ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 5 شهريور 1393     |     کد : 77140

برتری ایرانیان مقیم مالزی‌، در بخش شعر و خاطره‌نویسی جشنواره امام رضا(ع)

مالزی، با دریافت مقام اول شعر و دوم خاطره‌نویسی در بخش شعر و خاطره‌نویسی جشنواره امام رضا (ع) از سایر کشورها پیشی گرفت.

با دریافت دو مقام اول شعر و دوم خاطره
برتری ایرانیان مقیم مالزی‌، در بخش شعر و خاطره‌نویسی جشنواره امام رضا(ع)

مالزی، با دریافت مقام اول شعر و دوم خاطره‌نویسی در بخش شعر و خاطره‌نویسی جشنواره امام رضا (ع) از سایر کشورها پیشی گرفت.
در بخش شعر، شمس‌الله قنبری از مالزی، زینب موسائی از استرالیا و مجید مرادی از لبنان، به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش خاطره‌نویسی هم محمود ظهیری از چین، عباس نژاد راوی از مالزی و بهجت یاحقی از روسیه به ترتیب اول تا سوم شدند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اسامی برندگان مسابقه‌ی شعر و خاطره‌نویسی جشنواره‌ی جهانی امام رضا(ع)، ویژه‌ی ایرانیان خارج از کشور را اعلام کرد.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خبری ظهر دیروز، که به مناسبت فرارسیدن هفته‌ی دولت و آغاز دهه‌ی کرامت، به منظور اعلام برنامه‌های بخش بین‌الملل جشنواره‌ی امام رضا (ع) برگزار شد، برندگان مسابقه‌ی خاطره‌نویسی و شعر این سازمان که در راستای برگزاری جشنواره‌ی جهانی امام رضا (ع) برگزار شده است را معرفی کرد.
ابراهیمی‌ترکمان گفت: برگزاری مسابقه‌ی خاطره‌نویسی و شعر با موضوع امام رضا (ع) ویژه‌ی ایرانیان خارج کشور، جزو کارهای ویژه‌ی امسال در بخش بین‌الملل جشنواره‌ی امام رضا (ع) بود که توسط اداره کل ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی، مراحل آن برگزار شد و در هر بخش آن سه نفر برگزیده شدند.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در معرفی برندگان این مسابقات اظهار کرد: در بخش شعر، شمس‌الله قنبری از مالزی، زینب موسائی از استرالیا و مجید مرادی از لبنان، به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش خاطره‌نویسی هم محمود ظهیری از چین، عباس نژاد راوی از مالزی و بهجت یاحقی از روسیه به ترتیب اول تا سوم شدند.
وی افزود: به نفرات اول هزار دلار، نفرات دوم 500 دلار و نفرات سوم هم 300 دلار جایزه از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تعلق گرفت.
* برگزیدگان نهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی معرفی شدند
سعیده مولوی زاده از تهران، هادی فردوسی از فارس، نیره هاشمی از خراسان رضوی شاعران برتر شناخته و در بخش داستان، منصور استرکی از لرستان، فریبا داودآبادی از مرکزی و امید مردانی از چهارمحال و بختیاری داستان نویسان برتر جشنواره و زهرا یکه فلاح از قزوین و زینب سنچولی از گلستان و نسیم نوروزی از اصفهان قطعات برتر ادبی را نوشته‌اند.
داوری آثار رسیده به دبیرخانه نهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی در شهرکرد پایان یافت. در این جشنواره 27 برگزیده در 3 گروه سنی معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری،»جواد کارگران» اظهار داشت:با اعلام رای داوران، برگزیدگان نهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی در سه مقطع سنی کودک ،نوجوان و بزرگسال،در بخش های شعر، داستان و قطعه ادبی اعلام شدند.
وی اشاعه فرهنگ منور رضوی را مهم ترین هدف از برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین، تجلیل از پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و کمک به انتشار گسترده این آثار از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با معرفی برگزیدگان کودک این جشنواره بیان داشت: در بخش شعر امیر حسن ابراهیمی خبیر از تهران،محمد صدرا ابراهیمی خبیر از تهران و سیده سحر کاظمی از چهارمحال و بختیاری مقام اول تا سوم را کسب کردند.
وی اضافه کرد: در هیمن گروه و در بخش داستان،امیر برخیا معصومی از کهکیلویه وبویر احمد ،امیر حسن سلمانی از گلستان و ریحانه شیرانی از چهارمحال و بختیاری مقام کسب نمودند.
کارگران با اشاره به برگزیدگان قطعه ادبی این گروه سنی گفت: زینب مشتاقی از مرکزی،عارفه صباغی از خراسان جنوبی و آریا جوانمهر از گلستان در بخش قطعه ادبی اول تا سوم شدند.
دبیر جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی بیان داشت: در بخش شعر و در گروه سنی نوجوان  علی مردانی از آذربایجان غربی ،طاها ارجونی از گلستان و ستاره رفیعیان از گیلان مقام های اول تا سوم شدند.
کارگران با تقدیر از نوجوانان برتر این جشنواره گفت: زینب دلاور از اصفهان،سیده فاطمه قریشی نیا از اردبیل و سارا نظری از چهارمحال و بختیاری نوجوانان برگزیده این جشنواره در بخش داستان معرفی شدند.
وی بیان داشت: رضا داود آبادی از مرکزی،مطهره اقبالی نیا از چهارمحال و بختیاری و سودا فکور از اردبیل در بخش قطعه ادبی برتر شدند.
وی با اشاره به برگزیدگان بزرگسال این جشنواره گفت: سعیده مولوی زاده از تهران، هادی فردوسی از فارس، نیره هاشمی از خراسان رضوی شاعران برتر شناخته و در بخش داستان، منصور استرکی از لرستان، فریبا داودآبادی از مرکزی و امید مردانی از چهارمحال و بختیاری داستان نویسان برتر جشنواره و زهرا یکه فلاح از قزوین و زینب سنچولی از گلستان و نسیم نوروزی از اصفهان قطعات برتر ادبی را نوشته‌اند.
کارگران خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های لازم شرایط مناسبی برای برگزاری رچه بهتر این جشنواره فراهم شده است.
مراسم پایانی نهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی 11 شهریور همزمان با دهه کرامت برگزار و طی مراسمی با حضور برخی از برگزیدگان  از 27اثربرتر این جشنواره تجلیل خواهد شد.
نهمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی با  1500 اثر و مشارکت800 هنرمند برگزارشد.


نوشته شده در   چهارشنبه 5 شهريور 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode