ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 شهريور 1393     |     کد : 77412

نمي‌توانيم دروازه‌هاي دنيا را به روي جوانان ببنديم

رئيس جمهوري با اشاره به اينکه آمار و محاسبات سه ماه نخست امسال نشان مي دهد که کشور در حال عبور از رکود است، از برداشته شدن نخستين گامهاي رونق اقتصادي تا پايان سال خبر داد .


رئيس جمهوري در مراسم روز جهاني مساجد:
نمي‌توانيم دروازه‌هاي دنيا را به روي جوانان ببنديم


رئيس جمهوري با اشاره به اينکه آمار و محاسبات سه ماه نخست امسال نشان مي دهد که کشور در حال عبور از رکود است، از برداشته شدن نخستين گامهاي رونق اقتصادي تا پايان سال خبر داد .

به گزارش خبرنگار اطلاعات، حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني صبح ديروز در اجلاس روز جهاني مساجد در جمع ائمه جماعات تهران افزود:اگر بتوانيم تورم را تا پايان سال به زير 20 درصد برسانيم که خواهيم توانست، بدان معنا است که مردم و خادمان آنها پس از گذشت يک و نيم سال از عمر دولت کاري کردند که در تاريخ کشورهاي دنيا در حالت تحريم بي نظير است که اين فقط درسايه تلاش ، وحدت و حضور مردم در صحنه و در راس آنها علما و انديشمندان انجام

شده است .وي با تاکيد بر اينکه روحانيت بايد مردم را تشويق کنند تا به حماسه اقتصادي دست يابيم ، گفت:البته تا حماسه اقتصادي هنوز فاصله داريم. اما گامهايي برداشته شده است.

رئيس جمهوري با اشاره به اينکه امروز نمي توان دروازه هاي دنيا را به روي نسل جوان ببنديم.زيرا جهان امروز پراز وسايل ارتباطي جديد است که شرايط جديدي را پيش روي ما گذاشته است ،تصريح کرد: اگر امروز هم به نسل هاي بالاتر تلفن همراه نرويم، فردا قطعا خواهيم رفت.

وي اظهارداشت: امروز روابط با دنياي علم به وسيله اينترنت صورت مي گيرد و اگر کسي کاربرد آن را نداند، نمي توان به او دانشجو گفت و حق ورود به دانشگاه را ندارد؛ چه رسد به عالم و دانشمند شدن. بنابراين نمي توانيم اينترنت را کنار بگذاريم. اما استفاده از اين ابزار نياز به هدايت و آموزش نسل جوان دارد که اين هدايت فرهنگي بر دوش علما و روحانيت است و دولت هم در اين زمينه کمک خواهد کرد.

روحاني با تاکيد براينکه بار اصلي فهم دين و تبيين آن در دنيا و شرايط امروز بر دوش علما است ،اظهار داشت: به دليل شرايط و فضاي دنياي ارتباطي، امروز بار سنگيني بر دوش ما است. چرا که دشمن با هجمه به ما پيش از تسلط بر سرزمين و منابع ما ، افکار و اذهان ما به ويژه نسل جوان را مورد هدف قرار

مي دهد و کسي که بايد با آن مقابله کند، روحانيت است.

رئيس جمهوري دولت يازدهم با تاکيد بر اينکه بايد به عمارت مسجد پرداخت و اين عمارت آجر و کاشي نيست. بلکه جاذبه فرهنگ و تعليم گري مسجد است، افزود : در مسجد بايد به روي همگان از فقير و غني و از هر جناح باز باشد و اين جاذبه را بايد علماي مساجد ايجاد کنند.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه ما نياز به توليد و توسعه داريم و سال هم سال توسعه و فرهنگ است، افزود: اقتصاد بدون فرهنگ رونق

نمي گيرد و فرهنگ هم بدون مسجد رونق ندارد. پس روحانيون بايد وجدان کاري را در افراد به وجود آورند و نسل جوان را دعوت به کار و تلاش کنند چرا که کار در تمامي شرايط افتخار است .

رئيس جمهوري تصريح کرد : دولت و مردم با هدايت رهبري و حمايت روحانيت در اقتصاد، فرهنگ و سياست خارجي گام هايي برداشته است که بايد آن را پيش ببرد و خوشحاليم مي توانيم ادعا کنيم که در حال گذر از رکود هستيم.

رئيس دولت تدبير و اميد در ادامه با اشاره به اينکه امروز منطقه ما مشکلات و شرايط خاصي دارد و اسلام از هميشه غريب تر است و به نام اسلام مردم را مي کشند و مساجد را تخريب مي کنند ، اظهار داشت: يک مشت نادان و سران مزدور، مسير اسلام هراسي را که هدف استکبار است ،تقويت و مسجد و کليسا را تخريب مي کنند و اگر ايستادگي نباشد، جاهلان و متجاوزان به هيچ چيز رحم

نمي کنند .بنابراين امروز شرايط اين است و بار رسالت روحانيون سنگين تر است.

روحاني در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: بيانات و اعلاميه‌هاي امام(ره) قول سديد بود و امروز هم قول و کلام رهبري معظم انقلاب قولي سديد است. همچنين قول روحانيتي که در مسير اسلام راستين قرار دارد، قول سديد است و قول سديد فقط قول صدق نيست، بلکه بالاتر از آن است. سديد به معناي قصد و ميانه‌روي است و قول صدق، تاثيرگذار، استوار، محکم و توام با ميانه‌روي قلمداد مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينکه امروز نسل جوان ما نياز به چنين قولي دارد، گفت: ما نمي‌توانيم دروازه‌هاي دنيا را به روي نسل جوانمان ببنديم.

اين درست است که مي‌گويند نسل جوان را بايد از آب مسموم و يا هواي مسموم بر حذر داشت. اما چه کنيم که هوا آنچنان آلوده است که فقط با ماسک قوي مي‌توان در برابر اين آلودگي ايستاد.

روحاني با بيان اين که نسل جوان ما نياز به توان و قدرت ايستادگي در برابر فضاهاي آلوده را دارد، افزود: امام (ره)در کنار نهضت و انقلاب، فقه و بينش هم داشتند و به طور کلي براي ما ارمغان‌هاي بزرگي آوردند که يکي از اين ارمغان‌ها، ارمغان زمان و مکان در اجتهاد پوياي جواهري بوده است.روحاني گفت: امروز ما در کشوري هستيم که ام‌القرا است و مرکزي براي پرچم اسلام خواهي و عدالت خواهي است، در چنين کشوري همه بايد دست به دست هم دهيم.وي تاثيرگذاري مساجد در سياست سازي و در سياست گذاري را مثمر ثمر خواند و گفت: ما بايد از افکار، انديشه‌ها و طراحي علما و ائمه جماعات، سخنرانان ، خطبا و استادان استفاده و براي اين موضوع سازوکاري را پيش بيني کنيم.امام جماعتي که در شبانه روز با دهها و گاهي با صدها نفر مواجه مي‌شود و درد و دل‌هاي آنها را مي‌شنود، به راحتي مي تواند مشکلات را بيان کند و به تبيين راه‌حل‌هاي مورد نظر هم بپردازد.رئيس جمهوري در ادامه صحبت‌هاي خود با تاکيد دوباره بر اين که ما چيزي به نام دولت و مردم نداريم چرا که همه در کنار هم هستيم، افزود: هر کسي مسئوليتي دارد که بايد آن را انجام دهد تا بدين شکل همه به سمت هدف نهايي برويم و انشاء‌الله اين دولت ‌وعده‌هايي را که به مردم داده است ، عملي خواهد کرد.

روحاني در ادامه سخنان خود بامورد توجه قرار دادن برخي مسائل مربوط به حوزه‌ سياست خارجي اظهار داشت:روزي نماينده‌ ايران در سازمان ملل متحد طرحي را براي مبارزه با خشونت و افراطي‌گري ارائه داد و خداوند هم شرايط آن را فراهم کرد تا ظرف چند ماه اين طرح با اجماع در مجمع عمومي سازمان ملل به تصويب رسيد و حتي مخالفان با آن در موقع راي گيري جرات تقاضاي راي نکردند که اين خود موفقيت ملت ايران قلمداد مي‌شود و نشان مي‌دهد عليرغم گفته‌ صهيونيست‌ها، اسلام و ايران به دنبال خشونت نيست. مسير ما مسير اعتدال است و ما امت وسط و ميانه‌ايم.

ما نه افراط راست و نه افراط چپيم.

روحاني با بيان اينکه ما در سياست خارجي از برخي از مشکلات عبور کرده‌ايم،تصريح کرد: البته مشکلات ديگري پيش رو داريم که اميدواريم با همه‌ توان از اين مشکلات عبور کنيم.

رئيس جمهوري همچنين روز جهاني مسجد را روز تجليل از مکان عبادت مومنان و مخلصان دانست و افزود : امروز روز تجليل از مکاني است که همواره مرکز هدايت مردم و شروع حرکت‌هاي مردمي و نهضت‌ها و انقلاب‌ها به نفع مردم و جامعه بوده است.

وي گفت: مردم و روحانيت همواره دو عنوان و مفهومي بوده‌اند که در کنار هم ديده مي‌شدند و ديده مي‌شوند و کدام مسجد بدون روحاني و عالم مي تواند کارکرد خود را داشته باشد و کدام عالم و روحاني است که بدون مسجد جايگاه مناسبي براي بيان سخن حق دارد.

وي با بيان اين که روحانيت وظيفه و رسالت سنگيني بردوش داشته و امروز رسالتش سخت‌تر و سنگين‌تر است، گفت: اگر انقلاب اسلامي در برابر تمامي دسيسه‌ها و توطئه‌ها به ثمر رسيد بااميدي بود که روحانيت در دل مردم به وجود آورد و آن اميد را تا پيروزي انقلاب زنده نگاه داشت.وي خاطر نشان کرد:اگر اتصال روحانيت از يک سمت به قرآن و شريعت و دين مبين اسلام و از سمت ديگر به مردم نبود، انقلاب پيروز نمي‌شد؛ ضمن اين که در جنگ تحميلي هم ما به پيروزي نمي‌رسيديم و نمي‌توانستيم امروز در برابر توطئه استکبار جهاني بايستيم و مقاومت کنيم.

رئيس جمهور اضافه کرد: اگر روحانيت و مرجعيت نبود، امروز شاهد امنيت نسبي در سرزمين عراق هم نبوديم.

همچنين اگر روحانيت، امام و رهبري معظم و فرياد روحانيت شيعه و سني نبود، امروز غزه همانند سرو، سربلند و شاداب در برابر اشغالگران قرار نمي‌گرفت.رئيس جمهوري در سخنان پاياني خود با اشاره به اهميت مسجد‌الاقصي اظهار داشت: قدس و مسجدالاقصي محبوب همه ما و مقصد نهايي تمامي مسلمانان براي اقامه‌ نماز است و جهان اسلام و مسلمانان و در رأس آن روحانيت نخواهند گذاشت قبله نخست مسلمانان در اشغال غاصبان و متجاوزان

باقي بماند.

وي تاکيد کرد:دولت جمهوري اسلامي ايران مثل گذشته تمامي توان و امکان خود را براي نجات مسجد‌الاقصي و آزادي قبله نخست مسلمانان و براي کمک به ملت مظلوم فلسطين انجام خواهد داد و هر کمکي باشد از آن دريغ نخواهد کرد و مطمئنا پيروزي نهايي از آن مسلمانان خواهد بود.

رئيس جمهوري همچنين با ذکر نام آيت‌الله مهدوي کني در اين مراسم برايشان آرزوي شفا کرد و گفت:اميدواريم اين شخصيت به سلامت به جمع روحانيت و جامعه باز گردد.


نوشته شده در   سه شنبه 11 شهريور 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode