ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 مرداد 1393     |     کد : 76310

ايران بزرگترين قدرت منطقه است

اگر هدايت‌هاي رهبري، اتحاد، وحدت و فداكاري اين ملت نبود توطئه نيل تا فرات محقق مي‌شد و دشمنان بر امت اسلامي غلبه مي‌كردند

رئيس جمهوري:
ايران بزرگترين قدرت منطقه است
اگر هدايت‌هاي رهبري، اتحاد، وحدت و فداكاري اين ملت نبود توطئه نيل تا فرات محقق مي‌شد و دشمنان بر امت اسلامي غلبه مي‌كردند

رئیس جمهوری در جریان بازدید از مجتمع فولاد چهار محال و بختیاری و در گفتگو با خبرنگاران از افتتاح این مجتمع در سال ۹۴خبر داد و اظهار داشت: ان‌شاء الله فاز دوم مجتمع فولاد چهار محال و بختیاری سال ۹۵و فاز سوم هم در سال ۹۶به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر روحانی ظرفیت و استعداد خوب کشور در حوزه فولاد را خاطرنشان ساخت و گفت: با بهره‌برداری از این مجتمع سالانه یک میلیون تن فولاد خام تولید می‌شود و ۱۰درصد به تولید فولاد کشور اضافه خواهد شد.

رئیس شورای عالی اقتصاد با تأکید بر این که صنعت فولاد، صنعتی زیربنایی است و می‌تواند اشتغال و ارزش افزوده بالایی از طریق رشد صنایع پایین دستی و زنجیره‌ای ایجاد کند، گفت: چهار محال و بختیاری از ظرفیت‌های طبیعی خوبی برخوردار است و نباید از مزیت‌های صنعتی استان غافل شد.

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به احداث راه‌آهن اصفهان – سفیددشت – شهرکرد خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این خط‌ راه‌آهن علاوه بر جابه‌جایی مسافران فلات مرکزی به جنوب، سالانه ۵۵میلیون تن بار جابه‌جا خواهد شد و موجب اتصال زنجیره تولید و توزیع صنایع فولاد و سایر صنایع خواهد شد و تحول عظیمی را در افق پیش‌روی استان خواهد گشود.

دکتر روحانی گفت: با افتتاح این خط آهن فاصله فلات مرکزی به جنوب کشور کاهش می‌یابد.

تدوین آیین نامه اجرایی قانون شفاف سازی اطلاعات

رئیس جمهوری با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران کشورمان، اظهار داشت: با اهتمام دولت آیین‌نامه اجرایی قانون شفاف‌سازی اطلاعات که می‌تواند به کار حرفه‌ای خبرنگاران کمک کند، بعد از سالیان دراز تهیه شده و به زودی اجرا خواهد شد.

دکتر حسن روحانی که در پایان سفر به استان چهار محال و بختیاری با خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: دولت همچنین لایحه‌ای را در زمینه انجمن مربوط به صنف خبرنگاران تهیه خواهد کرد تا این انجمن بتواند در زمینه کار خبرنگاران فعال باشد و اگر تخلفی انجام گرفت این انجمن در مورد آن اعلام نظر کند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت با توجه به شرایط جدید، برای انجام اصلاحات مورد نیاز در قانون مطبوعات تلاش خواهد کرد و قبل از تقدیم این دو لایحه به مجلس، نظرات صاحب‌نظران را اخذ خواهیم کرد .

دکتر روحانی گفت: در بخش رفاهی اگر در شرایط خاصی مشکل بیکاری برای خبرنگاران بوجود بیاید، نسبت به بیمه تکمیلی آنها اقدام خواهد شد و در روز خبرنگار به وزیر ارشاد و وزیر کار و امور اجتماعی ابلاغ می‌شود که این مسأله را در دستور کار خود قرار داده و عملیاتی کنند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: خبرنگاران باید بتوانند فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای در سطح استانی و ملی دنبال کرده و رابط خوبی میان دولت، مردم و بخش‌های مختلف تخصصی در سطح استان و کشور باشند.

رئیس جمهوری اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع را مورد تأکید قرار داد و گفت: راه مقابله با شایعه‌پراکنی، فعال شدن خبرنگاران و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع به مردم عزیز و شریف کشورمان است.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان چهار محال و بختیاری خاطر نشان کرد: این استان با توجه به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های زیبا و زیادی که دارد باید به یکی از مراکز گردشگری کشور تبدیل شود.

دکتر روحانی اضافه کرد: پروژه دیگری که دولت برای این استان در دستور کار دارد، پروژه راه کارون ۴است که این پروژه هم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر روحانی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که دولت برای توسعه کشاورزی چه برنامه‌هایی دارد؟ گفت: این استان استعدادهای بسیار خوبی در بخش کشاورزی و دامپروری دارد و چندین طرح توسط بخش خصوصی و عمومی غیردولتی در زمینه دامپروری و آبزیان در سطح استان اجرا خواهد شد و دولت هم از آن حمایت می‌کند.

دکتر روحانی در پاسخ به سئوال دیگری در باره برنامه دولت برای بازگشت ارزش افزوده ناشی از انتقال آب از استان، گفت: به غیر از آب آشامیدنی هر مقدار آبی که از هر استان اختصاص داده می‌شود، حتماً باید با مطالعه علمی و در چارچوب مقررات و حق و عدل باشد و دولت اجازه نخواهد داد که حقوق هیچ یک از هموطنان کشورمان تضییع شود .

رئیس‌ جمهوری در پاسخ به سئوالی درباره برنامه دولت برای ایجاد توازن و تعادل میان استان‌های کشور گفت: یکی از تلاش‌های دولت ایجاد توازن و تعادل در سراسر کشور است و معتقدم سه چهار پروژه بزرگی که برای استان چهار محال و بختیاری تصویب شده، می‌تواند تحول بزرگی را در ارتقاء سطح استان ایجاد کند.

ایران از مراکز مهم سرمایه‌گذاری در منطقه

رئیس جمهوری روز پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، با قدردانی از استقبال پرشور مردم این استان، این استقبال را نشانه لطف و پیوستگی مردم با دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: مردم ما به آینده کار دولت امید دارند .

دکتر روحانی با اشاره به این که درآمد چهارماه گذشته دولت با مصوبه بودجه سالانه فاصله زیادی دارد، گفت: این درآمد در این مدت کمتر از ۷۰درصد است و نشانه آن است که ما کسر بودجه داریم و ممکن است در جایی بودجه برای بخش هایی از جامعه و استان ها کم بدهیم.

رئیس جمهوری در ادامه با بیان این که بخش کشاورزی باید متحول شود، گفت: امروزه نمی توانیم با شیوه آبیاری سنتی کشاورزی را اداره کنیم، بنابراین کشاورزی ما نیاز به توسعه دارد درغیر این صورت به خارج وابسته خواهیم شد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات بوجود آمده در سر راه وارد کنندگان گندم و سر و صدای برخی برای تخلیه بار کشتی های کالاهای اساسی تصریح کرد: پارسال شاهد بودید که گندم را چقدر و با چه مشکلاتی از خارج وارد کردیم کار به جایی رسید که یک دفعه ۸۰الی ۹۰کشتی حامل کالاهای اساسی در آب های آزاد پهلو گرفتند و کالاها روی آب بود و بخاطر مشکل ارزی و ده ها مشکل دیگر نمی شد این کشتی ها را تخلیه کنیم.

رئیس جمهوری افزود: یک وزارتخانه ما شهامت کرد و به مجموعه ای گفت که اگر می توانید از اعتبار خود هزینه کنید و بار کشتی ها راتخلیه کنید و پول شما را دیرتر می دهیم و آن مجموعه هم پذیرفت اما در همین زمان عده ای اعلام کردند که در این زمینه رانت صورت گرفته و خوردند و بردند و متاسفانه رسانه های گروهی هر چند که تعمد نبوده به دلیل کم اطلاعی منعکس کردند.

رئیس جمهوری افزود: نباید به هر چیزی تکیه و به شایعه اعتماد کنیم متاسفانه کسی حرفی می زند و آن حرف ناصواب مداوم تکرار می شود.

دکتر روحانی تاکید کرد: مگر می توانند این دولت پاک را لکه دار بکنند؟ فساد غرق شده سال های پیش را مگر می‌شود با این سر و صداها شست. آنها باید بیایند پاسخ دهند. این دولت اعتقادش بر این است که با رانت، فساد، جناح بازی، حزب بازی و طایفه‌بازی نمی‌توان کشور را به پیش برد.

رئیس جمهوری با بیان این که باید متحد باشیم و هر کس شایستگی بیشتری دارد کار را به او واگذار کنیم، گفت: برای دولت تدبیر و امید فرقی میان این طایفه و آن طایفه، مذهب و مرد و زن وجود ندارد و هر کس شایسته تر است کار را بر دوش بگیرد. مگر می شود ۵۰درصد جامعه ما یعنی زنان به بهانه های مختلف به کار گرفته نشوند. زن های ما اهل عفافند و می دانند این جامعه ،اسلامی و اخلاقی است و زنان ما پیشتاز اخلاق هستند.

رئیس‌جمهوری افزود: اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید کار را به مردم واگذار کنیم و دولت باید تسهیل کننده کار باشد.

دکتر روحانی گفت: اگر می خواهیم کشور پیشرفت کند نظام آموزشی ما باید هم با تحولات دنیا و هم با نیازهای جامعه آشنا و متصل باشد.مگر می شود ما بهترین عشایر را در استان چهارمحال و بختیاری داشته باشیم و هیچ گوشه‌ای از دانشگاه های این استان کار تحقیقی در این باره انجام ندهد؟

رئیس جمهوری افزود: مگر می شود مشکل امروز کشور آب باشد و در دانشگاه های ما تحرک لازم برای مقابله با کم آبی یا بی آبی نباشد؟ بنابراین باید دانشگاه های ما با نیازهای جامعه ارتباط تنگاتنگی برقرار کنند و باید کاری کنیم که محصول دانشگاه ما بتواند معضلات جامعه و کشور را حل و فصل کند.

رئیس جمهوری در ادامه سخنرانی خود با بیان این که سیاست خارجی کشور می تواند پشتوانه خوبی برای اهداف ملی ، برنامه های اقتصادی و اجرای اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: تعریف ما از اقتصاد مقاومتی این است که در اقتصاد به نقطه ای برسیم که دیگران نتوانند به راحتی ما را اذیت کنند و همچنین دشمن نتواند به راحتی ما را تحریم کند.

دکتر روحانی اظهار داشت: اگر پیوند اقتصاد ما به اقتصاد جهانی مستحکم شود، دشمن نمی‌تواند به راحتی ما را از پا در بیاورد، تحریم کند و یا آزار برساند.

رئیس‌ جمهوری افزود: دنیای غرب و کشورهای صنعتی می‌ترسیدند که صادرکنندگان نفت تصمیم بگیرند صدور نفت را تحریم کنند و پیوسته از این موضوع در وحشت بودند.

وی افزود: با بی‌عقلی‌ها چه کردیم؟ می‌گویند چه دارد آن کس که عقل ندارد و چه ندارد آن کسی که عقل دارد. با بی‌عقلی‌ها کاری کردند آنها بیایند نفت ما را تحریم کنند. اقتصاد مقاومتی برای این است که هیچ ابرقدرتی هوس تحریم به سرش نزند و این کار شدنی است.

دکتر روحانی اظهار داشت: تحت نام دور زدن تحریم‌ها، نفت را دادند به عده‌ای بردند و خوردند و عملا ملت ایران را دور زدند و البته حالا عده ای از آنان بازداشت و در زندان هستند آدرس می دهند که در فلان حساب خارجی آنها میلیاردها وجود دارد درحالی که که یک دلار هم در آن حساب ها نبود. این بازی‌هایی که بعضی‌ها در می آورند و دروغ هایی که می سازند و می‌گویند فلان جا رانت شد برای پوشاندن آن رسوایی‌ها است. البته ما قصد دعوا با کسی را نداریم اما باید مردم بدانند که در سال‌های گذشته بر آنها چه گذشته است؟

رئیس‌ جمهوری گفت: مردم بدانند همه چیز ما باید مقاومتی بشود اقتصاد، ‌سیاست، فرهنگ و حتی مسائل امنیتی ما باید مقاومتی و استقامتی شود و روی پای خود بایستیم.

دکتر روحانی در ادامه به کارنامه دولت در بخش سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: در سیاست خارجی به حول و قوه الهی قدم‌های شایسته‌ای را این دولت به کمک مردم و با هدایت‌های رهبری، برداشته است. امروز رابطه ما با همسایگان‌مان از دیروز بهتر است یکی دو کشور هستند که به نقطه مطلوب نرسیده است اما با بسیاری از کشورهای همسایه رابطه‌ نزدیک و بهتری داریم.

رئیس‌ جمهوری گفت: رابطه ما در سطح جهانی نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و استقبال از حضور رئیس‌ جمهوری به سازمان ملل متحد و اجلاس داووس را شاهد بودید. همه قبول دارند یکی دو قدم دیگر در سیاست خارجی برداریم به طور کامل دروازه‌ها گشوده خواهد شد و خواهید دید که ایران یکی از مراکز مهم سرمایه‌گذاری در این منطقه خواهد شد.

دکتر روحانی با اشاره به اظهارات یکی از اقتصاد دانان جهان که گفته بود ایران بکر است و اگر یک مقدار دروازه را باز کنید خواهید دید چه استقبال عظیمی برای سرمایه گذاری در ایران خواهد شد، افزود: ما برای اشتغال پایدار و رونق و برای این که بتوانیم تورم را به نقطه مطلوب برسانیم، راهی جز سرمایه گذاری و تولید نداریم تولید بدون سرمایه گذاری و تکنولوژی امکان‌پذیر نیست با تکنولوژی کهنه نمی شود با دنیا رقابت کرد. دنیای امروز اقتصاد، اقتصادی رقابتی است. همه در حال پیشرفت و دو هستند و ما اگر عقب باشیم کسی ما را نمی‌بیند .

رئیس‌ جمهوری تصریح کرد: ما امروز با همه امید و توان و با کمک شما و حضور شما مردم، آینده بهتری را برای این مرز و بوم و این کشور عزیز خواهیم ساخت.

دکتر روحانی اظهار داشت: همانطور که رهبری فرمودند با نرمش قدرتمندانه، قهرمانانه، مدبرانه و حکیمانه، ما مشکلات را در بخش سیاست خارجی رفع خواهیم کرد.

رئیس‌ جمهوری با تأکید بر این که در دنیا امروز هیچ‌کس در این که ایران به فکر حل مسائلش با دیگران است، تردید ندارد، گفت: اکنون هیچ کشوری نیست که نسبت به این که ایران غنی سازی داشته باشد تردیدی داشته باشد. آمریکا هم تردید ندارد بحث در این است که سانتریفیوژ ها و تولید ما چه مقدار باشد آن هم برای یک برهه زمانی کوتاه نه برای همیشه.

دکتر روحانی اظهار داشت: همه قبول دارند که بعد از یک دوره‌کوتاهی ایران مثل همه کشورهای عضو ان‌پی‌تی، غنی سازی خواهد کرد و این پیروزی بزرگ ملت ایران است.

در جمع علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان

رئیس جمهوری در جمع علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان چهار محال و بختیاری با تاکید بر این که ملت ایران قدرتمندترین ملت منطقه است ، تصریح کرد: اگر هدایت های رهبری، اتحاد، وحدت و فداکاری این ملت نبود توطئه نیل تا فرات محقق می شد و دشمنان بر امت اسلامی غلبه می کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دکتر روحانی اظهارداشت: اگر امروز ما در برابر فشار قدرت های بزرگ و جنایتکاران جهانی و آنهایی که می‌خواهند در امور داخلی کشورها مداخله کنند، ایستادگی کرده ایم و در برابر فشار آنها سر تسلیم فرود نیاورده ایم، این به معنای احترام به شهیدان است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این که باید همگان خود را در برابر ایثارگران متعهد بدانند ، گفت : اگر ما راه انقلاب را ادامه دادیم و در راه توسعه و اعتلای کشور عزیر ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی فداکاری و ایثار کردیم، به معنای احترام به شهیدان ، ایثارگران ، آزادگان و همه رزمندگان و جانبازان است.

شمااز غزه و فلسطین گرفته تا لبنان ، سوریه ، عراق ، افغانستان و پاکستان شاهدید که از پیکره دنیای اسلام و امت اسلام خون می چکد و متاسفانه دشمنان قسم خورده ای که روزی شعار می دادند و می گفتند نیل تا فرات، امروز می‌بینیم از نیلش تا فراتش آغشته به خون است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: این اوضاع نشان می دهد که باید هشیار و بیدار شویم و توطئه های استکبار را نسبت به ایران و منطقه خاورمیانه جدی بگیریم .

دکتر روحانی به مساله کمک آبی و خشک شدن برخی تالاب ها درکشور اشاره کرد و اظهارداشت: اگر نتوانیم روند خشک شدن دریاچه ارومیه را مهار کنیم، طوفان نمک 10 تا 14 استان کشور را نابود خواهد کرد.

رئیس جمهوری گفت: امروز جامعه ما از معضل بزرگی به نام بیکاری رنج می برد . آمار بیکاری در کشور تکان دهنده است . از سال 86 تا 91 یک اشتغال خالص نداریم. اشتغال خالص داشته ایم به همان نسبت عده ای بیکار شده اند و آمار به ما می گوید اشتغال صفر بوده است.

دکتر روحانی افزود: اشتغال صفر یعنی فاجعه بزرگ برای کشور ، بیکاری بزرگترین معضل جامعه امروز ما مثل خشکسالی و کم آبی و معضل محیط زیست است و ما هیچ راهی جز اولویت بندی معضلات و مشکلات واولویت‌بندی راه حل ها نداریم.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت تقویت نقد در جامعه اشاره کرد و گفت: نقد دولت نه حق شما که وظیفه شما است . دولت به نقد عالمانه افتخار می کند و باید از طرف صاحبنظران و نخبگان نقد دلسوزانه شود.

رئیس جمهوری در ادامه با بیان این که دولت کاملا هوشیار است تا در حق استان و مردم اجحاف نشود و معیار دولت دکتر روحانی با بیان این که دولت روی شعار حقوق شهروندی و برقراری و تقویت اتحاد و آشتی در سراسر کشور ایستاده است ،گفت: معتقدیم تمامی مردم ایران باید از حقوق طبیعی و مساوی برخوردار باشند و این دولت آن را پیگیری کرده و تا آخر ادامه خواهد داد .

رئیس جمهوری گفت: دولت به اقدامات و تلاش های خویش در زمینه سیاست خارجی ، مساله هسته ای، مساله تحریم ، کمک به ملت های منطقه در برابر تروریسم ،کمک به مظلومین منطقه در مقابل آدم کش ها با همراهی مردم ادامه خواهد داد و خداوند در این راه حق ، پشتیبان ما است.


نوشته شده در   شنبه 18 مرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode