ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 مرداد 1393     |     کد : 76845

چشم‌انداز آينده كشور كاملاً اميدبخش است

تورم تا پايان امسال به زير 20 درصد خواهد رسيد...

رئيس جمهوري در جمع مردم اردبيل:
چشم‌انداز آينده كشور كاملاً اميدبخش است
تورم تا پايان امسال به زير 20 درصد خواهد رسيد


رئيس جمهوري گفت: آغاز امسال اعلام کردم که پايان سال 93 تورم ما به 25 درصد خواهد رسيد؛ امروز در محضر مردم شريف ارديبل اعلام مي کنم که پايان سال ، تورم به زير 20 درصد خواهد رسيد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و‌المسلمين حسن روحاني روز گذشته در جمع پرشور مردم اردبيل در ورزشگاه اين شهر افزود: مي دانيد که در سال گذشته کشور ما با تورم بسيار شديد و سرسام آور بالاي 40 درصد مواجه بود و در شرايط رکود عميق کار دولت يازدهم آغاز شد.

وي اظهار داشت: در آغاز دولت در برنامه‌اي در صدا و سيما به مردم گفتم که تا پايان سال 92 تورم را به 35 درصد خواهيم رساند که اين کار به حول و قوه الهي انجام شد و تورم به 34 درصد رسيد کمتر از معيار و شاخصي که اعلام شده بود.

رئيس جمهوري به موضوع استيضاح دکترفرجي دانا اشاره کرد و گفت: در شرايطي که وزير دانشمند ومودب علوم ما براي استيضاح از طرف نمايندگان در مجلس حضور يافت ، دلم مي خواست در کنار وزير علوم باشم و با زبان صريح از اين دانشمند خدوم حمايت کنم.

رئيس جمهوري اضافه کرد: از نمايندگان استان اردبيل در مجلس شوراي اسلامي سپاسگزاري مي کنم .جايشان خالي است که به خاطر حمايت از دولت در مجلس شوراي اسلامي ماندند. روحاني تصريح کرد: دولت البته به راي مجلس شوراي اسلامي هرچه باشداحترام خواهد گذاشت، اما به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اعلام مي کنم امروز هرچه وحدت و اتحاد بيشتر باشد در دنياي پرآشوب امروز دشمنان ما ناراحت و دوستان ما در جهان خوشحال خواهند شد.

احياي اخلاق

رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع احياي اخلاق اشاره کرد و گفت: ما امروز در کشورمان شاهد ادب و احترام بخش هاي مختلف مردم با يکديگر هستيم.

روحاني به اقدامات انجام شده در احياي اخلاق در دولت تدبير و اميد اشاره کرد وافزود: امروز شاهد هستيم که روزنامه‌هايمان لحنشان متفاوت شده است ، گروه‌هاي سياسي نسبت به يکديگر با لحن آرام‌تري امروز سخن مي‌گويند.

رئيس دستگاه اجرايي ادامه داد: قواي سه‌گانه در کنار يکديگر با ادب و احترام و تعامل بيشتري زندگي مي کنند و بزرگان اين جامعه امروز مورد احترام هستند .

روحاني تصريح کرد: من در اينجا از يک عده محدودي که هنوز از اخلاق گذشته دست بر نداشته اند، خواهش مي کنم آن ها هم افراط را کنار بگذارند. ما همه برادريم، ما همه ايراني هستيم، ما همه مسلمانيم ، ما همه عاشق خاندان رسالتيم.

رئيس جمهوري خاطر نشان کرد: بايد همه ادب، احترام ، اخوت، مودت و برادري را از پيامبر بزرگ اسلام و خاندان رسالت بياموزيم و روز به روز صميمي تر باشيم. روحاني هم چنين به شرايط منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز شرايط منطقه، بي ثبات و ناآرام است. شما در عراق مي بينيد مردم ظالمانه زير تيغ جلاداني که متاسفانه به دروغ ادعاي اسلام مي کنند اما مزدور صهيونيست هستند قرار دارند، امروز مي‌بينيد ميليون‌ها عراقي اعم از کرد و سني آواره شده‌اند.

رئيس جمهوري ادامه داد: مردم در سوريه از خانه خود آواره هستند مي بينيد که جلادان، مردم مظلوم فلسطين و غزه را زير بمب ها و آتش گلوله هاي خود قرار داده اند.

روحاني با تاکيد بر اين که در اين شرايط حساس بايد يد واحده باشيم و به دنيا بگوييم ايران باثبات است و آرام، اضافه کرد: امروز مردم عراق چشمشان به دست شما مردم ايران است، مردم سوريه چشمشان به کمک شما مردم عزيز ايران است، مردم فلسطين چشم به دست شما مردم غيور و رشيد ايران زمين دارند وما خودمان بايد اتحاد خودمان را حفظ کنيم.

تخريب بناي تحريم

رئيس قوه مجريه اضافه کرد: من به شما مردم قول دادم که در اين دولت با جهان تعامل خواهيم کرد.هر کشور و دولتي که با ملت ايران دوست باشد، به حقوق ملت ايران احترام بگذارد ما هم دست دوستي به سوي او دراز مي کنيم.

روحاني تصريح کرد: اگر دولتي بخواهد به حقوق ملت ايران تعرض کند، به مسلمان‌هاي منطقه تعرض کند، پيداست که مردم مسلمان ايران قاطعانه در برابر متجاوزان ايستادگي خواهند کرد. اين ملت متحد و يکپارچه تحت هدايت‌هاي مقام معظم رهبري به رسالت و وظايف تاريخي خود عمل خواهد کرد.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي تاکيد کرد: ما با همسايگان روابط بسيار نزديکي داريم، از حقوق ملت ايران دفاع خواهيم کرد‌. ما ساختمان تحريم غلط و غير قانوني که دشمنان بنا کرده اند با همت مردم و هدايت و رهبري‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي اين بناي ظالمانه را تخريب خواهيم کرد.

روحاني با بيان اين که ما با ديپلمات‌هاي برجسته و با تجربه در برابر قدرت‌هاي جهان پاي ميز مذاکره مي نشينيم و از حقوق ملت دفاع مي‌کنيم، گفت: انشاء الله هم حق هسته‌اي خودمان را حفظ خواهيم کرد و هم رفاه را به زندگي مردم باز خواهيم گرداند.

رئيس جمهوري همچنين به ظرفيت‌هاي استان اردبيل اشاره کرد و گفت: استان اردبيل، استان آيت‌الله مقدس اردبيلي بزرگ، فقيه نامدار شيعه در قرن دهم هجري که همه به تربت پاکش التجا مي‌جويند، فقيه و مرجع تقليد آيت‌الله سيد عبدالکريم موسوي اردبيلي و استاد اخلاق مرحوم آيت الله مشکيني رضوان الله تعالي عليه است.

روحاني ادامه داد: اين استان شاهد عالم والا مقامي چون مرحوم آيت الله مروج بود، در نخستين سخنراني که بعد از انقلاب در سال 1358 به اردبيل آمدم مهمان اين عالم انقلابي بودم و ديدم که تا چه اندازه خدوم، مخلص و انقلابي است،.

رئيس جمهوري هم چنين ياد مرحوم موذن زاده اردبيلي را گرامي داشت و ادامه داد: هنوز صداي وي هم در موقع اذان به خصوص در ماه مبارک رمضان گوش ها را مي نوازد.

روحاني با بيان اين که بسياري از مداحان بزرگ و ورزشکاران مطرح از ديار شما هستند، اضافه کرد: سرداران بزرگ و نامي از اين ديار به پا خاستند و در راه شرف و دفاع از کشور به شهادت رسيدند. وي شبکه هاي آبياري و زهکشي را نخستين مساله استان اردبيل ذکر کرد و گفت: بزرگترين طرحي که دولت براي اين استان در مدت سه تا چهار سال آينده دارد، شبکه‌هاي آبياري است. وي افزود: امسال حدود 17 هزار هکتارتحت پوشش اين طرح قرارخواهد گرفت، سال آينده حدود 17 هزار هکتار، سال بعد 23 هزار و سال بعد 26 هزار هکتار و مجموعا بيش از 83 هزار هکتار در اين استان تحت پوشش شبکه هاي آبياري قرار خواهد گرفت.

رئيس جمهوري گفت: مجموعا براي کشور و شبکه هاي آبياري هشت ميليارد دلار در اين دولت مد نظر قرار داديم؛ البته طرح‌هاي ديگري هم هست. به گفته وي، اين طرح حدود 40 هزار فرصت شغلي مستقيم براي مردم استان ايجاد خواهد کرد و البته با صنايع جانبي ميزان اشتغال بسيار بيشتر خواهد شد.

رئيس جمهوري افزود: طرح دوم به پايان رساندن سد و شبکه گيوي خواهد بود، هم براي آب شرب و هم براي آب زراعي. اين طرح با استفاده از بودجه امسال و سال آينده و در شش ماهه دوم سال 94 به بهره‌برداري خواهد رسيد . اين طرح هم هشت هزار هکتار از اراضي زراعي و باغي را تحت پوشش خواهد داد.

روحاني ادامه داد: موضوع بعدي آبرساني به شهر اردبيل است، انشاءالله اجراي طرح سد يامچي در سال 95 به بهره برداري و به اتمام خواهد رسيد. وي گفت: طرح بعدي نيروگاه سبلان است که بخش بخار آن امروز کلنگ زده مي‌شودو با اجراي آن 480 مگا وات به توليد برق اضافه خواهد شد. رئيس جمهوري طرح بعدي را طرح راه آهن ميانه - اردبيل ذکر کرد و گفت: اين طرح نياز به بيش از 700 ميليارد تومان اعتبار دارد و بخشي از آن ارزي خواهد بود. طول راه آهن هم 175 کيلومتر خواهد بود. تا پايان اين دولت اين طرح اجرايي و عملياتي خواهد شد و در مدت چهار سال تا پنج سال آينده به اتمام خواهد رسيد. کار را از امسال با قدرت شروع خواهيم کرد.

وي طرح هاي دولت براي توسعه و عمران استان اردبيل را در مجموع 76 طرح ذکر کرد‌.

روحاني همچنين از طرح گردشگري در استان اردبيل سخن گفت و افزود: اين استان براي گردشگري هاي طبيعي و سلامت زمينه دارد. من از معاونت مربوطه در زمينه گردشگري خواستم طرح جامع گردشگري را به دولت ارائه کند.

رئيس جمهوري تاکيد کرد: دولت در حد توان خود سرمايه گذاري براي کار زيربنايي انجام خواهد داد و بخش خصوصي را در اين زمينه دعوت مي کند. اين طرح ها مي تواند براي استان توسعه آفرين و سودآور باشد.

رئيس جمهوري با عبارت «ياشاسين آذربايجان» سخنان خود را شروع کرد و گفت: سلام بر اردبيل قهرمان و بزرگ، سلام بر همه مردان و زنان باوفاي به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران، بسيار خوشحالم که در شروع دومين سال از دولت تدبير و اميد در محضر شما مردم شريف هستم. وي در بخش پاياني سخنان خود گفت: از اين که مردم شريف استان اردبيل در استقبال بسيار گرم در روزي که نسبتا هوا گرم است، در اين استاديوم اجتماع کردند و از مهمان نوازي شما بسيار متشکرم و از استاندار و امام جمعه محترم هم قدرداني مي‌کنم.

رئيس‌ جمهوري ديروزدر بدو ورود به اردبيل مورد استقبال حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل ،مجيد خدابخش استاندار و ديگر مقام هاي ارشد محلي قرار گرفت.

در جمع علما، فضلا و طلاب استان اردبيل

رئيس جمهوري در جمع علما ، فضلا و طلاب استان اردبيل با تاکيد بر محبوبيت دکتر رضا فرجي دانا در ميان دانشگاهيان کشور ، از همگان به ويژه دانشجويان، اساتيد و صاحبنظران خواست به راي مجلس احترام بگذارند.

حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني گفت: اصل استيضاح يک وزير طبق قانون اساسي جزو حقوق مجلس شوراي اسلامي است و نظر نمايندگان مجلس و راي اکثريت آنان، براي ما محترم است. رئيس جمهوري با تاکيد بر ضرورت تعامل سه قوا با يکديگر، تصريح کرد: همه ما نمايندگان ملت هستيم و نبايد اين گونه امور بين قوا فاصله بيندازند.

دکتر روحاني اظهارداشت: ما در اين کشور اهداف بسيار مهمي پيش رو داريم و در عين حال دشمنان بسيار فراواني در منطقه حساس ما و جهان اسلام وجود دارند و نبايد بخاطر اينگونه مسايل از هم فاصله بگيريم که نخواهيم گرفت.

رئيس جمهوري افزود: آقاي دکتر رضا فرجي دانا از شخصيت هاي فرهيخته‌، انديشمند ، صاحبنظر و مدير بودند و در دوران مديريتشان بر وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري تلاش بسيار فراواني براي گسترش علم، بالا بردن کيفيت و ايجاد و حفظ آرامش در سطح دانشگاه ها ،انجام دادند.


دکتر روحاني گفت:از آقاي دکتر نجفي که او را امروز به عنوان سرپرست وزارتخانه منصوب کردم مي خواهم که مسيربالابردن کيفيت در دانشگاهها ، توسعه مسايل فرهنگي و اخلاقي و حفظ آرامش در سطح دانشگاههاي کشور را ادامه دهد.

رئيس جمهوري با قدرداني مجدد از دکتر فرجي دانا افزود: فرجي دانا جزو وزرايي بود که با اصرار من اين مسئوليت را قبول کرد. اميدوارم همه ما بتوانيم در مسير و راهي که وظيفه ما ست انجام وظيفه کنيم.

نشست توسعه و سرمايه گذاري استان اردبيل

روحاني در نشست توسعه و سرمايه‌گذاري استان اردبيل هم با تأکيد بر اينکه تعامل سازنده با دنيا جزو مهم‌ترين اصول دولت در عرصه روابط خارجي است، تصريح کرد: دولت به دنبال تعامل با جهان است و البته در اين ميان روشن است که رژيم صهيونيستي را نامشروع مي‌دانيم و آن را به رسميت نمي‌شناسيم و با دولت آمريکا هم اگر بنا بر تعامل باشد، بايد تخاصم را کنار بگذارد و در چنين صورتي است که شرايط تغيير خواهد کرد.

رئيس جمهوري گفت: امروز تلاش داريم با همه دنيا تعامل داشته باشيم و رهبري عزيز هم بر آن تأکيد دارند، بنابراين، اين موضوع صرفاً تصميم دولت نيست بلکه تصميم و موضع نظام است و نظام مي‌خواهد با همه دنيا و به ويژه همسايگان و کشورهاي منطقه روابط نزديک برقرار کند.لذادر روزهاي آينده شاهد همکاري بيشتر کشورمان با کشورهاي ديگر خواهيم بود و اقداماتي که دولت طي يک سال اخير در عرصه ديپلماسي به منظور برقراري روابط نزديک و تعامل سازنده انجام داده در حال به ثمر رسيدن است‌.

دکتر روحاني خطاب به کارآفرينان و سرمايه‌گذاران گفت: اطمينان داشته باشيد، دولت در اين زمينه قدم‌هاي محکم، استوار و مدبرانه‌اي را برخواهد داشت.

رئيس جمهوري با تأکيد بر اينکه دولت معتقد است قبل از اينکه با کارشناسان و صاحب‌نظران مشورت کند قول و وعده‌اي به مردم ندهد، اظهار داشت: همچنان که در زمان انتخابات قول دادم که بدون مصلحت با صاحب‌نظران تصميم را اتخاذ و عملي نخواهم کرد به اين وعده کاملاً وفادار بوده و خواهم بود.
age01


نوشته شده در   پنجشنبه 30 مرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode