاني در گردهمايي معاونان روابط عمومي بسيج و سپاه، بسيج را يک حرکت منحصر به فرد در امت اسلامي دانست و تاكيد کرد: با شرايط امروز، بسيج رکن مهم در استقامت ملي کشور است و بدون بسيج، هيمنه انقلاب نمي‌تواند ظهور کند.

وي با اشاره به وجود برخي ناآرامي‌ها در منطقه، گفت:‌ اين که در چنين شرايطي ايران در سکون، آرامش و امنيت است به يمن حضور بسيج و صحنه‌گرداني آن است و سپاه و بسيج بايد بتوانند اين پديده زيبا را منعکس کنند تا زمينه بيشتري براي حضور در صحنه، عمومي کردن اخلاص و ايجاد بازدارندگي فراهم شود.

رئيس مجلس با اشاره به تاريخچه بسيج، تاكيد کرد: از ابتداي پيروزي انقلاب حرکت‌هاي بسيجي‌وار از طريق جهاد سازندگي ايجاد شد و عده‌اي از جوانان براي رفع ظلم و محروميت و با حرکت‌هاي مردمي و داوطلبانه به مناطق مختلف رفتند، آنها در روستاهاي محروم کار مي‌کردند تا امکانات زيربنايي به مردم برسد.

لاريجاني افزود: به فاصله اندکي امام (ره) جريان بسيج را به عنوان حرکت مهم و متن جامعه بيان کردند و آن بيانيه مهم پايه بسيج شد، در آن زمان مساله مهم دفاع مقدس بود و جبهه‌هاي ما بايد از نيروهاي داوطلب پر مي‌شد. رئيس مجلس همچنين گفت: در اوايل دفاع مقدس که بني‌صدر فرماندهي کل قوا را برعهده داشت، اجازه حضور بسيج در جبهه‌ها را نمي‌داد، اما زماني که او از فرماندهي کل قوا و رياست‌جمهوري عزل شد، فضا براي حضور بسيج در جبهه‌ها فراهم آمدو در چنين شرايطي بود که حصر آبادان شکسته شد و فتح خرمشهر و فتوحات ديگر رخ داد.

لاريجاني با اشاره به نقش موثر بسيج و سپاه در پيروزي در دفاع مقدس، تاكيد کرد: حضور مردمي به دفاع مقدس حيات داد و اين پيشينه درخشان ديگري براي بسيج شد، بعد از دفاع مقدس هم امام (ره) راه را براي حضور بسيج در بخش‌هاي مختلف کشور باز کرد و اين ماموريت جامعي بود که بسيج به عنوان يک جريان متعهد برخاسته از دل توده‌هاي مردم بتواند نقش اسوه بازي کند و اين پرونده جديدي براي بسيج شد.

رئيس مجلس يادآور شد: بسيج هميشه در شرايط مختلف و فراز و فرودهاي سياسي و مسائل داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي در صحنه بوده و ماموريت دفاع از انقلاب را به خوبي محقق کرده است و امروز هم با اين عقبه تاريخي مي‌خواهد حرکتي را آغاز کند.

وي همچنين گفت: شرايط امروز کشور اولويت‌هايي را به وجود مي‌آورد که بسيج هم بايد متناسب با آن اولويت‌بندي کند، ما در چند جبهه احتياج به کار فعال و ايثارگرانه داريم. يکي از مشخصات بسيج هم همين است که آن را برجسته کرده است. رئس مجلس بسيج را يک فرياد بلند همراه با نگاه طبيبانه و حضور در صحنه خواند و گفت: بسيج صرفا يک فرياد و صداي بلند براي اين که ناهنجاري وجود دارد، نيست بلکه فرياد همراه با ايستادگي، فداکاري و مسئوليت است. همان‌طور که وقتي در جهاد سازندگي در برابر محروميت‌ها احساس مسئوليت کرد خودش وارد شد و اين نشان مي‌دهد که ايثارگري در ذات بسيج وجود دارد. لاريجاني با اشاره به شرايط بين‌المللي کشور، اظهار داشت: ما چند مصاف در عرصه بين‌المللي داريم که خيلي با کارهاي تاکتيکي قابل حل نيست.

رئيس مجلس تاكيد کرد: انقلاب اسلامي الهاماتي در منطقه به وجود آورده است و درحقيقت انقلاب اسلامي جرياني زنده، پرحيات و مسئوليت‌شناس است که نمي‌خواهد ناامني در منطقه وجود داشته باشد.

اشغال نکنيد تا تروريسم از منطقه برود

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ادعاي آمريکا براي مبارزه با تروريسم در حمله به برخي کشورها، اظهار داشت: اگر سرزميني رااشغال نکنيد، تروريسم از منطقه مي‌رود، شما در عراق و افغانستان پشت صحنه به گروهک‌هاي تروريستي کمک مي‌کنيد تا يک جريان بدلي براي اسلام به وجود بياوريد که هم چهره اسلام را خراب کند و هم آلت دست شما شود؛در حالي که آمريکا اگر مي‌خواهد با تروريسم مبارزه داشته باشد، نبايد اشغال و بمباران کند.

رئيس مجلس با بيان اين که نبايد با مساله تروريسم به شکل تاکتيکي برخورد کرد، افزود: وقتي جريان تروريسم به وجود بيايد اختيارش به دست شما نيست.

لاريجاني درادامه با بيان اين که فکر انقلاب اسلامي، فکري مجاهدانه، اصيل، پاک و مسئوليت‌شناس است، يادآور شد: ترور و کشتار وحشيانه در ذات انقلاب اسلامي نيست و ما 100 درصد با آن مخالفيم، حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطين جريان انقلاب اسلامي را درک کرده‌اند، اينها ترور نمي‌کنند بلکه براي آرمان اسلام جان مي‌دهند. رئيس مجلس با اشاره به پرونده هسته‌اي کشورمان، تاكيد کرد: غربي‌ها 35 سال با واقعيت انقلاب اسلامي جنگيدند و مشکلاتي ايجاد کردند و پرونده هسته‌اي را به وجود آوردند اما ايران اين سختي‌ها را در خود هضم و آنها را تبديل به قدرت کرد.

لزوم مقاومت و استقامت در درون

وي با تاکيد بر لزوم مقاومت و استقامت در درون تاكيد کرد: هر چه اجتماع ما قويتر، منسجم‌تر و هدف‌دارتر باشد ما در مقابل اين دسيسه بين‌المللي موفق‌تريم و هر چه متفرق‌تر باشيم، نمي‌توانيم به سادگي توفيق پيدا کنيم و هر وقت در مسائلي مثل دفاع مقدس متحد بوديم موفق شديم اما به محض تفرق در ما تزلزل ايجاد شد. رئيس مجلس همچنين با تاکيد بر اين که مصاف امروز بين‌المللي نياز به همگرايي دارد، افزود: تفرقه سبب مي‌شود شيطان بتواند امت اسلامي را بي‌خاصيت کند،اين مشکلي است که ما سال‌ها داريم، تعداد مسلمان‌ها کم نيست اما چرا بعد از جنگ جهاني دوم کشورهاي ديگر بر مسلمان‌ها غلبه پيدا کردند.

لاريجاني وحدت را پيام امام (ره) در انقلاب اسلامي دانست و گفت:‌ ما در اين مصاف هم احتياج به وحدت داريم، کشوري که راهنما و پيشواي بزرگي دارد نبايد درونش دغدغه اين مسائل باشد، رهبري معظم انقلاب يک رهبري جامع دارد و ما بايد اين شاخص را مبنا قرار دهيم و بر اساس اين مبنا حرکت کنيم.

رئيس مجلس داشتن رهبران بزرگ بعد از انقلاب را از عوامل توفيق ملت ايران دانست و تاكيد کرد: داشتن رهبري عادل، فهيم و مجاهد بسيار با ارزش است و خيلي از کشورها چون اين نعمت را ندارند متفرق هستند بنابراين ما بايد قدر اين نعمت را بدانيم. وي با اشاره به برخي مسائل منطقه، گفت: در منطقه هم ناخالصي زياد است و هم پرتحرکي، لذا در مقابل اين موج بدلي بايد استقامت داشت، اين آدم‌کشي جديدي که در منطقه به راه افتاده است پديده‌اي زشت و بد سيما براي مسلمانان‌هاست اما چون اينها از حقيقت تهي هستند مثل کف روي آبند.

کليد حل مشکلات اقتصادي

رئيس مجلس در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برخي مشکلات اقتصادي کشور، يادآور شد: برخي از اين مشکلات ريشه‌اي و برخي تحريم‌ها به آن اضافه شده است.برخي مسائل هم سليقه مديريتي بوده که به اينجا رسيده است، اما سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي که رهبري آن را ابلاغ کردند کليد راه است و بايد محقق شود، نکته مهم آن هم رونق توليد در کشور و مردمي شدن اقتصاد است.

لاريجاني يادآور شد: نه اقتصاد دولتي توانست توان ملي کشور را بسيج کند و نه شرکت‌هاي دولتي که زماني برجسته شدند. بسيج مي‌تواند کارهاي خوبي در اين زمينه داشته باشد. اقتصاد مقاومتي هم صرفا به شکل بخشنامه‌اي قابل حل نيست البته دولت بايد بسترهاي لازم براي آن را فراهم کند.

رئيس مجلس توسعه نيافتن روستاها را از مشکلات کشور برشمرد و گفت: البته زيرساخت‌ها مثل آب، برق، گاز و تلفن توسعه يافته است ،اما چرخه اقتصاد در روستاها نمي‌چرخد و نياز به کارآفريني و سرمايه‌گذاري تکميلي در آنجا وجود دارد. در اينجا احتياج است که به راهنمايي بيايد چرا که واقعا روستاهاي ايران احتياج به تئوري توسعه ملي دارند؟

وي با تاکيد بر اين که چرخه اقتصادي روستاها بايد از نظر توليد کشاورزي با صنايع تکميلي همراه شود، گفت: کارآفريني در بخش کشاورزي و صنعت در روستاها سبب مي‌شود ملت توانمند شود و اگر بسيج مي‌خواهد چالش مهم کشور را مدنظر قرار دهد موضوع کارآفريني است که رونق توليد را در پي دارد.

رئيس مجلس در بخش ديگري از اظهارات خود با تاکيد بر لزوم سرمايه‌گذاري در بخش آموزش، اظهار داشت: اين کار سبب اصلاح فرهنگ کشور در درازمدت خواهد شد. آموزش جمع‌آوري علم و شکوفا کردن نيست بلکه شکوفا شدن است و افراد بايد توانمند شوند. ما بايد جرياني از افراد متعهد به وجود بياوريم که ايران آينده را سامان دهند.

لاريجاني همچنين گفت: اگر مي‌خواهيم در کشور کار فرهنگي کنيم و انحرافاتي که در کشور به وجود آمده است، حاصل نشود بايد بدانيم اسلامي که در دست ماست به خاطر تفقهي است که مجتهدين کرده‌اند، تفقه در دين هم راه و روش دارد و راهش همان است که حوزه‌هاي علميه و روحانيون دنبال مي‌کنند.

رئيس مجلس با ابراز اميدواري نسبت به موفقيت بسيج در ماموريت‌هاي آينده اش، تاكيد کرد: اميدواريم بسيج امت را بيدار کند، دشمن را نشان بدهد، انسجام داخلي را حفظ کند و حرکت‌هاي فرهنگي، علمي، اقتصادي و جريان زنده و پويايي را سامان دهد.

جنگ غزه، 17 شهريور انقلاب اسلامي

رئيس سازمان بسيج مستضعفين هم در اين مراسم گفت: همچنان كه واقعه 17 شهريور پليد بودن رژيم شاه را براي كند ذهن ترين و ديرباورترين افراد ثابت كرد؛ با جنگ غزه هم سفاك بودن رژيم صهيونيستي و استكبار براي مردم جهان ثابت شد و در حقيقت جنگ غزه 17 شهريور انقلاب جهاني اسلام بود.

سردار محمدرضا نقدي با تبريك پيروزي مردم غزه گفت: پيروزي بزرگ مقاومت كه نمادي از مظلوميت و اقتدار بود يكبار ديگر استحكام انديشه ها و نظرات امام بزرگوار را روشن كرد.

وي همچنين روابط عمومي در بسيج را كاري بسيار سخت دانست و يادآور شد: بسيج يك پديده منحصر به فرد در دنياست و نمونه ديگري ندارد، به گونه اي كه حتي قلم و بيان شيوا و رساي امام راحل براي وصف بسيج، به فرمايش امام خميني(ره) قلم شكسته مي شود و رهبر معظم انقلاب هم بسيج را حقيقتي شبيه به افسانه ها ذكر مي كنند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين دليل سختي كار در روابط عمومي بسيج را اخلاص دانست و تاكيد كرد: بسيج مقام اخلاص است و فقط خدا و رسول و مومنان مي توانند اخلاص را درك و ضبط كنند، بسياري از اقداماتي كه بسيج انجام مي‌دهد قابل بيان نيست و همين كار را براي روابط عمومي بسيج سخت و دشوار كرده است.

وي درباره دلايل ديگر سختي كار روابط عمومي در بسيج تاكيد كرد: گستردگي و تنوع اقدامات و فعاليت هاي بسيجيان بسيار زياد است، همچون خدمات بسيج جامعه پزشكي در نقاط مرزي به مردم، سازندگي جوانان در روستاهاي محروم در اقصي نقاط كشور، آمادگي براي برگزاري رزمايش ها، اقدامات فرهنگي و علمي بسيجيان در سراسر كشور، ايجاد اشتغال و كمك به اقتصاد مقاومتي و توليد ملي كه امروز به همت بسيجيان در حال انجام است.

در پايان اين مراسم از مديران اسبق و پيشکسوتان روابط عمومي بسيج و رسانه‌هاي فعال در اين حوزه با حضور رئيس مجلس و رئيس سازمان بسيج مستضعفين تقدير شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 12 شهريور 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode