ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 مرداد 1393     |     کد : 76792

قاریانی که فاقد فهم عمیق از قرآن هستند نمی‌توانند تلاوت اثربخش ارائه کنند

قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، با تأکید براینکه، ما به دنبال تربیت حافظان حامل و عامل هستیم. گفت: قاریانی که فاقد درک و فهم کافی از مفاهیم ....

قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور:
قاریانی که فاقد فهم عمیق از قرآن هستند نمی‌توانند تلاوت اثربخش ارائه کنند

قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، با تأکید براینکه، ما به دنبال تربیت حافظان حامل و عامل هستیم. گفت: قاریانی که فاقد درک و فهم کافی از مفاهیم و حقیقت فلسفه وجودی آیات کلام وحی باشند، نمی‌توانند تلاوت اثربخش که در عمق جان و دل‌ها نفوذ کند، ارائه دهند و از همین رو مهم‌ترین ویژگی قرائت صحیح قرائت معناگراست و قرائت خاشعانه که از آن به قرائت استادانه تعبیر می‌شود مورد تأکید روایات است.
حجت‌الاسلام حمید محمدی عصر روز یکشنبه، 27 مرداد در مراسم افتتاحیه سی‌ودومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در ارومیه، ضمن تأکید بر لزوم درک صحیح قرآن اظهار کرد: شما جوانان که امروز در آغاز راه بلند و پرشکوه ارتباط با کتاب آسمانی، برترین مخلوق خدا هستید باید به شناخت نسبت به خود با قرآن بپردازید چرا که همه میراث‌گران قرآن هستید تا فضل کبیری را به   چنگ   آورید. وی افزود: تنزیل تدریجی و 23 ساله قرآن کریم برای فرهنگ سازی در حوزه شفاعت و رحمت است، قرآن شفای بیماری‌های عقلانی، روحانی و نیز دردهای جسمانی است، اما شرط بهره برداری از این دو رسالت بزرگ ایمان است و اگر ایمان نباشد همین قرآن که محضر رحمت است جز خسارت آفرینی ثمر دیگری نخواهد داشت.
وی در خصوص نیازمندی انسان به دو حظ سمعی و بصری بیان کرد: برای تأمین حظ سمعی انسان کتابی نازل شد که در زیبائی کلامی و برطرف کردن نیاز سمعی یکه تاز است و علمی که راهبر عملیات تأمین حظ سمعی شد، علم قرائت است و در تأمین حظ بصری نیز علمی به نام کتابت راهبری عملیات تأمین حظ بصری را بر عهده گرفت که این دو علم همان خوش خوانی و خوش نویسی هستند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از قدردانی نعمت‌ها آن است که آن را در مسیر درست استفاده کنیم، هر نعمتی وقتی در مسیر درست خودش واقع شود در حال تسبیح‌گوئی حضرت حق است که تسبیح حقیقی حنجره طلائی، تلاوت زیبای قرآن و تسبیح عالی حافظه ناب، حفظ قرآن کریم می‌باشد.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: زمانی می‌تواند قرآن در قلب‌ها نفوذ کند که از عمق قلب قاری برخاسته باشد، قاریانی که فاقد درک و فهم عمیق از مفاهیم قرآن و حقیقت فلسفه وجودی آیات کلام وحی باشند، نمی‌توانند تلاوت اثربخش که در عمق جان و دل‌ها نفوذ کند، ارائه دهند.
وی با بیان تاثیر حفظ قرآن در عمل افراد، بیان کرد: حفظ مقدمه فهم، فهم مقدمه تدبر و تدبر مقدمه عمل است، محور اصلی انس با قرآن کریم حفظ آیات الهی است که موجب ارتباط مستمر ما با قرآن می‌شود، حفظ یعنی انتقال قرآن به ذهن و اگر از ذهن منتقل شد و به قلب رسید و در قلب جاری و نور شد اسمش حمد می‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 29 مرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode