ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393     |     کد : 76609

اسرائيل شر مطلق و خطري براي منطقه است

دبير کل حزب‌الله لبنان با بيان اينکه مقاومت به يقين قدس را آزاد خواهد کرد، اظهار داشت که اسرائيل غده‌ سرطاني، شر مطلق و خطري براي همه است، در نتيجه هدف نهايي بايد محو آن از صحنه روزگار باشد.

نصرالله: قدس را آزاد خواهيم كرد
اسرائيل شر مطلق و خطري براي منطقه است


 دبير کل حزب‌الله لبنان با بيان اينکه مقاومت به يقين قدس را آزاد خواهد کرد، اظهار داشت که اسرائيل غده‌ سرطاني، شر مطلق و خطري براي همه است، در نتيجه هدف نهايي بايد محو آن از صحنه روزگار باشد.

سيد حسن نصرالله در مصاحبه طولاني با روزنامه الاخبار، در پاسخ به اينکه ارتباط ما امت مسلمان با مسئله فلسطين چيست و چرا بايد قدس را آزاد کنيم، گفت: يکي از مهم‌ترين مشکلاتي که اکنون در لبنان و دنياي عرب وجود دارد اين است که به جايي برسيم که در نظر مردم منطقه موجوديت اسرائيل در منطقه طبيعي جلوه کند و احساس کنند که اسرائيل تهديدي براي منطقه و ملتهاي آن نيست و اگر هم هست، مشکل فلسطين است نه ملتهاي منطقه.

بايد دانست که اسرائيل اولا رژيم نامشروع است و تهديدي هميشگي براي منطقه است و نمي‌توان با اين تهديد زندگي کرد.

براي همين بايد جداي از همه مشکلات و حساسيت‌ها، هدف نهايي اين امت محو کردن آن از صحنه وجود باشد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا وارد قدس خواهيم شد، گفت: من به اين يقين دارم.

دبير کل حزب‌الله لبنان در خصوص جنگ غزه، از مقاومت فلسطين تمجيد کرد و گفت: مقاومت فلسطين امروز دنبال پيروزي معنوي يا راه خروجي نيست که آبرويش را حفظ کند بلکه دنبال دستاوردي حقيقي است و آن شکست محاصره غزه است حتي اگر با هزينه باشد. اين نقطه قوت مقاومت است که اولا اين مسئله اراده همه گروه‌هاي مقاومت است و دوما اراده‌اي مردمي براي شکستن محاصره وجود دارد .

وي افزود: اسرائيل در غزه درمانده است و هيچ هدف معيني در آن ندارد. گمان کرد مي‌تواند از تجربه و درسهاي جنگ تموز [جنگ 33 روزه] استفاده کند. شايد برآوردشان اين بود که مقاومت توان استقامت ندارد و مردم هم اين حجم خرابي را تحمل نخواهند کرد همچنانکه فکر مي‌کردند انبار موشکهاي مقاومت تمام خواهد شد و آن هنگام مي‌توانند بگويند که شليک موشکها را متوقف کرديم بدون اينکه فلسطيني‌ها دستاوردي داشته باشند .

سيد حسن نصرالله همچنين درخواست مستقيم گروههاي فلسطيني از حزب‌الله براي ورود مستقيم حزب الله به جنگ غزه را تکذيب کرد. نصرالله قطع ارتباط با حماس را نيز تکذيب کرد و گفت: با حماس درباره اتفاقات سوريه اختلاف‌نظرهايي داشتيم اما هيچ‌وقت تماس‌هايمان قطع نشد و تماس‌ها و ارتباط باقي است و همه چيز طبيعي باقي ماند. دبير کل حزب‌الله ابراز عقيده کرد که جنگ غزه، هر جنگ احتمالي عليه لبنان را به تاخير انداخت و روشن نيست اسرائيل در چارچوب چه شرايط و اطلاعاتي تصميم به جنگ بگيرد اگر بخواهد جنگي آغاز کند.

وي افزود: زماني که دشمن در رويارويي با غزه‌اي که محاصره شده است، شکست مي‌خورد، حساب و کتابهايش به هم مي‌ريزد. اکنون مرحله پس از جنگ غزه، کاملا با قبل از آن متفاوت است. دشمن سعي کرد از جنگ 33 روزه درس بگيرد و آن را در غزه اجرا کند، اما شکست خورد.

نصرالله در خصوص جنگ 33 روزه افزود: حزب‌الله در جنگ 33 روزه قدرت اين را داشت که تل‌آويو را بزند و اسرائيلي‌ها هم اين را مي‌دانند. دبير کل حزب‌الله شايعه زخمي شدنش در طول جنگ 33 روزه را تکذيب کرد و گفت در مکان‌هايي که بود، هيچ کدام مورد حمله قرار نگرفت و حتي در نزديکي آن هم موشک نخورد. وي افزود: در طول جنگ 33 روزه انتقال سلاح از سوريه به لبنان همچنان ادامه داشت.

وي گفت: اسرائيلي‌ها سرتيپ ارتش سوريه محمد سليمان را کشتند چون او در اين جنگ از طرف بشار اسد ماموريت پيدا کرد جنگ را دنبال کند و پرونده انتقال سلاح را بر عهده داشته باشد که نقشش واقعا ممتاز و مثبت بود. اين امکان وجود داشت که دامنه جنگ به سوريه کشيده شود زيرا اسرائيل مسئوليت پايداري مقاومت را بر عهده سوريه نيز مي‌دانست.

نصرالله در پاسخ به اين سؤال که بسياري مي‌گويند حاج عماد مغنيه، رهبر پيروزمندان بود، اين سخن چه معني دارد؟» گفت: شاکله حزب در اواخر دهه 90 ميلادي بر اين استوار بود که اداره عمليات اجرايي تحت امر حاج عماد بود و همين روش تا زمان شهادت وي ادامه داشت. بنابراين در زمان جنگ سال 2000 و بيرون رفتن اسرائيل از لبنان و همچنين در جنگ تموز 2006 [جنگ 33 روزه] حاج عماد رحمة الله عليه، مسئول عمليات جهادي بود. ما متکي به فرد نيستيم و نمي‌توانيم بگوييم فلان شخص يا آن فرد، باعث پيروزي ما در جنگ تموز شد، چرا که پيروزي مقاومت حاصل يک کار جمعي بود اما حاج عماد نقش اساسي و مرکزي در اين دو پيروزي داشت.

نصرالله در پاسخ به سوال «وعده انتقام حاج عماد مغنيه که داده بوديد، چه شد؟»، گفت: بانک اهدافي در اسرائيل در خصوص پرونده حاج عماد مغنيه آماده کرده‌ايم و اين بخشي از جنگ امنيتي جاري ميان ما و اسرائيل است .

نصرالله در ادامه با اشاره به اينکه نيروهايي که به جنگ در سوريه رفتند در درجه اول از لبنان و مقاومت در لبنان و کل لبناني‌ها بدون استثنا دفاع کردند، گفت: حوادث اخير در عرسال تاکيدي بر اين نقطه نظر بود.وي افزود: ما سه سال قبل، از خطري صحبت کرديم که امروز همه از آن صحبت مي‌کنند.

آنچه امروز در منطقه در جريان است نظام‌هاي سياسي، کشورها، جوامع، ملت‌ها و منطقه و منافع کشورهاي بزرگ را تهديد مي‌کند .وي با اشاره به اينکه اکنون اين هيولا (داعش) در حال رشد است، افزود: اگر کسي براي مبارزه با اين گروه وحشي به جنگ بپردازد و مانع از تسلط آنها بر ملت‌هاي منطقه، کشورها و نظام‌هاي سياسي شود بايد از وي تشکر يا او را محکوم کرد؟

نصر الله اظهار داشت: داعش شيعه، سني، مسلمان، مسيحي، دروزي،‌ ايزدي، عرب يا کرد نمي‌شناسد و اين گروه‌ وحشي رشد مي‌کند و بزرگتر مي‌شود.وي با اشاره به اينکه گروه داعش نيروها، امکانات و تجهيزات قابل توجهي در اختيار دارد تصريح کرد که اين مسئله براي همه نگران کننده است .

دبيرکل حزب الله در ادامه اظهار داشت: ما در القصير و القلمون سوريه با «ارتش آزاد» و کساني که داراي تفکرات ليبرال و لائيک بودند نمي‌جنگيديم بلکه با اين تفکر جنگديم و شکستشان داديم و مردم بايد در اين زمينه داراي آگاهي باشد. وي ‌افزود: هر کجا پيروان فکر تکفيري حضور داشته باشند، زمينه حضور داعش نيز وجود دارد و اين امر در اردن، عربستان، کويت و کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس وجود دارد و چنانچه کشوري معتقد به حمايت از اين جماعت باشد، وقتي نوبتش برسد، داعش به آن کشور هم رحم نخواهد کرد .

نصرالله با اشاره به تحولات سوريه نيز گفت: ما از همان ابتدا، تاکيد داشتيم که حضور ما در سوريه بر اساس انگيزه‌هاي مذهبي نيست. ما بر اساس انگيزه‌هاي غير مذهبي به مقاومت عراق نيز کمک کرديم. ما به جنبش‌هاي حماس و جهاد اسلامي فلسطين و ساير گردان‌هاي مقاومت که سني هستند نيز کمک کرديم. نصر الله افزود: اگر حزب الله در القصير و القلمون سوريه نمي‌جنگيد، تحولات اخير لبنان به عرسال محدود نمي‌شد بلکه افراد مسلح البقاع لبنان را نيز تسخير مي‌کردند و به کوه عکار و سواحل مديترانه هم مي‌رسيدند و نبرد اصلي در بيروت و مناطق جنوبي لبنان رخ مي‌داد .

دبير کل حزب الله لبنان درباره دخالت اين حزب در جنگ سوريه گفت: فداکاري‌هايي که حزب الله از آغاز مداخله خود تا امروز انجام داده است، بسيار کمتر از قربانيان و هزينه‌هاي احتمالي است که در صورت عدم مشارکت در اين جنگ، حزب الله و مردم لبنان آن را متحمل مي‌شدند .


کمک نظامي آمريکا

وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد براي بالا بردن توان ارتش لبنان در رويارويي با تروريسم کمک‌هاي نظامي در اختيار نيروهاي لبناني قرار مي‌دهد.

ماري هارف، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا با اعلام اين خبر گفت: اولين محموله از کمک‌هاي نظامي آمريکا ظرف هفته‌هاي آتي تحويل بيروت خواهد شد و چند ماه روند ارسال سلاح و مهمات براي ارتش لبنان ادامه خواهد داشت.وي گفت: کمک‌هاي نظامي جديد در پاسخ به درخواست ارتش لبنان و براي بالا بردن توان نظامي نيروهاي لبناني در رويارويي با گروه‌هاي افراط گر به اين کشور ارسال مي‌شود.

codex02x

page01


نوشته شده در   شنبه 25 مرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode