ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 1 شهريور 1393     |     کد : 76966

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) کارخود را آغاز کرد

کاروان نمادین رضوی همراه با پرچم مقدس حرم مطهر ثامن‌الحجج، پیش از ظهر دیروز از یادمان شهدای شلمچه حرکت خود را آغاز کرد تا با طی‌کردن مسیر ۲۰۰۰ کیلومتری «جاده ولایت»، خود را به مشهدالرضا(ع) برساند.

با پیام وزیر ارشاد و حرکت نمادین کاروان حضرت ثامن الحجج، علی‌بن موسی(ع)
جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) کارخود را آغاز کرد

کاروان نمادین رضوی همراه با پرچم مقدس حرم مطهر ثامن‌الحجج، پیش از ظهر دیروز از یادمان شهدای شلمچه حرکت خود را آغاز کرد تا با طی‌کردن مسیر ۲۰۰۰ کیلومتری «جاده ولایت»، خود را به مشهدالرضا(ع) برساند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، 25 ذی‌القعده سال 200 هجری قمری زمان حرکت کاروان امام رضا (ع) از مدینه به مقصد مرو بود که امام در این مسیر از مرز شلمجه وارد خرمشهر و خاک کشورمان شد که از این رو می توان خرمشهر را دروازه ورود تشیع به ایران نامید.
ورود نمادین کاروان  امام رضا (ع) که بر اساس روایات تاریخی و با استفاده از کاروان های شتر و لباس ها و لوازمات متناسب با آن دوره بازسازی شده، به مرز شلمچه و استقبال بی نظیر مردم از این کاروان نمادین از جلوه های ویژه این مراسم است.
ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) در شهرستان خرمشهر ، به صورت زنده از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شد
این مراسم توسط شبکه الکوثر و همچنین شبکه بین المللی الاهواز نیز پوشش تصویری داده می‌شد.
به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به کشورمان،‌ پیش از ظهر امروز با حضور پرشور مردم و مسئولان در مرز شلمچه برگزار شد.
* قلب ایران
در خراسان می‌تپد
* پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آئین آغاز دوزادهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آیین آغاز دوزادهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) توسط همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارزشاد اسلامی خوزستان قرائت شد.
در ابتدای این پیام آمده است: ایران دیرینه ما گوهری آسمانی در سینه دارد، قلبی تپنده که شریان‌هایش آب حیات را به جای جای ایران از کوچک‌ترین روستاها تا بزرگترین شهرها می‌فرستد. قلب ایران در خراسان می‌تپد و رشته‌های الفت و ارادت به ساحت رضوی را در همه‌جا می‌گستراند تا درک معرفت معارف آستان علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در همه مرزها میسر شود و ظرفیت‌های نهفته را شکوفا ساخت.

* در سایه‌سار درخت تناور جشنواره امام رضا(ع) هزاران ادیب و هنرمند سر برآورده‌اند
در بخش دیگری از این پیام می‌خوانیم: بی‌تردید جشنواره امام رضا(ع) نهال طیبه‌ای است که در دوازدهمین دوره خود تبدیل به درخت تناوری شده که در سایه‌سار آن هزاران ادیب و هنرمند سر برآورده‌اند که هر کدام مایه تفاخر این مرز و بوم هستند و این همه از عنایات ویژه حضرت ثامن‌الحجج و کوشش خالصانه و بی‌شائبه دست‌اندرکاران و برگزار کنندگان جشنواره است.


نوشته شده در   شنبه 1 شهريور 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode