ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 5 شهريور 1393     |     کد : 77144

پيروزي مقاومت فلسطين در جنگ 50 روزه

شمار شهداي تجاوز به غزه به 2135 تن رسيد...


رژيم صهيونيستي آتش‌بس دائم را پذيرفت
پيروزي مقاومت فلسطين در جنگ 50 روزه
شمار شهداي تجاوز به غزه به 2135 تن رسيد


سرويس خارجي: گروههاي مقاومت فلسطيني و رژيم صهيونيستي درخصوص آتش‌بس بلندمدت در نوار غزه به توافق رسيدند. جنبش هاي حماس و جهاد اسلامي فلسطين دستيابي به توافق آتش‌بس بلندمدت را تائيد کردند. قرار است مقامات مصري به زودي مفاد اين آتش بس را اعلام کنند. اسماعيل هنيه نخست‌وزير سابق دولت حماس و عضو بلندپايه اين جنبش نيز از پيروزي بزرگ مقاومت در مذاکرات آتش بس خبر داد.

حماس و جهاد اسلامي پيشتر کليت پيشنهاد آتش‌بس مصر را قابل قبول دانسته بودند اما اعلام کردند جزئيات اين طرح بايد مورد بررسي قرار گيرد.

«موسي ابومرزوق» از رهبران حماس گفته بود، حماس و جهاد اسلامي پيشنهاد آتش‌بس مصر را پذيرفته‌اند و منتظر پاسخ رژيم صهيونيستي هستند.

به گفته وي، نحوه تنظيم سند جديد مصر قابل قبول است. پيش از اين منابع مصري گفته بودند، گروه‌هاي فلسطيني با پیشنهاد آتش‌بس مصر موافقت کرده‌اند.

پیشنهاد مصر شامل بازگشایی گذرگاه مرزی رفح برای عبور کالا و گسترش منطقه صید غزه به شش مایل است. به گفته منابع مصری، این پیشنهاد در اختیار رژیم صهیونیستی نیز قرار گرفته است و مقامات اسرائیلی پذیرش اولیه آن را اعلام کرده بودند.

این در حالی است که،همزمان با اعلام آتش بس در غزه و پیروزی مقاومت فلسطین، از بلندگوی تمامی مساجد باریکه غزه صدای تکبیر و شادی بلند شد و مردم،مراسم جشن پیروزی را در خیابان‌های غزه برگزار کردند.

در این حال دیپلمات‌ها نیز اعلام کرده بودند آمریکا پیش‌نویس خود را برای صدور قطعنامه‌ای در سازمان ملل با هدف برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در نوار غزه تدوین کرده و با طرف‌های اروپایی و اردن در حال تدوین متن مشترک است.

از طرفی در حالی که جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس در پنجاهمین روز درگیری‌ها ادامه دارد، «جان آلن» ژنرال بازنشسته آمریکایی برای بررسی آغاز مجدد مذاکرات صلح اسرائیل با فلسطینی‌ها، وارد سرزمینهای اشغالی شد و با مقامات اسرائیلی دیدار کرد. جان آلن، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان بدون اعلام قبلی وارد اراضی اشغالی شد. او قبلا در تهیه طرح آمریکا برای ترتیبات امنیتی در دره اردن نقش داشته است که طبق گزارش‌ها، اسرائیل و تشکیلات خودگردان، هر دو، آن را رد کردند.

پاسخ موشکی مقاومت

مقاومت فلسطین در واکنش به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه، مناطق مختلف اسرائیل را هدف حملات موشکی خود قرار داد. برخورد یک موشک مقاومت به شهر عسقلان منجر به زخمی شدن ۵۱ اسرائیلی شد و به برخی منازل آسیب وارد کرد. شهرداری عسقلان در این باره گفت: موشکی که پرتاب شد جدید بود و خرابی‌های بسیاری بر جای گذاشت. گردانهای قسام شاخه نظامی حماس همچنین تل‌آویو و حیفا را نیز مورد حمله موشکی قرار داد. درعین حال به دنبال حملات موشکی گروههای مقاومت به اراضی اشغالی، منابع اسرائیلی از تعطیلی فرودگاه بن گوریون و به تعلیق در آمدن همه پروازها خبر دادند.

از طرفی مقاومت فلسطین اعلام کرد در حمله راکتی گردان های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس به پایگاه ناحل عوز، «بنی گانتس» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شد. گفته می شود رژیم صهیونیستی سعی می کند مانع از انتشار این خبر شود زیرا بنی گانتس فرد دوم ارتش پس از موشه یالون وزیر جنگ اشغالگران قدس است. گردان های قسام در پاسخ به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در باریکه غزه ، 15 راکت به پایگاه نظامی ناحل عوز شلیک کرد که بر اثر این حمله، چند نظامی رژیم صهیونیستی بشدت مجروح شدند. مقاومت فلسطین اعلام کرد بنی گانتس یکی از مجروحان این حمله است.

شهادت 17 خبرنگار

با شهادت یک خبرنگار فلسطینی دیگر، شمار شهدای خبرنگار در نوار غزه از آغاز حمله به این منطقه به ۱۷ نفر رسید. همچنین این رژیم در این مدت 102 اقدام ضد حقوقی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی انجام داده است. از سویی حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد و در تازه ترین حمله که به یک مرکز تجاری در محله النصر در شمال غزه صورت گرفت دست کم دو فلسطینی شهید و 20 نفر نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد شمار قربانیان جنگ غزه به 2135 شهید افزایش یافته است. وزارت اوقاف فلسطین هم با صدور بیانیه ای از ویرانی کامل 71 مسجد در نتیجه حملات پنجاه روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر داد. در پی این حملات به 200 مسجد نیز آسیب جزئی وارد شده است. در تجاوزهای رژیم صهیونیستی 24 ساختمان وقفی، 12 قبرستان و چندین مرکز دینی دیگر نیز در غزه هدف حمله قرار گرفته است.

ازطرفي منزل نافذعزام از رهبران مقاومت فلسطين هدف حمله رژیم صهيونيستي قرارگرفت و تخريب شد.

خبر دیگر اینکه رژیم صهیونیستی در ادامه موج بازداشت‌های روزانه خود در کرانه باختری، هشت تن از فعالان بارز فلسطینی در جنین و نابلس را دستگیر کرد. افراد بازداشتی از جمله اسرای آزاد شده هستند که سابقه چند سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی را دارند. این افراد پس از یورش ماموران رژیم صهیونیستی به خانه‌هایشان و تفتیش آنها بازداشت شدند.

از سویی وزارت کشور دولت آشتی ملی فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوز به نوار غزه معادل شش بمب هسته ای، مهمات بر سر مردم بیگناه ریخته کرده است.

در چنین شرایطی دبیر کل سازمان ملل ضمن محکومیت حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه، گفت: طرفین باید برای دستیابی به آتش‌بسی بلندمدت، بار دیگر به قاهره بازگردند.

بان‌کی‌مون حملات رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه را نقض قوانین انسانی خواند و گفت بارها به شدیدترین لحن ممکن حملات به غیرنظامیان و زیرساخت‌های نوار غزه را محکوم کرده است. وی گفت: تراژدی فاجعه‌باری که در غزه می‌گذرد، غیرقابل قبول است. درتحولی دیگر مردم جنگ زده غزه کمپین "چالش سطل یخ" را که در حمایت از بیماران "ای ال اس" است، به کمپین "چالش سطل خاک" تبدیل کردند. چالش سطل یخ در حمایت از بیماران ای ال اس به راه افتاده است. بیماری ای ال اس یک بیماری بد خیم در سلسله اعصاب رابط مغز و ماهیچه‌ها است. در جریان چالش سطل یخ افراد مشهوری از بیل گیتس گرفته تا دیوید بکهام شرکت و هر کدام دوستان خود را برای این چالش نامزد کرده اند.

ایمن العالول، جوان ساکن غزه در ویدیوی خود گفت: من باید کاری انجام می‌دادم و پیام غزه را به تمامی جهان ارسال می کردم. اینجا پیدا کردن آب بسیار مهمتر از آن است که بخواهیم آن را روی سرمان بریزیم و اگر آب را بتوان پیدا کرد، منجمد کردن آن کار دشواری است.

وی گفت: به این دلیل تصمیم گرفته است تا به جای آب از بقایای ساختمان‌های ویران شده استفاده کند و آن را روی سر خود بریزد.


نوشته شده در   چهارشنبه 5 شهريور 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode